Rețele sociale

ECONOMIE

Primăria Capitalei a început lucrările la pista de biciclete de pe Calea Victoriei

Radio CECCAR FM

Primăria Capitalei a început lucrările la pista de biciclete de pe Calea Victoriei, pe segmentul delimitat de Bulevardul Regina Elisabeta și Splaiul Independenței, a anunțat primarul general, informează Mediafax. „Primăria Municipiului București, prin Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București S.A. și Compania Municipală Managementul Traficului, a demarat lucrările de execuție a proiectului «Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București», pe segmentul Calea Victoriei (delimitat de Bd. Regina Elisabeta și Splaiul Independentei). Acest segment face parte din Traseul 3 al proiectului: Calea Victoriei – Pod Națiunile Unite – Splaiul Independenței – Pod Grozăvești – Bdul Mihail Kogalniceanu – Bdul Regina Elisabeta”, a scris primarul general, pe o rețea de socializare. Pentru realizarea pistei pentru biciclete se vor institui restricții pe banda 3 a sensului de mers dinspre Bulevardul Regina Elisabeta, cu asigurarea a două benzi de circulație pe acest sens, respectiv cu asigurarea unei benzi de circulație pe sensul dinspre Splaiul Independenței, până la intersecția cu Strada Mihai Vodă.

„Lucrările executate în această perioadă presupun frezarea stratului carosabil, montarea de borduri din granit, aducerea la cotă a căminelor și gurilor de scurgere existente pe viitorul traseu, lucrări de canalizație pentru montarea semafoarelor pietonale și de bicicliști, asfaltare, realizarea de marcaje longitudinale și transversale, precum și semnalizare temporară”, potrivit sursei citate.

Durata realizării acestui segment este de 31 de zile, începând cu data de 4 noiembrie 2019, iar costul lucrărilor de proiectare și execuție este în valoare de 1.249.380 lei, inclusiv TVA.

„În ceea ce privește celelalte două tronsoane aferente traseului 3, urmează obținerea autorizației de construire, condiționată de închiderea celorlalte lucrări aflate în desfășurare și de obținerea avizului de la Brigada Rutieră. Subliniem că, având în vedere avizul Brigăzii Rutiere, lucrările la cele 4 trasee vor fi executate etapizat, pe fiecare tronson în parte, în funcție de finalizarea altor proiecte aflate momentan în desfășurare, respectiv reabilitarea colectoarelor principale de canalizare, reabilitarea malurilor râului Dâmbovița și realizarea parcajului subteran în zona Decebal. Subliniem că Primăria Municipiului București continuă procedurile privind realizarea tuturor traseelor din proiect, etapa de proiectare tehnică fiind încheiată pentru toate cele trei trasee. În prezent, stadiul acestora este următorul: Traseul 1 (Tronsonul 1: Piața Victoriei – Bdul. Aviatorilor – Bdul Beijing – Str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera; Tronsonul 2: Bdul. Constantin Prezan – Șos. Kiseleff – Piața Piața Presei Libere). În ceea ce privește tronsonul 1, lucrările de infrastructură au fost deja finalizate, iar lucrările de semnalizare se vor demara după semnarea contractului cu ofertantul câștigător al licitației. Reamintim că procedura de achiziție pentru lucrările de semnalizare a fost contestată la Tribunalul Bucuresti, care a respins contestația ca fiind neîntemeiată”, a precizat primarul general.

Pentru tronsonul 2 s-a realizat proiectul tehnic și urmează să fie demarată procedura de atribuire pentru execuția lucrărilor. Cât privește traseul 2, respectiv P-ța Victoriei – B-dul Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu, pentru acest segment se caută noi soluții pentru reconfigurarea traseului, iar pentru traseul 4, Bdul Libertății – Piața Constituției – Bdul Unirii – Bdul Decebal – Bdul Basarabia – Stadionul Național, urmează obținerea autorizației de construire și emiterea ordinului de începere pentru lucrările de execuție.

ECONOMIE

MF propune noi reglementări privind înregistrarea în contabilitate a unor impozite

Radio CECCAR FM

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect de Ordin cu privire la înregistrarea în contabilitate a unor impozite, document care stabilește modalitatea de contabilizare de către operatorii economici a impozitului minim și a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfășoară activități în sectoarele petrol și gaze naturale, reglementate de prevederile Codului fiscal.

MF menționează, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ, că, potrivit art. 44 din Legea contabilității nr. 82/1991, Ministerul Finanțelor elaborează și actualizează permanent reglementările contabile aplicabile persoanelor prevăzute de lege.

Prin Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a fost completată cu prevederi care reglementează impozitul minim și impozitul suplimentar datorat de persoanele juridice care desfășoară activități în sectoarele petrol și gaze naturale.

Planul de conturi, precum și funcțiunea conturilor contabile, constituie componente ale reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici, respectiv Reglementările contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, și Reglementările contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară, aprobate prin OMFP nr. 2.844/2016.

