Connect with us

ECONOMIE

Retailerii au înregistrat creşteri ale vânzărilor cu până la 80% în decembrie 2016

CECCAR FM

Publicat

pe

Luna cadourilor a adus vânzări record pentru comercianţii din România, care au înregistrat încasări mai mari cu până la 80% pe fondul creşterii salariului mediu şi a scăderii TVA în 2016, iar românii au alocat mai mulţi bani pentru cumpărături decât în luna decembrie a anului 2015, arată datele centralizate de News.ro.

Scăderea TVA de anul trecut, de la 24% la 20%, a fost unul dintre principalii factori ai menţinerii inflaţiei în teritoriu negativ şi ai avansului consumului în 2016.

Rata anuală a inflaţiei, care măsoară evoluţia preţurilor de consum în ultimul an, a încheiat anul 2016 la nivelul de -0,5%, uşor sub estimări.

În plus, câştigul salarial mediu net la nivel naţional avea în noiembrie un ritm de creştere anual de 13,2%, potrivit datelor publicate recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Vânzările comercianţilor din industria alimentară au crescut în ultima lună a anului trecut cu 10-15% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, potrivit Federaţiei Sindicatelor din Industria Alimentară (FSIA).

Însă în ultimele două luni preţurile legumelor şi fructelor au fost crescute nejustificat de către transportatori care au speculat aprecierea dolarului.

“Singura problemă a fost creşterea dolarului care a avut o influenţă asupra preţului transportului de produse. Este o perioadă în care fructele şi legumele din România sunt aduse din ţări care nu sunt membre ale UE şi care lucrează în dolari. (…) Avem câţiva importatori de legume şi fructe în România, au profitat de creşterea dolarului şi au mărit preţurile mai mult decât trebuia. Este un mare dezavantaj pentru consumator”, a declarat preşedintele FSIA, Dragoş Frumosu, pentru News.ro.

Potrivit reprezentanţiilor Carrefour, cele mai mari vânzări au fost înregistrate în ziele de 21, 22, 23 şi 30 decembrie şi au reprezentat 22% din vânzările companiei în luna decembrie.

“Luna decembrie este luna de vârf în retail şi a fost la fel şi în acest an. Vânzările au fost mai mari decât cele din aceeaşi perioada a anului trecut”, au subliniat reprezentanţii Carrefour.

În decembrie şi magazinele din marile centre comerciale au înregistrat vânzări în creştere, având în vedere că unele dintre ele au funcţionat chiar şi de sărbători.

AFI Cotroceni, Bucureşti Mall sau Plaza Mall au fost singurele centre comerciale care au fost deschise în zilele de Crăciun şi Anul Nou.

“În luna decembrie, românii sunt mai predispuşi cumpărăturilor şi alocă un buget mai mare, drept pentru care, valoarea coşului mediu de cumpărături a fost considerabil mai mare faţă de o lună obişnuită. (…) În medie, valoarea coşului de cumpărături în AFI Cotroceni în 2016 a crescut cu 20%, în comparaţie cu 2015”, a declarat, pentru News.ro, managerul general al AFI Cotroceni, Sorin Scîntei.

Majorarea valorii coşului mediu achiziţionat se datorează şi măsurilor legislative, respectiv scăderea TVA şi creşterea salariului mediu, potrivit jucătorilor din piaţă.

Potrivit unui studiu publicat în luna decembrie de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center, persoanele din marile oraşe din România, cu peste 100.000 de locuitori, erau dispuse să aloce, în medie, un buget de 1.698 de lei (377 de euro) pentru cheltuielile de sărbătorile de iarnă, în creştere cu 4,4% faţă de bugetul alocat în aceeşi perioadă din 2015, de 1.626 de lei.

Unele dintre cele mai mari creşteri au fost înregistrate de retailerii de electronice şi electrocasnice.

Spre exemplu, retailerul Altex România, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie, a înregistrat o creştere de 40% în decembrie 2016, faţă de aceeaşi perioadă din 2015, ritm de creştere similar pe întreg anul 2016.

“Printre cele mai căutate categorii de produse din ultima lună a anului se numără gadgeturile şi electrocasnicele mici, fiind produse potrivite pentru cadouri, dar şi electrocasnicele mari”, susţin reprezentanţii Altex.

Altex estimează un avans de 40% al vânzărilor şi în luna ianuarie a acestui an, faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

Şi datele transmise de platforma online de anunţuri Olx.ro arată că cele mai vândute produse în luna cadourilor au fost electronicele şi electrocasnicele, fiind realizate peste 160.000 de tranzacţii la această categorie pe platforma online.

Cea mai mare creştere din rândul comercianţilor consultanţi de News.ro a fost înregistrată de Fashion Days, unul dintre cei mai mari retaileri online de modă din România.

“În decembrie 2016, Fashion Days a înregistrat o creştere de 80% a vânzarilor, comparativ cu decembrie 2015. Aceasta creştere se datorează ofertei foarte bune de produse pentru sezonul toamna-iarna 2016, asociată cu servicii precum livrare şi retur gratuite pentru orice comandă, indiferent de valoarea acesteia”, a declarat, pentru News.ro, directorul departamentului de marketing al Fashion Days, Andrei Chirilă.

Retailerul de bricolaj Praktiker a înregistrat, în ultima lună a anului 2016, o creştere de 2,9% comparativ cu luna decembrie a anului 2015 şi estimează un avans de 10% al vânzărilor în luna ianuarie a acestui an, faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECONOMIE

Șomajul a crescut în octombrie cu 0,2 puncte procentuale

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna octombrie, rata șomajului în formă ajustată sezonier a fost de 5,3%, în creștere cu 0,2 puncte procentuale față de cea înregistrată în luna precedentă (5,1%). Rata șomajului la bărbați a fost cu 0,5 puncte procentuale mai mare decât la femei, anunță INS.

Numărul şomerilor (în vârstă de 15-74 ani) estimat pentru luna octombrie a anului 2020 a fost de 477 mii persoane, în creştere atât față de luna precedentă (455 mii persoane), cât și față de aceeaşi lună a anului anterior (350 mii persoane).

Pe sexe, rata șomajului la bărbați a depășit-o cu 0,5 puncte procentuale pe cea a femeilor (valorile respective fiind 5,5% în cazul persoanelor de sex masculin și 5,0% în cazul celor de sex feminin).

Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata șomajului a fost estimată la 4,3% pentru luna octombrie 2020 (4,5% în cazul bărbaților și 4,1% în cel al femeilor). Numărul șomerilor în vârstă de 25-74 ani reprezintă 75,4% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna octombrie 2020, transmite Mediafax.

Continuare

ECONOMIE

Moneda digitală a Facebook a fost redenumită Diem

Criptomoneda Libra, susținută de Facebook, a fost redenumită „Diem”, într-un efort reînnoit de a obține aprobarea autorităților de reglementare, relatează Reuters.

CECCAR FM

Publicat

pe

Planurile pentru criptomonedă, lansate pentru prima dată de Facebook anul trecut, au fost modificate în aprilie, după ce autoritățile de reglementare și băncile centrale și-au exprimat îngrijorarea că ar putea slăbi stabilitatea financiară, ar putea eroda controlul asupra politicii monetare și ar putea amenința confidențialitatea.

Schimbarea numelui face parte dintr-o mișcare menită să sublinieze o structură mai simplă, a spus Stuart Levey, CEO al Asociației Diem din Geneva, care se află în spatele monedei digitale.

„Numele original a fost legat de o iterație timpurie a proiectului, care a avut parte de o recepție dificilă din partea autorităților de reglementare. Am schimbat dramatic această propunere”, a declarat Levey pentru Reuters.

Diem, care înseamnă „zi” în latină, își propune acum să lanseze inițial o monedă digitală cu sprijin unic, a adăugat el, citat de Mediafax.

El a refuzat să comenteze calendarul lansării, despre care Financial Times a raportat săptămâna trecută că ar putea începe încă din ianuarie, spunând doar că va continua doar după aprobarea de către autoritatea elvețiană de reglementare.

Facebook rămâne unul dintre cei 27 de membri ai Asociației Diem, fostă Asociația Libra.

Proiectul susține că va dezvolta politici privind combaterea spălării banilor, finanțării terorismului și respectării sancțiunilor și a renunțat la planurile anterioare de a permite oricui să se alăture rețelei sale.

Continuare

ECONOMIE

Economia Elveţiei a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii 40 de ani

Economia elvețiană a înregistrat în trimestrul trei cel mai rapid ritm de creştere din ultimele patru decenii în condiţiile în care activitatea comercială şi-a revenit din colapsul cauzat de măsurile de lockdown, scrie Bloomberg.

CECCAR FM

Publicat

pe

Produsul Intern Brut a avansat cu 7,2% mulțumită creşterii consumului şi a investiţiilor în echipamente şi construcţii.

În trimestrul anterior, economia s-a prăbuşit cu 7%. În pofida recuperării record, economia este cu aproximativ 2% mai mică decât era înainte de pandemie.

Diferenţa este mult mai mică decât decalajele observate la marile economii din zona euro.

„În comparaţie cu ţările vecine, economia elvețiană a reuşit să facă faţă până acum crizei coronavirusului relativ nevătămată“, arată secretariatul de stat pentru afaceri economice, citat de Mediafax.

Elveţia ar putea evita o nouă contracţie în ultimul trimestru al acestui an deoarece guvernul a decis să nu introducă un al doilea blocaj pe scară largă, iar programele de şomaj parţial au protejat piaţa muncii.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending