Connect with us

ECONOMIE

Românii au cheltuit mai mult pe bunuri de larg consum, în 2016

CECCAR FM

Publicat

pe

Piaţa bunurilor de larg consum (FMCG) a crescut anul trecut cu 3,4% în valoare faţă de 2015, pe seama atât a creşteri cu 3% a volumelor cumpărate, cât şi pe fondul fenomenul de uptrading, de orientare a consumatorilor către produse superioare din punct de vedere al preţului, potrivit unui studiu publicat marţi de GfK România și citat de News.ro.

Anul 2016 a fost al doilea an consecutiv în care consumatorii români au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe şi pentru cheltuieli mai mari, reiese din studiu.

Cercetarea mai arată că, spre deosebire de anul anterior, uptrading-ul s-a regăsit în 2016 atât în comerţul modern, cât şi în cel tradiţional.

Acest fenomen a determinat la nivel naţional o creştere de un punct procentual a mărcilor premium, în defavoarea celorlalte categorii de preţ.

„Românii cumpără mai rar bunuri de folosinţă curentă, dar cheltuie mai mult la un act de cumpărare. Reducerea frecvenţei cu care oamenii merg la cumpărături s-a remarcat exclusiv la categoriile de alimente proaspete, în vreme ce pentru produsele de îngrijire a casei frecvenţa de cumpărare a crescut”, se arată în studiu.

În cadrul bunurilor de folosinţă curentă, alimentele domină în continuare cheltuielile românilor şi cumulează 66%.

Cel mai mare ritm de creştere l-au avut produsele de îngrijire a locuinţei, băuturile şi produsele de îngrijire personală.

Totuşi, dacă luăm în considerare mărimea segmentelor de categorii, alimentele proaspete şi băuturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la creşterea pieţei FMCG.

Printre categoriile care au înregistrat creşteri în 2016 sunt: fructele de mare şi peştele, alimentele congelate, fructele exotice (avocado, rodii etc), cidrul, şampania etc.

Comerţul modern acoperă 57% din piaţa totală de FMCG din România. Pe parcursul anului 2016, retailerii moderni au câştigat două puncte procentuale faţă de 2015.

Formatele de tip supermarket şi discount au contribuit cel mai mult la creşterea comerţului modern, câştigând câte o jumătate de punct procentual fiecare. Creşterea acestor formate provine din atragerea unui număr mai mare de cumpărători în magazine şi de o creştere a frecvenţei de cumpărare.

Cu toate că au avut o evoluţie constantă pe parcursul anului 2016 în ceea ce priveşte cota de piaţă, hipermarketurile rămân în continuare cel mai important canal modern, cumulând la nivel naţional mai mult de un sfert dintre vânzările totale de FMCG pentru consum acasă.

În comparaţie cu alţi ani, în 2016 retailerii şi-au mai diminuat ritmul de creştere. Cota de piaţa a celor mai importanţi 10 retaileri s-a mărit doar cu 1 punct procentual (faţă de 3 puncte în 2015).

Printre cei mai activi retaileri, din perspectiva creşterii cotei de piaţă, se numără Lidl şi Profi.

Comerţul tradiţional a avut o evoluţie negativă pe parcursul anului 2016, scăderea de două puncte procentuale fiind determinată de o reducere a frecvenţei cu care românii cumpără din formatele tradiţionale.

Potrivit studiul GfK, spre deosebire de anii anteriori, anul 2017 va fi caracterizat de inflaţie, ca urmare a relaxării fiscale şi a reducerii TVA în 2015 şi 2016, ceea ce anticipează un ritm mai lent de creştere.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

Euro urcă la un nou maxim istoric

CECCAR FM

Publicat

pe

Euro a atins luni un nou maxim istoric, 4,9261 lei, după cel atins la finele lunii martie, de 4,9251 lei.

Față de cursul de vineri, euro a crescut cu 0,04%.

La începutul lunii martie, euro era cotat la 4,8744 lei.

Dolarul american a scăzut la 4,0937 lei, de la 4,1120 lei, iar francul elvețian a crescut la 4,4797 lei.

Gramul de aur a crescut la 235,3486 lei, de la 233,8266 lei în ședința precedentă.

Continuare

ECONOMIE

ACEA: Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au crescut cu peste 67% în martie

Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au înregistrat în martie un avans de 67,4%, iar cota de piață a producătorului de automobile a urcat la 2,5%, de la 2,4% în perioada similară din 2020, arată datele publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters, preluată de Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția.

34.200 de autoturisme Dacia au fost înmatriculate în martie în Europa, comparativ cu 20.433 în perioada similară din 2020.

Toți marii producători auto au raportat creșteri ale vânzărilor în martie, comparativ cu perioada similară din 2020, când vânzările au fost afectate de restricțiile introduse pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) și de incertitudinile economice globale.

În primele trei luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au crescut cu 6,9% în Europa, iar cota de piață a producătorului de automobile a urcat la 2,9%, de la 2,7% în perioada similară din 2020. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 88.913 unități, în creștere față de perioada ianuarie – martie 2020 (83.180 vehicule).

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat un declin de 30,2% în Europa anul trecut, iar cota de piață a producătorului de automobile a scăzut la 3,4%, de la 3,70% în 2019.

Continuare

ECONOMIE

UE a înregistrat un excedent al balanței comerciale de 21,1 miliarde de euro, în februarie

Uniunea Europeană a înregistrat în februarie un excedent al balanței comerciale de 21,1 miliarde de euro, față de un plus de 22,7 miliarde de euro în perioada similară din 2020, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

Astfel, exporturile de bunuri ale UE s-au situat la 164,7 miliarde de euro, în scădere cu 3,6% față de februarie 2020, în timp ce importurile UE au scăzut cu 3%, până la 143,6 miliarde de euro.

Zona euro a înregistrat în februarie un excedent al balanței comerciale de 17,7 miliarde de euro, față de un plus de 23,4 miliarde de euro în perioada similară din 2020.

În februarie, comparativ cu perioada similară din 2020, exporturile de bunuri au scăzut în 15 state membre ale UE, cel mai semnificativ declin fiind în Cipru (-46,1%). 12 țări membre UE au raportat creșteri, cel mai semnificativ avans fiind în Malta (36,3%), urmată de Slovacia (25,8%).

În privința importurilor, în februarie, comparativ cu perioada similară de anul trecut, 20 de state membre ale UE au raportat scăderi, cel mai semnificativ declin fiind în Portugalia (-25,3%), urmată de Malta (-25%), iar cele mai mari creșteri au fost în Slovenia (32,6%), Estonia (18,8%) și Ungaria (17%).

În primele două luni din acest an, UE a înregistrat un excedent al balanței comerciale de 29,7 miliarde euro, față de un plus de 20,5 miliarde euro în perioada similară din 2020, în timp ce zona euro a raportat un excedent de 28,7 miliarde euro, de la un plus de 25 miliarde euro.

În perioada ianuarie – februarie 2021, China a fost principalul partener comercial al UE. Acest rezultat vine în urma creșterii importurilor (9,3%) și a exporturilor (13,6%), în timp ce pe relația cu SUA s-a înregistrat o scădere semnificativă, atât a importurilor (-19,5%), cât și a exporturilor (-6,9%).

În ceea ce privește România, datele Eurostat arată că în primele două luni din acest an exporturile au scăzut cu 4%, până la 11,1 miliarde de euro, în timp ce importurile s-au menținut la 14,3 miliarde de euro. În aceste condiții, deficitul balanței comerciale a României s-a situat la 3,2 miliarde de euro, comparativ cu 2,6 miliarde de euro în perioada similară din 2020.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

Din motive tehnice, emisia CECCAR FM poate suferi întreruperi.

 

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere!