Suntem și pe

ECONOMIE

Registrul Auto Român va testa în mers noxele emise

CECCAR FM

Publicat

pe

Registrul Auto Român a lansat un proces de achiziţie a unui echipament portabil de măsurare a emisiilor poluante, valoarea fiind estimată la 1,62 milioane lei (365.000 euro) fără TVA, care va permite prelevarea şi analizarea unor mostre din gazele emise în mers, în condiţii reale de trafic, pentru toate tipurile de maşini.

Procesul de achiziţie publică a fost lansat în 22 septembrie, iar echipamentul corespunde principiilor de funcţionare şi caracteristicilor tehnice prevăzute în ultimele regulamente europene în materie, emise în 2016.

„RAR urmează să achiziţioneze un singur echipament portabil, ambarcat pe autovehiculele testate, un sistem compus din mai mule aparate, care se utilizează pentru determinarea poluanţilor gazoşi emişi de autovehicul în timpul deplasării în condiţii reale de trafic, în vederea obţinerii omologării de tip, europene şi naţionale, precum şi a supravegherii de piaţă”, a precizat, pentru News.ro, directorul general al RAR, George Dincă.

Achiziţia vine la un an după izbucnirea scandalului Volkswagen. Grupul auto german a recunoscut anul trecut că a manipulat testele de poluare pentru 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial, prin instalarea unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor.

Potrivit experţilor, utilizarea de echipamente precum cel care urmează să intre în dotarea Registrului Auto Român fac imposibilă trucarea testelor, pentru că sunt măsurate emisiile efective în condiţii de trafic real. Echipamentul poate măsura emisiile tuturor autovehiculelor de pasageri (categoria M) şi de transport de marfă (categoria N).

„Echipamentul portabil de măsurare a emisiilor poluante – PEMS -, care se poate instala pe orice autovehicul din categoriile M şi N, se conectează la sistemul de evacuare al autovehiculului, în partea finală a acestuia, prelevează şi analizează mostre din gazele de evacuare, în timp ce autovehiculul este condus în condiţii reale de trafic, pe un traseu prestabilit şi verificat cu ajutorul aparatului GPS din dotarea PEMS”, a menţionat şeful RAR.

Echipamentul are instalate programe informatice care realizează un raport în care sunt prezentante cantităţile de substanţe poluante – CO, CO2, NO, NO2, NOx, HC, CH4, NMHC -, precum şi particulele nanometrice – pulberi în suspensie – rezultate din analiza gazelor de evacuare prelevate în timpul parcurgerii traseului. Potrivit caietului de sarcini, noul echipament trebuie livrat şi instalat în cel mult şase luni după atribuirea contractului.

Registrul Auto Român este autoritatea competentă în România în domeniul vehiculelor rutiere, siguranţei rutiere, protecţiei mediului înconjurător şi asigurării calităţii.

Continuare
Comentează

Lasă un mesaj

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECONOMIE

Companiile sunt îngrijorate de criza financiară, pandemie și sănătate

CECCAR FM

Publicat

pe

Criza financiară, valul 2 al COVID-19 și îmbolnăvirea angajaților se află în topul primelor riscuri pe care companiile le estimează pentru perioada următoare, relevă o analiză de piață realizată de Marsh Risk Monitor, citată de Agerpres. În privința reevaluării duratei impactului COVID-19 asupra propriilor activități, dacă în luna aprilie 2020 aproape 30% dintre companiile chestionate anticipau un impact al pandemiei care nu va dura mai mult de 7 luni, în septembrie, 70% dintre acestea anticipează că activitatea le va fi afectată mai mult.

Cu toate acestea, organizațiile par mult mai optimiste în legătură cu rezultatele financiare anticipate până la finalul acestui an. Astfel, aproape jumătate dintre companii (49%) au estimat, în septembrie, diminuarea indicatorilor financiari până la finalul anului, comparativ cu datele din aprilie, când ponderea era de 72%.

Conform cercetării, criza financiară (35,5%), îmbolnăvirea angajaților (12,9%) și al doilea val al pandemiei de COVID-19 (11,3%) reprezintă Top 3 riscuri a căror expunere a crescut, din perspectiva organizațiilor care au transmis informații în cadrul sondajului de specialitate.

Totodată, circa 40% dintre companii anticipează că se vor confrunta cu instabilitate financiară și scăderi în vânzări din cauza efectelor coronavirusului, iar circa trei sferturi (73%) dintre respondenți susțin că au implementat, deja, măsuri suplimentare împotriva riscurilor cibernetice.

Continuare

ECONOMIE

BCE menține nemodificată dobânda de politica monetară

CECCAR FM

Publicat

pe

Banca Centrală Europeană (BCE) a decis să mențină nemodificată dobânda de politica monetară, la cel mai scăzut nivel din istorie, dar a lansat un mesaj foarte clar că va adopta noi măsuri de sprijin la reuniunea din luna decembrie, informează Reuters, preluată de Agerpres. Potrivit unui comunicat de presă al BCE, Consiliul guvernatorilor a decis că rata dobânzii la operațiunile principale de refinanțare și ratele dobânzilor la facilitatea de creditare marginală și la facilitatea de depozit vor rămâne nemodificate la nivelurile de 0,00%, 0,25% și, respectiv, minus 0,50%.

„Noua rundă de proiecții macroeconomice ale experților Eurosistemului din luna decembrie va permite o reevaluare aprofundată a perspectivelor economice și a balanței riscurilor. Pe baza acestei evaluări actualizate, Consiliul guvernatorilor își va recalibra instrumentele, după caz, pentru a răspunde evoluției situației și a asigura menținerea unor condiții favorabile de finanțare în vederea sprijinirii redresării economice și a contracarării impactului negativ al pandemiei asupra traiectoriei proiectate a inflației”, se arată într-un comunicat al BCE.

Problema BCE este că noile restricții adoptate în contextul pandemiei de COVID-19 îi pun sub semnul întrebării scenariul potrivit căruia economia zonei euro va reveni la nivelul de dinaintea crizei la finele lui 2022.

În Franța, populația trebuie să stea în casă și poate merge la lucru doar dacă angajatorul consideră că este imposibil să lucreze de acasă. Germania va închide barurile, restaurantele și teatrele în luna noiembrie, însă școlile vor rămâne deschise, iar magazinele vor putea să funcționeze doar dacă au introdus limite stricte privind accesul. În Spania, una din țările europene cele mai afectate de COVID-19, guvernul intenționează să introducă starea de urgență pentru șase luni, iar Italia a anunțat deja noi restricții.

În plus, există și unele limite clare cu privire la puterea BCE. După ce a cumpărat obligațiuni în valoare de aproximativ 100 miliarde de euro în fiecare lună, BCE a împins costurile cu împrumuturile la minime istorice. La rândul lor, băncile comerciale se împrumută la dobânzi negative și principala lor îngrijorare est deteriorarea calități creditelor.

Cu toate acestea, analiștii se așteaptă ca la următoarea reuniune a consiliului guvernatorilor BCE, care va avea loc la 10 decembrie, instituția să dea publicității noile sale prognoze economice și de asemenea să anunțe o extindere a Programului de Achiziții Urgente în Pandemie (Pandemic Emergency Purchase Programme – PEPP), principalul său instrument de combatere a crizei coronavirusului.

Continuare

ECONOMIE

Sistem informațional de urmărire a materialelor lemnoase

CECCAR FM

Publicat

pe

Sistemul Informațional Integrat de Urmărire a Materialelor Lemnoase – SUMAL 2.0 va deveni operațional începând cu 1 noiembrie 2020, iar cei peste 100.000 de utilizatori, dintre care mai mult de jumătate sunt noi, vor putea să înceapă să opereze în acest sistem informatic, în paralel cu versiunea veche, a anunțat, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), informează Agerpres. În acest context, Guvernul a decis acordarea unei perioade de grație tuturor noilor utilizatori ai SUMAL 2.0 de a se familiariza cu noul sistem, prin extinderea obligativității utilizării vechii versiuni a sistemului până la 30 ianuarie 2021. Până la această dată, cele două sisteme vor funcționa în paralel, iar utilizatorii sunt obligați să le folosească concomitent. După acest termen, urmărirea trasabilității se va realiza exclusiv prin noul SUMAL.

„Prin operaționalizarea Sistemului de Urmărire a Materialului Lemnos vom reuși, în timp real, 24 de ore din 24, să avem un management foarte clar asupra masei lemnoase. Vom ști în permanență cât lemn s-a tăiat din pădurile României, unde va fi dus acesta, fie în depozit, fie la terți. În permanență apar provocări pe care reușim să le soluționăm. Factorii implicați au venit cu sugestii importante, astfel încât sistemul să devină operațional. Totul s-a făcut cu pași siguri pentru ca SUMAL 2.0 să fie eficient. Suntem deschiși la dialog și am luat în considerare, în mod special, propunerile venite din partea celor care operează în acest sistem”, a declarat Gelu Puiu, secretar de stat pentru păduri în MMAP.

Potrivit unui comunicat al MMAP, prin modificarea Codului Silvic, promulgată la începutul lunii septembrie, apare obligativitatea deținerii avizului de transport nu doar pentru materialul lemnos, ci și pentru toate celelalte produse din lemn: rumeguș, biomasă, coaja arborilor și orice rest de lemn. „Această modificare introduce automat, ca utilizatori în SUMAL, zeci de mii de noi agenți economici, care până acum nu aveau obligația raportării în sistem. Toate operațiunile de ordin tehnic pentru adaptarea SUMAL 2.0 la noile prevederi din Codul Silvic au fost deja realizate”, menționează ministerul de resort.

Noua versiune a SUMAL aduce inovații care ajută, pe de o parte, activitatea de combatere a tăierilor ilegale și, totodată, simplifică munca lucrătorilor silvici din teren. Astfel, se va putea urmări, în timp real, prin coordonate GPS, orice transport de masă lemnoasă din punctul de încărcare până în punctul de descărcare, devenind astfel foarte dificil să mai apară acele escale ilegale realizate cu același aviz. SUMAL 2.0 obligă și la încărcarea de fotografii, din mai multe unghiuri, ale lemnului încărcat, pentru orice transport din România, precum și însemnarea, în pădure, a parchetelor de masă lemnoasă cu coordonate GPS înainte de a se face tăierea. O altă particularitate a sistemului este aceea că se vor putea vedea zilnic toate volumele de material lemnos din orice depozit din țară. În plus, cantitățile de aici vor fi actualizate automat de sistem.

SUMAL 2.0 nu va mai permite realizarea transportului dublu pe același aviz și nici evitarea voită a înregistrării în sistem prin realizarea de transporturi multiple cu cantități reduse. În acest caz, transportatorii de volume mici, pentru care nu este necesar avizul de însoțire, nu vor mai avea voie să transporte, în total, mai mult de 20 mc pe an, dacă nu sunt înregistrați în noul SUMAL ca transportatori profesioniști. Sistemul are acum capacitatea de a depista și bloca automat astfel de practici.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending