Connect with us

ECONOMIE

Exporturile de produse agroalimentare româneşti în Italia au scăzut cu 25% în 2016

CECCAR FM

Publicat

pe

Valoarea exporturilor de produse agroalimentare româneşti către Italia, Bulgaria şi Olanda au scăzut în primele 11 luni din 2016 cu 25%, 3,6%, respectiv 1,5%, faţă de aceeași perioadă din 2015, deşi România a exportat în perioada ianuarie-noiembrie 2016 aceleaşi cantităţi de produse agroalimentare ca în primele 11 luni din 2015, arată datele transmise de Institutul Naţional de Statistică (INS), la solicitarea News.ro.

România a exportat în primele 11 luni din 2016 produse agroalimentare în valoare de 5,6 miliarde de euro, cele mai mari exporturi fiind către Italia, Bulgaria şi Olanda.

Astfel, România a exportat în primele 11 luni din 2016 produse agroalimentare în valoare de 746 milioane euro către Italia, în scădere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă din 2015.

Tot în primele 11 luni din 2016, din România au plecat către Bulgaria produse agroalimentare în valoare de 339 milioane de euro, în scădere cu 3,6% faţă de acelaşi interval din 2015.

Exporturile către Olanda ai coborât uşor, la 314 milioane de euro, de la 319 milioane de euro în 2015.

Valoarea exporturilor a fost afectată în principal de scăderea încasărilor din livrările porumb (-259,5 milioane euro) şi ţigări (-166,4 milioane euro), arată datele trimise anterior de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).

În ceea ce priveşte volumul, cantităţile livrate au fost similare cu cele din 2015.

Cele mai mari cantităţi de produse agroalimentare exportate de România în primele 11 luni din 2016 au ajuns în Egipt (1,3 milioane tone), Spania (1,1 milioane tone) şi Vietnam ( 943.000 tone), mai arată datele INS.

Grâul domină structura exporturilor, cu încasări de peste 1 miliard euro şi un volum de 6,2 milioane tone.

În cazul importurilor, România a importat în primele 11 luni din 2016 produse agroalimentare în valoare de 888 milioane euro din Ungaria, în scădere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2015.

În acelaşi timp, valoarea importurile din Germania au crescut în primele 11 luni din 2016 cu 15% faţă de acelaşi interval din 2015, iar importurile din Polonia au urcat cu 21%.

Cantitățile de produse agroalimentare importate au fost mai mici în cazul produselor provenite din Ungaria ( -2 milioane tone), Bulgaria ( -1 milion tone) şi Polonia( -484.000 tone).

Potrivit MADR, comparativ cu perioada similară din 2015, importurile au avansat la majoritatea grupelor de produse agroalimentare şi, în principal, la: grâu (+108,5 milioane euro), produse de brutărie, patiserie şi biscuiţi (+40,9 milioane euro), ciocolată (+36,1 milioane euro), brânzeturi (+34,8 milioane euro), preparate alimentare (+32,7 milioane euro), cafea (+23,7 milioane euro), citrice (+21 milioane euro), banane (+19,4 milioane euro), carne de pasăre (+15 milioane euro), lapte şi smântâna (+12,2 milioane euro).

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

Precizări ANAF privind stabilirea rezidenței fiscale

CECCAR FM

Publicat

pe

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) informează contribuabilii persoane fizice care sosesc /pleacă, în/din România pentru o perioadă ce depășește în total 183 de zile că, în vederea stabilirii rezidenței fiscale, au obligația depunerii la ANAF a Chestionarului pentru stabilirea rezidenței fiscale a persoanei fizice la sosirea în România sau, după caz, a Chestionarului pentru stabilirea rezidenței fiscale a persoanei fizice la plecarea din România.

„Chestionarele se pot transmite electronic sau se pot depune personal sau prin împuternicit, la registratura instituției sau prin poștă, cu confirmare de primire”, precizează ANAF, într-un comunicat.

Formularele electronice ale chestionarelor sunt publicate pe website-ul ANAF (www.anaf.ro), secțiunea „Servicii online” rubrica „Descărcare Declarații electronice” – „Descărcare Declarații” și pot fi descărcate de contribuabili utilizând următorul link: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/descarcare_declaratii.htm.

Astfel, formularele se regăsesc sub următoarele denumiri:

 Z015 – Chestionar pentru stabilirea rezidenței fiscale a persoanei fizice la sosirea în România;

▪ Z017 – Chestionar pentru stabilirea rezidenței fiscale a persoanei fizice la plecarea din România.

Chestionarele completate electronic se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, respectiv pe portalul www.anaf.ro, prin Spațiul Privat Virtual (SPV), accesând link-ul https://formularespv-pf.anaf.ro.

Ca urmare a depunerii Chestionarelor menționate, ANAF analizează îndeplinirea condițiilor de rezidență fiscală în funcție de situația concretă a fiecărei persoanei, stabilește rezidența fiscală și transmite contribuabililor Notificări privind îndeplinirea condițiilor de rezidență.

Cei interesați pot găsi informații suplimentare cu privire la stabilirea rezidenței fiscale pe website-ul ANAF, secțiunea „Asistență contribuabili”, rubrica „Servicii oferite contribuabililor” subsecțiunea „Ghiduri curente și alte materiale informative” fiind incluse în „Ghidul privind rezidența fiscală a persoanelor fizice” (material publicat în limba română și limba engleză). Ghidul poate fi accesat aici.

Contribuabilii pot beneficia de asistență telefonică cu privire la modalitatea de completare și de depunere a chestionarelor privind stabilirea rezidenței fiscale prin apelarea Call-center-ului ANAF la nr. de telefon +4 031.403.91.60.

Continuare

ECONOMIE

ANOFM organizează Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți, la 14 octombrie 2022

CECCAR FM

Publicat

pe

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) anunță organizarea bursei locurilor de muncă pentru absolvenți la data de 14 octombrie 2022. Evenimentul va avea loc la nivelul tuturor agențiilor județene și Agenției Municipale pentru Ocuparea Forței de Muncă București și are ca scop facilitarea accesului absolvenților la locurile de muncă disponibile și interacțiunea directă cu agenții economici.

Potrivit unui comunicat al instituției, în județul Iași, acțiunea va avea loc la data de 7 octombrie 2022 în Sala FOAIER a Casei de Cultură a Studenților din Iași și la Pașcani la Casa de Cultură „Mihail Sadoveanu”.

„Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți reprezintă o oportunitate de a cunoaște mai bine piața muncii, ofertele de locuri de muncă, pentru ca aceștia să poată alege un loc de muncă conform pregătirii lor profesionale. La acest eveniment, sunt așteptate și celelalte categorii de persoane care nu au loc de muncă sau care doresc schimbarea acestuia”, a declarat Florin Cotoșman, președinte ANOFM.

„Locațiile de desfășurare a bursei în București și în țară, programul, numărul estimativ al locurilor de muncă oferite de angajatori, precum și alte detalii, vor fi anunțate în timp util, de aceea, recomandăm persoanelor interesate să urmărească site-ul (www.anofm.ro) și pagina de facebook (www.facebook.com/fiiinformat/) ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă. Totodată, agenții economici care doresc să participe la această acțiune organizată la nivel național se pot adresa agențiilor teritoriale pentru ocuparea forței de muncă în raza cărora au sediul, datele de contact ale acestora fiind disponibile pe pagina www.anofm.ro, la secțiunea Contact/Contact AJOFM”, se menționează în comunicatul Agenției.

Participarea la „Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți” este gratuită atât pentru angajatori, cât și pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.

Continuare

ECONOMIE

CNIPMMR a lansat cea de-a 20-a ediție a Cartei Albe a IMM-urilor din România

CECCAR FM

Publicat

pe

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a lansat astăzi „Carta Albă a IMM-urilor din România”, ediția nr. 20.

„Lucrarea reprezintă cea mai aprofundată analiză a sectorului IMM din România ce prezintă situația de ansamblu a mediului de afaceri în anii 2021 și 2022, dificultățile cu care se confruntă IMM-urile, nevoile și sursele lor de finanțare, modalitatea în care inovează, intenția de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care țin cont în alegerea partenerului de business, constituind baza pentru propuneri de strategii cu privire la viitoarele direcții de susținere și dezvoltare ale mediului de afaceri românesc”, menționează reprezentanții CNIPMMR, într-un comunicat.

În cadrul ediției din acest an a Cartei Albe a IMM-urilor din România, respondenții au relevat că principalele evoluții contextuale cu influență negativă asupra activității lor sunt: situația economică mondială (68,32%), insuficienta capacitate a guvernului, parlamentului etc. de a gestiona problemele economice (59,39%), predictibilitatea redusă a mediului de afaceri (57,12% ), birocrația excesivă (52,82%), pandemia COVID-19 (44,90%).

Principalele dificultăți în activitatea IMM-urilor identificate în cadrul lucrării prezentate de prof. univ. dr. Ovidiu Nicolescu, sunt: inflația (45,82%), incertitudinile evoluțiilor viitoare (43,36%), birocrația (40,90%), calitatea slabă a infrastructurii (33,43%), concurența neloială (33,33%), corupția (32,06%), creșterea nivelului cheltuielilor salariale (31,76%), fiscalitatea excesivă (31,56%)

Printre alte aspecte semnalate în cadrul lucrării lansate astăzi se regăsesc următoarele:  21,02% dintre organizații au estimat că evoluția mediului de afaceri va fi favorabilă dezvoltării business-urilor lor; ▪ 28,08% dintre IMM-uri nu intenționează să acceseze fondurile structurale în 2022; ▪ 40,00% se vor autofinanța în anul 2022 .

„Carta Albă a IMM-urilor din România reprezintă o analiză fanion nu numai pentru mediul de afaceri și România, ea fiind folosită de instituțiile internaționale atunci când fundamentează propunerile pentru România”, a declarat, în cadrul evenimentului, președintele CNIPMMR, Florin Jianu.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

  • http://southcast01.ceccarfm.ro:8000/
  • CECCAR FM