Connect with us

ECONOMIE

ROMPAN: Deficitul de forță de muncă din industria de morărit și panificație din România este de circa 4.000-5.000 de oameni

CECCAR FM

Publicat

pe

Deficitul de forță de muncă din industria de morărit și panificație din România este de circa 4.000 – 5.000 de oameni, în jur de 10% din totalul lucrătorilor din acest sector, care înregistrează în prezent în jur de 40.000 – 45.000 de angajați, a declarat, la o conferință de profil, vicepreședintele Patronatului Român din Industria de Morărit și Panificație – ROMPAN, Pavel Virgil, citat de Agerpres. „Lipsa forței de muncă este principala problemă cu care se confruntă industria de morărit și panificație din România. Nu cred că este o noutate pentru nimeni. Oricine vorbește cu un angajator se plânge de acest lucru. Din păcate, însă, aspectul este mai complex, în sensul că nu vorbim numai despre o lipsă din punct de vedere numeric. Dacă ne raportăm la total cifră de angajați din industria noastră, în jur de 40-45.000 de lucrători – deci suntem un angajator foarte important al României – deficitul este undeva la 4.000-5.000 de oameni, în jur de 10% din angajați ne lipsesc. Problema este că și calitativ aceștia de multe ori lasă de dorit”, a spus Pavel Virgil.

Relația cu supermarketurile este una dintre problemele producătorilor de pâine din România, în condițiile în care negocierea între cele două părți nu se face ca între parteneri, ci folosind o poziție dominantă a unuia în detrimentul celuilalt.

De asemenea, vicepreședintele Rompan a menționat scăderea consumului de pâine, ca o tendință continuă în sector, dar care s-a remarcat nu numai în România ci și la nivelul UE. „Apar produse noi care până acum nu erau folosite și care duc la scăderea consumului de pâine, cum sunt cele de mic dejun sau pastele făinoase. Destul de multă patiserie se consumă la locul de muncă și atunci, natural, consumul de pâine scade, dar scade în același timp și consumul total de cereale pe cap de locuitor. Dacă în urmă cu 10 ani eram undeva la 140-145 kg/capita în România, acum cred că suntem undeva la 120-125 kilograme de cereale consumate în România pe cap de locuitor, iar în această cifră sunt incluse toate produsele din cereale, pâine, paste făinoase, biscuiți, patiserie, făina folosită în gospodărie”, a explicat vicepreședintele ROMPAN.

El a mai spus că deși evaziunea fiscală din sector a înregistrat o scădere semnificativă după reducerea TVA, de la 19% la 9%, când o cantitate mare de produse din piața neagră a trecut în piața fiscalizată, acum aceasta s-a mai estompat. „Cei care fac evaziune au ajuns la concluzia că și 9% e mai bun decât deloc și s-au mulțumit și cu mai puțin”, a menționat reprezentantul ROMPAN.

Investițiile făcute în sectorul de morărit și panificație din România în ultimii 30 de ani au depășit 750-800 de milioane de euro, iar potrivit patronatului, produsele și tehnologiile folosite „nu sunt cu nimic mai prejos decât cele din alte țări europene”.

Potrivit celui mai recent studiu de piață privind produsele de panificație prezentat de ROMPAN, consumul de pâine, în România, a scăzut în ultimul deceniu, de la 92 kilograme pe locuitor într-un an la puțin peste 82 de kilograme, dar încă se menține peste media europeană de 78 kg/locuitor/an. Studiul de piață arată că aproape 500.000 de tone de pâine lipsesc din datele statistice ale INS, adică 23 de kg/om pâine nefiscalizată și neînregistrată cu documente. Potrivit sursei citate, producția anuală de pâine în România este 1,5 milioane de tone.

Piața de morărit și panificație a crescut la 3 miliarde de euro, fiind pe primul loc în industria alimentară. În piață sunt active 4.500 de firme.

ECONOMIE

România, locul 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, în 2020

România s-a situat, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citată de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,3% față de decembrie 2019, atingându-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe – Germania (-19,1%), Franța (-25,6%), Italia (-27,9%), Marea Britanie (-29,4%) și Spania (-32.3%) – au fost consemnate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități, reprezentând o diminuare de 23,7% față de 2019.

Continuare

ECONOMIE

Piața de media din țara noastră a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piața de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane euro, iar în 2021 este așteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, citate de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar, arată raportul realizat de agenția Initiative.

În continuare, cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât și la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce privește consumul de media. Astfel că pandemia a lăsat câteva lecții pentru piața de media, în mod special fiind evidențiată legătura puternică dintre modul de viață al oamenilor și consumul de media. Pe măsură ce restricțiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul și digitalul au luat amploare, în timp ce piața de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de știri, precum și audiența TV, au fluctuat, fiind influențate de nivelul de tensiune și stres al consumatorilor, odată cu evoluția pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative.

Investițiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie și mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situație de sold-out fără precedent la stațiile TV.

Continuare

ECONOMIE

MEAT: Q&A Informații utile granturi pentru IMM-uri

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat, pe site-ul instituției, un text care include cele mai frecvente întrebări adresate de antreprenori în legătură cu granturile care pot fi accesate de întreprinderile mici și mijlocii și care se derulează prin intermediul instituției.

Textul este structurat pe secțiuni și cuprinde întrebări (însoțite de răspunsurile aferente din partea MEAT) vizând, între altele: 
 cheltuielile eligibile; 
▪ eligibilitatea solicitantului; 
▪ erorile platformei.

Documentul poate fi consultat și aici.  

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending