Connect with us

ECONOMIE

Tranzacțiile în imobiliare din România s-au apropiat de 1 miliard euro în 2018

CECCAR FM

Publicat

pe

Volumul tranzacţiilor imobiliare încheiate în 2018 a fost de 940 milioane euro, un nivel similar cu cel înregistrat în anul anterior, dar cu 30% mai ridicat faţă de valoarea raportată în 2016, iar investitorii români au fost implicaţi în 25% dintre tranzacţii, potrivit unui raport publicat, luni, de firma de consultanţă imobiliară CBRE, potrivit News.ro.

Pentru al patrulea an la rând, sectorul spaţiilor de birouri a atras cel mai mare număr de tranzacţii, cu 55% din totalul acordurilor încheiate în 2018.

”Clasamentul este completat, la distanţă considerabilă, de spaţiile comerciale care au cumulat 33% din tranzacţii, de segmentul spaţiilor industriale, cu 7% şi de hoteluri şi alte tranzacţii, care au însumat restul de 5%”, se arată în comunicat.

Piaţa imobiliară bucureșteană a avut cea mai intensă activitate şi în 2018, cu 77% din totalul investiţiilor înregistrate la nivel urban naţional. Investitorii autohtoni au fost cei mai activi, implicându-se în aproape 25% din totalul tranzacţiilor, urmaţi de fondurile sud-africane, care au avut o pondere de 18% şi de investitorii portughezi, cu 13%, potrivit CBRE.

Totodată, cele mai mari tranzacţii din 2018 au avut loc în a doua jumătate a anului, pe segmentele spaţiilor de birouri şi spaţiilor comerciale.

”Cea mai mare tranzacţie a fost vânzarea proiectului de birouri The Bridge (I şi II), care a trecut din posesia dezvoltatorului Forte Partners către Dedeman, în urma unui acord în valoare de 150 milioane euro. A doua tranzacţie, ca valoare, a vizat schimbarea structurii acţionariatului ParkLake Shopping Center şi s-a ridicat la 120 milioane euro. Astfel, Sonae Sierra a devenit unic acţionar al centrului comercial, prin achiziţia participaţiei de 50% deţinute de Caelum Development”, se arată în comunicat.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

România, locul 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, în 2020

România s-a situat, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citată de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,3% față de decembrie 2019, atingându-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe – Germania (-19,1%), Franța (-25,6%), Italia (-27,9%), Marea Britanie (-29,4%) și Spania (-32.3%) – au fost consemnate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități, reprezentând o diminuare de 23,7% față de 2019.

Continuare

ECONOMIE

Piața de media din țara noastră a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piața de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane euro, iar în 2021 este așteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, citate de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar, arată raportul realizat de agenția Initiative.

În continuare, cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât și la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce privește consumul de media. Astfel că pandemia a lăsat câteva lecții pentru piața de media, în mod special fiind evidențiată legătura puternică dintre modul de viață al oamenilor și consumul de media. Pe măsură ce restricțiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul și digitalul au luat amploare, în timp ce piața de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de știri, precum și audiența TV, au fluctuat, fiind influențate de nivelul de tensiune și stres al consumatorilor, odată cu evoluția pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative.

Investițiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie și mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situație de sold-out fără precedent la stațiile TV.

Continuare

ECONOMIE

MEAT: Q&A Informații utile granturi pentru IMM-uri

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat, pe site-ul instituției, un text care include cele mai frecvente întrebări adresate de antreprenori în legătură cu granturile care pot fi accesate de întreprinderile mici și mijlocii și care se derulează prin intermediul instituției.

Textul este structurat pe secțiuni și cuprinde întrebări (însoțite de răspunsurile aferente din partea MEAT) vizând, între altele: 
 cheltuielile eligibile; 
▪ eligibilitatea solicitantului; 
▪ erorile platformei.

Documentul poate fi consultat și aici.  

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending