Suntem și pe

ECONOMIE

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a crescut cu 74% în ultimii 4 ani

CECCAR FM

Publicat

pe

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creștere cu 74% comparativ cu anul 2016, când a izbucnit scandalul Volkswagen, reiese dintr-o analiză a organizației Transport și Environment (T&E) de la Bruxelles, citată de 2Celsius România, informează Agerpres. În acest context, România a înregistrat cea mai ridicată rată a importurilor de mașini diesel în regiune, precizează documentul.

„Deși România se află la mijlocul clasamentului, țara noastră a înregistrat cea mai mare rată de importuri a dieselurilor poluante în Europa Centrală și de Est. Acest fapt se datorează taxării precare din ultimii trei ani a mașinilor care emit noxe și pulberi în suspensie. Pe de altă parte, măsurile administrațiilor locale privind limitarea accesului mașinilor poluante sunt firave, iar impactul dieselurilor asupra calității aerului în centrele urbane este semnificativ”, declară Raul Cazan, președintele 2Celsius.

Analiza relevă o creștere cu 18%, în ultimele 12 luni, și un salt de 74%, din 2016. Calculele se bazează pe date referitoare la vânzările din 2008 până în prezent, precum și pe date privind emisiile reale din atmosferă. „Acestea arată că producătorii de mașini continuă să vândă autovehicule diesel poluatoare. Aproape o cincime din acestea sunt în Germania (9,9 milioane), urmată de Franța (9,8 milioane) și Marea Britanie (8,5 milioane). Împreună cu Italia, Spania și Belgia, cele șase țări reprezintă 81% din flota poluatoare a UE”, se menționează în concluziile analizei.

„Principalul motiv pentru creșterea numărului acestor mașini este decizia producătorilor de a-și maximiza profiturile vânzând în continuare modelele diesel existente în loc de a investi în modele mai curate. Din 2015 când a izbucnit scandalul Dieselgate, primii cinci producători de mașini care au vândut peste două treimi din autovehiculele diesel din UE au înregistrat profituri de peste 140 de miliarde de euro”, sunt de părere realizatorii cercetării.

Conform datelor Agenției Europene de Mediu, expunerea la oxid de azot, substanță emisă de motoarele diesel, a cauzat decesul prematur al 79.000 de persoane din 41 de țări europene, în 2015.

Federația Europeană pentru Transport și Mediu (T&E) are ca scop promovarea și crearea atât la nivelul Uniunii Europene, cât și la nivel global, de politici pe domeniul transporturilor, bazate pe principii de dezvoltare sustenabilă. Înființată în anul 1990, T&E reprezintă 58 de organizații din 26 de țări din Europa, în special grupuri de mediu și militanți care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel național, regional și local. Entitatea coordonează Coaliția Internațională pentru Aviație Durabilă (ICSA), care are statutul de observator la Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO) și este membră a Coaliției pentru Transporturi Navale (CSC), ce deține statutul de observator în cadrul Organizației Maritime Internaționale (OMI). 2Celsius (2C) este organizație membră a rețelei Transport și Mediu de la Bruxelles (T&E).

ECONOMIE

Companiile sunt îngrijorate de criza financiară, pandemie și sănătate

CECCAR FM

Publicat

pe

Criza financiară, valul 2 al COVID-19 și îmbolnăvirea angajaților se află în topul primelor riscuri pe care companiile le estimează pentru perioada următoare, relevă o analiză de piață realizată de Marsh Risk Monitor, citată de Agerpres. În privința reevaluării duratei impactului COVID-19 asupra propriilor activități, dacă în luna aprilie 2020 aproape 30% dintre companiile chestionate anticipau un impact al pandemiei care nu va dura mai mult de 7 luni, în septembrie, 70% dintre acestea anticipează că activitatea le va fi afectată mai mult.

Cu toate acestea, organizațiile par mult mai optimiste în legătură cu rezultatele financiare anticipate până la finalul acestui an. Astfel, aproape jumătate dintre companii (49%) au estimat, în septembrie, diminuarea indicatorilor financiari până la finalul anului, comparativ cu datele din aprilie, când ponderea era de 72%.

Conform cercetării, criza financiară (35,5%), îmbolnăvirea angajaților (12,9%) și al doilea val al pandemiei de COVID-19 (11,3%) reprezintă Top 3 riscuri a căror expunere a crescut, din perspectiva organizațiilor care au transmis informații în cadrul sondajului de specialitate.

Totodată, circa 40% dintre companii anticipează că se vor confrunta cu instabilitate financiară și scăderi în vânzări din cauza efectelor coronavirusului, iar circa trei sferturi (73%) dintre respondenți susțin că au implementat, deja, măsuri suplimentare împotriva riscurilor cibernetice.

Continuare

ECONOMIE

BCE menține nemodificată dobânda de politica monetară

CECCAR FM

Publicat

pe

Banca Centrală Europeană (BCE) a decis să mențină nemodificată dobânda de politica monetară, la cel mai scăzut nivel din istorie, dar a lansat un mesaj foarte clar că va adopta noi măsuri de sprijin la reuniunea din luna decembrie, informează Reuters, preluată de Agerpres. Potrivit unui comunicat de presă al BCE, Consiliul guvernatorilor a decis că rata dobânzii la operațiunile principale de refinanțare și ratele dobânzilor la facilitatea de creditare marginală și la facilitatea de depozit vor rămâne nemodificate la nivelurile de 0,00%, 0,25% și, respectiv, minus 0,50%.

„Noua rundă de proiecții macroeconomice ale experților Eurosistemului din luna decembrie va permite o reevaluare aprofundată a perspectivelor economice și a balanței riscurilor. Pe baza acestei evaluări actualizate, Consiliul guvernatorilor își va recalibra instrumentele, după caz, pentru a răspunde evoluției situației și a asigura menținerea unor condiții favorabile de finanțare în vederea sprijinirii redresării economice și a contracarării impactului negativ al pandemiei asupra traiectoriei proiectate a inflației”, se arată într-un comunicat al BCE.

Problema BCE este că noile restricții adoptate în contextul pandemiei de COVID-19 îi pun sub semnul întrebării scenariul potrivit căruia economia zonei euro va reveni la nivelul de dinaintea crizei la finele lui 2022.

În Franța, populația trebuie să stea în casă și poate merge la lucru doar dacă angajatorul consideră că este imposibil să lucreze de acasă. Germania va închide barurile, restaurantele și teatrele în luna noiembrie, însă școlile vor rămâne deschise, iar magazinele vor putea să funcționeze doar dacă au introdus limite stricte privind accesul. În Spania, una din țările europene cele mai afectate de COVID-19, guvernul intenționează să introducă starea de urgență pentru șase luni, iar Italia a anunțat deja noi restricții.

În plus, există și unele limite clare cu privire la puterea BCE. După ce a cumpărat obligațiuni în valoare de aproximativ 100 miliarde de euro în fiecare lună, BCE a împins costurile cu împrumuturile la minime istorice. La rândul lor, băncile comerciale se împrumută la dobânzi negative și principala lor îngrijorare est deteriorarea calități creditelor.

Cu toate acestea, analiștii se așteaptă ca la următoarea reuniune a consiliului guvernatorilor BCE, care va avea loc la 10 decembrie, instituția să dea publicității noile sale prognoze economice și de asemenea să anunțe o extindere a Programului de Achiziții Urgente în Pandemie (Pandemic Emergency Purchase Programme – PEPP), principalul său instrument de combatere a crizei coronavirusului.

Continuare

ECONOMIE

Sistem informațional de urmărire a materialelor lemnoase

CECCAR FM

Publicat

pe

Sistemul Informațional Integrat de Urmărire a Materialelor Lemnoase – SUMAL 2.0 va deveni operațional începând cu 1 noiembrie 2020, iar cei peste 100.000 de utilizatori, dintre care mai mult de jumătate sunt noi, vor putea să înceapă să opereze în acest sistem informatic, în paralel cu versiunea veche, a anunțat, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), informează Agerpres. În acest context, Guvernul a decis acordarea unei perioade de grație tuturor noilor utilizatori ai SUMAL 2.0 de a se familiariza cu noul sistem, prin extinderea obligativității utilizării vechii versiuni a sistemului până la 30 ianuarie 2021. Până la această dată, cele două sisteme vor funcționa în paralel, iar utilizatorii sunt obligați să le folosească concomitent. După acest termen, urmărirea trasabilității se va realiza exclusiv prin noul SUMAL.

„Prin operaționalizarea Sistemului de Urmărire a Materialului Lemnos vom reuși, în timp real, 24 de ore din 24, să avem un management foarte clar asupra masei lemnoase. Vom ști în permanență cât lemn s-a tăiat din pădurile României, unde va fi dus acesta, fie în depozit, fie la terți. În permanență apar provocări pe care reușim să le soluționăm. Factorii implicați au venit cu sugestii importante, astfel încât sistemul să devină operațional. Totul s-a făcut cu pași siguri pentru ca SUMAL 2.0 să fie eficient. Suntem deschiși la dialog și am luat în considerare, în mod special, propunerile venite din partea celor care operează în acest sistem”, a declarat Gelu Puiu, secretar de stat pentru păduri în MMAP.

Potrivit unui comunicat al MMAP, prin modificarea Codului Silvic, promulgată la începutul lunii septembrie, apare obligativitatea deținerii avizului de transport nu doar pentru materialul lemnos, ci și pentru toate celelalte produse din lemn: rumeguș, biomasă, coaja arborilor și orice rest de lemn. „Această modificare introduce automat, ca utilizatori în SUMAL, zeci de mii de noi agenți economici, care până acum nu aveau obligația raportării în sistem. Toate operațiunile de ordin tehnic pentru adaptarea SUMAL 2.0 la noile prevederi din Codul Silvic au fost deja realizate”, menționează ministerul de resort.

Noua versiune a SUMAL aduce inovații care ajută, pe de o parte, activitatea de combatere a tăierilor ilegale și, totodată, simplifică munca lucrătorilor silvici din teren. Astfel, se va putea urmări, în timp real, prin coordonate GPS, orice transport de masă lemnoasă din punctul de încărcare până în punctul de descărcare, devenind astfel foarte dificil să mai apară acele escale ilegale realizate cu același aviz. SUMAL 2.0 obligă și la încărcarea de fotografii, din mai multe unghiuri, ale lemnului încărcat, pentru orice transport din România, precum și însemnarea, în pădure, a parchetelor de masă lemnoasă cu coordonate GPS înainte de a se face tăierea. O altă particularitate a sistemului este aceea că se vor putea vedea zilnic toate volumele de material lemnos din orice depozit din țară. În plus, cantitățile de aici vor fi actualizate automat de sistem.

SUMAL 2.0 nu va mai permite realizarea transportului dublu pe același aviz și nici evitarea voită a înregistrării în sistem prin realizarea de transporturi multiple cu cantități reduse. În acest caz, transportatorii de volume mici, pentru care nu este necesar avizul de însoțire, nu vor mai avea voie să transporte, în total, mai mult de 20 mc pe an, dacă nu sunt înregistrați în noul SUMAL ca transportatori profesioniști. Sistemul are acum capacitatea de a depista și bloca automat astfel de practici.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending