Rețele sociale

ECONOMIE

Acţiunile Twitter au crescut cu 13% după rezultate trimestriale peste aşteptări

Radio CECCAR FM

Acţiunile Twitter au crescut marţi cu 13%, după rezultate trimestriale peste aşteptări, advertiserii fiind atraşi de campania companiei de combatere a conturilor false şi abuzive, transmite Reuters, potrivit News.ro.

Numărul utilizatorilor lunari activi ai Twitter a crescut în primul trimestru cu 9 milioane, la 330 de milioane, faţă de trimestrul precedent, rezultat peste estimările de pe Wall Street, care anticipau o scădere de 2,2 milioane, potrivit datelor oferite de firma de analiză Refinitiv.

“Twitter este pe o traiectorie de creştere durabilă a veniturilor şi a unei expansiuni accelerate a profitului, susţinute de îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor şi a instrumentelor care permit răspunsurile directe şi publicitatea în căutări”, a declarat Michael Pachter, analist la Wedbush Securities.

Twitter a publicat pentru ultima oară numărul utilizatorilor lunari activi, urmând că de acum înainte să publice date privind numărul utilizatorilor activi zilnic care pot genera venituri, pentru a măsura numărul de persoane expuse zilnic la publicitate, excluzând numărul celor care accesează Twitter prim intermediul mesajelor text sau prin site-uri agregatoare de tipul TweetDeck.

În primul trimestru, numărul utilizatorilor activi zilnic a urcat cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 134 de milioane.

Analiştii sunt încurajaţi de semnele de creştere a numărului de utilizatori pe lună, dar au spus că noul mod de măsurare a numărului de utilizatori ar putea face mai dificile companiile cu companii concurente precum Facebook.

Compania a estimat pentru trimestrul al doilea venituri sub aşteptările analiştilor şi a explicat că va continua să investească mult pentru a curăţa reţeaua şi pentru noi produse de publicitate.

Advertiserii care generează aproape toate veniturile Twitter apreciază strategia companiei, care riscă însă reglementări mai stricte în Statele Unite şi în străinătate şi este criticată că măsurile luate pentru curăţarea reţelei echivalează cu cenzura.

Veniturile Twitter au crescut cu 18% în primul trimestru, la 787 milioane de dolari, comparativ cu trimestrul anterior, depăşind estimarea medie a Wall Street, de 776,1 milioane de dolari.

Vânzările de publicitate au urcat cu 18%, la 679 de milioane de dolari. În Statele Unite, veniturile din publicitate au crescut cu 265, parţial datorită publicităţii video.

Twitter a estimat însă venituri sub aşteptările analiştilor pentru trimestrul actual. Compania anticipează venituri de 770-830 de milioane de dolari, comparativ cu suma de 819,5 milioane de dolari estimată de analişti.

Cheltuielile operaţionale au urcat cu 18% comparativ cu  primul trimestru al anului trecut. Compania a reiterat că cheltuielile operaţionale au crescut cu circa 20% în 2019.

Twitter a raportat un profit trimestrial de 191 de milioane de dolari, sau 25 de cenţi pe acţiune, comparativ cu 61 de milioane de dolari, respectiv 8 cenţi pe acţiune în intervalul similar al anului trecut. Excluzând o beneficiu fiscal de 124,4 milioane de dolari, compania a câştigat în acest an 9 cenţi pe acţiune.

ECONOMIE

MF propune noi reglementări privind înregistrarea în contabilitate a unor impozite

Radio CECCAR FM

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect de Ordin cu privire la înregistrarea în contabilitate a unor impozite, document care stabilește modalitatea de contabilizare de către operatorii economici a impozitului minim și a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfășoară activități în sectoarele petrol și gaze naturale, reglementate de prevederile Codului fiscal.

MF menționează, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ, că, potrivit art. 44 din Legea contabilității nr. 82/1991, Ministerul Finanțelor elaborează și actualizează permanent reglementările contabile aplicabile persoanelor prevăzute de lege.

Prin Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a fost completată cu prevederi care reglementează impozitul minim și impozitul suplimentar datorat de persoanele juridice care desfășoară activități în sectoarele petrol și gaze naturale.

Planul de conturi, precum și funcțiunea conturilor contabile, constituie componente ale reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici, respectiv Reglementările contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, și Reglementările contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară, aprobate prin OMFP nr. 2.844/2016.

De asemenea, potrivit prevederilor art. 2 din OMFP nr. 2.844/2016, reglementările contabile aprobate prin ordinul menționat se aplică împreună cu Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară, precum și cu alte prevederi legale aplicabile, în scopul asigurării unui grad ridicat de transparență și comparabilitate a situațiilor financiare anuale.

Prin noul proiect de Ordin se stabilește modalitatea de contabilizare de către operatorii economici a impozitului minim și a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfășoară activități în sectoarele petrol și gaze naturale, reglementate de prevederile Codului fiscal. Prevederile respective stau la baza dezvoltărilor planului de conturi aplicabil, respectiv a modalității de contabilizare de către operatorii economici a impozitelor menționate.

Continuare

ECONOMIE

ANAF propune extinderea listei bunurilor care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport

Radio CECCAR FM

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) propune, printr-un proiect de Ordin publicat în transparență decizională, modificarea și completarea anexei la Ordinul nr. 802/2022 privind stabilirea bunurilor cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport.

ANAF reamintește, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ că, potrivit prevederilor art. 15 alin. (2) din OUG nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport și de abrogare a art. XXVIII din OUG nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, la data de 3 mai 2022 a fost aprobat și publicat în Monitorul Oficial nr. 430, OPANAF nr. 802/2022.

Ca urmare a solicitărilor cu nr. 13211/2022 primită de la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și nr. 26602/2023 primită de la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor,  la nivelul Direcției Generale Antifraudă Fiscală a fost determinat riscul fiscal pentru produsele: Carne și organe comestibile cod NC de la 0201 la 0210, Pești și crustacee, moluște și alte nevertebrate acvatice cod NC 0302, 0304 și 0306 precum și Lapte și produse lactate; Ouă de păsări; Miere naturală; Produse comestibile de origine animală, nedenumite și necuprinse în altă parte cod NC de la 0401 la 0407 inclusiv și 0409.

Totodată, ca urmare a recentelor acțiuni de control desfășurate la nivelul Direcției Generale Antifraudă Fiscală a fost conturat riscul fiscal pentru următoarele produse:  Tutunuri brute sau neprelucrate; deșeuri de tutun cod NC 2401; ▪ Alte tutunuri și înlocuitori de tutun, prelucrate; tutunuri „omogenizate” sau „reconstituite”; extracte și esențe de tutun cod NC 2403; ▪ Combustibili minerali, uleiuri minerale și produse rezultate din distilarea acestora; Materiale bituminoase; Ceară minerală cod NC: 2710 19 662710 19 992710 19 812710 19 832710 19 87 și 2707 99 99▪ Săpunuri, agenți de suprafață organici, preparate pentru spălat, preparate lubrifiante, ceară artificială, ceară preparată, produse pentru întreținere, lumânări și articole similare, paste pentru modelărie, „ceară dentară” și preparate dentare pe bază de ipsos cod NC: 3403 19 10 și 3403 19 80▪ Produse diverse ale industriei chimice  cod NC 3814 00 90.

De asemenea, se propune extinderea bunurilor cu risc fiscal ridicat și pentru capitolul NC 6309 ”Alte articole textile confecționate; seturi; îmbrăcăminte purtată sau uzată și articole textile purtate sau uzate; zdrențe”.

Pentru a acorda mediului de afaceri timpul necesar pentru conformare la noile cerințe, prin proiect se propune ca termen de intrare în vigoare a prevederilor actului normativ data de 1 iulie 2024.

Continuare

ECONOMIE

FMI a revizuit în scădere estimările privind creșterea economiei românești în acest an

Radio CECCAR FM

Fondul Monetar Internațional (FMI) a revizuit în scădere estimările privind creșterea economiei românești în acest an, de la 3,8% cât estima în octombrie, până la 2,8%, arată cel mai nou raport „World Economic Outlook”, publicat marți de instituția financiară internațională, relatează Agerpres.

Conform noilor prognoze ale FMI, după un avans de 2,1% anul trecut, economia va crește la 2,8% anul acesta, urmând să accelereze până la 3,6% în 2025. În octombrie, FMI estima un avans de 3,8% al PIB-ului României în 2024.

În ceea ce privește inflația, FMI prognozează că România va înregistra în acest an o creștere medie anuală de 6% și de 4% anul viitor, de la 10,4% în 2023. În octombrie, FMI estima o creștere medie anuală a inflației de 5,8% în 2024.

De asemenea, FMI se așteaptă la menținerea deficitului de cont curent al României la 7,1% din PIB în 2024, similar cu nivelul previzionat în octombrie și cu cel din 2023. Pentru 2025, instituția financiară internațională previzionează o reducere ușoară, la 6,8% din PIB, a deficitului de cont curent.

În privința ratei șomajului, FMI estimează un nivel de 5,6% în 2024, similar cu cel din 2023, și la 5,4% în 2025.

Previziunile au fost publicate cu prilejul reuniunilor anuale ale Fondului Monetar Internațional (FMI) și Băncii Mondiale (BM), ce se desfășoară în perioada 15 – 20 aprilie, la Washington.

Continuare

Trending