Connect with us

ECONOMIE

Guvernul a modificat normele de aplicare a Codului fiscal în ceea ce priveşte impozitul pe profit

CECCAR FM

Publicat

pe

Guvernul a anunţat joi că a modificat şi completat normele metodologice de aplicare a Codului fiscal în ceea ce priveşte impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, impozitul pe venit, contribuţiile sociale obligatorii şi taxa pe valoarea adăugată.

”Modificările aduc clarificări şi exemple de punere în aplicare a măsurilor introduse prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2016 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal şi prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal”, se arată în comunicatul citat de News.ro.

În ceea ce priveşte impozitul pe profit, se clarifică aplicarea scutirii de impozit pentru profitul reinvestit, în contextul în care s-a stabilit aplicarea acestei măsuri pe perioadă nedeterminată şi s-a extins aplicarea facilităţii şi pentru licenţe de utilizare a programelor informatice, potrivit reprezentanţilor Guvernului.

”Normele includ exemple privind alocarea cheltuielilor nedeductibile aferente veniturilor neimpozabile, calculul ponderii veniturilor neimpozabile în totalul veniturilor şi stabilirea cheltuielilor de conducere şi administrare alocate veniturilor neimpozabile”, se arată în comunicat.

Referitor la impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, au fost făcute precizări privind aplicarea de către microîntreprinderi a Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activităţi.

”Se clarifică sistemul de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor, în cazul persoanelor juridice române plătitoare de impozit pe profit, care la 31 decembrie 2016 au realizat venituri cuprinse între 100.001 – 500.000 euro, echivalentul în lei, ca urmare a modificării limitei veniturilor realizate în anul precedent la 500.000 euro”, se arată în comunicat.

De asemenea, sunt introduse prevederi mai clare legate de menţinerea şi după 1 februarie 2017 a statutului de plătitor de impozit pe profit pentru microîntreprinderile care au optat să aplice prevederile titlului II din Codul fiscal.

Normele conţin şi precizări care detaliază modalitatea de calcul, declarare şi plată a impozitului pe profit de către contribuabilii care devin microîntreprinderi începând cu data de 1 februarie 2017 şi optează să plătească impozit pe profit. În ceea ce priveşte impozitul pe venit, sunt introduse ”explicitări ale modului de aplicare în cursul unui an a scutirii de la plata impozitului pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor, în cazul persoanelor fizice care desfăşoară activităţi, pe bază de contract individual de muncă încheiat pe o perioadă de 12 luni, cu persoane juridice române care desfăşoară activităţi sezoniere dintre cele prevăzute la art. 1 al Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activităţi”.

În plus, se stabileşte un plafon neimpozabil de 450.000 lei în cazul veniturilor realizate din transferul dreptului de proprietate din patrimoniul personal şi se prevede aplicarea deducerii serviciilor medicale furnizate sub formă de abonament şi a primelor de asigurare voluntară de sănătate, în cadrul aceluiaşi plafon anual de 400 de euro echivalent în lei.

Referitor la contribuţiile sociale obligatorii, s-au făcut corelări legislative referitoare la eliminarea plafonului reprezentând valoarea a 5 câştiguri salariale medii brute, în cazul veniturilor din salarii şi asimilate salariilor, investiţii şi alte surse. În domeniul TVA, ”introducerea de dispoziţii procedurale cu privire la deducerea TVA de către persoanele impozabile care se reînregistrează în scopuri de TVA după ce au avut codul de înregistrare anulat, precum şi cu privire la emiterea de facturi pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în perioada respectivă, astfel încât beneficiarii să îşi poată exercita la rândul lor dreptul de deducere a TVA pentru achiziţiile efectuate de la aceste persoane în perioada în care nu au avut cod de TVA”.

Autorităţile au decis modificarea regulilor de ajustare a bazei de impozitare a TVA în cazul neîncasării contravalorii bunurilor livrate sau a serviciilor prestate ca urmare a reorganizării sau falimentului beneficiarului, astfel încât aceasta să fie permisă în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a pronunţat hotărârea judecătorească de confirmare a planului de reorganizare, respectiv hotarârea judecătorească de închidere a procedurii prevăzute de legislaţia insolvenţei, sub sancţiunea decăderii.

În plus, Guvernul a aprobat tezele prealabile ale proiectului Codului finanţelor publice locale.

”Tezele prealabile ale proiectului Codului finanţelor publice locale au fost aprobate astăzi de Guvern, printr-o Hotărâre. Proiectul Codului finanţelor publice locale îşi propune să sistematizeze şi să concentreze, într-o structură unitară, reglementările din domeniul finanţelor publice locale, subordonate principiilor descentralizării financiare şi autonomiei locale, respectiv: finanţele publice locale; criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale; administrarea impozitelor şi taxelor locale; procedura fiscală locală”, se arată în comunicat.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

În luna martie, persoanele fizice pot investi în titluri de stat TEZAUR și FIDELIS

Începând cu 1 martie 2021, Ministerul Finanțelor (MF) lansează noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populației, prin intermediul celor două programe, TEZAUR și FIDELIS, a anunțat astăzi instituția.

CECCAR FM

Publicat

pe

♦ Programul TEZAUR

În perioada 1-29 martie 2021, persoanele fizice rezidente pot subscrie pentru titluri de stat TEZAUR prin intermediul unităților operative ale Trezoreriei Statului și prin subunitățile poștale ale C.N. Poșta Română S.A. „Dobânzile anuale oferite sunt: 2,85% pentru scadența de 1 an, 3,10% pentru scadența de 3 ani și 3,25% pentru scadența de 5 ani. Titlurile de stat sunt emise în forma dematerializată, au valoare nominală de 1 leu, iar dobânda anuală este plătită la termenele prevăzute în prospectul de emisiune. Titlurile de stat emise în cadrul Programului TEZAUR sunt transferabile și se pot răscumpăra în avans”, precizează MF, în comunicat.

♦ Programul FIDELIS

În perioada 1-19 martie 2021, băncile partenere BT Capital Partners&Banca Transilvania, Banca Comercială Română și B.R.D. – Groupe Société Générale vor pune în vânzare titluri de stat FIDELIS denominate în lei, dar și titluri de stat denominate în euro, care vor fi listate automat la Bursa de Valori București. În emisiunea de titluri de stat FIDELIS pot investi persoanele fizice rezidente și nerezidente cu vârsta de peste 18 ani până la data de 19 martie 2021, inclusiv.

Titlurile de stat FIDELIS vor fi oferite atât în lei, cât și euro.

Dobânzile anuale pentru titlurile în lei sunt de 2,85% pentru scadența de 1 an, 3,10% pentru scadența de 3 ani și de 1,55% pentru titlurile de stat în euro cu o scadență de 5 ani.

Titlurile de stat FIDELIS vor fi listate la Bursa de Valori București.

Valoarea nominală a unui titlu de stat FIDELIS este de 100 de lei pentru emisiunea în lei și 100 de euro pentru emisiunea în euro, iar pragul minim de subscriere este de 5.000 de lei, respectiv 1.000 de euro.

Pentru subscrierea inițială a titlurilor de stat FIDELIS nu se percep comisioane de către băncile intermediare, iar veniturile obținute, atât din dobânzi, cât și din câștigurile de capital, sunt neimpozabile.

„Deținătorii de titluri de stat TEZAUR sau FIDELIS lansate în cadrul emisiunilor anterioare și care au ajuns la maturitate pot reinvesti disponibilitățile neridicate la scadență aferente acestor emisiuni anterioare prin subscrierea în cadrul emisiunilor de titluri de stat lansate în luna martie în cadrul Programelor de titluri de stat pentru populație FIDELIS și TEZAUR. Dobânzile anuale oferite pentru titlurile de stat destinate populației sunt stabilite peste nivelul randamentelor titlurilor de stat care sunt în prezent cotate pe piața secundară interbancară, iar veniturile provenind din dobânzi sunt neimpozabile”, se menționează în comunicat.

Informații privind termenii și condițiile financiare aferente emisiunilor din luna martie 2021 în cadrul Programelor TEZAUR și FIDELIS pot fi consultate pe pagina MF –  www.mfinante.gov.ro și pe paginile instituțiilor partenere – www.posta-romana.ro; www.comunicatii.gov.ro (Programul TEZAUR), www.btcapitalpartners.ro; www.bcr.ro; www.brd.ro/mfp; www.bvb.ro (Programul FIDELIS).

Continuare

ECONOMIE

Două state din Europa de Est intenționează să emită obligațiuni cu maturități-record

Două state din Europa de Est vor testa apetitul investitorilor pentru obligațiuni cu maturități record, în încercarea de a profita de costul redus al împrumuturilor, transmite Bloomberg, preluată de Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

Croația intenționează să ofere obligațiuni în euro cu maturitatea la 20 de ani, potrivit unor surse din apropierea acestui dosar. De asemenea, Serbia a lansat miercuri o emisiune de obligațiuni în euro cu maturitatea la 12 ani, cea mai mare maturitate pentru o emisiune de obligațiuni în valută demarată vreodată de această țară.

„În mod clar, Serbia și Croația vor să profite de faptul că randamentele pentru obligațiunile guvernamentale vor rămâne la un nivel scăzut pentru o anumită perioadă. Având în vedere că investitorii sunt disperați să obțină randamente, cererea pentru obligațiunile cu maturități lungi va fi puternică”, susține Anton Hauser, manager la divizia de investiții a Erste Group Bank AG.

Țările din Balcani strâng fonduri pentru a finanța măsurile de sprijin Covid-19, într-un moment în care se confruntă cu cel de-al treilea val al pandemiei. Luna trecută, Slovenia a oferit obligațiuni cu maturitatea la 60 de ani, cea mai mare maturitate oferită vreodată pentru obligațiunile internaționale emise de o țară din regiune.

Ofertele de obligațiuni cu maturități record vin într-un moment în care randamentele pentru acest gen de obligațiuni sunt în creștere la nivel global. Investitorii sunt îngrijorați că creșterea economică solidă, campaniile de vaccinare și politicile guvernamentale generoase au potențialul de a declanșa presiuni asupra prețurilor care ar putea afecta piețele de obligațiuni din întreaga lume.

Continuare

ECONOMIE

ARIR lansează Ghidul pentru implementarea politicii de remunerare

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), împreună cu un grup de lucru format din avocați, consultanți și reprezentanți ai companiilor listate, anunță lansarea unui Ghid, set de recomandări de bune practici, pentru implementarea politicii de remunerare, informează Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

„Venim în întâmpinarea companiilor listate pentru definirea celor mai importante elemente care să fie incluse într-o politică de remunerare clară, în conformitate cu Legea emitenților și așteptările investitorilor. Totodată, ghidul poate fi folosit și de companiile care nu sunt listate ca model de bune practici”, se spune într-un comunicat al organizației.

Conform ARIR, politica de remunerare ar trebui să includă într-o manieră clară și ușor de înțeles principiile care stau la baza remunerării conducătorilor, totalitatea elementelor de remunerare la care conducătorii sunt îndreptățiți, precum și justificarea acordării acestor remunerații în raport cu obiectivele pe termen lung ale societății. Toate aceste elemente au fost abordate în ghidul de implementare care oferă recomandări și direcții, inclusiv privind procesul decizional.

„Prin acest demers, oferim un instrument inovator, util pentru companii, cu scopul formării unei practici de transparență unitară și armonizării tipurilor de informații puse la dispoziția publicului, investitorilor. Guvernanța corporativă este elementul esențial urmărit de aproape de investitori, politica de remunerare fiind un punct crucial”, a declarat Daniela Șerban, președinte și cofondator al ARIR.

Ghidul de implementare a politicii de remunerare oferă o îndrumare echilibrată și flexibilă, care recunoaște și respectă diversitatea sistemelor de guvernanță corporativă, strategiile unice de afaceri ale societăților și abordările în privința remunerării. Fiecare companie listată este încurajată să utilizeze acest ghid în funcție de nevoile și de principiile proprii. Acest ghid nu include recomandări privind structurarea sau elaborarea pachetelor de remunerare.

Documentul a fost elaborat de un grup de lucru format din peste 15 specialiști din piață – avocați, consultanți, reprezentanți ai companiilor listate.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending