Connect with us

ECONOMIE

Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă vor fi obligate să accepte documentele şi în format electronic

CECCAR FM

Publicat

pe

Guvernul a adoptat, în şedinţa de miercuri, noi măsuri de debirocratizare, astfel că agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă vor fi obligate să accepte documentele şi în format electronic, iar certificarea documentelor cu originalul se va putea face de către lucrătorul de la ghişeu.

Guvernul a modificat două acte normative din domeniul sistemului asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă şi din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, continuând astfel procesul de debirocratizare a administraţiei publice în relaţia cu cetăţeanul.

Potrivit Executivului, se reglementează posibilitatea ca agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, judeţene şi a municipiului Bucureşti, să obţină informaţiile cu privire la veniturile persoanelor din cuprinsul adeverinţelor de venit eliberate de organele fiscale teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, inclusiv în formă electronică, în baza unui protocol încheiat între Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi ANAF.

”În cazul în care persoana se prezintă cu adeverinţa de venit eliberată de către organele fiscale teritoriale subordonate ANAF, inclusiv prin intermediul spaţiului privat virtual, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă sunt obligate să o accepte”, precizează sursa citată.

De asemenea, se instituie posibilitatea ca persoanele care doresc să se asigure în sistemul asigurărilor pentru şomaj, prin încheierea unui contract de asigurare pentru şomaj, să ateste calitatea de asigurat în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, precum şi în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, atât cu contractul de asigurare, cât şi cu orice alt document justificativ al calităţii de asigurat în cadrul acestor sisteme de asigurări sociale, eliberat de instituţiile competente, în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat sau în format pe hârtie în original.

Alte modificări ale normelor vizează posibilitatea transmiterii prin fax, e-mail sau poştă a unor documente sau cereri necesare în vederea stabilirii şi acordării drepturilor prevăzute de Legea nr. 76/2002.

Totodată, se instituie posibilitatea pentru persoanele fizice beneficiare ale măsurilor prevăzute de legea menţionată de a prezenta originalul documentelor solicitate spre a fi certificate de conformitate cu originalul de funcţionarul public la ghişeu.

În acelaşi timp, pentru acordarea măsurilor destinate tinerilor cu risc de marginalizare socială, reglementate de aceeaşi lege, se prevede posibilitatea preluării unora dintre documentele necesare direct de la autorităţile şi instituţiile competente, la solicitarea expresă a tinerilor cu risc de marginalizare socială, fiind acceptate inclusiv documentele eliberate în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat.

Un alt aspect avut în vedere la modificarea acestor norme metodologice se referă la soluţionarea unor probleme apărute în practică în aplicarea reglementărilor în domeniul asigurărilor pentru şomaj în cazul consilierilor locali, judeţeni sau ai municipiului Bucureşti în ceea ce priveşte calculul stagiului de cotizare de minimum 12 luni în ultimele 24 de luni premergătoare datei înregistrării cererii pentru şomaj.

Astfel, actul normativ prevede că, în situaţia consilierilor locali, judeţeni sau ai municipiului Bucureşti, care realizează venituri reprezentând indemnizaţie de şedinţă, în condiţiile în care pentru aceste persoane şi asupra veniturilor respective există obligaţia de plată a contribuţiilor la bugetul asigurărilor pentru şomaj, perioada reprezentând luna în care se realizează astfel de venituri şi în care se datorează contribuţiile la bugetul asigurărilor de şomaj constituie stagiu de cotizare în sistemul asigurărilor pentru şomaj.

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, prin modificarea normelor de aprobare a prevederilor Legii nr.319/2006 se elimină durata de cel puţin 8 ore afectată instruirii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi se stabileşte durata minimă de 1 oră, în concordanţă cu durata minimă a unui contract individual de muncă. Durata instruirii se va stabili de către angajator, prin programul de instruire – testare elaborat la nivelul întreprinderii sau unităţii, ţinând seama de specificul activităţii, de riscurile profesionale de la locul de muncă, precum şi de măsurile şi activităţile de prevenire şi protecţie, conform news.ro.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

300.000 de contribuabili au beneficiat de amânarea obligațiilor fiscale

Un număr de 300.000 de contribuabili au beneficiat de amânarea obligațiilor fiscale în cuantum de 18 miliarde de lei, iar alți 80.000 de de anularea obligațiilor de plată accesorii, eșalonare simplificată, restructurarea obligațiilor bugetare și rambursarea TVA cu control ulterior, a declarat, la un eveniment de profil, ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, potrivit Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

„O altă chestiune extraordinar de importantă în acest an o constituie modul în care va acționa ANAF. O constituie reforma ANAF, digitalizarea, debirocratizarea ANAF. Există un număr de eforturi făcute care au dat rezultate, iar acest lucru trebuie continuat. La fel, trebuie ținut seama și de măsurile pe care le-a luat ANAF-ul în cursul anului trecut, măsuri care au generat anumite rezultate de care trebuie să ținem cont. Mă refer acum la cei 300.000 de contribuabili care au beneficiat de amânarea obligațiilor fiscale în cuantum de 18 miliarde de lei și vorbim de alți 80.000 de contribuabili care au beneficiat de anularea obligațiilor de plată accesorii, eșalonarea simplificată, restructurarea obligațiilor bugetare și rambursarea TVA cu control ulterior. Măsuri care au avut un rezultat foarte bun, de care trebuie să ținem seama. S-au soluționat în plus peste 20.000 de deconturi, adică o creștere de 22%. Cred că acest lucru trebuie avut în vedere, dar în același timp trebuie să avem în vedere și o regândire a modului în care ANAF gândește relația cu contribuabilul, a modului în care ANAF asigură asistență, a modului în care ANAF comunică cu contribuabilul, a respectului pe care ANAF îl arată contribuabilului”, a declarat ministrul.

