Connect with us

PROFESIA CONTABILĂ

Simpozion pe teme de fiscalitate, la Ialomița

CECCAR FM

Publicat

pe

Filiala CECCAR Ialomița a organizat, la 15 noiembrie, simpozionul cu tema Autonomia financiară a comunităților locale – impozite și taxe locale. Aflat la a doua ediție, simpozionul s-a desfășurat în sala de cursuri „Ion Mărculescu” a filialei Ialomița și a fost organizat în parteneriat cu Liceul „Alexandru Ioan Cuza” și Primăria Municipiului Slobozia. Elevi ai clasei a XII-a de profil economic a liceului amintit au fost cei care au susținut și moderat această acțiune, sub tutela profesoarei Stela Oancea. Întâlnirea s-a concentrat pe informarea elevilor cu privire la mecanismele de funcționare a administrației și pe importanța fiscalității în societate. Acțiunea și-a propus, totodată, să-i ajute pe elevi să conștientizeze impactul economic și social al disciplinelor pe care le studiază.

Evenimentul a reunit reprezentanți ai autorităților locale, elevi ai claselor cu profil economic, cadre didactice și profesioniști contabili. Printre invitați s-au aflat Victor Moraru, președintele Consiliului Județean Ialomița, Marian Nedu, consilier județean și om de afaceri, Carmen Popescu, șef adjunct al Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP) Ialomița, Virginia Adam, directorul Direcției Impozite și Taxe a Primăriei Municipiului Slobozia, Gina Brihac, șeful Trezoreriei Ialomița, Luminița Mihalache, profesor, Corina Lisofchi, cadru didactic, Doina Stancu, șef de catedră și expert contabil, Mariana Mihăescu, profesor discipline de specialitate și expert contabil, Camelia Malama, vicepreședinte al Consiliului Superior al CECCAR, membri ai filialei.

Simpozionul a fost structurat în trei sesiuni și a abordat subiecte din sfera fiscalității, cu accent pe impozitele directe și indirecte, dar și pe fundamentarea veniturilor bugetelor locale, nivelul și structura acestora și pe contribuția mediului de afaceri – prin plata impozitelor și taxelor. Cu acest prilej, elevii clasei de specialitate amintite au prezentat referate.

Dialogul profesioniștilor cu elevii a clarificat modul în care se constituie aceste bugete, fiind prezentate totodată modalități de gestionare eficientă a acestora. Carmen Popescu, șef adjunct al AJFP Ialomița, a precizat rolul pe care reprezentanții din teritoriu ai Ministerului Finanțelor Publice îl au în acest proces. De asemenea, au fost prezentate de către trezorierul-șef al Trezoreriei Slobozia, Gina Brihac, rolul, obligațiile și sarcinile pe care le are această instituție. Directorul Direcției Impozite și Taxe din cadrul Primăriei Slobozia, Virginia Adam, a prezentat gradul de încasare a sumelor care constituie bugetul municipiului Slobozia, proveniența acestora și modalitatea construirii bugetului local.

În intervenția sa, Victor Moraru, președintele Consiliului Județean Ialomița, și-a manifestat bucuria de a participa la această acțiune, a felicitat filiala CECCAR pentru inițiativă și a încurajat desfășurarea de astfel de acțiuni în parteneriat cu toate instituțiile din județ, pentru ca noua generație să cunoască și să înțeleagă mecanismele de funcționare a administrației. De asemenea, a subliniat necesitatea ca elevii să pună în practică informațiile teoretice acumulate.

Reprezentanții mediului de afaceri local au subliniat aportul lor la toate categoriile de bugete, inclusiv cel local, subliniind nivelul ridicat al contribuțiilor. Totodată, au făcut referire la condițiile în care contribuția poate crește, respectiv ca autoritățile locale și cele județene să ofere condiții de dezvoltare acestui sector.

Elevii au fost felicitați pentru temele expuse, pentru modul de abordare, organizatorii exprimându-și speranța că deschiderea pe care au arătat-o îi va convinge că materiile pe care le studiază în prezent sunt baza dezvoltării lor ulterioare și toate noțiunile prezentate sunt utile în viața de zi cu zi. De asemenea, s-a subliniat că este important ca elevii să conștientizeze că noțiuni abstracte precum linii bugetare, bugete, impozite sau taxe sunt lucruri care fac parte din cotidian, și nu sunt doar lecții învățate la școală.

PROFESIA CONTABILĂ

Webinar: Noi așteptări. Ce informații nefinanciare (NFI) trebuie să prezinte IMM-urile?

CECCAR FM

Publicat

pe

Accountancy Europe și European Association of Cooperative Banks (EACB) vă invită la o dezbatere online despre modul în care noile dispoziții de raportare a informațiilor nefinanciare (NFI) pot afecta întreprinderile mici și mijlocii (IMM-urile).

Cu sprijinul EACB, Accountancy Europe se află în procesul elaborării unui document prin intermediul căruia contabilii își pot ajuta clienții IMM-uri să se pregătească pentru aceste dispoziții de raportare a informațiilor nefinanciare, indiferent dacă acestea sunt rezultatul legislației, al băncilor sau al partenerilor din lanțul de aprovizionare.

În cadrul evenimentului vor lua cuvântul Ivan Stefanec (europarlamentar, EPP/Slovakia), Kristiina Vares-Wartiovaara (ESG Specialist, OP Financial Group), Malgorzata Feluch (Policy Officer, DG FISMA European Commission) și Paul Gisby (Senior Manager, Accountancy Europe).

Evenimentul se va desfășura în limba engleză și este programat în data de 18 martie, începând cu ora 11.00. Pentru a participa la webinar vă puteți înregistra accesând link-ul: Bridging expectations: what NFI from SMEs? – Accountancy Europe.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

“Gestionarea riscurilor în IMM-uri: Insolvența”, document disponibil în limba română

CECCAR FM

Publicat

pe

Criza actuală cauzată de COVID-19 și încetinirea creșterii economice pun o presiune fără precedent asupra întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) din Europa. Având în vedere că guvernele vor pune capăt, la un moment dat, măsurilor actuale de sprijin în contextul COVID-19, Accountancy Europe a publicat documentul Gestionarea riscurilor în IMM-uri: Insolvența pentru a veni în sprijinul IMM-urilor aflate în dificultate.

Documentul face parte din seria de proiecte Gestionarea riscurilor în IMM-uri elaborate de Accountancy Europe și evidențiază câteva dintre principalele riscuri de insolvență și provocări cu care se confruntă IMM-urile.

Provocările legate de insolvență și dificultățile financiare ale IMM-urilor pot să apară pe termen mediu spre lung sau să fie rezultatul unei crize bruște neprevăzute, precum pandemia actuală de COVID-19.

Documentul oferă detalii cu privire la modurile în care contabilii pot ajuta IMM-urile în ceea ce privește riscurile de insolvență și la importanța pe care o au datele și contabilitatea fiabilă.

De asemenea, publicația pune la dispoziția cititorilor liste de verificare neexhaustive al căror scop este de a sprijini activitatea contabililor pentru prevenirea și atenuarea riscurilor de insolvență ale clienților lor IMM-uri.

Documentul tradus în limba română poate fi consultat la secțiunea Publicații – Organisme internaționale – Alte documente de interes de pe site-ul CECCAR.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Ministerul Finanțelor propune modificarea modelului și conținutului Formularului 112

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat, pe site-ul instituției, un proiect de ordin comun al MF, Ministerului Muncii și Protecției Sociale și Ministerului Sănătății pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate. Inițiatorii precizează, în referatul de aprobare, că „necesitatea elaborării proiectului de ordin comun se impune ca urmare a modificărilor legislative adoptate de Parlamentul României și de Guvernul României, în domeniul legislației fiscale, precum și celor în domeniul asigurărilor sociale, în sensul adaptării corespunzătoare a modelului și conținutului formularului 112 Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate și a instrucțiunilor de completare ale acestuia”.

Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate cuprinde atât informații privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii prestațiilor sociale potrivit legislației specifice, acordate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS).

Proiectul de act normativ vizează modificarea Formularului 112 în temeiul următoarelor acte normative:  Legea nr. 296/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;  Legea nr. 298/2020 pentru completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii;  OUG nr. 226/2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene;  OUG nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 și stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății. De asemenea, demersul are la bază și necesitatea actualizării anexelor și instrucțiunilor de completare, în funcție de problemele semnalate din practică.

Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending