Connect with us

ECONOMIE

Comisia Europeană a îmbunătăţit uşor estimările de creştere a economiei zonei euro şi a UE

Publicat

pe

Comisia Europeană a îmbunătăţit uşor estimările de creştere a economiei zonei euro şi a Uniunii Europene pentru perioada 2017-2018, remarcând că Europa a intrat în al cincilea an de redresare, care se face simțită, în prezent, în toate statele membre ale UE.

Conform previziunilor de primăvară ale Comisiei Europene, publicate joi, PIB-ul zonei euro va înregistra o creştere de 1,7 % în 2017 şi de 1,8 % în 2018, faţă de estimările de 1,6%, respectiv 1,8% publicate în raportul de iarnă, conform News.ro.

La nivelul UE,creşterea PIB-ului va rămâne constantă, la 1,9 % în cei doi ani (comparativ cu 1,8 % în ambii ani, conform previziunilor de iarnă).

„Previziunile economice publicate astăzi arată o creştere economică în UE din ce în ce mai puternică, iar şomajul continuă să scadă. Cu toate acestea, situaţia este foarte diferită de la un stat membru la altul, performanţe mai bune înregistrând economiile care au pus în aplicare mai multe reforme structurale ambiţioas”, a declarat Valdis Dombrovskis, vicepreședinte pentru moneda euro şi dialog social, comisar responsabil şi pentru stabilitatea financiară, servicii financiare şi uniunea pieţelor de capital.

El a arătat că pentru a restabili echilibrul, în întreaga Europă este nevoie de măsuri ferme de reformă, precum deschiderea pieţelor produselor şi serviciilor europene, modernizarea pieţei forţei de muncă şi a sistemelor de protecţie socială.

Rata şomajului este în continuare în scădere, însă rămâne la un nivel ridicat în numeroase ţări. În zona euro,Comisia se aşteaptă ca rata şomajului să scadă la 9,4 % în 2017 şi, respectiv, la 8,9 % în 2018, atingând cel mai scăzut nivel înregistrat de la începutul anului 2009. Acest fapt se datorează creşterii cererii interne, reformelor structurale şi politicilor publice din anumite ţări, menite să încurajeze crearea unui număr ridicat de locuri de muncă.

În ceea ce priveşte UE, în ansamblul său, Executivul UE anticipează o tendinţă similară, cu o scădere a ratei şomajului la 8,0 % în 2017 şi la 7,7 % în 2018, acesta fiind cel mai redus nivel de la sfârşitul anului 2008.

Comisia prognozează că ponderea deficitului bugetar în PIB, cât şi ponderea datoriei brute în PIB vor scădea în 2017 şi în 2018, atât în zona euro, cât şi în UE. Scăderea cheltuielilor cu dobânzile şi moderarea salariilor din sectorul public ar trebui să asigure scăderea în continuare a deficitului, deşi într-un ritm mai lent decât în ultimii ani.

În zona euro, ponderea deficitului public în PIB este preconizată să scadă de la 1,5 % în 2016 la 1,4 % în 2017 şi la 1,3 % în 2018, în timp ce în UE se aşteaptă ca aceasta să scadă de la 1,7 % în 2016 la 1,6 % în 2017 şi la 1,5 % în 2018.

Ponderea datoriei în PIB în zona euro este prevăzută să scadă de la 91,3 % în 2016 la 90,3% în 2017 şi la 89,0 % în 2018, în timp ce datoriei în PIB în UE, în ansamblu, este prevăzută să scadă de la 85,1 % în 2016 la 84,8 % în 2017 şi la 83,6 % în 2018.

Riscurile care afectează previziunile sunt mai echilibrate, însă valorile prognozate continuă să evolueze în sens negativ. Incertitudinea cu privire la perspectivele economice rămâne ridicată. În ansamblu, riscurile sunt mai echilibrate decât cele din iarnă, însă continuă să reflecte o evoluţie negativă.

Riscurile externe sunt legate, de exemplu, de evoluţia politicii SUA în domeniul economic şi comercial şi de tensiunile geopolitice în sens larg. Programul de ajustare economică al Chinei, sănătatea sectorului bancar european şi viitoarele negocieri cu Regatul Unit privind ieşirea acestei ţări din UE sunt considerate, de asemenea, drept factori de risc potenţiali de evoluţie negativă a previziunilor.

Previziunile se bazează pe o serie de ipoteze tehnice referitoare la cursurile de schimb, ratele dobânzilor şi preţurile produselor de bază la data de 25 aprilie 2017. Ipotezele privind rata dobânzii şi preţul produselor de bază reflectă aşteptările pieţei, astfel cum rezultă din pieţele instrumentelor derivate la momentul realizării previziunilor.

Pentru toate celelalte date integrate în previziuni, inclusiv ipotezele privind politicile publice, aceste previziuni iau în considerare informaţiile disponibile până la data de 25 aprilie 2017, inclusiv. Cu excepţia cazului în care politicile sunt anunţate în mod credibil şi sunt detaliate în mod corespunzător, proiecţiile presupun absenţa modificărilor de politică.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

Termenul privind preluarea activității de soluționare a unor contestații, prorogat

Publicat

pe

În Monitorul Oficial nr. 606 din 17 iunie 2021 a fost publicată OUG nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevăzute la art. II pct. 9 și art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum și aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare.

Prin acest act normativ a fost prorogat, până la data de 1 octombrie 2021, termenul prevăzut la art. II – Dispoziții tranzitorii, punctul 9 și la  art. III – Dispoziții finale, din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 referitor la preluarea activității de soluționare a contestațiilor formulate împotriva titlurilor de creanță, precum și a altor acte administrativ-fiscale emise de organul central fiscal.

Potrivit Ministerului Finanțelor (instituția care a inițiat această OUG), promovarea actului normativ are la bază, între altele, evitarea unor disfuncționalități în ceea ce privește activitatea de soluționare a contestațiilor, cu legătură directă cu aplicarea legislației fiscale în vederea acordării unui tratatament echitabil contribuabililor.

De asemenea, inițiatorii au ținut cont de faptul că, pănâ în prezent, nu au fost aprobate actele normative de modificare a HG nr. 34/2009, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, precum și HG nr. 520/2013, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Continuare

ECONOMIE

Rata anuală a inflației în UE, 2,3% în luna mai

Rata anuală a inflației în Uniunea Europeană a crescut în luna mai până la 2,3%, de la 2% în luna aprilie, țările membre cu cele mai ridicate rate fiind Ungaria (5,3%) Polonia (4,6%), Luxemburg (4%), Lituania (3,5%) și România (3,2%), arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres.

Publicat

pe

Comparativ cu situația din luna aprilie 2021, rata anuală a inflației a scăzut în patru state membre, a rămas stabilă într-un singur stat și a crescut în 22 de țări. În rândul acestora din urmă se regăsește și România, unde rata anuală a inflației a crescut până la 3,2% în mai, de la 2,7% în aprilie. Comparativ, în luna mai 2020, rata anuală a inflației în România era de 1,8%.

Datele Eurostat mai arată că în zona euro rata anuală a inflației a crescut până la 2% în luna mai, de la 1,6% în aprilie. Pentru statele din zona euro, cel mai semnificativ impact asupra creșterii anuale a prețurilor a venit din partea energiei, unde s-a înregistrat o creștere de 1,19 puncte procentuale, urmată de servicii, cu o majorare de 0,45 puncte procentuale.

După mai multe luni în care zona euro a avut o inflație negativă, acest indicator a atins în sfârșit ținta de 2% urmărită de Banca Centrală Europeană pe termen mediu.

Continuare

ECONOMIE

Reglementări contabile privind subunitățile care aparțin unor persoane juridice străine

Publicat

pe

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat, pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect Ordin pentru reglementarea unor aspecte contabile, referitoare la subunitățile din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate. Inițiatorii precizează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că din punct de vedere al reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, sediile permanente din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate reprezintă subunități fără personalitate juridică ce aparțin acestor persoane juridice și au obligația întocmirii situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile cerute de Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare. În situația în care persoana juridică cu sediul în străinătate își desfășoară activitatea în România prin mai multe sedii permanente, situațiile financiare anuale și raportările contabile cerute de Legea contabilității nr. 82/1991 se întocmesc de sediul permanent desemnat să îndeplinească obligațiile fiscale, acestea reflectând activitatea tuturor sediilor permanente.

Odată cu emiterea OUG nr. 13/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și a Legii contabilității nr. 82/1991, în aria de aplicabilitate a legii contabilității sunt menționate distinct persoanele juridice străine care desfășoară activitate prin intermediul unui sediu permanent/mai multor sedii permanente în România, precum și persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România.

În acest context, conform proiectului de Ordin, aria de aplicare a reglementărilor contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, este completată cu următoarele categorii de entități:  sediile permanente din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate; ♦ persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România.

În ceea ce privește persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România, pentru această categorie de entități, prin proiect se stabilesc cerințe referitoare atât la primul an de aplicare a reglementărilor contabile, cât și ulterior acestuia.

Astfel, pentru primul exercițiu financiar de aplicare se propun următoarele:

 informațiile raportate prin intermediul situațiilor financiare anuale corespund doar perioadei curente, nefiind raportate și informațiile corespunzătoare exercițiului financiar precedent celui de raportare;

▪ situațiile financiare anuale se pot întocmi în oricare format prevăzut de reglementările contabile;

▪ pentru conversia soldurilor elementelor bilanțiere, existente la data încheierii exercițiului financiar, se utilizează cursul de schimb valutar comunicat de Banca Națională a României, valabil la data încheierii exercițiului financiar al perioadei curente;

▪ pentru conversia rulajelor corespunzătoare operațiunilor derulate în exercițiul financiar de raportare, se folosește cursul de schimb de la data tranzacțiilor/cursul mediu al perioadei de raportare.

Din al doilea exercițiu financiar de aplicare a reglementărilor contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, persoanelor juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România le sunt incidente prevederile reglementărilor menționate.

„Situațiile financiare anuale reglementate prin proiectul de ordin sunt situații financiare cu scop special, fiind destinate îndeplinirii obligațiilor prevăzute de Codul fiscal”, precizează inițiatorii.

De asemenea, prin proiectul de Ordin se mai propune ca entitățile care au ales, potrivit legii, un exercițiu financiar diferit de anul calendaristic, să întocmească situațiile financiare anuale corespunzătoare primului exercițiu financiar de raportare la sfârșitul primului exercițiu financiar astfel ales, care începe ulterior datei de 1 ianuarie 2021.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

Din motive tehnice, emisia CECCAR FM poate suferi întreruperi.

 

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere!

  • http://5.154.233.5:8000/