Connect with us

ECONOMIE

Angajaţii români au devenit cu 12,5% mai profitabili în ultimul an şi demisionează tot mai des

CECCAR FM

Publicat

pe

Angajaţii din România au devenit mai profitabili în ultimul an, în condiţiile în care indicatorul „rentabilitatea medie a capitalului uman”, ce reflectă profitul generat de un angajat pentru fiecare leu încasat sub formă de salariu, a crescut cu 12,5% în ultimul an, arată un studiu publicat miercuri de PwC România. Studiul arată că şi numărul de demisii a crescut semnificativ, pe fondul creşterii oportunităţilor de angajare din România.

Studiul PwC Saratoga 2016 arată că rentabilitatea medie a capitalului uman a ajuns în România la 1,44, ceea ce înseamnă că, la fiecare leu încasat sub formă de salariu, un angajat român produce un profit de 1,44 lei firmei care îl angajează.

„Această evoluţie se datorează în principal creşterii profitabilităţii ca urmare a reducerii costurilor totale la nivel de companie”, susţine PwC.

Totuşi, există diferenţe semnificative de la un sector economic la altul în ceea ce priveşte eficienţa angajaţilor.

„Rata cea mai ridicată a rentabilităţii capitalului uman s-a înregistrat în sectorul bunurilor de larg consum, ca urmare a creşterii susţinute a consumului. Se observă, de asemenea, îmbunătăţirea rentabilităţii capitalului uman în sectorul bancar, semn că măsurile de eficientizare luate în ultimii ani, precum şi controlul strict al costurilor îşi arată roadele”, a declarat liderul echipei de servicii de consultanţă în resurse umane în cadrul PwC România, Horaţiu Cocheci.

Studiul indică şi o creştere a ratei de încetare a contractelor de muncă, până la 18,7% în 2016, faţă de 14,1% în anul precedent, generată de creşterea numărului de demisii ale angajaţilor, concomitent cu o stabilizare a concedierilor.

„Aceste fenomene reflectă o dinamică crescută a pieţei muncii şi o accentuare a competiţiei pentru atragerea angajaţilor”, menţionează PwC, conform News.ro.

Specialiştii în resurse umane din România subliniază că unele sectoare se confruntă de mult timp cu o rată foarte mare a demisiilor. Astfel, în sectorul de retail, angajaţii sunt predispuşi să îşi schimbe locul de muncă pentru diferenţe salariale mici.

Însă studiul arată că numărul de demisii a crescut la toate categoriile de personal din România, cu excepţia personalului administrativ, iar cel mai mare avans s-a înregistrat în rândul managerilor, de peste 40% faţă de anul precedent – de la 6,6% la 9,5%.

„Spre deosebire de segmentul de muncitori, unde decizia de a părăsi organizaţia este determinată de motive de natură financiară, angajaţii din segmentul de management vizează, în general, posturi care presupun provocări profesionale mai complexe. Din acest motiv, companiile vor fi nevoite să dezvolte programe interne care să dea managerilor oportunitatea de dezvoltare profesională şi avansare în carieră (de exemplu, programe de „job rotation” sau de mobilitate internaţională”, a comentat managerul pentru servicii de consultanţă în resurse umane în cadrul PwC România, Nicoleta Dumitru.

Specialiştii subliniază că, pe fondul crizei de forţă calificată de muncă, s-au majorat angajările, iar costul recrutării unui angajat a crescut în România cu 14%, de la 229 euro la 262 euro.

Ne confruntăm cu o competiţie din ce în ce mai intensă pentru atragerea angajaţilor care să susţină creşterea şi să valorifice oportunităţile de pe piaţă. Pentru a ieşi învingătoare din această competiţie, este nevoie ca organizaţiile să utilizeze metode și instrumente din ce în ce mai sofisticate pentru identificarea candidaţilor potriviţi (de exemplu, accesarea comunităţilor virtuale de experţi sau utilizarea canalelor de social media) şi pentru atragerea acestora”, a explicat Dumitru.

Ultimele statistici oficiale arată că numărul de şomeri a ajuns în octombrie la circa 522.000, aproape de nivelurile minime după criză, iar rata şomajului a stagnat la 5,8%.

De asemenea, numărul de locuri de muncă vacante din economia românească, un indicator al deficitului de forţă de muncă la nivel naţional, a crescut în al treilea trimestru cu 16,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 62.900.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

322 de firme cu participare străină la capitalul social, înmatriculate în ianuarie 2021

Numărul firmelor cu capital străin nou înființate în România a scăzut, în ianuarie 2021, cu 16,9%, comparativ cu prima lună din 2020, la 322 de unități, conform datelor centralizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), citate de Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

Cele 322 de societăți noi aveau un capital social subscris în sumă totală de 1,658 milioane de dolari, dublu față de cel al firmelor înmatriculate în ianuarie 2020, de 790.400 dolari.

În funcție de domenii, cele mai multe firme înmatriculate în ianuarie au fost înregistrate în activități profesionale, administrative, științifice și tehnice (27,33% din total), comerț cu ridicata și amănuntul, repararea auto și moto (26,09% din total) și transport, depozitare și comunicații (18,01%).

La finele lunii ianuarie 2021, în România existau 231.298 de societăți cu participare străină la capitalul social. Valoarea capitalului subscris se situa la nivelul de 64,96 miliarde dolari.

Cel mai mare număr de societăți cu participare străină era cu investitori din Italia, respectiv 49.667 (capital subscris de 3,855 miliarde dolari), dar cea mai mare valoare a capitalului social aparține firmelor olandeze, respectiv 13,241 miliarde dolari, în 5.526 de firme.

Continuare

ECONOMIE

ANCPI: 50.147 de tranzacții imobiliare în februarie

În luna februarie, au fost vândute, la nivelul întregii țări, 50.147 de imobile, cu 1.411 mai multe față de luna ianuarie, potrivit datelor publicate astăzi de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI).

CECCAR FM

Publicat

pe

Numărul caselor, terenurilor și apartamentelor care au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare în luna februarie este cu 576 mai mare față de perioada similară a anului 2020.

Cele mai multe vânzări de imobile au fost înregistrate, în februarie 2021, în București – 8.592, Ilfov – 3.986 și Brașov – 2.781. Județele cu cele mai puține imobile vândute în aceeași perioadă sunt Covasna – 159, Caraș Severin – 245 și Sălaj – 344.

Numărul ipotecilor, la nivel național, în februarie 2021, a fost de 24.890, cu 5.289 mai mare față de ianuarie 2020. Cele mai multe operațiuni de acest gen au fost înregistrate în București – 5.509, Ilfov – 2.046 și Cluj 1.610. La polul opus se află județele Harghita – 52, Caraș Severin – 61, și Gorj – 81.

Județele în care au fost vândute cele mai multe terenuri agricole în a doua lună a anului 2021 sunt Arad – 742, Dolj – 481 și Timiș – 398.

Continuare

ECONOMIE

Ministerul Culturii: Schemele de ajutor financiar, trimise pentru a fi finanțate prin PNRR

Ministerul Culturii a anunțat astăzi că schemele de ajutor financiar pentru acest sector au fost actualizate și au fost trimise Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene pentru a fi incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență.

CECCAR FM

Publicat

pe

Potrivit unui comunicat al Ministerului Culturii, citat de Mediafax, forma actualizată a schemelor de ajutor de stat și de minimis, menite să sprijine sectorul cultural din România, este rezultatul centralizării unui număr semnificativ de observații și propuneri de modificare primite în urma procesului de consultare publică, desfășurat în perioada 26 ianuarie – 8 februarie, precum și al dezbaterii publice organizate online în 22 februarie.

„Având în vedere că în prezent se elaborează Planul Național de Redresare și Reziliență care vizează investiții în scopul ieșirii din criză, relansării economice și creșterii capacității de reziliență, Ministerul Culturii precizează că a transmis Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene schemele de ajutor de stat și de minimis dedicate sectorului cultural, pentru a fi incluse în cadrul priorităților investiționale ale PNRR”, se arată în comunicat.

Reprezentanții ministerului precizează că o ultimă dezbatere publică pe acestă temă va fi organizată la finalul acestei săptămâni: „Întrucât Ministerul Culturii urmărește să optimizeze atât conținutul, cât și aplicabilitatea schemelor de ajutor financiar, astfel încât acestea din urmă să răspundă în mod real nevoilor operatorilor culturali, o ultimă consultare a sectorului cultural – creativ va avea loc în cadrul dezbaterii publice ce va fi organizată la finalul acestei săptămâni”.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending