Connect with us

ECONOMIE

ANAF propune modificarea procedurii privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile cetățenilor

CECCAR FM

Publicat

pe

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) propune, printr-un proiect de ordin lansat în dezbatere publică, procedura privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice, precum și o serie de formulare care au legătură cu aceasta, informează Mediafax. Potrivit dispozițiilor art.107 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, nedepunerea declarației de impunere dă dreptul organului fiscal să procedeze la stabilirea din oficiu a creanțelor fiscale prin decizie de impunere.

Prin OUG nr.18/2018 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative, au fost modificate prevederile titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, fiind reglementat un nou mecanism de declarare și plată a impozitului pe venit. Astfel, pentru îndeplinirea obligațiilor declarative în cazul veniturilor realizate de persoanele fizice începând cu anul fiscal 2018, contribuabilii au obligația completării și depunerii Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, potrivit art.120 și art.122 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Avându-se în vedere faptul că, noul mecanism de stabilire a impozitului pe venit (autoimpunere) nu mai presupune emiterea de către organul fiscal a deciziilor de impunere anuală (formularele 250 și 251) pentru veniturile realizate de persoanele fizice începând cu anul fiscal 2018, se impune actualizarea unor dispoziții procedurale privind stabilirea din oficiu a impozitului anual datorat (spre exemplu dispozițiile privind sursele de extragere a informațiilor utilizate la întocmirea listei persoanelor care urmează a fi impuse din oficiu).

Totodată, avându-se în vedere faptul că, modificările legislative au vizat atât modul de stabilire a venitului/câștigului net anual impozabil, cât și termenele de plată a impozitului pe venit, se impune și actualizarea corespunzătoare a modelului și conținutului formularelor 256 „Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice” și 257 „Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice”.

Proiectul de ordin propune următoarele: aprobarea procedurii privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice; aprobarea modelului și conținutului formularului „Referat privind estimarea bazei de impozitare a veniturilor persoanelor fizice”; aprobarea modelului și conținutului formularului 256 „Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice”; aprobarea modelului și conținutului formularului 257 „Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice”.

Modelul și conținutul formularelor „Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere” și „Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere conform art.107 alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală” au fost aprobate prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.3695/2016, cu modificările și completările ulterioare.

ECONOMIE

România, locul 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, în 2020

România s-a situat, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citată de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,3% față de decembrie 2019, atingându-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe – Germania (-19,1%), Franța (-25,6%), Italia (-27,9%), Marea Britanie (-29,4%) și Spania (-32.3%) – au fost consemnate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități, reprezentând o diminuare de 23,7% față de 2019.

Continuare

ECONOMIE

Piața de media din țara noastră a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piața de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane euro, iar în 2021 este așteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, citate de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar, arată raportul realizat de agenția Initiative.

În continuare, cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât și la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce privește consumul de media. Astfel că pandemia a lăsat câteva lecții pentru piața de media, în mod special fiind evidențiată legătura puternică dintre modul de viață al oamenilor și consumul de media. Pe măsură ce restricțiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul și digitalul au luat amploare, în timp ce piața de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de știri, precum și audiența TV, au fluctuat, fiind influențate de nivelul de tensiune și stres al consumatorilor, odată cu evoluția pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative.

Investițiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie și mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situație de sold-out fără precedent la stațiile TV.

Continuare

ECONOMIE

MEAT: Q&A Informații utile granturi pentru IMM-uri

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat, pe site-ul instituției, un text care include cele mai frecvente întrebări adresate de antreprenori în legătură cu granturile care pot fi accesate de întreprinderile mici și mijlocii și care se derulează prin intermediul instituției.

Textul este structurat pe secțiuni și cuprinde întrebări (însoțite de răspunsurile aferente din partea MEAT) vizând, între altele: 
 cheltuielile eligibile; 
▪ eligibilitatea solicitantului; 
▪ erorile platformei.

Documentul poate fi consultat și aici.  

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending