Connect with us

PROFESIA CONTABILĂ

Cele mai mari provocări ale profesiei contabile și viitorul acesteia, dezbătute la cea de-a XXII-a ediție a Congresului profesiei contabile din România. Noua identitate vizuală a CECCAR

CECCAR FM

Publicat

pe

Gândirea integrată, globalizarea și tehnologia, cele trei mari provocări cu care se confruntă profesia contabilă, și viitorul pe care acestea îl conturează profesiei au fost discutate de specialiști la cea de-a XXII-a ediție a Congresului profesiei contabile din România, eveniment organizat de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România la Palatul Parlamentului, în perioada 28-29 septembrie.

Mesaje de salut și de apreciere la adresa profesiei contabile și a experților contabili și contabililor autorizați au fost transmise de președintele României, Klaus Iohannis, Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei române, Eugen Orlando Teodorovici – ministrul Finanțelor Publice, Ștefan Mihu – vicepreședinte al Comisiei pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital din Senatul României, Vasile Cocoș – membru în Comisia pentru buget, finanțe și bănci din Camera Deputaților, Dantes Nicolae Bratu – inspector general de stat la Inspecția Muncii, Cristiana Doina Tudor – președintele Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS), George Constantin Păunescu – președintele Uniunii Generale a Industriașilor din România (UGIR), Florin Jianu – președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Rachel Grimes – președintele International Federation of Accountants (IFAC); Gheorghe Florea – președintele Uniunii Naționale a Barourilor din România (UNBR), Eugen Dragoș Doroș – prim-vicepreședinte al Camerei Consultanților Fiscali (CCF).

Toate mesajele au conținut urări de succes adresate Congresului, aprecieri față de activitatea CECCAR, relevându-se dorința comună de a dezvolta și aprofunda colaborarea reciprocă în vederea sporirii contribuțiilor la accelerarea progresului economico-social al României.

Congresul s-a desfășurat pe parcursul a două zile, având loc următoarele dezbateri:

  • Panelul I – Gândirea integrată, globalizarea și tehnologia – viitorul profesiei, al cărui moderator a fost prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, președintele Consiliului Superior (CS) al CECCAR; Speakeri: Alexandra Lazăr – director, Direcția de legislație și reglementări contabile, Ministerul Finanțelor Publice; Philippe Arraou – membru în Consiliul IFAC, președinte de onoare Conseil Supérieur de l’Ordre des Experts-Comptables (CSOEC) Franța, prim-vicepreședinte Comité de Integración Latino Europa-América (CILEA) și președinte European Tax Adviser Federation (ETAF); Robert Stenhouse – vicepreședinte Association of Chartered Certified Accountants (ACCA); Laura Ștefan – Manager, Specialist sales, Commercial Business, Development, Mastercard;
  • Panel internațional în cooperare cu ETAF: Fiscalitatea în economia digital, moderat de prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, președintele CS al CECCAR; Speakeri: Philippe Arraou – membru în Consiliul IFAC, președinte de onoare Conseil Supérieur de l’Ordre des Experts-Comptables (CSOEC) Franța, prim-vicepreședinte Comité de Integración Latino Europa-América (CILEA) și președinte European Tax Adviser Federation (ETAF); Maria-Iulia Sobolevschi-David – vicepreședinte, Camera Consultanților Fiscali; Adrian Groșanu, președintele Filialei CECCAR Cluj;
  • Panelul II: Creșterea relevanței cadrului de raportare în contextul actual, moderat de conf. univ. dr. Marcel Vulpoi – Academia de Studii Economice (ASE) București; Speakeri: Ioana Bădescu – membru în Consiliul Superior al CECCAR; Laurențiu Dodocioiu – director Direcția metodologie, contabilitate, instituții publice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; Aurel Andrei – președintele Filialei CECCAR București; Prof. univ. dr. Ovidiu Constantin Bunget – președintele Filialei CECCAR Timiș.

Concluziile discuțiilor celei de-a XXII-a ediții a Congresului profesiei contabile din România, prezentate de președintele Consiliului Superior al CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, expert contabil, s-au referit la necesitatea adaptării activității profesioniștilor contabili la era digitală, la cerințele businessului, pentru a-i furniza acestuia servicii integrate, care să îi poziționeze „la dreapta antreprenorului”, pentru a-i ghida direcțiile de acțiune ale acestuia, astfel încât rezultatul să fie dezvoltarea afacerii. Și tocmai acesta este motivul pentru care CECCAR vine în sprijinul membrilor cu programe de pregătire profesională adaptate actualității economice și sociale, urmând ca, potrivit declarațiilor președintelui CS al CECCAR, paleta acestora să fie extinsă în scurt timp.

Totodată, concluziile Congresului au evidențiat faptul că schimbările pe care le trăim fac ca paradigma de gândire anterioară să nu se mai regăsească în noul context, însă aceste modificări nu afectează și fundamentele raționamentului profesioniștilor contabili, iar sistemele ce trebuie să fie implementate trebuie să fie adaptate la cultura fiecărui popor, pentru ca rezultatele să se reflecte în progresul economiei.

De asemenea, discuțiile din paneluri au arătat importanța implicării profesiei contabile în domeniul fiscal. „Ca membri ai ETAF, suntem în mijlocul problemelor care frământă astăzi Europa. Este foarte important că avem mijloacele care să ne permită ca în urma consultărilor interne ale membrilor ETAF să propunem Comisiei Europene politici, moduri de abordare, modificări”, a declarat președintele CS al CECCAR.

Temele abordate pe parcursul celor două zile preocupă nu doar profesioniștii contabili din România, ci întreaga comunitate, la nivel global. „Toate aceste provocări – tehnologia, globalizarea, gândirea integrată – nu trebuie să ne sperie, ci trebuie să ne mobilizeze pentru a găsi soluții”, a subliniat Robert Aurelian Șova, în încheierea lucrărilor.

Cu prilejul evenimentului a fost lansată și noua identitate vizuală a organismului profesional.

„Această nouă eră în profesia contabilă, faptul că CECCAR este conștient de necesitatea adaptării profesiei la era digitală, la globalizare și faptul că deja am început să întreprindem măsuri concrete în a ne adapta ca profesie au condus la adaptarea imaginii și logoului, pornind de la tradiție la realitatea de azi și la viitor. S-au introdus în logo elemente care să sugereze digitalizarea și globalizarea, fiind de fapt vorba despre o restilizare a logoului anterior în care caduceul tradițional, care reprezenta comerțul, a fost stilizat, adăugându-i-se elemente care să specifice cartea digitală și globul”, a anunțat președintele Consiliului Superior al CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, referitor la noua imagine a organismului profesional.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 3 mai 2021

CECCAR FM

Publicat

pe

Parlamentul European solicită încheierea unui acord în privința sistemului fiscal internațional la nivelul OCDE

La 28 aprilie, Parlamentul European a adoptat cu o largă majoritate (549 de voturi pentru, 70 împotrivă și 75 de abțineri) raportul din propria inițiativă privind impozitarea economiei digitale și impozitul minim efectiv pe profit, întocmit de Andreas Schwab (PPE, Germania) și Martin Hlaváček (Partidul Renew Europe, Republica Cehă). Raportul pune accent pe faptul că normele fiscale internaționale stabilite la începutul secolului XX ar trebui revizuite, acestea nefiind adecvate economiei digitale, astfel încât drepturile fiscale să reflecte că interacțiunea dintre companii și consumatori contribuie în mod semnificativ la crearea valorii în cadrul modelelor de afaceri puternic digitalizate. Eurodeputații solicită stabilirea unei rate minime efective de impozitare a profitului la un nivel suficient și salută propunerea SUA referitoare la stabilirea unei rate globale de impozitare corporativă de 21%. Autorii raportului subliniază că Uniunea Europeană ar trebui să aibă o soluție alternativă în cazul în care nu se va ajunge la un acord la nivelul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică până la mijlocul anului 2021. Cu prilejul unei dezbateri pe această temă, Andreas Schwab a afirmat că „noi ne-am confruntat cu o mare problemă în ultimii ani în ceea ce privește serviciile digitale deoarece acestea au fost impozitate mai puțin decât cele tradiționale”. Europarlamentarul Martin Hlaváček a explicat, de asemenea, că „marile companii digitale nu ar trebui să aibă un avantaj necuvenit față de IMM-uri. Avem o răspundere morală de a asigura că multinaționalele puternic digitalizate au o contribuție egală cu aportul celorlalte companii și cetățeni”.

Comisia Europeană a lansat o consultare publică privind Codul vamal al Uniunii Europene

Comisia Europeană a lansat, la 26 aprilie, o consultare publică privind implementarea Codului vamal al Uniunii, cadrul legislativ principal al UE în domeniul vamal. Consultarea publică are ca scop colectarea opiniilor companiilor, persoanelor fizice și altor persoane interesate care aplică și/sau implementează Codul vamal al Uniunii în unul sau mai multe state membre UE. Comisia dorește să determine dacă legislația vamală și sistemele vamale electronice implementate la finele anului 2020 au facilitat schimburile comerciale în UE. Consultarea conține și o întrebare cu privire la măsura în care Codul vamal al UE este suficient de flexibil pentru a face față crizelor precum cea provocată de COVID-19 și este adaptat noilor modele de afaceri precum cele bazate pe comerțul electronic. Rezultatul consultării publice va fi utilizat de CE în evaluarea interimară a Codului vamal. Perioada de formulare a observațiilor se încheie la 19 aprilie 2021.

Noi norme privind TVA pentru comerțul electronic, aplicabile de la 1 iulie

Comisia Europeană a publicat, la 27 aprilie, un aviz privind noile norme TVA pentru comerțul electronic, care vor intra în vigoare la 1 iulie 2021. Comisia a evidențiază că toate părțile implicate în sectorul e-commerce vor fi afectate: vânzătorii onlineplatformele de vânzare onlineoperatorii poștali și curierii, precum și clienții. CE a declarat că motivele care au stat la baza acestor schimbări au fost depășirea obstacolelor din calea tranzacțiilor online transfrontaliere și abordarea provocărilor care decurg din regimurile de TVA aplicabile bunurilor vândute la distanță și importurilor de mică valoare. Vânzătorii online, inclusiv platformele de vânzare online, se pot înregistra într-un stat membru și acesta va fi valid pentru declararea și plata TVA pentru toate bunurile vândute la distanță și toate prestările transfrontaliere de servicii către clienți din UE. Conform Comisiei, noul Ghișeu unic pentru TVA va reduce cu aproape 95% birocrația pentru companii. Ghișeul unic pentru importuri, pe de altă parte, a fost creat pentru a facilita colectarea, declararea și plata TVA de către vânzători din afara UE care furnizează bunuri clienților din UE.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Buletinul de știri Accountancy Europe – mai 2021

CECCAR FM

Publicat

pe

Accountancy Europe a publicat buletinul de știri aferent lunii mai 2021, disponibil direct pe site-ul organizației.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Brăila: Avantajele unei cariere în domeniul financiar-contabil, prezentate studenților

Care sunt avantajele de a fi expert contabil sau contabil autorizat? Care este rolul profesionistului contabil în dezvoltarea afacerii, în calitate de consultant al managementului în definirea strategiilor de business? Răspunsurile la aceste întrebări au fost aflate în cadrul unei întâlniri online cu studenții Universității „Constantin Brâncoveanu”, la care a participat și președintele Filialei CECCAR Brăila, Gheorghe Stroe.

CECCAR FM

Publicat

pe

Evenimentul organizat marți, 20 aprilie a.c., de Centrul de Studii Brăila al instituției de învățământ superior cu studenții din anii II și III de la profilul de Contabilitate și informatică de gestiune a evidențiat, de asemenea, și rolul experților contabili și al contabililor autorizați în gestionarea efectelor economice ale pandemiei.

Cu acest prilej, președintele Filialei CECCAR Brăila le-a prezentat studenților aspecte legate de activitatea organismului profesional, care marchează, anul acesta, 100 de ani de la înființare, etapele care trebuie parcurse în obținerea calificării de expert contabil, respectiv modul de desfășurare a stagiului în cadrul Corpului, exercitarea profesiei printr-un cabinet de expertiză contabilă și înființarea acestuia, calitatea de expert contabil judiciar.

Întâlnirea s-a desfășurat în baza protocolului de colaborare încheiat între CECCAR și Universitatea „Constantin Brâncoveanu” referitor la accesul direct la stagiu, fără examen, al absolvenților Universității din programul de master „Standarde, Reglementări și Politici Contabile”, pentru obținerea calificării de expert contabil.

În calitate de furnizor de formare profesională în domeniul financiar-contabil, CECCAR dezvoltă permanent atât programe de educație inițială – pentru cei care se pregătesc să devină experți contabili și contabili autorizați, precum și programe de dezvoltare profesională continuă pentru membrii săi. Proiectele cu finanțare europeană dedicate desfășurării stagiilor de practică pentru studenții și masteranzii din anul II de la facultăți cu profil economic: Acces la carieră de succes – Pilonul I și Pilonul II și Viitor pentru studenți!, derulate de CECCAR, vin în completarea educației universitare, sprijinind tranziția studenților pe piața muncii. Mai multe informații despre aceste proiecte sunt disponibile pe site-urile dedicate.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

Din motive tehnice, emisia CECCAR FM poate suferi întreruperi.

 

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere!