Connect with us

ECONOMIE

Sectorul construcţiilor a scăzut în noiembrie 2016 cu 13,3%

CECCAR FM

Publicat

pe

Lucrările de construcţii au înregistrat în noiembrie 2016 o scădere de 13,3% faţă de aceeaşi lună din 2015, afectat de declinul lucrărilor de infrastructură, în timp ce construcţia de clădiri rezidenţiale a crescut semnificativ, potrivit datelor publicate, vineri, de Institutul Naţional de Statistică (INS), conform News.ro.

În octombrie 2016, lucrările de construcţii au scăzut cu 0,1% faţă de aceeaşi perioadă din 2015.

Cumulat pe primele 11 luni din 2016, construcţiile au scăzut cu 0,9% faţă de perioada similară a anului trecut.

Statisticile oficiale arată că, în luna noiembrie 2016, s-au înregistrat creşteri, comparativ cu a unsprezecea lună din 2015, la două din cele trei mari categorii de construcţii.

Lucrările la clădiri rezidenţiale au urcat cu 78,2% faţă de noiembrie 2015, iar cele la clădiri nerezidenţiale au crescut cu 17,9%.

În schimb, lucrările de construcţii inginereşti s-au redus cu 37,4%.

„Pe elemente de structură s-au înregistrat scăderi la toate elementele de structură: lucrările de reparaţii capitale cu 43,5%, lucrările de întreţinere şi reparaţii curente cu 15,8% şi la lucrările de construcţii noi cu 2,3%”, se arată în comunicatul INS.

Faţă de octombrie, lucrările de construcţii au scăzut în luna noiembrie 2016 cu cu 2,3%, pe serie brută, şi cu 4% pe seria ajustată în funcţie de variaţiile sezoniere.

În 2015, lucrările de construcţii au crescut cu 10,4% faţă de anul precedent.

Numărul de locuinţe terminate a crescut în 2015 cu 10,4% faţă de 2014, până la 47.017, după şase ani la rând de scădere, dar rămâne semnificativ mai mic decât nivelul de dinainte de criză.

În 2008, an de vârf pentru construcţiile din România, s-au finalizat 64.414 de locuinţe.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

România, locul 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, în 2020

România s-a situat, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citată de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,3% față de decembrie 2019, atingându-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe – Germania (-19,1%), Franța (-25,6%), Italia (-27,9%), Marea Britanie (-29,4%) și Spania (-32.3%) – au fost consemnate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități, reprezentând o diminuare de 23,7% față de 2019.

Continuare

ECONOMIE

Piața de media din țara noastră a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piața de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane euro, iar în 2021 este așteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, citate de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar, arată raportul realizat de agenția Initiative.

În continuare, cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât și la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce privește consumul de media. Astfel că pandemia a lăsat câteva lecții pentru piața de media, în mod special fiind evidențiată legătura puternică dintre modul de viață al oamenilor și consumul de media. Pe măsură ce restricțiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul și digitalul au luat amploare, în timp ce piața de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de știri, precum și audiența TV, au fluctuat, fiind influențate de nivelul de tensiune și stres al consumatorilor, odată cu evoluția pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative.

Investițiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie și mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situație de sold-out fără precedent la stațiile TV.

Continuare

ECONOMIE

MEAT: Q&A Informații utile granturi pentru IMM-uri

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat, pe site-ul instituției, un text care include cele mai frecvente întrebări adresate de antreprenori în legătură cu granturile care pot fi accesate de întreprinderile mici și mijlocii și care se derulează prin intermediul instituției.

Textul este structurat pe secțiuni și cuprinde întrebări (însoțite de răspunsurile aferente din partea MEAT) vizând, între altele: 
 cheltuielile eligibile; 
▪ eligibilitatea solicitantului; 
▪ erorile platformei.

Documentul poate fi consultat și aici.  

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending