Connect with us

ECONOMIE

Britanicii se gândesc să-i înlocuiască pe muncitorii est-europeni din agricultură cu roboţi, după Brexit

Publicat

pe

Roboţii ar putea înlocui treptat muncitorii care lucrează în fermele din Marea Britanie, cei mai mulţi provenind din Europa de Est, în contextul în care ţara se pregăteşte să iasă din Uniunea Europeană, iar salariul minim în creştere înseamnă costuri tot mai mari pentru producători de legume şi fructe, relatează The Guardian, conform News.ro.

Roboţii devin tot mai prezenţi în fermele din întreaga lume, pe măsură ce preţul lor scade, iar salariile minime acordate în sectorul agricol cresc.

În acest context, autorităţile britanice se gândesc să înlocuiască muncitorii, cei mai mulţi provenind din Europa de Est, cu roboţi.

Potrivit datelor statistice oficiale, comunitatea românilor din Marea Britanie număra peste 220.000 de persoane în 2016, aproape dublu faţă de 2013, având una dintre cele mai rapide creşteri.

În prezent, fermele britanice folosesc pe scară largă doar aparate automate pentru mulgerea vacilor. În martie, cercetătorii britanici vor încerca să producă legume şi fructe într-o fermă din centrul Marii Britanii exclusiv cu ajutorul roboţilor.

Unii producători susţin că avansul salariului minim ar putea să-i scoată din afaceri în viitor dacă nu vor găsi metode de a creşte productivitatea.

În plus, deprecierea lirei sterline din ultimul an, în raport cu euro, a redus entuziasmul străinilor care lucrează în Regatul Unit. În ianuarie 2016, o liră valora 1,36 euro, iar în prezent 1,17 euro, o scădere de 14%.

Fermele din Marea Britanie vor avea nevoie anual de 90.000 de lucrători sezonieri până în 2021, peste cei 250.000 de angajaţi permanenţi.

Trei sferturi dintre aceştia provin în prezent din ţări ale UE, în principal din Europa de Est. În contextul deprecierii lirei sterline şi a ieşirii din UE, dacă doar unul dintre cinci lucrători decide să meargă în altă ţară, Regatul Unit va avea nevoie de alţi 50.000 de angajaţi.

Totuşi, specialiştii avertizează că, în prezent, costul roboţilor performanţi care pot fi utilizaţi în mod eficient în agricultură este prea mare.

Unul dintre partenerii furnizorului de fructe Hall Hunter Partnership, Harry Hull, consideră că, deşi scumpi, roboţii care pot culege fructe ar putea deveni o soluţie viabilă economic în 2019, dacă Marea Britanie iese din UE.

“Dacă Theresa May va decide în 2019 că ‘asta e, sunteţi pe cont propriu’, asta ar schimba radical modul în care abordez problema. Aş avea 500 de roboţi în doi ani şi probabil aş cheltui 5 milioane de lire sterline pentru ei”, a declarat Hull.

Soluţia ar putea deveni viabilă economic în contextul în care, deşi roboţii au o viteză mai mică decât lucrătorii umani, ei pot lucra non-stop.

Totuşi, noile tehnologii au nevoie de investiţii importante la început, pe care nu toţi fermierii şi le-ar permite.

Aceştia ar putea cere granturi, reduceri de taxe sau dobânzi mai mici la credite pentru a putea face noile achiziţii.

În plus, fermierii ar putea cere de la retaileri şi procesatori contracte mai avantajoase, pe termene mai lungi şi cu preţuri garantate.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

Termenul privind preluarea activității de soluționare a unor contestații, prorogat

Publicat

pe

În Monitorul Oficial nr. 606 din 17 iunie 2021 a fost publicată OUG nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevăzute la art. II pct. 9 și art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum și aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare.

Prin acest act normativ a fost prorogat, până la data de 1 octombrie 2021, termenul prevăzut la art. II – Dispoziții tranzitorii, punctul 9 și la  art. III – Dispoziții finale, din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 referitor la preluarea activității de soluționare a contestațiilor formulate împotriva titlurilor de creanță, precum și a altor acte administrativ-fiscale emise de organul central fiscal.

Potrivit Ministerului Finanțelor (instituția care a inițiat această OUG), promovarea actului normativ are la bază, între altele, evitarea unor disfuncționalități în ceea ce privește activitatea de soluționare a contestațiilor, cu legătură directă cu aplicarea legislației fiscale în vederea acordării unui tratatament echitabil contribuabililor.

De asemenea, inițiatorii au ținut cont de faptul că, pănâ în prezent, nu au fost aprobate actele normative de modificare a HG nr. 34/2009, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, precum și HG nr. 520/2013, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Continuare

ECONOMIE

Rata anuală a inflației în UE, 2,3% în luna mai

Rata anuală a inflației în Uniunea Europeană a crescut în luna mai până la 2,3%, de la 2% în luna aprilie, țările membre cu cele mai ridicate rate fiind Ungaria (5,3%) Polonia (4,6%), Luxemburg (4%), Lituania (3,5%) și România (3,2%), arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres.

Publicat

pe

Comparativ cu situația din luna aprilie 2021, rata anuală a inflației a scăzut în patru state membre, a rămas stabilă într-un singur stat și a crescut în 22 de țări. În rândul acestora din urmă se regăsește și România, unde rata anuală a inflației a crescut până la 3,2% în mai, de la 2,7% în aprilie. Comparativ, în luna mai 2020, rata anuală a inflației în România era de 1,8%.

Datele Eurostat mai arată că în zona euro rata anuală a inflației a crescut până la 2% în luna mai, de la 1,6% în aprilie. Pentru statele din zona euro, cel mai semnificativ impact asupra creșterii anuale a prețurilor a venit din partea energiei, unde s-a înregistrat o creștere de 1,19 puncte procentuale, urmată de servicii, cu o majorare de 0,45 puncte procentuale.

După mai multe luni în care zona euro a avut o inflație negativă, acest indicator a atins în sfârșit ținta de 2% urmărită de Banca Centrală Europeană pe termen mediu.

Continuare

ECONOMIE

Reglementări contabile privind subunitățile care aparțin unor persoane juridice străine

Publicat

pe

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat, pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect Ordin pentru reglementarea unor aspecte contabile, referitoare la subunitățile din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate. Inițiatorii precizează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că din punct de vedere al reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, sediile permanente din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate reprezintă subunități fără personalitate juridică ce aparțin acestor persoane juridice și au obligația întocmirii situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile cerute de Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare. În situația în care persoana juridică cu sediul în străinătate își desfășoară activitatea în România prin mai multe sedii permanente, situațiile financiare anuale și raportările contabile cerute de Legea contabilității nr. 82/1991 se întocmesc de sediul permanent desemnat să îndeplinească obligațiile fiscale, acestea reflectând activitatea tuturor sediilor permanente.

Odată cu emiterea OUG nr. 13/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și a Legii contabilității nr. 82/1991, în aria de aplicabilitate a legii contabilității sunt menționate distinct persoanele juridice străine care desfășoară activitate prin intermediul unui sediu permanent/mai multor sedii permanente în România, precum și persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România.

În acest context, conform proiectului de Ordin, aria de aplicare a reglementărilor contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, este completată cu următoarele categorii de entități:  sediile permanente din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate; ♦ persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România.

În ceea ce privește persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România, pentru această categorie de entități, prin proiect se stabilesc cerințe referitoare atât la primul an de aplicare a reglementărilor contabile, cât și ulterior acestuia.

Astfel, pentru primul exercițiu financiar de aplicare se propun următoarele:

 informațiile raportate prin intermediul situațiilor financiare anuale corespund doar perioadei curente, nefiind raportate și informațiile corespunzătoare exercițiului financiar precedent celui de raportare;

▪ situațiile financiare anuale se pot întocmi în oricare format prevăzut de reglementările contabile;

▪ pentru conversia soldurilor elementelor bilanțiere, existente la data încheierii exercițiului financiar, se utilizează cursul de schimb valutar comunicat de Banca Națională a României, valabil la data încheierii exercițiului financiar al perioadei curente;

▪ pentru conversia rulajelor corespunzătoare operațiunilor derulate în exercițiul financiar de raportare, se folosește cursul de schimb de la data tranzacțiilor/cursul mediu al perioadei de raportare.

Din al doilea exercițiu financiar de aplicare a reglementărilor contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, persoanelor juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România le sunt incidente prevederile reglementărilor menționate.

„Situațiile financiare anuale reglementate prin proiectul de ordin sunt situații financiare cu scop special, fiind destinate îndeplinirii obligațiilor prevăzute de Codul fiscal”, precizează inițiatorii.

De asemenea, prin proiectul de Ordin se mai propune ca entitățile care au ales, potrivit legii, un exercițiu financiar diferit de anul calendaristic, să întocmească situațiile financiare anuale corespunzătoare primului exercițiu financiar de raportare la sfârșitul primului exercițiu financiar astfel ales, care începe ulterior datei de 1 ianuarie 2021.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

Din motive tehnice, emisia CECCAR FM poate suferi întreruperi.

 

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere!

  • http://5.154.233.5:8000/