Connect with us

ECONOMIE

Românii au înfiinţat cu 4,9% mai puţine firme noi în primele opt luni ale anului

CECCAR FM

Publicat

pe

Românii au înfiinţat, în primele opt luni ale acestui an, 76.691 de companii noi, în scădere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, peste două treimi dintre entităţiile noi înregistrate fiind societăţi cu răspundere limitată (SRL), arată statisticile publicate marţi de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).

SRL-urile reprezintă 68,4% din totalul înregistrărilor de firme noi din primele opt luni, cu un număr total de 52.460, potrivit ONRC.

În primele opt luni ale anului trecut s-au înfiinţat 80.620 de firme, dintre care 43.445 au fost SRL-uri, urmate de persoane fizice autorizate (PFA), cu 24.041 de noi înregistrări.

În primele opt luni ale acestui an, numărul de PFA-uri nou înregistrate a scăzut cu 36%, până la 15.400, iar ponderea în numărul total de companii nou-înfiinţate s-a redus la 20%.

Reducerea abruptă vine după ce, de la 1 ianuarie, statul a introdus plata obligatorie a contribuţiei la pensie pentru PFA-uri, iar impozitarea firmelor mici s-a redus.

În topul judeţelor şi oraşelor ţării, lider autoritar rămâne Bucureştiul, cu 12.305 înregistrări de firme în primele opt luni ale acestui an, cu aproape 6,3% mai puţine, însă, faţă de aceeaşi perioadă din 2015, conform news.ro.

Pe locul al doilea se află judeţul Cluj, cu 4.070 de înregistrări, în scădere cu 1,6%, iar pe poziţia a treia judeţul Timiş, cu 3.464 firme nou-înfiinţate, în creştere cu 5,5% faţă de perioada similară din 2015.

Pe poziţia a patra se află judeţul Ilfov, cu 3.102 de înregistrări, ceea ce înseamnă cu 6,8% mai puţine faţă de perioada similară din 2015.

Sectorul care atrage cel mai mare număr de companii noi este comerţul, cu o cotă de 30,9% din numărul de firme nou-înfiinţate în primele opt luni ale acestui an.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

România, locul 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, în 2020

România s-a situat, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citată de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,3% față de decembrie 2019, atingându-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe – Germania (-19,1%), Franța (-25,6%), Italia (-27,9%), Marea Britanie (-29,4%) și Spania (-32.3%) – au fost consemnate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități, reprezentând o diminuare de 23,7% față de 2019.

Continuare

ECONOMIE

Piața de media din țara noastră a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piața de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane euro, iar în 2021 este așteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, citate de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar, arată raportul realizat de agenția Initiative.

În continuare, cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât și la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce privește consumul de media. Astfel că pandemia a lăsat câteva lecții pentru piața de media, în mod special fiind evidențiată legătura puternică dintre modul de viață al oamenilor și consumul de media. Pe măsură ce restricțiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul și digitalul au luat amploare, în timp ce piața de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de știri, precum și audiența TV, au fluctuat, fiind influențate de nivelul de tensiune și stres al consumatorilor, odată cu evoluția pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative.

Investițiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie și mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situație de sold-out fără precedent la stațiile TV.

Continuare

ECONOMIE

MEAT: Q&A Informații utile granturi pentru IMM-uri

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat, pe site-ul instituției, un text care include cele mai frecvente întrebări adresate de antreprenori în legătură cu granturile care pot fi accesate de întreprinderile mici și mijlocii și care se derulează prin intermediul instituției.

Textul este structurat pe secțiuni și cuprinde întrebări (însoțite de răspunsurile aferente din partea MEAT) vizând, între altele: 
 cheltuielile eligibile; 
▪ eligibilitatea solicitantului; 
▪ erorile platformei.

Documentul poate fi consultat și aici.  

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending