Connect with us

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Ialomița: Simpozionul „Contribuția fondurilor europene la dezvoltarea IMM”, cu prilejul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului

Publicat

pe

Cu prilejul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului, Filiala CECCAR Ialomița a organizat, în data de 15 noiembrie a.c., simpozionul cu tema Contribuția fondurilor europene la dezvoltarea IMM. La eveniment au participat experți contabili și contabili autorizați, reprezentanți ai autorităților locale și județene, președinți de patronate și antreprenori, respectiv delegați ai autorităților care gestionează fonduri europene.

„În această săptămână, în centrul atenției globale s-au aflat întreprinderile mici și mijlocii (IMM), ca principali factori de progres și inovare ai mediului economic și social”, au menționat reprezentanții filialei Ialomița. Prin intermediul acestui simpozion s-a urmărit prezentarea principalelor modalități de sprijinire a inițiativelor antreprenoriale, fiind pus accentul pe informațiile ce țin de accesul întreprinzătorilor la finanțare. De asemenea, în cadrul lucrărilor simpozionului au fost exprimate atât punctele de vedere ale instituțiilor finanțatoare, cât și experiențele antreprenorilor care au beneficiat de fonduri europene.

În încheierea evenimentului, Camelia Malama, expert contabil și președintele Consiliului Filialei CECCAR Ialomița, a declarat următoarele: „Vreau să cred că în această perioadă de finanțare lucrurile se vor schimba în bine, vreau să cred că am învățat cu toții din lecțiile trecutului și, mai ales, că am înțeles lecția fundamentală. Fondurile europene chiar sunt un motor de creștere a economiei, de dezvoltare a localităților, de schimbare în bine a vieții noastre, și poate încercăm și noi, alături de toți cei implicați în ceea ce reprezintă acest proces al fondurilor europene, să schimbăm percepția asupra procesului necesar accesării și implementării. Da, este greu, dar rezultatele sunt spectaculoase, chiar fac să creștem cu zece ani mai repede și eu cred că merită efortul și riscul asumat”.

Galerie foto

CECCAR Ialomița: Simpozionul cu tema Contribuția fondurilor europene la dezvoltarea IMM, cu prilejul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului CECCAR Ialomița: Simpozionul cu tema Contribuția fondurilor europene la dezvoltarea IMM, cu prilejul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului CECCAR Ialomița: Simpozionul cu tema Contribuția fondurilor europene la dezvoltarea IMM, cu prilejul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului CECCAR Ialomița: Simpozionul cu tema Contribuția fondurilor europene la dezvoltarea IMM, cu prilejul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului CECCAR Ialomița: Simpozionul cu tema Contribuția fondurilor europene la dezvoltarea IMM, cu prilejul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului CECCAR Ialomița: Simpozionul cu tema Contribuția fondurilor europene la dezvoltarea IMM, cu prilejul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 14 iunie 2021

Publicat

pe

Statele membre UE consideră bine-venit acordul privind raportarea publică pentru fiecare țară în parte

Coreper (reprezentanții permanenți ai statelor membre UE) a aprobat, la 9 iunie, acordul la care au ajuns echipele de negociere din partea Consiliului UE și a Parlamentului European în ceea ce privește propunerea de directivă privind raportarea publică pentru fiecare țară în parte (public CbCR). În baza acestui acord, companiile care își desfășoară activitatea în UE cu o cifră de afaceri anuală ce depășește 750 de miliarde de euro vor trebui să prezinte anual informații fiscale specifice (precum cifra de afaceri, profitul net, numărul de angajați, impozitul pe profit plătit). Această obligație se va aplica și țărilor terțe aflate pe lista „neagră” a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale și țărilor terțe de pe lista „gri” a jurisdicțiilor necooperante care au depus eforturi pentru a-și îmbunătăți transparența fiscală timp de cel puțin doi ani. Comisia pentru afaceri economice și monetare (ECON) și Comisia pentru afaceri juridice (JURI) din cadrul Parlamentului European vor vota săptămâna aceasta în ceea ce privește acordul.

ECOFIN va discuta cotele de TVA

Președinția portugheză a Consiliului Uniunii Europene a decis să aducă în atenția celor 27 de miniștri de finanțe ai UE propunerea privind libertatea de a stabili cote de TVA extrem de reduse sau cote zero de TVA. Următoarea reuniune a Consiliului ECOFIN va avea loc la 18 iunie, cu prilejul căreia miniștrii de finanțe vor discuta posibilitatea de a introduce o listă cu produse și servicii eligibile pentru cote reduse de TVA (deși Comisia a propus o listă cu produse neeligibile, în care să fie incluse produsele din alcool, tutun și petrol). Grupul de lucru care s-a reunit la 1 iunie nu a ajuns la un consens în privința documentului de compromis întocmit de președinția portugheză a Consiliului UE și au mai rămas o serie de aspecte care trebuie clarificate, printre care se numără și derogările existente pe care statele membre UE doresc să le păstreze. În ceea ce privește cotele zero și cotele de TVA extrem de reduse, Consiliul Uniunii Europene a propus restricționarea acestora doar la anumite produse și servicii care îndeplinesc nevoi de bază și elaborarea unor politici publice clare.

Comisia Europeană: Consultare privind combaterea utilizării entităților-paravan în scopuri fiscale

Comisia Europeană a lansat, la 4 iunie, o consultare publică pe tema combaterii utilizării entităților-paravan și a înțelegerilor în scopuri fiscale. Obiectivul acestei consultări este colectarea datelor și probelor necesare pentru a elabora noi norme europene în scopul combaterii utilizării entităților-paravan și a înțelegerilor în scopul evitării obligațiilor fiscale. Consultarea ar trebui să ofere sugestii cu privire la măsura în care normele existente de la nivelul UE tratează riscul de evitare a obligațiilor fiscale și ce fel de norme noi ar putea completa cadrul legislativ existent. Informațiile colectate ar trebui să permită conturarea problemei și elaborarea unei definiții comune a entităților-paravan, crearea unui inventar cu normele existente în statele membre, precum și caracteristicile unei noi inițiative la nivel european. Se solicită opinia cetățenilor cu privire la consecințele fiscale care ar trebui asociate entităților- paravan, după ce acestea sunt identificate în baza noilor norme, sancțiunile impuse în caz de neconformitate și impactul potențial al noilor norme asupra diferitelor părți interesate. Termenul-limită de transmitere a observațiilor este 27 august 2021.

Liderii G7 au aprobat rata minimă globală de impozitare

Liderii G7 au emis, la 13 iunie, un comunicat comun în care aprobă rata minimă globală de impozitare. Documentul evidențiază necesitatea unui dialog pentru a ajunge la un consens global privind alocarea drepturilor de impozitare și rata minimă de impozitare de cel puțin 15% pentru fiecare țară. Comunicatul vizează reuniunea din luna iulie a miniștrilor de finanțe și a guvernatorilor băncilor centrale din G20, ce va fi un moment crucial pentru încheierea unui acord, ținând cont de demersurile propuse de cadrul inclusiv privind BEPS al G20/OCDE.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Formularul Proces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, în consultare

Publicat

pe

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect de ordin pentru aprobarea formularului tipizat „Proces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor” utilizat în activitatea de verificare a situației fiscale personale.

Inițiatorii menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că verificarea situației fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezintă ansamblul activităților desfășurate de organul fiscal având ca obiect examinarea totalității drepturilor și a obligațiilor de natură patrimonială, a fluxurilor de trezorerie și a altor elemente relevante pentru stabilirea situației fiscale reale a persoanei fizice verificate și se realizează în conformitate cu prevederile art. 138 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile OPANAF nr. 675/2018 privind aprobarea metodelor indirecte de stabilire a veniturilor și a procedurii de aplicare a acestora.

Potrivit prevederilor art. 336 alin. (1) lit. s) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, nerespectarea de către persoana supusă verificării situației fiscale personale a obligației de a depune declarația de patrimoniu și de venituri, potrivit art. 138 alin. (7), constituie contravenție și se sancționează cu amendă conform art. 336 alin. (2) lit. i) din același act normativ. Până la data reorganizării ANAF prin HG nr. 174/2020, competența de exercitare a verificării situației fiscale personale era stabilită prin OPANAF nr. 3.695/2015, cu modificările și completările aduse prin OPANAF nr. 1.817/2017. Potrivit acestor reglementări, organe fiscale competente în efectuarea verificării situației fiscale personale erau:  Direcția Generală Control Venituri Persoane Fizice pe întregul teritoriu al țării;  organele de inspecție fiscală din cadrul structurilor fiscale teritoriale (administrațiile județene ale finanțelor publice) în a căror rază se află domiciliul fiscal al persoanelor fizice verificate.

Prin OPANAF nr. 967/2020 și nr. 968/2020 privind aprobarea structurilor organizatorice ale Direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice Iași, Galați, Ploiești, Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov, respectiv București, s-au înființat în cadrul aparatului propriu al direcțiilor generale regionale, în subordinea directorului executiv – inspecție fiscalǎ, serviciile verificǎri fiscale (prin preluarea activității operaționale și a personalului serviciilor verificări fiscale care până la data reorganizării erau în structura DGCVPF). După reorganizare, ca urmare a emiterii OPANAF nr. 2.778/2020, competența de exercitare a verificării situației fiscale personală pe întregul teritoriu al țării revine Direcției Generale Control Venituri Persoane Fizice și direcțiilor generale regionale a finanțelor publice prin serviciile verificări fiscale din cadrul acestora.

Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

OUG nr. 44/2021. Sinteza principalelor prevederi

Publicat

pe

CECCAR
Conf. univ. dr. Marcel VULPOI, expert contabil
Reprezentant al CECCAR în VAT Expert Group

După cum se știe, recent a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 575 din 7 iunie 2021 Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2021, care modifică unele măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul COVID-19. Redăm, în continuare, o sinteză a prevederilor actului normativ.

Premisele apariției OUG nr. 44/2021:

  • indemnizațiile de șomaj tehnic  (instituite prin OUG nr. 30/2020) se acordă până la 30 iunie 2021;
  • în cazul persoanelor care își desfășoară activitatea în domeniul artistic, deși nu mai sunt supuse restricțiilor severe, încă sunt impuse limitări ce țin de măsurile de protecție sanitară sau de numărul de participanți la evenimente culturale ori sportive;
  • aceste categorii de persoane nu vor putea realiza, în condițiile limitărilor menționate, venituri suficiente pentru satisfacerea nevoilor zilnice de trai proprii și ale membrilor familiilor;
  • necesitatea de a se asigura măsuri de compensare a reducerii veniturilor acestor categorii profesionale ce ar însuma aproximativ 5.500 persoane și familiile acestora.

Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

Din motive tehnice, emisia CECCAR FM poate suferi întreruperi.

 

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere!

  • http://5.154.233.5:8000/