De asemenea, potrivit prevederilor art. 2 din OMFP nr. 2.844/2016, reglementările contabile aprobate prin ordinul menționat se aplică împreună cu Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară, precum și cu alte prevederi legale aplicabile, în scopul asigurării unui grad ridicat de transparență și comparabilitate a situațiilor financiare anuale.

Prin noul proiect de Ordin se stabilește modalitatea de contabilizare de către operatorii economici a impozitului minim și a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfășoară activități în sectoarele petrol și gaze naturale, reglementate de prevederile Codului fiscal. Prevederile respective stau la baza dezvoltărilor planului de conturi aplicabil, respectiv a modalității de contabilizare de către operatorii economici a impozitelor menționate.

Continuare

ECONOMIE

ANAF propune extinderea listei bunurilor care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport

Radio CECCAR FM

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) propune, printr-un proiect de Ordin publicat în transparență decizională, modificarea și completarea anexei la Ordinul nr. 802/2022 privind stabilirea bunurilor cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport.

ANAF reamintește, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ că, potrivit prevederilor art. 15 alin. (2) din OUG nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport și de abrogare a art. XXVIII din OUG nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, la data de 3 mai 2022 a fost aprobat și publicat în Monitorul Oficial nr. 430, OPANAF nr. 802/2022.

Ca urmare a solicitărilor cu nr. 13211/2022 primită de la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și nr. 26602/2023 primită de la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor,  la nivelul Direcției Generale Antifraudă Fiscală a fost determinat riscul fiscal pentru produsele: Carne și organe comestibile cod NC de la 0201 la 0210, Pești și crustacee, moluște și alte nevertebrate acvatice cod NC 0302, 0304 și 0306 precum și Lapte și produse lactate; Ouă de păsări; Miere naturală; Produse comestibile de origine animală, nedenumite și necuprinse în altă parte cod NC de la 0401 la 0407 inclusiv și 0409.

Totodată, ca urmare a recentelor acțiuni de control desfășurate la nivelul Direcției Generale Antifraudă Fiscală a fost conturat riscul fiscal pentru următoarele produse:  Tutunuri brute sau neprelucrate; deșeuri de tutun cod NC 2401; ▪ Alte tutunuri și înlocuitori de tutun, prelucrate; tutunuri „omogenizate” sau „reconstituite”; extracte și esențe de tutun cod NC 2403; ▪ Combustibili minerali, uleiuri minerale și produse rezultate din distilarea acestora; Materiale bituminoase; Ceară minerală cod NC: 2710 19 662710 19 992710 19 812710 19 832710 19 87 și 2707 99 99▪ Săpunuri, agenți de suprafață organici, preparate pentru spălat, preparate lubrifiante, ceară artificială, ceară preparată, produse pentru întreținere, lumânări și articole similare, paste pentru modelărie, „ceară dentară” și preparate dentare pe bază de ipsos cod NC: 3403 19 10 și 3403 19 80▪ Produse diverse ale industriei chimice  cod NC 3814 00 90.

De asemenea, se propune extinderea bunurilor cu risc fiscal ridicat și pentru capitolul NC 6309 ”Alte articole textile confecționate; seturi; îmbrăcăminte purtată sau uzată și articole textile purtate sau uzate; zdrențe”.

Pentru a acorda mediului de afaceri timpul necesar pentru conformare la noile cerințe, prin proiect se propune ca termen de intrare în vigoare a prevederilor actului normativ data de 1 iulie 2024.

Continuare

ECONOMIE

FMI a revizuit în scădere estimările privind creșterea economiei românești în acest an

Radio CECCAR FM

Fondul Monetar Internațional (FMI) a revizuit în scădere estimările privind creșterea economiei românești în acest an, de la 3,8% cât estima în octombrie, până la 2,8%, arată cel mai nou raport „World Economic Outlook”, publicat marți de instituția financiară internațională, relatează Agerpres.

Conform noilor prognoze ale FMI, după un avans de 2,1% anul trecut, economia va crește la 2,8% anul acesta, urmând să accelereze până la 3,6% în 2025. În octombrie, FMI estima un avans de 3,8% al PIB-ului României în 2024.

În ceea ce privește inflația, FMI prognozează că România va înregistra în acest an o creștere medie anuală de 6% și de 4% anul viitor, de la 10,4% în 2023. În octombrie, FMI estima o creștere medie anuală a inflației de 5,8% în 2024.

De asemenea, FMI se așteaptă la menținerea deficitului de cont curent al României la 7,1% din PIB în 2024, similar cu nivelul previzionat în octombrie și cu cel din 2023. Pentru 2025, instituția financiară internațională previzionează o reducere ușoară, la 6,8% din PIB, a deficitului de cont curent.

În privința ratei șomajului, FMI estimează un nivel de 5,6% în 2024, similar cu cel din 2023, și la 5,4% în 2025.

Previziunile au fost publicate cu prilejul reuniunilor anuale ale Fondului Monetar Internațional (FMI) și Băncii Mondiale (BM), ce se desfășoară în perioada 15 – 20 aprilie, la Washington.

Continuare

Trending