Connect with us

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR București: Noii membri ai filialei au depus jurământul

Publicat

pe

Într-o atmosferă specifică unui eveniment de o asemenea importanță, absolvenții din Capitală ai examenului de aptitudini organizat de CECCAR în noiembrie 2016 au depus jurământul profesional marți, 14 martie a.c., în cadrul ceremoniei organizate de Filiala CECCAR București, întrând astfel oficial în rândul membrilor Corpului.

Ceremonia a fost deschisă, așa cum se cuvine, prin intonarea cu emoție a celebrului De Brevitate Vitae, cunoscut ca Gaudeamus igitur.

În deschidere, președintele Filialei CECCAR București, lect. univ. dr. Florentin Caloian, a felicitat noii membri ai filialei, le-a urat bun venit în rândul profesioniștilor contabili, prezentând, în continuare, invitații ceremoniei. La eveniment a participat, de asemenea, directorul executiv al filialei, ec. Elena Boban.

Invitați de seamă i-au felicitat pe noii membri ai Corpului pentru succesul obținut prin absolvirea Examenului de aptitudini, unul „deloc ușor”, așa cum a subliniat directorul general executiv al CECCAR, lect. univ. dr. Florin Dobre, adăugând: „(…) o probă de foc de șase ore, plus examenul oral. A fost un examen greu, care a încununat succesul anilor de facultate, de masterat pentru unii colegi, de stagiu, rezultând o împlinire profesională pentru fiecare dintre dumneavoastră și o bucurie pentru noi să fim colegi”.

Președintele Consiliului Superior al Corpului, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, s-a adresat noilor membri ai Filialei CECCAR București, subliniind:

„Profesia pe care ați ales-o oferă multe oportunități, dar și multe provocări. Totul depinde de dumneavoastră – să înțelegeți ce înseamnă practicarea acestei profesii într-o lume globalizată și digitalizată și să conștientizați faptul că imaginea tradițională a expertului contabil, care era văzut de mulți ca un ronțăitor de cifre, a fost transformată de avantajele pe care le oferă tehnologia. Trebuie să oferiți servicii de calitate, astfel încât să deveniți principalul consilier al antreprenorului – noi, profesioniștii contabili, suntem cei care știm cu exactitate cum procesele unui business se transformă în cifre. Datoria noastră este să explicăm acele cifrele antreprenorului, astfel încât acestea să-i deschidă orizontul asupra evoluției businessului. (…) Sunteți familiarizați cu standardele internaționale de contabilitate. Activitatea se îndreaptă din ce în ce mai mult către raționament, către partea intelectuală a profesiei, lăsând în urmă partea de introducere a datelor. Vă asigurăm că organismul profesional va încerca să vă sprijine permanent, dar trebuie să conștientizați ce responsabilitate în practicarea profesiei implică apartenența la CECCAR”. Președintele Corpului a încheiat felicitându-i pe noii membri ai filialei: „Felicitări! Vă așteptăm cu inițiative pentru ca împreună să îmbunătățim imaginea profesiei și să aducem în zona noastră de piață o cotă cât mai mare. Mult succes în carieră!”.

În mesajul transmis absolvenților examenului de aptitudini, directorul general al CECCAR a apreciat:

„Este o onoare să fiu alături de dumneavoastră! Văd în sală foști studenți, colegi, prieteni, cu care m-am întâlnit de multe ori și vă felicit pe toți pentru obținerea calificării de expert contabil sau de contabil autorizat! Aș vrea să vă reamintesc faptul că noi, ca membri CECCAR, suntem o comunitate și as vrea să ne comportăm ca atare. Suntem prestatori de servicii în domeniul contabil și de buna practică ne definește. Trebuie să înțelegem că avem interese comune în profesie, chiar dacă de multe ori suntem competitori pe piață. Cel mai important este să înțelegem că împreună suntem mai puternici, iar rolul organismului profesional este să reprezinte interesele membrilor. Facem tot ce este posibil pentru a promova serviciile oferite de membrii CECCAR atât în rândul mediului de afaceri, cât și în fața organismelor de reglementare, și mă refer aici la ministere și la alte entități cu care noi colaborăm. Am participat la numeroase dezbateri care au avut ca obiectiv promovarea profesiei contabile. Este o profesie care ne obligă să fim mereu la curent cu reglementările contabile și fiscale în vigoare, o profesie grea, dar frumoasă, pentru că satisfacțiile personale când un client este mulțumit sunt mari. Felicitări încă o dată pentru calificarea pe care ați dobândit-o!”.

Felicitări le-au transmis noilor membri și președintele Comisiei de disciplină a filialei București, Ilie Ivorschi, care i-a îndemnat pe aceștia să studieze cu atenție Regulamentul de organizare și funcționare a CECCAR, regulamentul comisiilor de disciplină și Codul etic național al profesioniștilor contabili, pentru a evita o activitate defectuoasă care să îi ducă în fața comisiilor de disciplină și care ar avea ca rezultat eventuale sancționări disciplinare.

Vicepreședintele filialei București, Andrei Aurel, i-a felicitat, de asemenea, pe cei care au dobândit calificarea de expert contabil/contabil autorizat, îndemnându-i să facă toate demersurile pentru a deveni și experți contabili judiciari, expunându-le totodată avantajele care reies din apartenența la Grupul Experților Judiciari.

La eveniment a participat și Roxana Epure, director general al CIEL, care a oferit  premii absolvenților care s-au remarcat prin cele mai bune rezultate obținute la examenul de aptitudini, împreună cu felicitările cuvenite.

Iar pentru că sub egida CECCAR există o platformă creată tocmai pentru tineri – Clubul Tinerilor Experți Contabili din România (CTECR) –, la ceremonie au participat și Larisa Vlăsceanu și Andrei Badiu, manageri de proiect ai Clubului. În intervenția sa Andrei Badiu a explicat ce este CTECR, cui se adresează, care este strategia Clubului pentru anul în curs și de ce tinerii experți contabili ar trebui să se implice în acțiunile organizate de Club. „CTECR este o platformă de comunicare și de formare profesională a tinerilor experți contabili, înființată sub egida CECCAR chiar de tineri experți contabili, iar menirea sa este de a contura alături de voi, membrii CTECR, și alături de organismul profesional, direcția profesiei contabile în România. Viitorul profesiei contabile va arăta în modul în care noi alegem să ne dezvoltăm – profesional și personal. Vă îndemn să vă implicați în acțiunile Clubului, destinate tinerilor experți contabili, stagiarilor, precum și studenților din facultățile de profil economic, pentru ca, împreună cu CECCAR, să conturăm direcția profesiei contabile în România. Felicitări și mult succes!”.

După rostirea jurământului profesional, președintele CECCAR, împreună cu directorul general al Corpului, a înmânat diplome tuturor membrilor, felicitându-i încă o dată pentru succesul obținut.

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 14 iunie 2021

Publicat

pe

Statele membre UE consideră bine-venit acordul privind raportarea publică pentru fiecare țară în parte

Coreper (reprezentanții permanenți ai statelor membre UE) a aprobat, la 9 iunie, acordul la care au ajuns echipele de negociere din partea Consiliului UE și a Parlamentului European în ceea ce privește propunerea de directivă privind raportarea publică pentru fiecare țară în parte (public CbCR). În baza acestui acord, companiile care își desfășoară activitatea în UE cu o cifră de afaceri anuală ce depășește 750 de miliarde de euro vor trebui să prezinte anual informații fiscale specifice (precum cifra de afaceri, profitul net, numărul de angajați, impozitul pe profit plătit). Această obligație se va aplica și țărilor terțe aflate pe lista „neagră” a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale și țărilor terțe de pe lista „gri” a jurisdicțiilor necooperante care au depus eforturi pentru a-și îmbunătăți transparența fiscală timp de cel puțin doi ani. Comisia pentru afaceri economice și monetare (ECON) și Comisia pentru afaceri juridice (JURI) din cadrul Parlamentului European vor vota săptămâna aceasta în ceea ce privește acordul.

ECOFIN va discuta cotele de TVA

Președinția portugheză a Consiliului Uniunii Europene a decis să aducă în atenția celor 27 de miniștri de finanțe ai UE propunerea privind libertatea de a stabili cote de TVA extrem de reduse sau cote zero de TVA. Următoarea reuniune a Consiliului ECOFIN va avea loc la 18 iunie, cu prilejul căreia miniștrii de finanțe vor discuta posibilitatea de a introduce o listă cu produse și servicii eligibile pentru cote reduse de TVA (deși Comisia a propus o listă cu produse neeligibile, în care să fie incluse produsele din alcool, tutun și petrol). Grupul de lucru care s-a reunit la 1 iunie nu a ajuns la un consens în privința documentului de compromis întocmit de președinția portugheză a Consiliului UE și au mai rămas o serie de aspecte care trebuie clarificate, printre care se numără și derogările existente pe care statele membre UE doresc să le păstreze. În ceea ce privește cotele zero și cotele de TVA extrem de reduse, Consiliul Uniunii Europene a propus restricționarea acestora doar la anumite produse și servicii care îndeplinesc nevoi de bază și elaborarea unor politici publice clare.

Comisia Europeană: Consultare privind combaterea utilizării entităților-paravan în scopuri fiscale

Comisia Europeană a lansat, la 4 iunie, o consultare publică pe tema combaterii utilizării entităților-paravan și a înțelegerilor în scopuri fiscale. Obiectivul acestei consultări este colectarea datelor și probelor necesare pentru a elabora noi norme europene în scopul combaterii utilizării entităților-paravan și a înțelegerilor în scopul evitării obligațiilor fiscale. Consultarea ar trebui să ofere sugestii cu privire la măsura în care normele existente de la nivelul UE tratează riscul de evitare a obligațiilor fiscale și ce fel de norme noi ar putea completa cadrul legislativ existent. Informațiile colectate ar trebui să permită conturarea problemei și elaborarea unei definiții comune a entităților-paravan, crearea unui inventar cu normele existente în statele membre, precum și caracteristicile unei noi inițiative la nivel european. Se solicită opinia cetățenilor cu privire la consecințele fiscale care ar trebui asociate entităților- paravan, după ce acestea sunt identificate în baza noilor norme, sancțiunile impuse în caz de neconformitate și impactul potențial al noilor norme asupra diferitelor părți interesate. Termenul-limită de transmitere a observațiilor este 27 august 2021.

Liderii G7 au aprobat rata minimă globală de impozitare

Liderii G7 au emis, la 13 iunie, un comunicat comun în care aprobă rata minimă globală de impozitare. Documentul evidențiază necesitatea unui dialog pentru a ajunge la un consens global privind alocarea drepturilor de impozitare și rata minimă de impozitare de cel puțin 15% pentru fiecare țară. Comunicatul vizează reuniunea din luna iulie a miniștrilor de finanțe și a guvernatorilor băncilor centrale din G20, ce va fi un moment crucial pentru încheierea unui acord, ținând cont de demersurile propuse de cadrul inclusiv privind BEPS al G20/OCDE.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Formularul Proces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, în consultare

Publicat

pe

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect de ordin pentru aprobarea formularului tipizat „Proces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor” utilizat în activitatea de verificare a situației fiscale personale.

Inițiatorii menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că verificarea situației fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezintă ansamblul activităților desfășurate de organul fiscal având ca obiect examinarea totalității drepturilor și a obligațiilor de natură patrimonială, a fluxurilor de trezorerie și a altor elemente relevante pentru stabilirea situației fiscale reale a persoanei fizice verificate și se realizează în conformitate cu prevederile art. 138 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile OPANAF nr. 675/2018 privind aprobarea metodelor indirecte de stabilire a veniturilor și a procedurii de aplicare a acestora.

Potrivit prevederilor art. 336 alin. (1) lit. s) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, nerespectarea de către persoana supusă verificării situației fiscale personale a obligației de a depune declarația de patrimoniu și de venituri, potrivit art. 138 alin. (7), constituie contravenție și se sancționează cu amendă conform art. 336 alin. (2) lit. i) din același act normativ. Până la data reorganizării ANAF prin HG nr. 174/2020, competența de exercitare a verificării situației fiscale personale era stabilită prin OPANAF nr. 3.695/2015, cu modificările și completările aduse prin OPANAF nr. 1.817/2017. Potrivit acestor reglementări, organe fiscale competente în efectuarea verificării situației fiscale personale erau:  Direcția Generală Control Venituri Persoane Fizice pe întregul teritoriu al țării;  organele de inspecție fiscală din cadrul structurilor fiscale teritoriale (administrațiile județene ale finanțelor publice) în a căror rază se află domiciliul fiscal al persoanelor fizice verificate.

Prin OPANAF nr. 967/2020 și nr. 968/2020 privind aprobarea structurilor organizatorice ale Direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice Iași, Galați, Ploiești, Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov, respectiv București, s-au înființat în cadrul aparatului propriu al direcțiilor generale regionale, în subordinea directorului executiv – inspecție fiscalǎ, serviciile verificǎri fiscale (prin preluarea activității operaționale și a personalului serviciilor verificări fiscale care până la data reorganizării erau în structura DGCVPF). După reorganizare, ca urmare a emiterii OPANAF nr. 2.778/2020, competența de exercitare a verificării situației fiscale personală pe întregul teritoriu al țării revine Direcției Generale Control Venituri Persoane Fizice și direcțiilor generale regionale a finanțelor publice prin serviciile verificări fiscale din cadrul acestora.

Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

OUG nr. 44/2021. Sinteza principalelor prevederi

Publicat

pe

CECCAR
Conf. univ. dr. Marcel VULPOI, expert contabil
Reprezentant al CECCAR în VAT Expert Group

După cum se știe, recent a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 575 din 7 iunie 2021 Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2021, care modifică unele măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul COVID-19. Redăm, în continuare, o sinteză a prevederilor actului normativ.

Premisele apariției OUG nr. 44/2021:

  • indemnizațiile de șomaj tehnic  (instituite prin OUG nr. 30/2020) se acordă până la 30 iunie 2021;
  • în cazul persoanelor care își desfășoară activitatea în domeniul artistic, deși nu mai sunt supuse restricțiilor severe, încă sunt impuse limitări ce țin de măsurile de protecție sanitară sau de numărul de participanți la evenimente culturale ori sportive;
  • aceste categorii de persoane nu vor putea realiza, în condițiile limitărilor menționate, venituri suficiente pentru satisfacerea nevoilor zilnice de trai proprii și ale membrilor familiilor;
  • necesitatea de a se asigura măsuri de compensare a reducerii veniturilor acestor categorii profesionale ce ar însuma aproximativ 5.500 persoane și familiile acestora.

Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

Din motive tehnice, emisia CECCAR FM poate suferi întreruperi.

 

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere!

  • http://5.154.233.5:8000/