În opinia acestuia, trebuie gândită mult mai bine rațiunea în baza căreia ANAF face controale și distribuția de resurse pentru aceste verificări. „Sprijin în totalitate întărirea acestei direcții de analiză de risc din ANAF, care mi se pare extraordinar de importantă în perioada următoare, pentru că pe baza analizei de risc trebuie orientate controalele. În privința digitalizării, este o așteptare foarte mare. Am făcut un inventar al proiectelor de digitalizare care sunt în diverse etape de implementare și îmi propun să le monitorizez personal. Îmi propun să fiu atent la fiecare proiect pe digitalizare care trebuie să aibă un plan de acțiuni, trebuie să aibă responsabili, să aibă obiective clare și aceste proiecte numai așa pot fi urmărite și implementate eficient”, a spus Alexandru Nazare.

El a precizat că zona de digitalizare trebuie să funcționeze și toate proiectele să aibă o viziune comună, respectiv să existe o viziune unitară asupra digitalizării, nu să existe proiecte separate care mai târziu să fie integrate, ci să existe o viziune integrată de la bun început asupra modului în care este văzută per ansamblu digitalizarea ANAF.

Continuare

ECONOMIE

Christine Lagarde (BCE) cere o reglementare globală a Bitcoin

Președintele Băncii Centrale Europene (BCE), Christine Lagarde, a făcut apel la o reglementare globală a Bitcoin, spunând că în unele cazuri moneda digitală a fost folosită în activități de spălare de bani, iar orice deficiențe trebuie rezolvate, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

Săptămâna trecută, cotația Bitcoin a urcat până la un nivel record de 38.655 dolari, ceea ce înseamnă o creștere de peste 900% comparativ cu valoarea de 3.859 de dolari înregistrată în luna martie a anului trecut, pe măsură ce guvernele au majorat cheltuielile pentru a contracara impactul economic al coronavirusului. Această majorare a cheltuielilor a alimentat temerile privind inflația și devalorizarea dolarului american.

În plus, criptomonedele câștigă teren și în rândul investitorilor obișnuiți, care sunt din ce în ce mai convinși că Bitcoin va fi un activ de durată și nu o bulă speculativă, cum se tem unii analiști și investitori.

Dar caracterul anonim al Bitcoin a sporit temerile că ar putea fi utilizat în activități de spălare de bani sau alte acțiuni ilegale. „Bitcoin este un activ extrem de speculativ, prin care s-au realizat unele afaceri haioase și unele activități de spălare de bani interesante și complet reprobabile”, a declarat Christine Lagarde la o conferință organizată de Reuters Next. Oficialul nu a furnizat exemple specifice privind cazurile de spălare de bani, dar a spus că înțelege că sunt în derulare cercetări penale privind activități ilegale cu Bitcoin.

Sectorul criptomonedelor încă este ușor reglementat sau nereglementat, deși au apărut standardele globale în domenii cum ar fi combaterea spălării banilor (AML).

„Trebuie să existe reglementări, ele trebuie aplicate și implementate la nivel global deoarece orice scăpare va fi folosită”, a avertizat președintele Băncii Centrale Europene.

Monedele virtuale sunt o reprezentare digitală a valorii care nu este emisă sau garantată de o bancă centrală sau de o autoritate publică, nu este în mod obligatoriu legată de o monedă instituită legal și nu deține statutul legal de monedă sau de bani, dar este acceptată de către persoane fizice sau juridice ca mijloc de schimb și care poate fi transferată, stocată și tranzacționată în mod electronic.

În prezent, în Uniunea Europeană nu există reglementări specifice cu privire la monedele digitale, deoarece acestea au fost considerate prea mici pentru a pune în pericol sistemul financiar. Însă planurile celor de la Facebook au tras un semnal de alarmă astfel că în prezent blocul comunitar vrea să determine G20 să adopte măsuri globale cu privire la criptomonede.

Continuare

ECONOMIE

Vânzările globale ale vaccinurilor anti-COVID, estimate la 39 miliarde dolari în 2021

Analiștii estimează că vânzările globale de vaccinuri anti-COVID-19 vor atinge 39 de miliarde de dolari în 2021, iar Pfizer/BioNTech va domina piața cu vânzări de 14 miliarde de dolari, relatează Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Gigantul farmaceutic Pfizer se pregătește să înregistreze anul acesta o creștere de 3-3,1 dolari per acțiune, potrivit CEO-ului Albert Bourla, care a vorbit recent în cadrul unei conferințe organizate de JPMorgan.

Firma, care se clasează pe locul 64 în clasamentul Fortune 500 privind cele mai mari corporații americane după suma totală a veniturilor, va raporta rezultatele din ultimul trimestru pe 2 februarie 2021, scrie Yahoo Finance.

„Ne așteptăm ca vânzările globale de vaccinuri anti-COVID-19 să atingă 39 de miliarde de dolari în 2021 și credem că Pfizer/BioNTech va domina piața cu vânzări de 14 miliarde de dolari”, scrie Karen Andersen, strateg al firmei de servicii financiare Morningstar.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending