Connect with us

ECONOMIE

Studiu: Aproximativ 15.000 de magazine online, funcționale în România în 2018, dublu față de anul anterior

CECCAR FM

Publicat

pe

Numărul magazinelor online a ajuns în România la aproximativ 15.000, în 2018, dublu față de anul precedent, când se înregistrau 7.000 astfel de afaceri, relevă o cercetare de specialitate, citată de Agerpres. În acest context, specialiștii în marketing online menționează că, în funcție de volumul de investiții în campanii de vânzări în mediul online, la nivelul întregii piețe, cele mai active domenii sunt: Electro-IT&C, Fashion&Beauty, Travel, Home&Deco, Cărți, Cadouri&Flori, Auto&Moto.

„Multe startup-uri încep prin a investi 1.000 euro/lună în Digital Marketing, iar scalarea se face pe baza rezultatelor obținute și a dezvoltării companiei. Companiile de nivel mediu au bugete de marketing online de 5.000-10.000 euro/lună. Business-urile mari investesc constant bugete mai mari de 10.000 euro/lună. O abordare des întâlnită în rândul magazinelor online este punerea la dispoziție a unui «buget nelimitat», cu condiția ca acesta să se încadreze în parametrii optimi pentru KPI (Key Performance Indicators – indicatorii de performanță – n.r.) stabiliți inițial. Astfel, au fost luni în care s-a depășit pragul de 100.000 euro investiți în campanii de online marketing. Companiile ce țintesc volume mari de vânzări investesc pe măsura așteptărilor. Fără investiții în promovare nu poți menține nivelul ridicat al vânzărilor”, susține George Rășchitor, director general si cofondator al Sinaps, agenție de marketing online.

Potrivit sursei citate, în ceea ce privește preferințele companiilor ce apelează la marketing online, campaniile Pay-Per-Click (PPC) sunt cele mai solicitate.

De asemenea, referitor la distribuția eforturilor, magazinele online nou lansate încearcă să atragă atenția asupra lor, întrucât majoritatea cumpărătorilor români preferă magazinele cunoscute, ce vin cu avantaje, precum: prețuri mici, termene de livrare scurte și politici de retur bine puse la punct. În acest fel, retailerii mici încearcă să-și promoveze ofertele, produsele, avantajele oferite de aceștia.

Conform studiului, la nivel de piață, retailul este sectorul din care vin cei mai mulți clienți pentru serviciile de marketing online, fapt ce influențează puternic evoluția pieței locale. Numai anul trecut, numărul de magazine online a crescut spectaculos, de la 7.000 de magazine în 2017, la aproximativ 15.000.

ECONOMIE

CFA: tendinţă de creştere a inflaţiei în următoarele 12 luni

Majoritatea analiştilor financiari văd o tendinţă de creştere a inflaţiei în următoarele 12 luni, la o medie de 2,64%, şi un curs de schimb în urcare, la o medie de 4,98 lei/euro, potrivit unei analize a CFA România.

CECCAR FM

Publicat

pe

În cazul evoluţiei dobânzilor părerile sunt împărţite în mod egal între ei care văd majorare şi stagnare, media prognozată a Robor la 3 luni fiind de 2,18%.

Conform celor mai recente date statistice, rata inflaţiei se situa la 2,06% la finele lui 2020. Cursul de schimb afişat de BNR este de 4,87 lei/euro, iar Robor la 3 luni este de 1,56%.

Indicatorul de Încredere Macroeconomica al Asociației CFA Romania a înregistrat în luna decembrie 2020 valoarea de 50,4 puncte, un plus de 5,9 puncte față de valoarea înregistrata în luna noiembrie 2020, dar cu 11 puncte sub decembrie 2019.

În opinia analiştilor, cele mai mari riscuri pentru economie sunt în prezent legate de evoluția crizei induse de coronavirus şi de deficitul bugetar.

În ceea ce priveşte evoluţia economiei, jumătate din analiştii participanţi la sondaj cred că impactul pandemiei se va menţine până în T3 2021, iar un sfert cred că termenul va fi T4.

În medie, membrii CFA prognozează o creştere de 3,3% a PIB în 2021 şi un deficit bugetar de 6,9% din PIB, potrivit Mediafax.

Continuare

ECONOMIE

Datoria populaţiei a crescut cu 8 mld. lei într-un an, iar datoria firmelor s-a majorat cu 3,3 mld.

Populaţia din România avea la sfârşitul primelor nouă luni din 2020 o îndatorare totală de 168,7 mld. lei (35 mld. euro), mai mare cu 8 mld. lei, respectiv cu 5% faţă de nivelul din nouă luni din 2019, arată datele BNR citate de ZF.

CECCAR FM

Publicat

pe

Îndatorarea companiilor a făcut într-un an un salt de 3,3 mld. lei, respectiv de 1,6% comparativ cu 2019, până la 211,75 mld. lei (43,9 mld. euro), potrivit datelor BNR.

Ascensiunea îndatorării populaţiei a fost influenţată în ultimii ani de majorarea creditării bancare (în special ipotecare), care reprezintă cea mai mare parte a îndatorării populaţiei.

Datoria totală a populaţiei şi companiilor a ajuns la sfârşitul primelor nouă luni din 2020 la 380,45 mld. lei, fiind cu 11,3 mld. lei, respectiv cu 3,07% peste nivelul din acelaşi interval din 2019.

Comparativ cu sfârşitul lui 2019, îndatorarea companiilor s-a majorat în nouă luni din 2020 cu doar 0,83 mld. lei (+0,4%), în timp ce îndatorarea persoanelor fizice a crescut cu 5,5 mld. lei, respectiv cu 3,3%.

Urmărind evoluţia îndatorării în raport cu nivelul din septembrie 2008, când efectele crizei financiare şi economice anterioare au început să-şi facă simțită prezenţa pe piaţa românească, se observă că îndatorarea populaţiei a crescut cu 64,4 mld. lei, respectiv cu 61,8%. Îndatorarea companiilor a crescut mai lent faţă de 2008, cu 48,6 mld. lei, respectiv cu 29,8%.

Raportată la PIB, datoria totală a populaţiei a oscilat în jurul a 16%, în timp ce ponderea datoriei companiilor în PIB este de circa 20%, iar datoria cumulată retail şi corporate reprezintă aproximativ 36% din PIB, transmite Mediafax.

Continuare

ECONOMIE

Bursele globale cresc după planul de stimulare american în valoare de 1,9 trilioane de dolari

Bursele globale au crescut aproape de zona recordurilor, întrucât optimismul față de planul de stimulare american în valoare de 1,9 trilioane de dolari a depășit îngrijorările generate de cazurile crescânde de COVID-19 și întârzierile în aprovizionarea cu vaccinuri, anunță Reuters.

CECCAR FM

Publicat

pe

Bursele europene au deschis în creștere, cu indicele paneuropean STOXX 600 mai mare cu 0,3%. Cele mai importante 50 de acțiuni au crescut, de asemenea, cu 0,3%.

Indicele german DAX a crescut cu 0,2%, indicele FTSE MIB din Italia s-a majorat cu 0,6%, iar FTSE 100 din Marea Britanie cu 0,1%. IBEX din Spania și CAC 40 din Franța au înregistrat minusuri de 0,1% fiecare.

Un raliu al acțiunilor din tehnologie americane de vineri a ajutat la creșterea omologilor lor din Asia și Europa. Un coș european de acțiuni tehnologice a câștigat 1,2%. În Asia, gigantul tehnologic chinez Tencent a crescut cu 11%. Indicele All Country World MSCI, care urmărește acțiuni din 49 de țări, a crescut cu 0,3%.

Vineri, Dow Jones a scăzut cu 0,57%, S&P 500 a pierdut 0,30%, iar Nasdaq a adăugat 0,09%. Cei trei indici principali din SUA au închis săptămâna pe plus, cu Nasdaq în creștere cu peste 4%.

Cel mai amplu indice MSCI al acțiunilor Asia-Pacific cu excepția Japoniei a crescut la 726,46, aproape de maximul record de 727,31 de săptămâna trecută. Indicele a crescut cu aproape 9% până acum în ianuarie, și este pe cale să încheie a patra lună de creștere consecutivă. Japonezul Nikkei a urcat cu 0,7%.

Sentimentele piețelor au adus presiuni suplimentare asupra dolarului, care a scăzut cu 0,1% până la 90,163 față de un coș de valute. Euro a fost plat la 1,2167 dolari, în timp ce lira sterlină a crescut la 1,3697 dolari.

Petrolul Brent a câștigat 0,65% până la 55,77 dolari pe baril, iar țițeiul american a crescut cu 0,75% până la 52,66 dolari. Aurul a scăzut cu 0,1%, până la 1.850 dolari pe uncie, informează Mediafax.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending