Connect with us

ECONOMIE

Sectorul turistic românesc a accelerat în martie

CECCAR FM

Publicat

pe

Numărul de turişti români şi străini în România a crescut în a treia lună a acestui an cu 11,8% faţă de martie 2016, până la 722.300, după un avans de o cifră în a doua lună, în condiţiile în care majorarea numărului de turişti străini a accelerat puternic, arată datele publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS) și citate de News.ro.

În ianuarie, numărul total de turişti crescuse cu 13,4% faţă de ianuarie 2016, până la 659.000, iar în februarie ritmul de creştere a scăzut la 7,7%, numărul turiştilor ajungând la 679.000.

În martie au fost înregistraţi 547.400 turişti români, cu 12,8% mai mulţi faţă de martie 2016, şi 174.900 de turişti străini, număr în creştere cu 9% comparativ cu a treia lună a anului trecut.

Din străinătate, cei mai mulţi turişti străini – 132.300 – au venit în februarie din Europa, în principal din celelalte 27 de state ale Uniunii Europene (111.000).

Cumulat, în primele trei luni din 2017 au fost înregistrate 445.962 de sosiri ale turiştilor străini în România, în creştere cu 7,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cei mai mulţi turişti au venit în primele trei luni din Germania (49.216), Italia (48.192), Israel (44.209) şi Marea Britanie (29.544).

Numărul de înnoptări, un indicator cheie în sectorul turistic, a crescut în perioada ianuarie-martie cu 7,1%, la 3,89 milioane.

În privinţa traficului de la frontiere, numărul de intrări de vizitatori străini în România a crescut cu 22,1% în primele trei luni din acest an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, până la 2,19 milioane, în timp ce numărul de ieşiri ale românilor din ţară a crescut cu 25,1%, la 4,08 milioane.

În 2016, numărul de turişti străini în România a crescut cu 10,6% faţă de anul precedent, până la 2,47 milioane, nivel-record al ultimelor decenii, în condiţiile în care a crescut atracţia ţării pentru turiştii din Europa, Asia şi America de Nord.

În total, în 2016, numărul de turişti în România – români şi străini – a crescut cu 10,4% faţă de 2015, până la 10,92 milioane.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECONOMIE

Programul Rabla pentru electrocasnice începe în 15 decembrie

„Rabla pentru electrocasnice” începe în 15 decembrie, anunță ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet. Doritorii pot obține mai multe vouchere, dar pentru produse diferite.

CECCAR FM

Publicat

pe

Din 15 decembrie, românii își vor putea cumpăra electrocasnice și electronice noi prin Programul „Rabla pentru Electrocasnice”. Programul are un buget total de 40 de milioane de lei și va permite utilarea caselor cu aparate electrocasnice de ultimă generație, pentru cel puțin 100.000 de români.

„Există o mare așteptare pentru acest program. De aceea, investim un buget dublu față de anul 2018. Toți ne ajutăm acasă de astfel de echipamente și ne bucurăm ori de câte ori ne mai cumpărăm ceva nou și modern: fie că este vorba despre un frigider în bucătărie sau un smart tv în sufragerie. Din 15 decembrie, orice român își va putea înlocui un aparat electric sau electrocasnic vechi cu unul nou, în pas cu avansul tehnologic al zilei de astăzi”, a declarat ministrul Mircea Fechet.

Rabla pentru Electrocasnice 2020 a introdus în lista echipamentelor finanțate prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) patru produse care nu au existat în edițiile anterioare: aspiratoare, uscătoare de rufe, laptopuri și tablete.

Valoarea voucherului pentru fiecare dintre cele 9 echipamente fiananțate este de:

– laptopuri – finanțare de 500 de lei;
– aparate de aer condiționat, frigidere sau combine frigorifice, televizoare, uscătoare de rufe, mașini de spălat vase, cu o finanțare nerambursabilă de 400 de lei;
– tablete și mașini de spălat rufe – finanțare nerambursabilă de 300 de lei;
– aspiratoare, cu o finanțare nerambursabilă de 200 de lei.

„Aceste sume vor ajunge la români sub formă de vouchere electronice, după un proces de înscriere, care se va desfășura online. Practic, se va intra în aplicația informatică de pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, unde trebuie completate datele personale ale solicitantului și bifat echipamentul pentru care se dorește finanțarea. Imediat după acest proces, aplicația va emite un voucher unic, electronic, cu o valabilitate de 15 zile. Cu acest voucher, orice român se va duce la un comerciant autorizat, va preda aparatul vechi pe care vrea să-l înlocuiască și va achiziționa aparatul nou”, a explicat ministrul Mircea Fechet, citat de Mediafax.

Un solicitant poate obține mai multe vouchere, dar pentru produse diferite, respectiv un voucher pentru un anumit tip de produs. Echipamentul vechi care va fi predat comerciantului trebuie să fie de același tip cu cel nou achiziționat, cu două excepții: pentru uscătoarele de rufe și pentru mașinile de spălat vase, sunt acceptate aparate vechi din restul listei programului.

În următoarea săptămână se va desfășura procesul de validare a comercianților în program, urmând ca lista acestora să poată fi consultată pe site-ul AFM.

Continuare

ECONOMIE

Una din trei mașini nou vândute la nivel global va fi electrică

Vânzările de mașini electrice vor crește anual cu 30% în următorul deceniu, iar una din trei mașini nou vândute în 2030 va fi electrică.

CECCAR FM

Publicat

pe

Conform unui raport Deloitte, vânzările de mașini electrice vor crește anual cu aproape 30% în următorii zece ani, astfel încât, la finalul deceniului, una din trei mașini nou vândute la nivel global va fi electrică. Astfel, numărul total de mașini electrice vândute anual în întreaga lume va crește de la 2,5 milioane în 2020, la 11,2 milioane în 2025 și la 31,1 milioane în 2030.

Raportul estimează că, pe măsură ce economiile lumii își vor reveni în urma crizei generate de pandemie, vânzările de mașini cu motor pe combustie internă își vor relua creșterea și vor ajunge la 81,7 milioane în 2025 la nivel global, însă vor înregistra un declin în anii care vor urma.

Experții Deloitte au identificat un factor cheie în stimularea creșterii cererii de mașini electrice în următorii zece ani, respectiv schimbarea atitudinii consumatorilor, odată cu disiparea barierelor care au limitat, până acum, accesul la astfel de mașini. Prețurile se apropie tot mai mult de cele ale mașinilor pe motorină sau benzină, iar gama de modele puse în vânzare se diversifică. Totuși, se menține preocuparea cumpărătorilor cu privire la autonomia unei astfel de mașini (distanța care poate fi parcursă cu o singură încărcare) și la lipsa infrastructurii de alimentare.

Conform raportului, guvernele din numeroase țări au oferit, de-a lungul timpului, stimulente financiare pentru cumpărarea de mașini electrice, de la subvenții directe oferite persoanelor fizice, la reducerea taxelor și creșterea sau menținerea taxelor pentru mașinile cu motor pe combustie internă.

Mai mult, măsurile adoptate în contextul COVID-19 pentru sprijinirea pieței auto au favorizat, pe anumite piețe, mașinile electrice. De exemplu, în Germania, guvernul a diminuat temporar TVA de la 19% la 16% pentru vehiculele cu emisii reduse și a dublat subvențiile existente, la aproape 7.000 de dolari, pentru autovehiculele electrice care costă sub 45.000 de dolari. În Franța, consumatorii care cumpără astfel de mașini cu prețuri de maximum 50.000 de dolari primesc un stimulent de aproape 8.000 de dolari, în creștere de la aproximativ 7.000 de dolari, anterior crizei. Totodată, autoritățile franceze au dublat prima de casare pentru mașinile vechi. În același timp, în China, subvențiile pentru mașini electrice și politicile de reducere a impozitelor, care urmau să expire în 2020, au fost extinse până în 2022.

Pe de altă parte, raportul arată că în SUA piața a evoluat dezamăgitor în ultima perioadă, în contextul în care benzina și motorina au prețuri mici, iar gama de modele disponibile de mașini electrice este redusă (modelul Tesla 3 reprezintă aproape jumătate din vânzările din această nișă). Nici în restul lumii vânzările de astfel de autovehicule nu sunt relevante, motivele fiind diverse: lipsa implicării din partea guvernelor în susținerea pieței, infrastructura de încărcare insuficientă sau inadecvată, indisponibilitatea vehiculelor electrice și diferențele culturale în ceea ce privește modelele de mobilitate. Spre exemplu, în Japonia, care este un jucător important pe piața auto globală, vânzările de mașini noi sunt dominate de producătorii locali, care încă nu au dezvoltat modele electrice similare celor clasice, așa cum au făcut competitorii lor din Europa sau China, transmite Mediafax.

Continuare

ECONOMIE

Alertă pentru încă 8 tipuri de măști neconforme

InfoCons revine cu o nouă alertă privind 8 tipuri de măști de protecție care nu corespund normelor. Totalul măștilor neconforme ajunge la 131 tipuri.

CECCAR FM

Publicat

pe

„Atenție! Încă opt măști de protecție neconforme! Total 131 măști de protecție neconforme!”, transmite InfoCons. În Europa, conform celor 22 de alerte transmise, totalul măștilor neconforme ajunge la 131 tipuri.

Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, declara miercuri că măștile din comerț care nu protejează de COVID vor trebui marcate ca atare și vor fi numite „acoperitoare de față”.

Ministerul spunea că un control al ANPC a constatat că jumătate din măștile oferite în rețelele comerciale nu protejau de coronavirus și au fost amenzi de 18 milioane de lei, potrivit Mediafax.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending