Connect with us

ECONOMIE

Opt companii din zece declară că au o politică de reducere a pierderilor de energie

CECCAR FM

Publicat

pe

Opt companii din zece spun că au o politică de reducere a pierderilor de energie în cadrul companiei, aceasta fiind o creștere de 13 puncte procentuale în ultimele 12 luni, dar numai 4 din 10 companii spun că au investit într-un program de eficientizare energetică, transmite Mediafax.

Conform celei de-a doua ediții a studiului „Eficiența energetică în companiile din România”, realizat de EnergyPal cu suportul Valoria, în România, în 2019, 64% dintre companii spun că nu au implementat un sistem de contorizare inteligentă a echipamentelor principale, față de 69% anul trecut.

Pe de altă parte, 75% dintre companii spun că au o politică de eficientizare a costurilor cu utilitățile în 2019, un procent în creștere cu 6 puncte procentuale față de anul anterior.

”Datele comparative dintre rezultatele ediției 2019 și ale celei din 2018 arată evoluții timide pe anumite paliere, dar și câteva evoluții mai curajoase pe altele. Este evident că acționând în cunoștință de cauză, în urma consilierii primite de la experți, măsurând și cuantificând permanent, companiile înțeleg că pot lua măsuri pentru a crește eficiența energetică și a reduce pierderile de energie pe termen scurt, mediu și pe termen lung”, spune Lucian Anghel, Fondator și CEO, EnergyPal România.

Cele mai multe companii dintre cele respondente (61% în 2019 față de 62% în 2018) spun că eficiența energetică înseamnă raportul dintre rezultatul constând în performanță, servicii, bunuri sau energie și energia folosită în acest scop. Pe de altă parte 17% în acest an, comparativ cu 14% anul trecut, identifică acest concept cu capacitatea de a efectua o acțiune cu un consum minim de energie.

În 2019, 62% dintre companii, în creștere de la 55% în 2018, nivelul actual de monitorizare a consumurilor în companie este realizat doar printr-un contor general pe utilități, iar 40% față de 34% au contorizări interne detaliate cu citire manuală. În acest an, numai 25% dintre companiile respondente spun că au și contorizări interne detaliate cu citire automată, în creștere de la 17% la ediția de anul trecut.

Există o creștere, de la 7% în 2018 la 12% în 2019, a procentului companiilor care au date de consum exportabile în Excel, în timp ce procentul companiilor unde găsim un consum de energie integrat cu monitorizarea producției rămâne constant la 7%.

O tendință pozitivă este indicată de faptul că 79% dintre companiile respondente în 2019, față de 66% în 2018, spun că au o politică de reducere a pierderilor de energie în cadrul companiei – o creștere de 13 puncte procentuale în ultimele 12 luni.

Un procent semnificativ de 75% dintre companii, dintre cele respondente, spun că au o politică de eficientizare a costurilor cu utilitățile în 2019, o creștere de 6 puncte procentuale față de anul anterior.

Numai 4 din 10 companii spun că au investit într-un program de eficientizare energetică. La nivel de industrii, cele mai puține companii cu astfel de investiții sunt din construcții/imobiliare (20% în 2019 față de 19% în 2018), urmate de cele din alimentație/agricultură (21% față de 29%) și din servicii profesionale (32% față de 27%).

Studiul EnergyPal mai relevă și faptul că procentul companiilor respondente care spun că au realizat un audit energetic al clădirilor este de 51% în 2019, în creștere cu 9 puncte procentuale față de anul trecut. Cele mai multe companii care au realizat un audit energetic al clădirilor sunt cele din producție industrială (69%).

Dacă anul trecut 38% dintre companiile respondente spuneau că au o persoană responsabilă din cadrul companiei care se ocupă de planul de eficientizare energetică (manager energetic), în 2019 procentul crește la 45%. Cele mai puține companii cu un astfel de rol sunt din transporturi (18%), urmate de cele din producție industrială (20%) și alimentație/agricultură (23%).

Din păcate la analiza pe industrii, observăm că cele mai multe companii respondente din construcții/imobiliare (54%) nu au efectuat o instruire a angajaților cu privire la modalitățile de a conserva energia, spre deosebire de 60% dintre companiile din producție industrială și 61% din transporturi.

Chestionarul, la care s-au primit 175 de răspunsuri, a fost aplicat în perioada 10 februarie 2018 – 30 martie 2018.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

300.000 de contribuabili au beneficiat de amânarea obligațiilor fiscale

Un număr de 300.000 de contribuabili au beneficiat de amânarea obligațiilor fiscale în cuantum de 18 miliarde de lei, iar alți 80.000 de de anularea obligațiilor de plată accesorii, eșalonare simplificată, restructurarea obligațiilor bugetare și rambursarea TVA cu control ulterior, a declarat, la un eveniment de profil, ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, potrivit Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

„O altă chestiune extraordinar de importantă în acest an o constituie modul în care va acționa ANAF. O constituie reforma ANAF, digitalizarea, debirocratizarea ANAF. Există un număr de eforturi făcute care au dat rezultate, iar acest lucru trebuie continuat. La fel, trebuie ținut seama și de măsurile pe care le-a luat ANAF-ul în cursul anului trecut, măsuri care au generat anumite rezultate de care trebuie să ținem cont. Mă refer acum la cei 300.000 de contribuabili care au beneficiat de amânarea obligațiilor fiscale în cuantum de 18 miliarde de lei și vorbim de alți 80.000 de contribuabili care au beneficiat de anularea obligațiilor de plată accesorii, eșalonarea simplificată, restructurarea obligațiilor bugetare și rambursarea TVA cu control ulterior. Măsuri care au avut un rezultat foarte bun, de care trebuie să ținem seama. S-au soluționat în plus peste 20.000 de deconturi, adică o creștere de 22%. Cred că acest lucru trebuie avut în vedere, dar în același timp trebuie să avem în vedere și o regândire a modului în care ANAF gândește relația cu contribuabilul, a modului în care ANAF asigură asistență, a modului în care ANAF comunică cu contribuabilul, a respectului pe care ANAF îl arată contribuabilului”, a declarat ministrul.

În opinia acestuia, trebuie gândită mult mai bine rațiunea în baza căreia ANAF face controale și distribuția de resurse pentru aceste verificări. „Sprijin în totalitate întărirea acestei direcții de analiză de risc din ANAF, care mi se pare extraordinar de importantă în perioada următoare, pentru că pe baza analizei de risc trebuie orientate controalele. În privința digitalizării, este o așteptare foarte mare. Am făcut un inventar al proiectelor de digitalizare care sunt în diverse etape de implementare și îmi propun să le monitorizez personal. Îmi propun să fiu atent la fiecare proiect pe digitalizare care trebuie să aibă un plan de acțiuni, trebuie să aibă responsabili, să aibă obiective clare și aceste proiecte numai așa pot fi urmărite și implementate eficient”, a spus Alexandru Nazare.

El a precizat că zona de digitalizare trebuie să funcționeze și toate proiectele să aibă o viziune comună, respectiv să existe o viziune unitară asupra digitalizării, nu să existe proiecte separate care mai târziu să fie integrate, ci să existe o viziune integrată de la bun început asupra modului în care este văzută per ansamblu digitalizarea ANAF.

Continuare

ECONOMIE

Christine Lagarde (BCE) cere o reglementare globală a Bitcoin

Președintele Băncii Centrale Europene (BCE), Christine Lagarde, a făcut apel la o reglementare globală a Bitcoin, spunând că în unele cazuri moneda digitală a fost folosită în activități de spălare de bani, iar orice deficiențe trebuie rezolvate, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

Săptămâna trecută, cotația Bitcoin a urcat până la un nivel record de 38.655 dolari, ceea ce înseamnă o creștere de peste 900% comparativ cu valoarea de 3.859 de dolari înregistrată în luna martie a anului trecut, pe măsură ce guvernele au majorat cheltuielile pentru a contracara impactul economic al coronavirusului. Această majorare a cheltuielilor a alimentat temerile privind inflația și devalorizarea dolarului american.

În plus, criptomonedele câștigă teren și în rândul investitorilor obișnuiți, care sunt din ce în ce mai convinși că Bitcoin va fi un activ de durată și nu o bulă speculativă, cum se tem unii analiști și investitori.

Dar caracterul anonim al Bitcoin a sporit temerile că ar putea fi utilizat în activități de spălare de bani sau alte acțiuni ilegale. „Bitcoin este un activ extrem de speculativ, prin care s-au realizat unele afaceri haioase și unele activități de spălare de bani interesante și complet reprobabile”, a declarat Christine Lagarde la o conferință organizată de Reuters Next. Oficialul nu a furnizat exemple specifice privind cazurile de spălare de bani, dar a spus că înțelege că sunt în derulare cercetări penale privind activități ilegale cu Bitcoin.

Sectorul criptomonedelor încă este ușor reglementat sau nereglementat, deși au apărut standardele globale în domenii cum ar fi combaterea spălării banilor (AML).

„Trebuie să existe reglementări, ele trebuie aplicate și implementate la nivel global deoarece orice scăpare va fi folosită”, a avertizat președintele Băncii Centrale Europene.

Monedele virtuale sunt o reprezentare digitală a valorii care nu este emisă sau garantată de o bancă centrală sau de o autoritate publică, nu este în mod obligatoriu legată de o monedă instituită legal și nu deține statutul legal de monedă sau de bani, dar este acceptată de către persoane fizice sau juridice ca mijloc de schimb și care poate fi transferată, stocată și tranzacționată în mod electronic.

În prezent, în Uniunea Europeană nu există reglementări specifice cu privire la monedele digitale, deoarece acestea au fost considerate prea mici pentru a pune în pericol sistemul financiar. Însă planurile celor de la Facebook au tras un semnal de alarmă astfel că în prezent blocul comunitar vrea să determine G20 să adopte măsuri globale cu privire la criptomonede.

Continuare

ECONOMIE

Vânzările globale ale vaccinurilor anti-COVID, estimate la 39 miliarde dolari în 2021

Analiștii estimează că vânzările globale de vaccinuri anti-COVID-19 vor atinge 39 de miliarde de dolari în 2021, iar Pfizer/BioNTech va domina piața cu vânzări de 14 miliarde de dolari, relatează Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Gigantul farmaceutic Pfizer se pregătește să înregistreze anul acesta o creștere de 3-3,1 dolari per acțiune, potrivit CEO-ului Albert Bourla, care a vorbit recent în cadrul unei conferințe organizate de JPMorgan.

Firma, care se clasează pe locul 64 în clasamentul Fortune 500 privind cele mai mari corporații americane după suma totală a veniturilor, va raporta rezultatele din ultimul trimestru pe 2 februarie 2021, scrie Yahoo Finance.

„Ne așteptăm ca vânzările globale de vaccinuri anti-COVID-19 să atingă 39 de miliarde de dolari în 2021 și credem că Pfizer/BioNTech va domina piața cu vânzări de 14 miliarde de dolari”, scrie Karen Andersen, strateg al firmei de servicii financiare Morningstar.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending