Connect with us

ECONOMIE

Industria românească a revenit pe plus în noiembrie 2016, cu un avans de 5,3%

CECCAR FM

Publicat

pe

Industria, sector care reprezintă aproape un sfert din economia românească, a înregistrat în penultima lună a anului trecut o creştere a producţiei cu 5,3% faţă de aceeaşi lună din 2015, avans susţinut doar de sectorul-cheie de prelucrare, arată datele publicate joi de Institutul Naţional de Statistică (INS), conform News.ro.

În octombrie 2016, industria înregistrase o scădere de 0,1% faţă de a zecea lună a anului anterior.

Pe date ajustate în funcţie de influenţele sezoniere, producţia industrială a urcat cu 1,5% faţă de a 11-a lună a anului 2015.

Pe sectoare, industria extractivă a înregistrat şi în noiembrie un declin accentuat, de 7,4%, în timp ce producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat s-a redus cu 1,6%.

Statisticile reflectă problemele pe care le înregistrează, în prezent, sectorul minier din România şi cel al companiilor de utilităţi, controlat în mare parte de stat şi care este subminat de lipsa reformelor şi de competitivitatea slabă.

Industria prelucrătoare, care are cea mai mare pondere în industria românească, a crescut semnificativ, cu 6,3% faţă de noiembrie 2015. În octombrie 2016, industria de prelucrare avansase cu doar 0,5%.

Comparativ cu luna octombrie 2016, producţia industrială a crescut în noiembrie cu 1,5% pe serie brută şi cu 0,6% pe seria ajustată în funcţie de influenţele sezoniere şi numărul de zile lucrătoare, indicatorul urmărit cel mai atent de economişti.

Cumulat pe primele 11 luni din 2016, producţia industrială din România a crescut cu 1,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015, avans susţinut doar de industria prelucrătoare, care a consemnat un plus de 2,5%.

Industria extractivă a scăzut, însă, cu 16,5%, iar producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat – cu 2%.

Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, industria a înregistrat o creştere nesemnificativă, de 0,4% în primele 11 luni din 2016.

În 2015, producţia industrială a urcat cu 2,7%, după un avans de 6,1% în 2014 comparativ cu anul precedent. Industria a contribuit, în 2015, cu 23,2% la formarea produsului intern brut (PIB) al României.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

România, locul 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, în 2020

România s-a situat, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citată de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,3% față de decembrie 2019, atingându-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe – Germania (-19,1%), Franța (-25,6%), Italia (-27,9%), Marea Britanie (-29,4%) și Spania (-32.3%) – au fost consemnate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități, reprezentând o diminuare de 23,7% față de 2019.

Continuare

ECONOMIE

Piața de media din țara noastră a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piața de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane euro, iar în 2021 este așteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, citate de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar, arată raportul realizat de agenția Initiative.

În continuare, cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât și la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce privește consumul de media. Astfel că pandemia a lăsat câteva lecții pentru piața de media, în mod special fiind evidențiată legătura puternică dintre modul de viață al oamenilor și consumul de media. Pe măsură ce restricțiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul și digitalul au luat amploare, în timp ce piața de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de știri, precum și audiența TV, au fluctuat, fiind influențate de nivelul de tensiune și stres al consumatorilor, odată cu evoluția pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative.

Investițiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie și mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situație de sold-out fără precedent la stațiile TV.

Continuare

ECONOMIE

MEAT: Q&A Informații utile granturi pentru IMM-uri

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat, pe site-ul instituției, un text care include cele mai frecvente întrebări adresate de antreprenori în legătură cu granturile care pot fi accesate de întreprinderile mici și mijlocii și care se derulează prin intermediul instituției.

Textul este structurat pe secțiuni și cuprinde întrebări (însoțite de răspunsurile aferente din partea MEAT) vizând, între altele: 
 cheltuielile eligibile; 
▪ eligibilitatea solicitantului; 
▪ erorile platformei.

Documentul poate fi consultat și aici.  

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending