Connect with us

ECONOMIE

Bucureştiul se află pe locul 124 din 133 cele mai scumpe oraşe din lume

CECCAR FM

Publicat

pe

Bucureştiul se află pe locul 124 din 133 de oraşe, în scădere cu două poziţii, într-un clasament realizat de Economist Intelligence Unit (EIU) în funcţie de mărimea costului vieţii, la egalitate cu Kiev şi New Delhi, în timp ce cele mai scumpe oraşe din lume sunt Singapore şi Hong Kong.

Zurich este singurul oraş din afara Asiei care a intrat între primele cinci clasate, relatează Bloomberg, conform News.ro.

Tokyo a revenit în 2017 în rândul celor mai costisitoare 10 oraşe din lume, pe fondul creşterii reprezentativității Asiei, reflectând creşterea importanţei regiunii în economia mondială.

Capitala Japoniei, care a fost cel mai scump oraş din lume până în 2012, a urcat în acest an şapte poziţii, până pe locul al patrulea, în timp ce Osaka a avansat nouă poziţii, pe locul al cincilea, ambele datorită aprecierii yenului, se arată în studiul referitor la costul vieţii la nivel mondial, publicat marţi de EIU.

Singapore şi Hong Kong au păstrat primele două poziţii, iar capitala Coreii de Sud, Seul, ocupă locul al şaselea.

Zurich, plasat pe locul al treilea, este singurul oraş din afara Asiei în top cinci.

Asia reprezintă 40% din economia mondială şi în următorii patru ani, până în 2020, FMI anticipează că regiunea va contribui cu două treimi la creşterea mondială.

În acelaşi timp, oraşe din China, cea mai mare economie a regiunii, au coborât cu cinci-16 locuri din cauza scăderii consumului şi a deprecierii yuanului.

Europa are patru oraşe în top 10, respectiv Zurich, Geneva, Paris şi Copenhaga.

Parisul este singurul oraş din zona euro prezent în top 10, costul vieţii din capitala franceză continuând să fie extrem de mare, din punct de vedere structural, doar alcoolul şi tutunul fiind mai ieftine faţă de alte oraşe europene, se arată în raport.

New York-ul este singurul reprezentant al Americii de Nord în top 10, coborând de pe locul şapte pe nouă, ca urmare a deprecierii uşoare a dolarului.

Moderarea dolarului şi cotaţia relativ constantă a euro înseamnă că monede precum cele ale Canadei, Australiei şi Noii Zeelande s-au apreciat. Drept rezultat, oraşul Sydney a urcat pe locul 14, iar Melbourne pe 15, cele două devenind mai scumpe decât Shanghai.

Auckland şi Wellington au avansat cu 22 de locuri, respectiv 26 de locuri, intrând în top 20.

Singapore este cel mai scump oraş din lume pentru al patrulea an consecutiv din cauza costului de a deţine o maşină, care este cel mai ridicat din lume. De asemenea, Singapore este pe locul al doilea în privinţa preţurilor hainelor.

Raportul, care compară preţurile pentru 150 de produse din 133 de oraşe, mai arată că Londra şi Manchester au scăzut în clasament din cauza incertitudinilor provocate de Brexit şi de deprecierea lirei sterline.

Creşterea preţurilor continuă să afecteze costul vieţii în ţări dependente de resursele naturale, costul vieţii crescând cel mai mult în Sao Paulo şi Rio de Janeiro, cu 29, respectiv cu 27 de poziţii.

În Asia se află şi cele mai ieftine metropole din lume. Oraşe din sudul Asiei precum Bangalore, Chennai, Karachi, Mumbai şi New Delhi continuă să ofere condiţii excelente în privinţa costului vieţii, potrivit studiului.

În acest an, Alma Ata, centrul de afaceri din Kazahstan, şi Lagos, din Nigeria, au fost clasificate ca cele mai ieftine oraşe din lume.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

Reglementarea sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare ape uzate, aprobată

CECCAR FM

Publicat

pe

Propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) pentru proiectul de HG privind aprobarea criteriilor pentru autorizarea, construcția, înscrierea/ înregistrarea, controlul și exploatarea și întreținerea sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare ape uzate a fost aprobată de Executiv, informează Agerpres.

„Executivul a aprobat, la propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, proiectul de HG privind aprobarea criteriilor pentru autorizarea, construcția, înscrierea/ înregistrarea, controlul și exploatarea și întreținerea sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare ape uzate. Acest act normativ este parte a primului jalon al Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care se referă la managementul apei.

Proiectul de act normativ va contribui la accelerarea implementării Directivei 91/271/CEE privind epurarea apelor uzate urbane, dar și la: aplicarea cadrului legislativ prin care să se asigure că sistemele individuale adecvate realizează același nivel de protecție a mediului ca și sistemele de canalizare, asigurarea conformării în aglomerările sau părți din aceste aglomerări în care sistemul public de canalizare nu este fezabil, reglementarea sistemelor individuale adecvate și stabilirea condițiilor de descărcare a apelor uzate din acestea în resursele de apă, monitorizarea controlul și raportarea colectării și epurării apelor uzate prin sisteme individuale adecvate, creșterea gradului de colectare și epurare a apelor uzate în special în mediul rural, reducerea/eliminarea poluării cu ape uzate menajere”, se arată într-un comunicat al ministerului de resort.

Potrivit sursei citate, actul normativ reglementează aspecte precum: autorizarea sistemelor individuale adecvate în funcție de modul de epurare a apelor uzate; realizarea de către autoritățile publice locale a unui Registru în care să fie înscrise/înregistrate sistemele individuale adecvate; construcția sistemelor adecvate în funcție de modul de epurare; obligația de înscriere/înregistrare a sistemelor individuale adecvate, de către beneficiarii/ deținătorii acestora, în Registrul special constituit; întreținerea și exploatarea sistemelor individuale adecvate în funcție de modul de epurare inclusiv monitorizarea descărcării apelor uzate epurate în resursele de apă; obligația realizării de contracte cu firme de vidanjare a beneficiarilor de sisteme individuale adecvate, care doar colectează ape uzate, și a firmelor de vidanjare cu operatorii unor stații de epurare conforme; controlul sistemelor individuale adecvate; sancțiuni privind înregistrarea, exploatarea și întreținerea sistemelor individuale adecvate.

Sistemele individuale adecvate de colectare și epurare a apelor uzate pot fi autorizate numai acolo unde instalarea unei rețele publice de canalizare nu se justifică din punctul de vedere al impactului asupra mediului sau din motive economice.

Prin excepție, pot fi autorizate sisteme individuale adecvate și acolo unde este fezabilă realizarea unei rețele de canalizare, dar unde aceasta nu este încă construită, cu condiția ca, la punerea în funcțiune a sistemelor publice de canalizare, deținătorii acestor sisteme individuale au obligația de a se racorda în termen de cel mult un an de zile.

În Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) au fost prevăzute investiții privind colectarea și epurarea apelor uzate, inclusiv prin sisteme individuale adecvate.

Continuare

ECONOMIE

S-a lansat apelul de proiecte din cadrul POR – Proof-of-Concept

CECCAR FM

Publicat

pe

Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia  anunță lansarea Apelului de proiecte POR aferent Obiectivului Specific 1.2 „Creșterea inovării în companii prin sprijinirea abordărilor multisectoriale rezultate în urma implementării „Inițiativei Regiuni mai puțin dezvoltate” în România – Dezvoltarea unui model conceptual inovativ (Proof-of-Concept). Proiectele se vor transmite exclusiv prin aplicația MYSMIS, în intervalului cuprins între 27 iunie 2022, ora 12:00:00 și 27 iulie 2022, ora 12:00:00.

Potrivit unui comunicat al instituției, „prin intermediul acestui apel de proiecte vor fi sprijinite IMM-urile care realizează activități specifice cu caracter inovativ, având ca scop principal demonstrarea funcționalității și verificarea unui anumit concept de produs, serviciu sau proces, în domeniile de specializare inteligentă menționate în Ghid, care poate fi realizat și introdus pe piață, demonstrând parcurgerea etapelor de maturitate tehnologică de la nivelul 3 la nivelul 4 sau 5”.

Apelul de proiecte este de tip non-competitiv, primul venit primul servit, cu termen limită de depunere a cererilor de finanțare.

Beneficiarii eligibili sunt societățile sau societățile cooperative care se încadrează în categoria întreprinderilor mici și mijlocii (microîntreprinderi, întreprinderi mici, întreprinderi mijlocii).

Valoarea finanțării nerambursabile acordate este de maximum de 200.000 de euro, echivalent în lei la cursul de schimb Inforeuro, valabil la data lansării apelului de proiecte. Valoarea finanțării nerambursabile acordate de minimis se stabilește în funcție de ajutoarele de minimis primite în ultimii trei ani financiari/fiscali consecutivi, dar nu poate fi mai mica de 25.000 de euro și mai mare de 200.000 de euro.

Alocarea pentru regiunea Sud-Vest Oltenia este de 1.058.993 de euro din care alocarea din FEDR este de 900.144 de euro si alocarea din bugetul de stat este de 158.849 de euro.

Sunt prevăzute următoarele categorii de cheltuieli eligibile cheltuieli cu dotări; ▪ cheltuieli cu active necorporale; ▪ cheltuieli generate de administrație; ▪ cheltuieli pentru consultanță; ▪ cheltuieli salariale; ▪ cheltuieli de informare, comunicare și publicitate; ▪ cheltuieli cu auditul achiziționat de beneficiar pentru proiect; cheltuieli cu servicii.

Continuare

ECONOMIE

Norme mai stricte în materie de protecție a consumatorilor, adaptate erei digitale

CECCAR FM

Publicat

pe

Sâmbătă, 28 mai, va intra în vigoare Directiva privind o mai bună asigurare a respectării normelor Uniunii în materie de protecție a consumatorilor și modernizarea acestor norme, a anunțat Comisia Europeană (CE), într-un comunicat.

„Adoptate în noiembrie 2019, normele actualizează instrumentele disponibile pentru a aborda provocările cu care se confruntă piețele digitale. Acestea le vor oferi atât consumatorilor, cât și autorităților competente instrumente mai puternice pentru a-și exercita drepturile, cum ar fi impunerea unor sancțiuni mai severe sau a unor măsuri reparatorii împotriva prejudiciilor”, se menționează în comunicat.

„Noile norme demonstrează încă o dată importanța pe care Europa o acordă garanțiilor efective pentru consumatori. Acestea vor garanta protecția consumatorilor față de practicile neloiale online, așa cum se întâmplă și offline, făcând ca normele de protecție a consumatorilor să fie adecvate pentru era digitală”, a declarat Věra Jourová, vicepreședinte al CE pentru valori și transparență.

Didier Reynders, comisarul european pentru justiție, a adăugat: „Consumatorii europeni au dreptul la cele mai înalte standarde de protecție, iar aceste norme noi respectă întocmai acest angajament. De exemplu, atunci când se caută un produs online, platformele trebuie acum să furnizeze informații transparente cu privire la modul în care sunt clasificate ofertele. Acest lucru este necesar pentru a se evita practicile comerciale înșelătoare. Accesul la căile de atac individuale, precum și sancțiunile pentru încălcările transfrontaliere vor fi, de asemenea, consolidate. Toate acestea vor asigura despăgubirea echitabilă a victimelor și o adevărată descurajare a făptașilor”.

În contextul unei lumi digitale în continuă evoluție, CE precizează că va continua să depună eforturi pentru a se asigura că legislația este potrivită pentru viitor și că le oferă aceeași protecție consumatorilor atât online, cât și offline.

Părțile interesate pot formula observații cu privire la verificarea adecvării legislației UE în materie de protecție a consumatorilor referitoare la echitatea digitală până la 14 iunie. Astăzi, CE a publicat și un studiu privind „interfețele înșelătoare” (dark patterns), elemente de design manipulator menite să îi convingă pe consumatori să facă anumite alegeri. De asemenea, este disponibilă o fișă informativă cu privire la noile drepturi introduse de Directiva privind modernizarea normelor.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

  • http://southcast01.ceccarfm.ro:8000/
  • CECCAR FM