Connect with us

ECONOMIE

Preţurile petrolului au crescut cu peste 4% după armistițiul convenit de SUA şi China în războiul comercial

CECCAR FM

Publicat

pe

Preţurile petrolului au crescut luni cu peste 4%, după armistiţiul comercial convenit de Statele Unite şi China, pentru o perioadă de 90 de zile, şi reducerea producţiei anunţată de provincia canadiană Alberta, în timp ce OPEC este pe cale să reducă la rândul ei livrările, transmite Reuters, potrivit News.ro.

Cotaţia petrolului Brent, de referinţă la Londra, a urcat cu 3,75%, la 61,69 dolari pe baril. Preţul petrolului WTI, de referinţă pe piaţa americană, a avansat cu 3,97%, la 52,95 dolari pe baril. Pe parcursul tranzacţiilor de luni, ambele referinţe au crescut cu peste 5%.

China şi Statele Unite au convenit weekendul trecut, la reuniunea G20 din Argentina, să nu impună tarife comerciale suplimentare pentru o perioadă de cel puţin 90 de zile, pe parcursul negocierilor pentru rezolvarea disputelor existente.

Războiul comercial dintre cele mai mari două economii ale lumii a tensionat puternic comerţul mondial şi a provocat temeri legate de o încetinire a creşterii economiei mondiale.

Ţiţeiul nu a fost inclus pe lista produselor taxate suplimentar, dar traderii au spus că încrederea susţine pieţele petrolului.

Cotaţiile de luni au fost susţinute şi de anunţul provinciei Alberta, care va obliga producătorii să reducă producţia cu 8,7%, respectiv cu 325.000 de barili pe zi, pentru a evita acumularea de stocuri.

Membrii OPEC se vor reuni joi pentru a decide nivelul producţiei. Organizaţia, împreună cu Rusia, ar urma să anunţe reducerea livrărilor, pentru a limita oferta excedentară care a dus la scăderea preţurilor cu aproximativ o treime, începând din octombrie.

În cadrul OPEC, Qatarul a anunţat că se va retrage din organizaţie începând cu luna ianuarie. Producţia de petrol a emiratului este de numai 600.000 de barili pe zi, dar Qatarul este în schimb cel mai mare exportator de gaze naturale lichefiate.

Decizia Qatarului de a se retrage din OPEC arată frustrarea producătorilor mici faţă de rolul dominant al Arabiei Saudite şi al Rusiei, a declarat guvernatorul iranian al OPEC, Hossein Kazempour. Acesta a adăugat că reducerile de producţie trebuie aplicate numai de statele care au crescut livrările.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

România, locul 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, în 2020

România s-a situat, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citată de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,3% față de decembrie 2019, atingându-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe – Germania (-19,1%), Franța (-25,6%), Italia (-27,9%), Marea Britanie (-29,4%) și Spania (-32.3%) – au fost consemnate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități, reprezentând o diminuare de 23,7% față de 2019.

Continuare

ECONOMIE

Piața de media din țara noastră a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piața de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane euro, iar în 2021 este așteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, citate de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar, arată raportul realizat de agenția Initiative.

În continuare, cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât și la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce privește consumul de media. Astfel că pandemia a lăsat câteva lecții pentru piața de media, în mod special fiind evidențiată legătura puternică dintre modul de viață al oamenilor și consumul de media. Pe măsură ce restricțiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul și digitalul au luat amploare, în timp ce piața de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de știri, precum și audiența TV, au fluctuat, fiind influențate de nivelul de tensiune și stres al consumatorilor, odată cu evoluția pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative.

Investițiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie și mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situație de sold-out fără precedent la stațiile TV.

Continuare

ECONOMIE

MEAT: Q&A Informații utile granturi pentru IMM-uri

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat, pe site-ul instituției, un text care include cele mai frecvente întrebări adresate de antreprenori în legătură cu granturile care pot fi accesate de întreprinderile mici și mijlocii și care se derulează prin intermediul instituției.

Textul este structurat pe secțiuni și cuprinde întrebări (însoțite de răspunsurile aferente din partea MEAT) vizând, între altele: 
 cheltuielile eligibile; 
▪ eligibilitatea solicitantului; 
▪ erorile platformei.

Documentul poate fi consultat și aici.  

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending