Rețele sociale

ECONOMIE

ANCOM: Veniturile din servicii poştale au crescut anul trecut cu 8%, ajungând la 2,8 miliarde de lei

Radio CECCAR FM

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat miercuri că veniturile din servicii poştale au crescut cu 8% în 2017, ajungând la 2,8 miliarde de lei (600 milioane de euro), deşi traficul poştal total a înregistrat o scădere de 1%, transmite News.ro.

Din totalul de 556 de milioane de trimiteri poştale, 94% au fost trimiteri poştale interne (aproximativ 522 de milioane), restul de 34 de milioane fiind trimiteri poştale internaţionale, reprezentând 6% din traficul poştal total. Traficul intern a înregistrat o scădere de 2%, însă traficul internaţional a crescut cu 8%, potrivit ANCOM.

”Poşta de scrisori (444 de milioane de trimiteri) a însemnat 80% din totalul trimiterilor poştale din anul 2017, iar coletele (68 de milioane) au însemnat 12%, restul de 8% fiind alte servicii poştale: trimiteri express (18 milioane), publicitate adresată (17 milioane), mandate poştale (7 milioane), corespondenţă şi imprimate de peste 2 kg (2 milioane)”, se arată în comunicat.

Traficul poştal internaţional a crescut

În ceea ce priveşte traficul poştal internaţional, a crescut cu 12% numărul trimiterilor poştale intrate în ţara noastră, cele trimise din România scăzând cu aproape 7%. Tendinţa este una explicabilă prin popularitatea tot mai mare a comerţului electronic în rândul utilizatorilor români, potrivit autorităţii.

În medie, numărul trimiterilor poştale per locuitor a rămas constant în 2017, fiind de 28 de trimiteri/an/locuitor, dar valoarea totală a pieţei serviciilor poştale în anul 2017 a fost de 2,8 miliarde de lei, în creştere anuală cu 8%.

”Veniturile din trimiterile interne au crescut cu 10%, ajungând la 2 miliarde de lei (71% din totalul veniturilor din piaţă), în timp ce veniturile din trimiterile poştale internaţionale au crescut cu 5% până la 0,8 miliarde de lei”, se arată în comunicat.

În funcţie de veniturile totale din servicii poştale realizate în anul 2017, liderul pieţei deţine o cotă de piaţă de 22%, principalul competitor 21%, următorul competitor 13%, restul de 44% din venituri fiind împărţite între ceilalţi furnizori.

Traficul generat de serviciul universal, în scădere

Totodată, traficul generat de serviciile incluse în sfera serviciului universal a scăzut în 2017 cu 23%, până la 179 de milioane de trimiteri (32% din traficul poştal total), din care 154 de milioane au fost trafic intern şi 25 de milioane au fost trimiteri poştale internaţionale.

”Traficul intern inclus în sfera serviciului universal a continuat şi în 2017 declinul înregistrat în anii anteriori, scăzând cu 27%. Această evoluţie a fost generată în special de faptul că unii furnizori au scos unele servicii din sfera serviciului universal, astfel că traficul intern neinclus în sfera serviciului universal a crescut cu 15% în 2017”, se arată în comunicat.

Compania Naţionala Poşta Română (CNPR) a procesat 46 de milioane de trimiteri încadrate în sfera serviciului universal (26% – un sfert din traficul inclus în sfera serviciului universal), din care 26 de milioane au fost trimiteri poştale interne (17% din traficul intern inclus în sfera serviciului universal) şi 20 de milioane de trimiteri poştale internaţionale (80% din traficul internaţional inclus în sfera serviciului universal), potrivit ANCOM.

ECONOMIE

Noi reglementări privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mari și mijlocii

Radio CECCAR FM

În Monitorul Oficial nr. 344 din 12 aprilie 2024 a fost publicat OPANAF nr. 665/2024 pentru modificarea unor ordine ale președintelui ANAF privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mari și mijlocii.

ANAF menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că, în vederea creșterii eficienței activității de administrare a contribuabililor, a  îmbunătățirii colectării veniturilor bugetare, precum și pentru întărirea relației de parteneriat cu contribuabilii a fost necesară reorganizarea activității de administrare a contribuabililor. Una dintre acțiunile de aducere la îndeplinire a măsurii de îmbunătățire a colectării o constituie administrarea și monitorizarea distinctă a unor categorii de contribuabili, definite pe baza unor criterii de selecție, respectiv contribuabilii mari și contribuabilii mijlocii. În acest sens, au fost aprobate două ordine:  OPANAF nr. 1721/2021 privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili; ▪ OPANAF nr. 3610/2016 privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii.

În cadrul agenției s-a realizat o analiză privind activitatea fiscală a contribuabililor mari, din perspectiva identificării cât mai corecte a eșantionului  agenților economici cu cea mai mare importanță fiscală. Astfel, în urma acestei analize s-a constatat necesitatea diminuării numărului de mari contribuabili, în funcție de criteriul de bază agregat, raportat la ponderea acestora în veniturile bugetare declarate.

În acest context, prin noul act normativ se reglementează predarea de la Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili către administrațiile județene ale finanțelor publice, respectiv către Administrația Fiscală pentru Contribuabili Mijlocii București, a unui număr de 1000 de contribuabili, având în vedere criteriul de bază agregat. Aferent acestor contribuabili, există 64 de contribuabili selectați în baza criteriului de grup fiscal unic. 

Drept urmare, numărul de contribuabili ce nu se vor mai afla în administrarea Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, începând cu data de 1 iulie 2024, este de 1064, din care Administrațiile județene ale finanțelor publice vor primi în administrare un număr de 676 contribuabili mijlocii, iar Administrația Fiscală pentru Contribuabili Mijlocii București va primi 388 contribuabili mijlocii.

Sumele declarate în anul 2022 de către contribuabilii ce se află în administrarea DGAMC începând cu 1 ianuarie 2024, reprezintă 51,22% din sumele declarate la nivel național. „Totuși, cei mai mari 1424 de mari contribuabili dețin o pondere de 46,42% din sumele declarate la nivel național, iar cei 1064 care nu vor mai avea calitatea de mare contribuabil reprezintă doar 4,8% din aceste sume. În acest context, cei 1064 contribuabili ce nu vor mai avea calitatea de mare contribuabil au o pondere redusă a sumelor declarate bugetului general consolidat. Eliminarea acestor contribuabili din categoria marilor contribuabili permite DGAMC să își orienteze eforturile pentru  susținerea categoriei de contribuabili cu cel mai mare aport fiscal, oferind acestora servicii publice de o înată calitate. Nu trebuie neglijată nici reducerea sarcinilor ce revin contribuabililor, în sensul în care pentru cei 676 de contribuabili ce vor fi adminstrați drept contribuabili mijlocii, deplasarea la sediul organului fiscal (Administrațiile județene ale finanțelor publice) este mai facilă decât deplasarea acestora la sediul DGAMC din București”, menționează ANAF în Referatul de aprobare.

Diminuarea pachetului de mari contribuabil de la data de 1 iulie 2024 cu 1064 de societăți presupune majorarea corespunzătoare a numărului de contribuabili mijlocii ce vor fi administrați cu aceeași dată, de la maximum 20.000 contribuabili mijlocii la maximum 25.000 contribuabili mijlocii, astfel că se impune și modificarea OPANAF nr. 3610/2016 privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificările și completările ulterioare.

Continuare

ECONOMIE

APIA: Sprijin financiar în valoare de peste 51 milioane lei pentru crescătorii de bovine

Radio CECCAR FM

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), prin Centrele Județene, efectuează plata aferentă ajutorului de stat în sectorul bovinelor de carne și al bubalinelor, aprobat de Guvern sub formă de grant în valoare de 100 euro/cap de animal.

Potrivit unui comunicat al instituției, suma plătită este în valoare de 51.027.656 lei și se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), pentru un număr de 3.945 beneficiari care au accesat această formă de ajutor de stat și un efectiv de 103.433 capete bovine de carne și bubaline.

Grantul se acordă beneficiarilor cererilor de plată depuse și aprobate în baza OG nr.13/2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susținerea activității crescătorilor din sectorul bovinelor de carne și al bubalinelor, în contextul crizei provocate de războiul din Ucraina.

Continuare

ECONOMIE

InvestEU și FEI sprijină investițiile agroalimentare durabile

Radio CECCAR FM

Fondul European de Investiții (FEI), susținut de Programul InvestEU, se angajează să acorde 40 milioane euro unui fond de investiții gestionat de Inoks Capital pentru sisteme alimentare durabile, inclusiv în România, a anunțat Comisia Europeană, citată de Agerpres. Obiectivul fondului este de a ajunge la o dimensiune țintă între 150 milioane euro și 300 milioane euro.

Acesta vizează consumul și producția alimentară durabilă, în special în statele membre ale UE din est și sud, inclusiv România, Bulgaria, Croația, Cehia, Grecia, Ungaria, Italia, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia, Slovenia și Spania. Fondul sprijină IMM-urile și micile întreprinderi din sectoarele agricol și alimentar. Companiile beneficiare vor viza aceste obiective de-a lungul întregului lanț valoric agroalimentar (agri-food), de la aprovizionare, producție și logistică la procesare, distribuție și reutilizarea deșeurilor.

„Programul InvestEU sprijină investițiile în întreaga Europă care vor stimula tranziția către o economie cu emisii scăzute de carbon și mai durabilă. Mă bucur că acordul de astăzi va canaliza finanțarea către IMM-uri și micile întreprinderi, în sprijinul acestor obiective ale UE. Acesta este un exemplu foarte bun al modului în care InvestEU ajută afacerile mici și mijlocii să facă Europa mai verde și mai echitabilă, contribuind în același timp la creșterea durabilă și la securitatea alimentară”, a afirmat comisarul pentru economie, Paolo Gentiloni.

Programul InvestEU oferă Uniunii Europene finanțare crucială pe termen lung, valorificând fonduri private și publice substanțiale pentru a sprijini o redresare durabilă. De asemenea, ajută la mobilizarea de investiții private pentru prioritățile de politică ale UE, precum Pactul verde european și tranziția digitală.

Programul are trei componente: Fondul InvestEU, Platforma de consiliere InvestEU și Portalul InvestEU.

Fondul InvestEU este implementat prin intermediul unor parteneri financiari care vor investi în proiecte folosind garanția UE de 26,2 miliarde euro. Întreaga garanție bugetară va susține proiectele de investiții ale partenerilor de implementare, le va crește capacitatea de suportare a riscurilor și, astfel, va mobiliza investiții suplimentare de cel puțin 372 miliarde euro.

Continuare

Trending