Connect with us

ECONOMIE

Obligații declarative și de plată cu termen în luna octombrie

CECCAR FM

Publicat

pe

PÂNĂ VINERI, 7 OCTOMBRIE 2016, INCLUSIV:

Depunerea Declaraţiei 092 „Declaraţie de menţiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România”, de către plătitorii de TVA care au în anul 2016 ca perioadă fiscală trimestrul calendaristic şi care au efectuat o achiziţie intracomunitară de bunuri în luna septembrie 2016 (pentru schimbarea perioadei fiscale din trimestru în lună, începând cu luna octombrie 2016); Reglementare: art. 322 alin. (8) din noul Cod fiscal (Legea 227/2015).

 PÂNĂ LUNI, 10 OCTOMBRIE 2016, INCLUSIV:

Depunerea Declaraţiei 010 „Declaraţia de înregistrare fiscală/de menţiuni pentru persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică”, de către persoanele juridice, care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA în urma depăşirii plafonului legal de scutire (220.000 lei). Reglementare: art. 310 alin. (6) din noul Cod fiscal (Legea 227/2015);

Depunerea Declaraţiei 020 „Declaraţia de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoane fizice române, de către persoanele fizice, altele decât persoanele fizice române care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA în urma depăşirii plafonului legal de scutire (220.000 lei). Reglementare: art. 310 alin. (6) din noul Cod fiscal (Legea 227/2015);

Depunerea Declaraţiei 070 „Declaraţia de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, de către persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA în urma depăşirii plafonului legal de scutire (220.000 lei). Reglementare: art. 310 alin. (6) din noul Cod fiscal (Legea 227/2015);

Declaraţiile 010, 020 şi 070 se depun şi de persoanele înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316, cu perioadă fiscală luna calendaristică sau trimestrul calendaristic, care solicită, prin opţiune, scoaterea din evidenţa plătitorilor de TVA şi care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: nu au depăşit plafonul de scutire de 220.000 în cursul anului calendaristic precedent (2015) şi nu au depăşit plafonul de scutire în  anul în curs (2016), până la data depunerii declaraţiei. Reglementare: art. 310 alin. (7) din noul Cod fiscal (Legea 227/2015);

 PÂNĂ JOI, 20 OCTOMBRIE 2016, INCLUSIV:

Depunerea Declaraţiei speciale de TVA  pentru trimestrul precedent  (sistem VOES) de către persoanele impozabile nestabilite în U.E. care prestează servicii electronice de telecomunicaţii, de radiodifiziune şi televiziune persoanelor neimpozabile. Reglementare: C.F. art. 314 alin. (7).

Depunerea Declaraţiei speciale de TVA pentru trimestrul precedent (sistem VOES) de către persoanele impozabile stabilite în UE, dar în alt stat membru decât statul membru de consum care prestează servicii electronice, de telecomunicaţii, de radiodifiziune şi televiziune. Reglementare: C.F. art. 315 alin. (6)

 PÂNĂ MARŢI, 25 OCTOMBRIE 2016, INCLUSIV:

Depunerea Declaraţiei 097 „Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare” de către persoanele impozabile înscrise în ,,Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, a căror perioadă fiscală este luna şi care au depăşit cifra de afaceri de 2.250.000 lei în luna septembrie 2016, sau de către persoanele care doresc, prin opţiune, să iasă din sistemul TVA la încasare. Reglementare: O.P.A.N.A.F. nr. 3884/2013;

Depunerea Declaraţiei 100 „Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”, cu termen lunar/trimestrial, pentru obligaţiile bugetului de stat aferente lunii septembrie 2016 sau trimestrului III 2016 şi plata acestor obligaţii. Reglementare: O.P.A.N.A.F. nr. 1950/2012;

Depunerea Declaraţiei 104 „Declaraţia privind distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor”, pentru asocierile fără personalitate juridică constituite între contribuabili (persoane juridice străine cu persoane fizice nerezidente pentru activităţi din România; persoane fizice rezidente asociate cu persoane fizice române pentru activităţi din România şi străinătate), pentru trimestrul III 2016. Reglementare: OPANAF nr. 1950/2012;

Depunerea Declaraţiei 112 „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, cu termen lunar/trimestrial, pentru obligaţiile aferente lunii septembrie 2016 sau trimestrului III 2016 şi plata acestor obligaţii. Reglementare: O.M.F.P. 1045/2012;

Depunerea Declaraţiei 224 „Declaraţia privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de către persoanele fizice care desfăşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România” – pentru obligaţiile bugetului de stat aferente lunii septembrie 2016. Reglementare: OPANAF nr. 52/2012;

Depunerea Declaraţiei 300 „Decontul de taxă pe valoarea adăugată”, cu termen lunar sau trimestrial, pentru obligaţiile bugetului de stat aferente lunii septembrie 2016 sau trimestrului III 2016 şi plata acestora. Reglementare: art. 323 din noul Cod fiscal (Legea 227/2015); OPANAF nr. 588/2016; Atenţie! Decontul se depune şi de contribuabilii care au solicitat scoaterea din evidenţă ca plătitor de TVA conform art. 310 alin. (7) din noul Cod Fiscal până la 10 septembrie 2016;

Depunerea Declaraţiei 301 „Decontul special de taxă pe valoarea adăugată”, de către contribuabilii înregistraţi în scopuri de TVA, conform art. 317 din noul Cod Fiscal şi care au efectuat: achiziţii intracomunitare în luna precedentă, achiziţii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi conform noului Cod fiscal, contribuabilii care au efectuat achiziţii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA, precum şi pentru contribuabilii neînregistraţi şi care nu au obligaţia înregistrării, care au efectuat achiziţii intracomunitare de mijloace de transport noi sau produse accizabile. Reglementare: art. 324 din noul Cod fiscal (Legea 227/2015); O.P.A.N.A.F. nr. 592/2016;

Depunerea Declaraţiei 307 „Declaraţie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată”, depune de către:

  • persoana impozabilă beneficiară a transferului de active prevăzut la art. 270 alin. (7) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în calitate de succesor al cedentului în ceea ce priveşte ajustarea dreptului de deducere, dacă nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal şi nici nu se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului;
  • locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achiziţionate printr-un contract de leasing, dacă transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc după scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului în baza prevederilor art. 310 alin. (7) din Codul fiscal;
  • persoana impozabilă pentru care înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată conform art. 316 alin. (11) lit. a) – e) sau lit. g) din Codul fiscal, care nu a efectuat ajustările de taxă conform reglementărilor legale din Codul fiscal în ultimul decont depus înaintea scoaterii din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA sau care a efectuat ajustări incorecte. Reglementare: art. 324 din noul Cod Fiscal; OPANAF nr. 793/2016;

Depunerea Declaraţiei 311 „Declaraţia privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153, alin. (9) lit. a) – e) din Codul Fiscal”, de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153, alin. (9) lit. a) – e) din Codul Fiscal, pentru declararea şi plata TVA aferentă: livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii efectuate şi/sau achiziţiilor de bunuri şi/sau de servicii efectuate ulterior anulării codului de înregistrare în scopuri de TVA. Reglementare: O.P.A.N.A.F. nr. 795/2016;

Depunerea Declaraţiei 390 VIES „Declaraţia recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare” pentru obligaţiile de declarare aferente operaţiunilor desfăşurate în luna septembrie 2016. Reglementare: OPANAF nr. 591/2016;

Efectuarea plăţii anticipate privind impozitul pe profit, aferentă trim. III 2016, de către contribuabilii plătitori de impozit pe profit care aplică sistemul de declarare şi plată a impozitului pe profit anual, cu plăţi anticipate. Reglementare: C.F. art. 34 alin. (8).

Plata impozitului pe veniturile din activităţi agricole, prima tranşă de 50%, conform deciziei de impunere emise de organul fiscal.

Plata primei rate de 50% a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorate pentru veniturile din activităţi agricole impuse pe bază de norme de venit.

PÂNĂ LUNI, 31 OCTOMBRIE 2016, INCLUSIV:

Depunerea Declaraţiei 394 „Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional”, pentru luna septembrie 2016, respectiv trimestrul III 2016, de către plătitorii de TVA cu perioada fiscală luna calendaristică, respectiv trimestrul calendaristic, pe noul format reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 3769/2015 (se vor completa doar cartuşele A-C).

 Precizare importantă: Obligaţiile declarative şi de plată prezentate în acest calendar fiscal se referă la cele mai frecvente sarcini fiscale întâlnite în practica fiscală şi a contribuabililor, având un caracter orientativ. Prin urmare, materialul nu are caracter exhaustiv cu privire la problematica declarării fiscale, plăţii sau diverselor alte notificări impuse de legislaţie, putând exista, în funcţie de situaţia concretă a fiecărui contribuabil, şi alte sarcini fiscale ale acestuia.

sursa: ANAF

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

Creștere cu 59% a investițiilor de capital românesc în start-up-urile locale, în 2020

Investițiile în start-up-urile locale au atras, anul trecut, cu 59% mai mult capital românesc în comparație cu cel precedent, arată analiza Romanian Venture Report 2020, publicată de How to Web, relatează Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

Astfel, conform raportului de specialitate, în 2020, au avut loc 58 de investiții în valoare de 30,39 milioane de euro și o creștere cu 6% a volumul de investiții și cu 51% a numărului de tranzacții față de 2019.

De asemenea, numărul de start-up-uri care au primit o investiție pentru prima dată s-a dublat, în 2020 față de 2019, de la 18 la 39, iar suma totală a crescut de la 5,65 milioane de euro la 13,92 milioane de euro. Valoarea medie a unei investiții primite de un start-up aflat la început de drum a crescut cu 12% la 357.000 de euro, raportat la perioada de referință.

Potrivit analizei, o parte dintre start-up-urile locale au reușit să atragă și capital internațional, un element de validare important al investițiilor locale.

Continuare

ECONOMIE

Datoria guvernamentală a ajuns la 44,4% din PIB, la finele lunii noiembrie 2020

Datoria administrației publice (datoria guvernamentală) totaliza, la finele lunii noiembrie a anului trecut, 463,963 miliarde de lei, respectiv 44,4% din PIB, față de 373,6 miliarde lei (35,3% din PIB) la sfârșitul lui 2019, conform datelor centralizate de Ministerul Finanțelor (MF), informează Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

Din aceasta, suma de 16,42 miliarde de lei reprezenta datoria pe termen scurt, iar restul indica datoria pe termen mediu și lung. Cea mai mare parte din această datorie, respectiv 398,692 miliarde de lei, era reprezentată de titluri de stat.

Datoria administrației publice centrale se ridica la 448,7 miliarde de lei, din care 432,3 miliarde de lei pe termen mediu și lung, cea mai mare parte fiind în lei (219,044 miliarde de lei) și euro (186,7 miliarde de lei, echivalent).

Datoria administrației publice locale se cifra la 15,263 miliarde de lei, din care 15,236 miliarde de lei pe termen mediu și lung.

Conform datelor MF, datoria externă a administrației publice era de 228,911 miliarde de lei (21,9% din PIB), din care 224,53 miliarde de lei cea a administrației publice centrale și 4,381 miliarde de lei a administrației publice locale, și aproape în totalitate (228,832 miliarde de lei) era pe termen mediu și lung.

Continuare

ECONOMIE

Comparatoarele de tarife pentru gaze și electricitate, disponibile și la Consiliul Concurenței

În contextul liberalizării pieței de energie electrică, comparatorul de tarife realizat de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE a fost accesat de mulți consumatori casnici pentru a analiza ofertele furnizorilor, ceea ce a dus la o îngreunare a funcționării acestuia.

CECCAR FM

Publicat

pe

Comparatoarele de tarife pentru ofertele furnizorilor de gaze naturale și energie electrică sunt acum disponibile și pe pagina web a autorității de concurență, www.consiliulconcurentei.ro.

Ca urmare, Consiliul Concurenței și ANRE au decis ca cele două platforme pentru compararea ofertelor (gaze naturale și energie electrică) să poată fi accesate și de pe site-ul autorității de concurență, datele și informațiile din aplicație fiind furnizate de ANRE.

Comparatoarele de tarife sunt aplicații prin intermediul cărora consumatorii pot analiza ofertele furnizorilor de gaze naturale și energie electrică și pot accesa, în mod direct şi centralizat, informaţii privind ofertele furnizorilor, documentele necesare încheierii contractelor, modalitatea de transmitere către furnizori a documentelor. De asemenea, utilizatorii pot face simulări privind valoarea facturii, prin introducerea datelor referitoare la consumul lunar şi la preţul de furnizare din contractul actual, putând, astfel, compara ofertele pentru a o alege cea care corespunde cel mai bine nevoilor lor.

ANRE a aprobat recent și simplificarea tranziției de la serviciul universal la piața concurențială pentru clienții casnici precum și prelungirea termenului de tranziție până la 30 iunie 2021

Autoritatea a aprobat un ordin care are în vedere necesitatea asigurării unei mai bune informări a clientului final de energie electrică de către furnizorii de ultimă instanță, precum și simplificarea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice în condițiile impuse de contextul pandemic actual, și pentru ca procesul să se desfășoare în beneficiul consumatorului final.

În elaborarea ordinului, au fost identificate soluțiile în acord cu legislația națională și europeană prin care se oferă clienților casnici o perioadă mai lungă de tranziție de la serviciul universal la piața concurențială concomitent cu creșterea gradului de informare a acestora asupra procesului de liberalizare.

Astfel, clienții vor beneficia de cel mai bun preț din oferta concurențială a furnizorilor și vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puțin până la data de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, și vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică.

Totodată, Ordinul ANRE nr. 5/2021 simplifică procesul de contractare și informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încât clientul final să poată decide în cunoștință de cauză cu privire la oferta cea mai potrivită nevoilor proprii. În același timp, sunt prevăzute obligații suplimentare pentru furnizorii de ultimă instanță de informare a clienților casnici, respectiv de a transmite, odată cu fiecare factură emisă până la data 30 iunie 2021, o informare privind procesul de liberalizare precum și un Formular de selecție ofertă.

Formularul de selecție ofertă conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare. Prin completarea acestui formular clientul poate alege direct oferta concurențială optimă, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligație contractuală pentru ambele părți. Contractul intră în vigoare în 5 zile de la data primirii de către furnizor a formularului de ofertă completat și semnat de către client.

Ulterior, furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii formularului de selecție completat, să transmită clientului final, o dată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat. Prin această facilitate oferită clienților casnici, se simplifică procesul de contractare și se evită deplasările clienților și aglomerația de la centrele de relații cu publicul ale furnizorilor, conform Mediafax.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending