Connect with us

ECONOMIE

STB SA deviază 18 trasee și suplimentează nouă linii spre Aeroport și Gara de Nord

CECCAR FM

Publicat

pe

Pentru a asigura transportul participanților la evenimentul organizat cu ocazia sosirii Sanctității Sale Papa Francisc în București, în ziua de 31 mai 2019, Societatea de Transport București STB SA va suplimenta, între orele 09:00-21:00, liniile care asigură legătura zonei centrale cu Aeroportul Henri Coandă, respectiv Gara de Nord (85, 123, 133, 136, 196, 385, 780, 783, 784), a anunțat Primăria Capitalei.

În perioada trecerii coloanei oficiale, mijloacele de transport public vor staționa la dispoziția Brigăzii Rutiere pe arterele care intersectează traseul urmat de Sanctitatea Sa Papa Francisc.

Totodată, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport de pe 18 linii – 122, 126, 136, 137, 138, 168, 178, 226, 236, 268, 300, 336, 361, 368, 385, 381, 783 și 784 – sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, astfel:

1. Începând cu ora 09:00:

Linia 300 va funcționa pe traseul de bază între cap linie „Bd. Nicolae Bălcescu” și intersecția Bd. Lascăr Catargiu/Bd. Gheorghe Manu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Bd. Gheorghe Manu, Str. Occidentului, Str. Buzești, Bd. Ion Mihalache, apoi traseul actual.

Linia 381 va funcționa pe un traseu scurtat, între Piața Reșița și Piața Romană.

Linia 783 va funcționa pe sens „Piața Unirii” pe un traseu modificat de la „Piața Arcul de Triumf” pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piața Victoriei, Bd. Lascăr Catargiu, apoi traseul de bază.

2. În perioada 11:00-16:00:

Liniile 126 și 368 vor functiona de la Piata Romană pe Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Știrbei Vodă, apoi traseele de bază.

Linia 178 va functiona pe traseul de bază, între „Cartier Militari” și intersecția Str. Ion Câmpineanu/Str. Știrbei Vodă pe Str. Știrbei Vodă, Cal. Victoriei, Str. Dem Dobrescu, Bd. Gh. Magheru, Piața Romană cu întoarcere pe Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, apoi traseul de bază.

3. În perioada 11:30-13:30:

Liniile 236 și 336 vor funcționa pe sensul spre cartierul Militari de la Podul Eroilor pe Bd. Eroilor, Str. Dr. Bagdasar, Șos. Panduri, Bd. Geniului, Bd. Iuliu Maniu, apoi traseele de bază.

4. între orele 12:00 – 19:00:

Linia 136 va funcționa pe traseul de bază între „C.E.T. Vest Militari” și intersecția Șos. Panduri/Calea 13 Septembrie unde autobuzele vor întoarce după scuarul central.

Linia 385 va funcționa pe traseul de bază între „Valea Oltului” și intersecția Cal. 13 Septembrie/Șos. Panduri, apoi pe un traseu modificat Șos. Panduri, Str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenței, Piața Unirii, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri, „Piața Sf. Vineri”, cu întoarcere pe Str. Sf. Vineri, Bd. Mircea Vodă, Bd. Unirii, Piața Unirii, Str. Halelor, Splaiul Independenței, Bd. Eroilor, Str. Dr. Bagdasar, Șos. Panduri, Cal. 13 Septembrie, apoi traseul de bază.

Linia 784 între orele 12:00 – 16:00 va funcționa pe sens „Piața Unirii” pe un traseu modificat de la intersecția Cal. Victoriei/Splaiul Independenței, pe Splaiul Independenței până la Piața Unirii.

5. Începand cu ora 16:00:

Liniile 126, 168, 226 și 368 vor funcționa pe traseele de bază între terminalele „Ghencea”, „Cartier Constantin Brâncuși”, „Depoul Alexandria” respectiv „Valea Oltului”, și intersecția Str. Știrbei Vodă/Str. Berzei, apoi pe Str. Berzei, Str. Buzești, Piața Victoriei, Bd. Lascăr Catargiu, Piața Romană, Bd. Dacia, Calea Dorobanților, Piața Lahovari, Str. George Enescu, cu întoarcere prin Bd. Gh. Magheru, Bd. Lascăr Catargiu, Piața Victoriei, Str. Buzești, Str. Berzei, Str. Știrbei Vodă, apoi traseele de bază.

Liniile 122, 137, 138 și 268 vor funcționa pe traseele de bază între terminalele „Complex Cartier Latin”, „Carrefour Militari”, „Cartier Militari”, respectiv „Valea Oltului” și intersecția Bd. Eroilor/Splaiul Independenței (Pod Eroilor), apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Splaiul Independenței, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Carol I până la Piața Rosetti.

Linia 178 va functiona pe traseul de bază între „Cartier Militari” și intersecția Bd. Dinicu Golescu/Str. Berzei, apoi pe un traseu modificat pe Str. Berzei, rond Piața Emil Cioran, cu întoarcere pe Str. Mircea Vulcănescu, apoi traseul de bază.

Linia 300 va funcționa pe traseul de bază între „Clăbucet” și „Piața Romană” cu întoarcere în rondul de la Piața Romană.

Linia 361 va funcționa pe traseul de bază între „Piața Presei” și Piața Victoriei, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Lascăr Catargiu, Piața Romană, Bd. Gh. Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Piața Unirii. Celălalt sens nu se modifică.

Linia 784 va funcționa pe traseul de bază între „Aeroportul Henri Coandă” și Piața Victoriei, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Lascăr Catargiu, Piața Romană, Bd. Gh. Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Piața Unirii. Celălalt sens nu se modifică.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

Efectele coronavirusului: piața țigaretelor de contrabandă scade puternic

Eforturile extinse de securizare a granițelor, dublate și de măsurile de siguranță suplimentare generate de pandemia de Coronavirus, au dus la o scădere istorică a volumului pieței negre a țigaretelor din România în 2020, până la un nivel mediu de sub 10% din piața totală.

CECCAR FM

Publicat

pe

Valoarea de piață a țigaretelor de contrabandă capturate de autoritățile române anul trecut se ridică la peste 64 de milioane de lei, conform datelor centralizate pe platforma www.stopcontrabanda.ro. Pe fondul micșorării pieței negre a țigaretelor, contribuția British American Tobacco la bugetul de stat în anul 2020 a fost de circa 9,4 miliarde de lei, cu aproximativ 500 de milioane de lei mai mult decât în anul precedent. British American Tobacco este cel mai mare jucător din industria tutunului din România, cu o cotă de piață de peste 53%, iar contribuția companiei la bugetul de stat este reprezentată de accize, TVA, taxe salariale și alte taxe.

Pe fondul restricțiilor de circulație și al controalelor intensificate la granițe și în piețe impuse de pandemie, autoritățile române au capturat în 2020 circa 111 milioane de țigarete de contrabandă, astfel că piața neagră a țigaretelor din România a coborât în 2020 sub nivelul de 10%, ceea ce înseamnă că 1 din 10 țigarete consumate în România provine în prezent de pe piața neagră, față de 1 din 7 cu un an înainte.

România are cel mai ridicat nivel al contrabandei cu țigarete din Europa de Est, în condițiile în care are 2.000 de km de graniță cu țări non-UE, în care prețul tutunului poate fi de până la 6 ori mai mic. Traficul ilicit de țigări prejudiciază anual statul român cu aproximativ 3 miliarde de lei, potrivit Mediafax.

Continuare

ECONOMIE

Noi reglementări în domeniul contabilității, publicate în Monitorul Oficial

CECCAR FM

Publicat

pe

În Monitorul Oficial nr. 66 din 21 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 58/2021 al ministrului Finanțelor privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor, precum și pentru reglementarea unor aspecte contabile.

În ceea ce privește aspectele referitoare la întocmirea și depunerea raportărilor contabile, inițiatorii precizează că prin acest act normativ se aduc clarificări referitoare la întocmirea situațiilor financiare anuale aferente exercițiului financiar 2020 și a raportărilor contabile anuale întocmite de operatorii economici pentru data de 31 decembrie 2020, precum și la depunerea lor la unitățile teritoriale ale ministerului de resort. Astfel, sunt prezentate categoriile de situații financiare anuale întocmite în funcție de reglementările contabile aplicabile, respectiv Reglementările contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, sau Reglementările contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară, aprobate prin OMFP nr. 2.844/2016, cu modificările și completările ulterioare.

La elaborarea Ordinului s-a avut în vedere tipul raportării contabile pe care trebuie să o întocmească operatorii economici, respectiv situații financiare anuale sau raportări contabile anuale.

Ca și în anii trecuți, urmează să întocmească și să depună raportări contabile anuale:

 persoanele juridice aflate în lichidare, potrivit legii;

▪ subunitățile deschise în România de societăți rezidente în state aparținând Spațiului Economic European;

▪ entitățile care au optat pentru un exercițiu financiar diferit de anul calendaristic, în condițiile prevăzute de legea contabilității, și care aplică reglementările contabile aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare;

▪ entitățile care aplică reglementările contabile aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.844/2016, cu modificările și completările ulterioare.

Referitor la conturile privind plata defalcată a TVA, în Referatul de aprobare se menționează că, prin OUG nr. 78/2019 privind modificarea unor acte normative și stabilirea unor măsuri în domeniul agriculturii, precum și pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare, a fost abrogată OG nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA. În aceste condiții, nu se mai justifică păstrarea în planul de conturi a conturilor introduse în contextul OG nr. 23/2017.

De asemenea, în privința corelării unor prevederi cuprinse în reglementările contabile aplicabile operatorilor economici, Ministerul Finanțelor subliniază că prevederea în cauză privește rezervele constituite potrivit legii. Astfel, în contextul contabilizării acestora, se propune ca prevederile cuprinse în reglementările contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, la funcțiunea contului 106 „Rezerve”, să fie similare cu cele corespunzătoare aceluiași element, regăsite în funcțiunea contului 129 „Repartizarea profitului”.

Continuare

ECONOMIE

Ministrul Mediului: Nu se va introduce nicio formă de taxă auto anul acesta

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tanczos, a afirmat, la Craiova, că anul acesta nu se va introduce nicio formă de taxă auto și niciodată nu se va mai introduce o taxă auto sub forma în care a existat, pentru că, în ultimii zece ani, statul a pierdut toate procesele privind taxa auto de poluare, potrivit Agerpres.

CECCAR FM

Publicat

pe

Oficialul a spus că taxarea poluării nu este un scop în sine pentru a aduna bani la buget, ci se face pentru descurajarea formelor de poluare, iar anul acesta România trebuie să decidă dacă va folosi taxarea ca soluție pentru reducerea poluării.

„În Europa, în vederea reducerii poluării aerului prin intermediul mijloacelor de transport, sunt 24 de state care aplică diverse forme de descurajare și trei state membre care nu au nicio formă de taxare a poluării. Taxarea poluării nu este un scop în sine, pentru a se aduna bani la bugetul de stat, ci descurajarea formelor de poluare. Am avut o ședință cu cei șase primari de sectoare din București și cu primarul general pe problema poluării aerului, una dintre cele mai mari probleme și în București și poate că și în Craiova, iar soluțiile trebuie căutate ori la nivel local, ori la nivel național. Sunt zone unde nu există poluare a aerului, dar sunt și zone unde suntem în situația de infringement, sunt comunități care pot rezolva problema pe plan local, sunt comunități care poate nici nu-și dau interesul pentru rezolvarea problemei. România trebuie să decidă în 2021 dacă va folosi soluția taxării poluării ca o soluție de reducere a poluării cel puțin în marile centre urbane, acolo unde avem problema infringementului și unde dacă nu găsim soluții și dacă poluarea nu o să scadă, nu scăpăm de penalitățile Comisiei Europene”, spus ministrul Mediului.

Barna Tanczos a subliniat că se vor extinde stațiile de măsurare și stațiile de monitorizare a poluării aerului în toate centrele urbane, iar în multe zone probabil că imaginea va fi una gravă. „O să mai achiziționăm peste 140 de stații noi și de senzori – și cu cât rețeaua o să fie mai mare, cu atât imaginea legată de poluare o să fie clară. Și în anumite zone imaginea va fi una gravă. Deci vom vedea că sunt zone din anumite centre urbane unde poluarea este alarmantă sau la nivelul maxim admis de Uniunea Europeană. Deci, în concluzie, în niciun caz taxă auto, pentru că am văzut că în ultimii zece ani am pierdut toate procesele. Este o întrebare dacă folosim taxarea poluării ca o soluție de reducere a poluării și dacă folosim această soluție la nivel național sau doar local, acolo unde avem probleme” a conchis ministrul.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending