Connect with us

ECONOMIE

Banca Mondială va investi 200 de miliarde de dolari pentru a combate schimbările climatice

Publicat

pe

Banca Mondială va investi în jur de 200 de miliarde de dolari pentru a finanţa acţiuni privind schimbările climatice între 2021 şi 2025, ajutând astfel ţările să se adapteze la efectele încălzirii globale şi să reducă emisiile de gaze cu efect de seră, scrie The Guardian.

Suma este de două ori mai mare decât ce a fost stabilit la acordul din Paris în 2015, transmite News.ro.

Jim Yong Kim, preşedintele Băncii Mondiale, a declarat că persoanele cele mai sărace şi vulnerabile se află în cele mai mari pericole şi a făcut apel către alte instituţii financiare să urmeze exemplul Băncii.

„Ne mobilizăm să facem mai multe, într-un ritm mai rapid în privinţa climei şi facem apel către comunitatea globală să facă la fel. Ajutăm ţările şi comunităţile să preia controlul pentru a construi un viitor mai sigur şi mai rezistent la schimbările climatice”, a afirmat el.

În 2018, Banca Mondială a alocat 20,5 miliarde de dolari pentru schimbările climatice, ajungând astfel la suma propusă în 2015 la Paris. Totuşi, instituţia a hotărât că este nevoie de mai mult.

Principalul scop va fi adaptarea la efectele schimbărilor climatice care sunt deja inevitabile.

Din cele 200 de miliarde, jumătate vor veni direct de la Banca Mondială iar cealaltă jumătate vor fi împrumuturi sau alte forme de asistenţă de la diferite filiale ale grupului Băncii Mondiale, care au ca scop să mobilizeze mai multe finanţări din sectorul privat.

De exemplu, unele fonduri vor ajuta la furnizarea unor sisteme de avertizare şi prognoze meteo de înaltă calitate, care vor putea ajuta 250 de milioane de persoane din 30 de ţări aflate în curs de dezvoltare să se pregătească de fenomene meteorologice extreme.

Alte fonduri vor merge către agricultura de tip „smart”, care este adaptată mai bine la schimbările meteorologice care sunt aşteptate, astfel fiind protejată producţia alimentară în ţările cel mai grav afectate. De asemenea, va ajuta la protejarea a 120 de milioane de hectare de păduri.

Kristalina Georgieva, directorul executiv al Băncii Mondiale, a declarat: „Oamenii îşi pierd viaţa din cauza efectelor catastrofale ale schimbărilor climatice. Trebuie să luptăm cu cauzele dar trebuie să ne şi adaptăm la consecinţe”.

Andrew Steer, preşedintele Institutului Mondial al Resurselor, a declarat că aceste angajamente curajoase şi ambiţioase vor transmite un semnal puternic către sectorul privat.

„Având în vedere că impactul schimbărilor climatice se simte în jurul globului, ştim că este nevoie de un răspuns mai amplu. Investiţiile în acţiuni privind clima sunt o alegere inteligentă – pot reduce sărăcia, să inspire inovaţie şi să aducă beneficii vaste societăţii”, a declarat el.

Delegaţi din aproape 200 de ţări au început duminică două săptămâni de discuţii pentru a încerca să rezolve diviziunile politice la cea mai importantă adunare ONU privind încălzirea globală de când a fost semnat acordul de la Paris din 2015.

Numeroase studii ale oamenilor de ştiinţă au avertizat privind pericolele unor fenomene meteorologice extreme dacă încălzirea globală va ajunge la 1,5 grade Celsius, semanlând că este nevoie ca guvernele să îşi tripleze eforturile pentru a-şi atinge obiectivele.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa, publicată

Publicat

pe

În Monitorul Oficial nr. 594 din 14 iunie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 991/2021 al ministrului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pentru aprobarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentației publice și organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19. Procedura – prevăzută în Anexa la Ordinul 991/2021 al MEAT, publicată în Monitorul Oficial nr. 594Bis din 14 iunie 2021 – detaliază implementarea schemei, iar acordarea ajutoarelor de stat se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevăzute de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul pandemiei de COVID-19 cu modificările și completările ulterioare. Schema se aplică pe întreg teritoriul Romaniei, în toate cele opt regiuni de dezvoltare.

Bugetul schemei este estimat la 500 milioane euro, echivalent în lei. Bugetul alocat pentru anul bugetar 2021 este 2,5 miliarde lei credite de angajament. Schema se derulează până la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzătoare urmând a fi realizată până cel târziu la 30 iunie 2022, în limita creditelor bugetare.

Dacă valoarea însumată a cererilor de finanțare aprobate depășește valoarea creditelor de angajament sau bugetare alocate cu această destinație, angajarea, respectiv plata către beneficiar se va face proporțional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totală a cererilor de finanțare aprobate.

Beneficiarii de ajutor de stat sunt: structuri de primire turistice cu funcțiuni de cazare clasificate, structuri de alimentație, înregistrate în scopuri fiscale pe teritoriul României, agenții de turism licențiate, ghizii de turism atestați și organizatorii de evenimente, care își desfășoară activitatea pe teritoriul României și care primesc ajutor de stat, conform acestei scheme, deținute de sau organizați ca întreprinderi înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, republicată, cu modificările ulterioare, a OUG nr. 6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 301/2011, cu modificările și completările ulterioare, a OUG nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016.

Granturile se acordă pe bază de contract de finanțare încheiat cu următoarele categorii de beneficiari: întreprinderi care desfășoară activități autorizate de agenții de turism conform codurilor CAEN Rev 2 7911, 7912, 7990, întreprinderi care desfășoară activități autorizate de structuri de primire turistice cu funcțiuni de cazare conform codurilor CAEN Rev 2 5510, 5520, 5530, 5590, întreprinderi care desfășoară activități autorizate de structuri/unități de alimentație, conform codurilor CAEN Rev 2 5610, 5621, 5629, 5630, întreprinderi care desfășoară activități autorizate de organizare de evenimente conform codului CAEN Rev 2 8230, precum și întreprinderi care desfășoară activități autorizate de ghid de turism conform codului CAEN Rev 2 7990, întreprinderi care sunt înregistrate în scopuri fiscale pe teritoriul României. Activitățile sunt eligibile dacă sunt desfășurate în baza unor licențe de turism emise de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului pentru agențiile de turism, certificate de clasificare emise de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului pentru structurile de cazare, autorizații de funcționare emise de autoritățile publice locale sau certificate de clasificare emise de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului pentru structurile/unitățile de alimentație publică, autorizațiile emise de direcțiile sanitar – veterinare pentru unitățile de alimentație publică mobile, certificate constatatoare eliberate de ONRC pentru organizatorii de evenimente sau atestate de ghid de turism emise de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului. Dacă o întreprindere deține mai multe puncte de lucru (structuri de cazare/structuri de alimentație/ agenții de turism), se vor verifica/încărca certificatele de clasificare/autorizațiile/licențele pentru fiecare punct de lucru. Codul/codurile CAEN Rev 2 pentru care aplicantul solicită finanțare trebuie să fi fost autorizat/autorizate pe perioada aferentă bazei de calcul în cadrul acestei scheme, iar în acest sens aplicantul va încărca certificat constatator cu istoric în aplicația informatică.

Înscrierea în cadrul schemei, creare profil, user, parolă și completarea formularului de înscriere în vederea obținerii finanțării se fac online, folosind link-ul http://www.granturi.imm.gov.ro. Aplicanții au obligația de a urmări informațiile referitoare la schemă postate pe site-ul MEAT pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare contract, efectuare plăți, monitorizare), precum și în contul creat la înscriere,

Prin implementarea schemei se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr maxim de 74.000 de beneficiari.

Continuare

ECONOMIE

APIA: Au fost depuse peste 800.000 de cereri unice de plată aferente anului 2021

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că la data de 11 iunie 2021 s-a încheiat Campania de primire a cererilor unice de plată aferente anului 2021, inclusiv perioada de depunere cu penalități.

Publicat

pe

Potrivit unui comunicat citat de Agerpres, în perioada 1 martie – 11 iunie 2021 a fost depus un număr de 815.291 cereri pentru o suprafață solicitată la plată de 9.941.867,01 ha. Din analiza comparativă a datelor existente la nivelul Agenției reiese că, prin raportare la Campania 2020 când a fost depus un număr de 826.964 cereri de plată, pentru o suprafață de 9.814.937,39 ha, în Campania 2021 numărul de cereri depuse a scăzut cu 11.673, în vreme ce suprafața solicitată a crescut consistent, respectiv cu 126.929,62 ha.

Astfel, cifrele înregistrate indică trendul ascendent înregistrat în ultimii ani în ceea ce privește asocierea fermierilor și comasarea terenurilor pentru a dezvolta o agricultură mai performantă și, implicit, mai profitabilă.

Continuare

ECONOMIE

Compensații pentru clienții afectați de întreruperea neplanificată a energiei electrice

ANRE a aprobat în ședința Comitetului de reglementare de marți o decizie prin care impune operatorilor de distribuție a energiei electrice să plătească compensații financiare clienților afectați de întreruperile neplanificate.

Publicat

pe

Potrivit unui comunicat al ANRE, a fost aprobat marți Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei privind aprobarea Standardului de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice.

Acesta prevede includerea întreruperilor scurte, între 3 secunde și 3 minute, în categoria întreruperilor care se monitorizează și pentru care operatorii de distribuție sunt obligați să acorde compensații la depășirea numărului maxim stabilit prin standard.

„Pentru fiecare astfel de depășire operatorii de distribuție vor acorda compensații tuturor utilizatorilor afectați, astfel:
• înaltă tensiune: 300 RON peste 10 întreruperi pe an,
• medie tensiune: 10 RON peste 10 întreruperi pe săptămână,
• joasă tensiune: 5 RON peste 10 întreruperi pe săptămâna.

Impactul acestei măsuri este unul pozitiv pentru utilizatori deoarece includerea monitorizării întreruperilor scurte și prevederea acordării de compensații utilizatorilor la depășirea numărului maxim stabilit de standard, contribuie la obligarea operatorului de a lua măsuri rapide și eficiente pentru remedierea disfuncționalităților care în prezent se manifestă în diferite zone de rețea de joasă tensiune și care pot provoca deprecierea echipamentelor electrocasnice, precum și generarea de disconfort clienților”, se arată în comunicatul ANRE.

De asemenea, ordinul prevede acordarea posibilității utilizatorilor de a-și monta pe cheltuială proprie analizoare de calitate care pot fi folosite în relațiile contractuale dintre aceștia și operatorii de distribuție.

Documentul prevede, începând cu 1 ianuarie 2022, reducerea abaterii pozitive permise a tensiunii de alimentare la joasă tensiune de la +10% la +5% din valoarea tensiunii nominale, monitorizată săptămânal.

„Pentru nerespectarea indicatorilor de performanță privind calitatea curbei de tensiune, operatorul de distribuție are obligația de a acorda utilizatorilor următoarele compensații:
• pentru persoane juridice: 270 RON la 110kV, respectiv 130 RON la JT și MT pentru fiecare perioadă de monitorizare;
• pentru persoane fizice: 270 RON la 110kV, respectiv 70 RON la JT și MT pentru fiecare perioadă de monitorizare”, au transmis reprezentanții ANRE.

De asemenea, ordinul mai prevede adăugarea la indicatorii de calitate comercială a serviciului de distribuție a termenului de 90 de zile de realizare a racordării, inclusiv recepția și punerea în funcțiune a instalației de racordare pentru utilizatorii clienți casnici și clienți finali noncasnici ale căror locuri de consum sunt alimentate prin instalații de racordare cu lungimi de până la 2500 metri. Pentru nerespectarea acestui indicator s-a prevăzut un cuantum al compensației de 100 de lei, indiferent de nivelul de tensiune sau de categoria utilizatorului.

„Stabilirea unui calendar de implementare a unor echipamente cu rol de monitorizare a continuității în alimentarea cu energie electrică și a calității tehnice a energiei electrice. Prin actul normativ aprobat a fost prevăzut un calendar gradual pentru montarea de analizoare de calitate astfel încât 100% din stațiile electrice să fie monitorizate cu ajutorul acestor echipamente până la sfârșitul anului 2026, respectiv 100% din posturile de transformare până la 01.01.2028. Acest program de implementare este corelat cu prevederile calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă a energiei electrice la nivel naţional, aprobat de ANRE, oferind operatorilor de distribuție concesionari cadrul de reglementare pentru organizarea activității și planificarea investițiilor în rețelele electrice de distribuție astfel încât aceștia să asigure un serviciu de calitate tuturor utilizatorilor deserviți”, potrivit comunicatului ANRE.

„Stabilirea unor intervale privind preluarea apelurilor telefonice efectuate de utilizatorii rețelei prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuție, și anume:
– maximum 30 de secunde de la inițierea apelului de către utilizator până la preluarea acestuia, fără intervenția operatorului uman;
– maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opțiunea de a transfera apelul la un operator uman;
– maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.
Prin această măsură se urmărește îmbunătățirea comunicării între utilizator și operatorul de distribuție astfel încât evenimentele semnalate de utilizatori să poată fi preluate cât mai rapid în scopul remedierii, precum și reducerea timpilor de așteptare în beneficiul utilizatorilor”, a mai transmis ANRE, , potrivit informațiilor transmise de Mediafax.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

Din motive tehnice, emisia CECCAR FM poate suferi întreruperi.

 

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere!

  • http://5.154.233.5:8000/