Connect with us

ECONOMIE

Românii au cheltuit peste 1,6 miliarde euro pe bunuri de folosinţă îndelungată în primele nouă luni ale anului

CECCAR FM

Publicat

pe

Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din România au crescut cu 13,2% în primele nouă luni ale acestui an, până la 1,645 miliarde euro, faţă de primele trei trimestre ale anului trecut, după ce ritmul de creştere a încetinit în trimestrul al treilea la 9,5%, pe fondul scăderilor din sectoarele IT, foto şi imprimante, potrivit studiului de piaţă GfK Temax, citat de News.ro.

În categoria bunurilor de folosinţă îndelungată intră produse precum aspiratoare, frigidere, maşini de spălat, televizoare, calculatoare, laptopuri, telefoane mobile, tablete, imprimante şi aparate foto.

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în al treilea trimestru cu 9,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, după un avans de 15,5% în al doilea trimestru al acestui an.

Trei dintre cele şapte sectoare analizate – electronice, electrocasnice mari şi electrocasnice mici – au înregistrat rate de creştere de două cifre în al treilea trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cel mai mare avans, de 25,4%, a fost înregistrat în al treilea trimestru de vânzările de electrocasnice mici, până la 41 milioane euro.

Segmentul cel mai important din această piaţă, aspiratoarele, s-a redresat şi a înregistrat o creştere de 36%. Pe primele nouă luni, acest sector a înregistrat un avans de 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 115 milioane euro.

A doua creştere a fost înregistrată de piaţa de electronice, de 23,7% în al treilea trimestru, până la 92 milioane euro.

Vânzările de televizoare cu ecran plat au crescut cu peste 24% şi au o reprezentat 85% din vânzări. În perioada ianuarie-septembrie, avansul a fost de 22,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 261 milioane euro.

Pe locul trei se situează segmentul electrocasnicelor mari, cu un avans de 22,9% în perioada iulie-septembrie şi o valoare de 157 milioane euro.

Uscătoarele de rufe au înregistrat cea mai mare creştere din această piaţă – 84%. Această piaţă a avut cea mai mare creştere în primele nouă luni ale acestui an, 26,2%, până la valoarea de 384 milioane euro.

A patra creştere procentuală aparţine celei mai mari pieţe, cea a telecomunicaţiilor, cu un avans de 7,9% şi o valoare de 193 milioane euro în trimestrul al treilea.

Segmentul de phablet-uri (telefoane mobile cu o dimensiune apropiată de cea a tabletelor) a înregistrat o scădere de două cifre, dar căştile cu microfon au crescut cu 30%.

În perioada ianuarie-septembrie, vânzările au crescut cu 18,8%, până la 550 milioane euro.

Vânzările de imprimante, multifuncţionale şi consumabile s-au diminuat cu 7% în trimestrul al treilea, până la 14 milioane euro.

Cel mai mic segment – foto – a continuat declinul, cu un minus de 10,4% în trimestrul al treilea, la 5 milioane euro. Piaţa a scăzut, după primele trei trimestre, cu 14,2%, până la 16 milioane euro.

Cea mai mare scădere a vânzărilor, 14,8%, a înregistrat-o segmentul IT, care a avut o valoare de 92 milioane euro în trimestrul al treilea.

Sectorul a fost tras în jos de scăderile înregistrate de trei dintre cele mai importante segmente – desktop-uri, calculatoare portabile şi tablete.

După primele nouă luni, piaţa a ajuns la o valoare de 275 milioane euro, cu 13% sub nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

322 de firme cu participare străină la capitalul social, înmatriculate în ianuarie 2021

Numărul firmelor cu capital străin nou înființate în România a scăzut, în ianuarie 2021, cu 16,9%, comparativ cu prima lună din 2020, la 322 de unități, conform datelor centralizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), citate de Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

Cele 322 de societăți noi aveau un capital social subscris în sumă totală de 1,658 milioane de dolari, dublu față de cel al firmelor înmatriculate în ianuarie 2020, de 790.400 dolari.

În funcție de domenii, cele mai multe firme înmatriculate în ianuarie au fost înregistrate în activități profesionale, administrative, științifice și tehnice (27,33% din total), comerț cu ridicata și amănuntul, repararea auto și moto (26,09% din total) și transport, depozitare și comunicații (18,01%).

La finele lunii ianuarie 2021, în România existau 231.298 de societăți cu participare străină la capitalul social. Valoarea capitalului subscris se situa la nivelul de 64,96 miliarde dolari.

Cel mai mare număr de societăți cu participare străină era cu investitori din Italia, respectiv 49.667 (capital subscris de 3,855 miliarde dolari), dar cea mai mare valoare a capitalului social aparține firmelor olandeze, respectiv 13,241 miliarde dolari, în 5.526 de firme.

Continuare

ECONOMIE

ANCPI: 50.147 de tranzacții imobiliare în februarie

În luna februarie, au fost vândute, la nivelul întregii țări, 50.147 de imobile, cu 1.411 mai multe față de luna ianuarie, potrivit datelor publicate astăzi de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI).

CECCAR FM

Publicat

pe

Numărul caselor, terenurilor și apartamentelor care au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare în luna februarie este cu 576 mai mare față de perioada similară a anului 2020.

Cele mai multe vânzări de imobile au fost înregistrate, în februarie 2021, în București – 8.592, Ilfov – 3.986 și Brașov – 2.781. Județele cu cele mai puține imobile vândute în aceeași perioadă sunt Covasna – 159, Caraș Severin – 245 și Sălaj – 344.

Numărul ipotecilor, la nivel național, în februarie 2021, a fost de 24.890, cu 5.289 mai mare față de ianuarie 2020. Cele mai multe operațiuni de acest gen au fost înregistrate în București – 5.509, Ilfov – 2.046 și Cluj 1.610. La polul opus se află județele Harghita – 52, Caraș Severin – 61, și Gorj – 81.

Județele în care au fost vândute cele mai multe terenuri agricole în a doua lună a anului 2021 sunt Arad – 742, Dolj – 481 și Timiș – 398.

Continuare

ECONOMIE

Ministerul Culturii: Schemele de ajutor financiar, trimise pentru a fi finanțate prin PNRR

Ministerul Culturii a anunțat astăzi că schemele de ajutor financiar pentru acest sector au fost actualizate și au fost trimise Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene pentru a fi incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență.

CECCAR FM

Publicat

pe

Potrivit unui comunicat al Ministerului Culturii, citat de Mediafax, forma actualizată a schemelor de ajutor de stat și de minimis, menite să sprijine sectorul cultural din România, este rezultatul centralizării unui număr semnificativ de observații și propuneri de modificare primite în urma procesului de consultare publică, desfășurat în perioada 26 ianuarie – 8 februarie, precum și al dezbaterii publice organizate online în 22 februarie.

„Având în vedere că în prezent se elaborează Planul Național de Redresare și Reziliență care vizează investiții în scopul ieșirii din criză, relansării economice și creșterii capacității de reziliență, Ministerul Culturii precizează că a transmis Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene schemele de ajutor de stat și de minimis dedicate sectorului cultural, pentru a fi incluse în cadrul priorităților investiționale ale PNRR”, se arată în comunicat.

Reprezentanții ministerului precizează că o ultimă dezbatere publică pe acestă temă va fi organizată la finalul acestei săptămâni: „Întrucât Ministerul Culturii urmărește să optimizeze atât conținutul, cât și aplicabilitatea schemelor de ajutor financiar, astfel încât acestea din urmă să răspundă în mod real nevoilor operatorilor culturali, o ultimă consultare a sectorului cultural – creativ va avea loc în cadrul dezbaterii publice ce va fi organizată la finalul acestei săptămâni”.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending