Suntem și pe

ECONOMIE

Piaţa RCA a crescut cu 29% anul trecut, până la 900 milioane euro

CECCAR FM

Publicat

pe

Volumul total al primelor brute subscrise pe segmentul asigurărilor de răspundere civilă auto RCA a atins anul trecut un total de 4,03 miliarde lei (897 milioane euro), cu 29% mai mult decât în anul anterior, în contextul creşterii primei medii, iar liderul pieţei a devenit Euroins, potrivit unui raport al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), publicat marţi și citat de News.ro.

În 2015, volumul total al primelor brute subscrise pe RCA a atins nivelul de 3,12 miliarde lei.

Numărul de contracte RCA încheiate, exprimat în unităţi anuale, a ajuns anul trecut la 4,98 milioane, cu peste 5% în plus faţă de anul anterior. Totodată, la nivelul întregii pieţe s-a remarcat, în ultimele trei luni din 2016, o inversare a trendului ascendent al valorii primelor medii.

Valoarea primei medii trimestriale în perioada menţionată a fost de 822 lei, cu 25% mai mare decât la finalul anului 2015 (656,76 lei), dar cu 8,8% mai mică decât în trimestrul al treilea din 2016 (901 lei).

În acelaşi timp, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a continuat monitorizarea primelor medii lunare, iar la finele lunii decembrie 2016 prima medie anualizată RCA pentru persoanele fizice se situa la un nivel de 465 lei pentru autoturisme, 978 lei pentru autovehicule destinate transportului de marfă şi 1.814 lei pentru autoturisme transport persoane.

Pentru persoanele juridice, primele medii au ajuns, la sfârşitul anului trecut, la 712 lei pentru autoturisme, 2.527 lei pentru autovehicule de transport marfă şi 2.191 lei pentru autovehicule transport persoane.

Pe baza datelor provizorii raportate de societăţile de asigurări, la 31 decembrie 2016, rata combinată se situa la 108,48%. După primele şase luni ale anului trecut, rata daunei combinate scăzuse la 104,2%, faţă de 127,08%, cât era după primele şase luni din 2015.

Liderul pieţei RCA a devenit Euroins, la finalul anului trecut, cu o cotă de piaţă de 21%, depăşind fostul lider, Asirom (17,3%). La jumătatea anului trecut, Asirom avea o cotă de piaţă de 22,3%, iar Euroins deţinea 18,4%. În topul pe 2016 urmează City Insurance (16,1%), Carpatica (10,5%), Allianz-Tiriac (9,5%), Omniasig (9%), Groupama (7%), Generali (5,1%) şi Uniqa (4,9%).

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunţat recent că a aprobat majorarea capitalului social al firmei de asigurare Euroins România, aflată în redresare financiară, cu 100 milioane lei.

Continuare
Comentează

Lasă un mesaj

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECONOMIE

Se lansează Consiliul Național pentru Transformare Digitală

CECCAR FM

Publicat

pe

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) organizează pe 27 octombrie, în format online, lansarea Consiliului Național pentru Transformare Digitală (CNTD), cu participarea celor peste 200 de membri. „Un pas esențial în procesul de transformare digitală a României este întărirea relației de colaborare între sectorul public și cel privat. Acesta este motivul pentru care ADR a inițiat Consiliul Național pentru Transformare Digitală – o agora digitală, dar și un organism tehnic, în care instituțiile aflate în serviciul public, împreună cu partenerii privați din industria IT&C, vor trasa parcursul corect către o Românie digitală și puternic conectată la statele partenere din UE și NATO.

Potrivit unui comunicat al ADR, România pornește pe drumul accelerat spre digitalizare cu două vulnerabilități mari – lipsa pilonilor esențiali, cum sunt identitatea electronică și interoperabilitatea, și competențele digitale limitate. Pentru a identifica cele mai potrivite soluții, CNTD, organ consultativ al ADR, va contura direcțiile necesare pentru elaborarea politicilor publice din domeniul transformării digitale.

Prioritățile CNTD în perioada următoare vor fi reflectate și în grupurile de lucru ale Consiliului: Cloud guvernamental, Identitate electronică, Transformare digitală, AI și Big data, Competențe digitale, Facturare electronică, Interoperabilitate.

Continuare

ECONOMIE

Vânzări în creștere pentru autoturismele ecologice

CECCAR FM

Publicat

pe

Vânzările de mașini ecologice au crescut în România, în primele nouă luni, cu 8,56%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, și au ajuns la 5.389 de unități, arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de Agerpres. În această marjă de creștere, la 30 septembrie 2020, ponderea autoturismelor electrice și hibride noi în totalul pieței auto locale era de 6,4%, peste nivelul perioadei similare din 2019, când aceasta a fost de 4,1%.

Potrivit datelor centralizate, în intervalul ianuarie – septembrie 2020, cele mai multe achiziții au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 3.427 de unități, în scădere cu 8,2%, în comparație cu primele nouă luni din anul precedent. De asemenea, vânzările de autoturisme electrice au înregistrat un salt de 40,8%, până la 1.407 de exemplare, în timp de modelele plug-in au fost în număr de 555 de unități, mai multe cu 141,3%, raportat la perioada de referință.

La nivelul lunii septembrie, în România, s-au comercializat 827 de autoturisme ecologice, în creștere cu 4,68%, comparativ cu luna august, când se vânduseră 790 de unități, iar ponderea în totalul pieței a crescut la 7,7%, de la 7,1%.

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a alocat, în acest an, prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), 140 de milioane de lei pentru Programul „Rabla Plus”, cu circa 45 de milioane mai mult decât în 2019. Estimările autorităților arată că, prin acest buget, ar putea fi cumpărate până la 3.000 de mașini electrice și hibride.

Continuare

ECONOMIE

Activitatea economică în zona euro este în scădere, în octombrie

CECCAR FM

Publicat

pe

Activitatea economică în zona euro a reintrat pe o pantă descendentă luna aceasta, după ce al doilea val al pandemiei de coronavirus (COVID-19) a afectat continentul, sporind temerile că va urma o recesiune profundă, arată rezultatele unui studiu realizat de compania de analize financiare Markit, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Indicatorul Composite Purchasing Managers (PMI) în zona euro, care măsoară activitatea în industrie și sectorul serviciilor, a scăzut la 49,4 puncte, de la 50,4 puncte în septembrie, potrivit unei estimări a companiei Markit, cu sediul la Londra. Este ușor peste așteptările analiștilor, de 49,4 puncte.

Un indicator PMI de peste 50 de puncte arată o expansiune a economiei, iar sub valoarea de 50 de puncte, indicatorul reflectă o contractare a economiei.

Indicele care măsoară activitatea în sectorul serviciilor din zona euro a scăzut mai mult decât se estima, la 46,2 puncte, de la 48 de puncte în septembrie. În schimb, industria a beneficiat de redresarea solidă a cererii pe plan global. Indicatorul PMI pentru industrie a urcat la 54,4 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimele 26 de luni și peste estimările analiștilor.

Noile restricții impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei au forțat multe afaceri din sectorul serviciilor, dominant în zona euro, să-și limiteze operațiunile, și aproape 90% dintre economiștii intervievați zilele trecute de Reuters au avertizat că există un risc ridicat ca al doilea val al pandemiei să oprească redresarea economiei regiunii.

„Indicatorul Composite Purchasing Managers (PMI) în zona euro confirmă că al doilea val de infecții afectează din ce în ce mai mult economia. O recesiune severă în trimestrul patru din 2020 pare din ce în ce în ce mai probabilă”, avertizează Bert Colijn de la ING.

Indicele privind așteptările mediului de afaceri a scăzut la 54,6 puncte, de la 59,2 puncte în septembrie. Este cel mai redus nivel din mai, când a început ridicarea restricțiilor impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending