Connect with us

ECONOMIE

Trei din cinci companii din România care vor acorda prime de Crăciun o vor face sub formă de tichete cadou

CECCAR FM

Publicat

pe

Trei din cinci companii din România care acordă beneficii extrasalariale angajaţilor vor oferi anul acesta tichete cadou cu ocazia Crăciunului, potrivit unei analize Sodexo, publicată miercuri de companie.

Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de aproximativ 1.500 de companii şi pe baza informaţiilor comerciale ale Sodexo, în perioada 3 octombrie – 31 octombrie 2016.

Majoritatea companiilor care vor oferi tichete cadou angajaţilor de Crăciun sunt din Bucureşti şi judeţele Ilfov, Timiş, Arad şi Prahova.

Din totalul companiilor, aproximativ 50% îşi desfăşoară activitatea în servicii, distribuţie şi sectorul industrial.

În acelaşi timp, peste 50% dintre companiile care vor acorda tichete cadou cu ocazia Crăciunului în acest an au între 1 şi 19 angajaţi.

„Tichetele de masă reprezintă, în continuare, cel mai accesat beneficiu extrasalarial acordat de angajatori în România, dar tichetele cadou se află în topul preferinţelor sezoniere atât pentru angajatori, cât şi pentru angajaţi, care îşi pot alege singuri cadoul pe care şi-l doresc. În plus, de anul acesta, angajaţii beneficiază de scutirea totală de la plata impozitelor pentru tichetele cadou”, a declarat directorul de marketing al Sodexo, Adina Popa, citat de News.ro.

Începând cu ianuarie 2016, tichetele cadou acordate de către companii sunt scutite de impozitul pe venit şi pot fi acordate atât angajaţilor, cât şi copiilor minori ai acestora.

Astfel, tichetele cadou în cuantum de 150 de lei, acordate cu următoarele ocazii: 8 martie, Paşte, 1 iunie şi Crăciun, precum şi la sărbători similare ale altor culte religioase, sunt neimpozabile şi sunt scutite de contribuţii sociale individuale.

Anterior, pentru tichetele cadou se aplica impozitul pe venit de 16%.

În acest context, Sodexo estimează că va emite anul acesta de Crăciun cu 32% mai multe tichete cadou, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Tichetele cadou pot fi utilizate pentru cumnpărarea de produse şi servicii nealimentare, precum piese de mobilier şi produse pentru casă, produse electro IT sau obiecte vestimentare.

Aproximativ 10% dintre angajaţi utilizează tichetele cadou pentru a lua masa la restaurant, se mai arată în studiu.

Sodexo a fost înfiinţată în 1966 în Marsilia, Franţa. Compania este prezentă în România din 1998, iar acum are 1.141 angajaţi.

Principalii concurenţi ai Sodexo pe piaţa tichetelor de masă şi a celor de tip cadou sunt Edenred şi Up România.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

România, locul 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, în 2020

România s-a situat, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citată de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,3% față de decembrie 2019, atingându-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe – Germania (-19,1%), Franța (-25,6%), Italia (-27,9%), Marea Britanie (-29,4%) și Spania (-32.3%) – au fost consemnate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități, reprezentând o diminuare de 23,7% față de 2019.

Continuare

ECONOMIE

Piața de media din țara noastră a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piața de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane euro, iar în 2021 este așteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, citate de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar, arată raportul realizat de agenția Initiative.

În continuare, cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât și la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce privește consumul de media. Astfel că pandemia a lăsat câteva lecții pentru piața de media, în mod special fiind evidențiată legătura puternică dintre modul de viață al oamenilor și consumul de media. Pe măsură ce restricțiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul și digitalul au luat amploare, în timp ce piața de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de știri, precum și audiența TV, au fluctuat, fiind influențate de nivelul de tensiune și stres al consumatorilor, odată cu evoluția pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative.

Investițiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie și mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situație de sold-out fără precedent la stațiile TV.

Continuare

ECONOMIE

MEAT: Q&A Informații utile granturi pentru IMM-uri

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat, pe site-ul instituției, un text care include cele mai frecvente întrebări adresate de antreprenori în legătură cu granturile care pot fi accesate de întreprinderile mici și mijlocii și care se derulează prin intermediul instituției.

Textul este structurat pe secțiuni și cuprinde întrebări (însoțite de răspunsurile aferente din partea MEAT) vizând, între altele: 
 cheltuielile eligibile; 
▪ eligibilitatea solicitantului; 
▪ erorile platformei.

Documentul poate fi consultat și aici.  

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending