Connect with us

ECONOMIE

ANCPI cofinanțează realizarea planurilor parcelare

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) cofinanțează, din venituri proprii, lucrările de întocmire a planurilor parcelare, în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară (PNCCF).

CECCAR FM

Publicat

pe

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) cofinanțează, din venituri proprii, lucrările de întocmire a planurilor parcelare, în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară (PNCCF). Astfel, este simplificată procedura de înscriere a imobilelor în cartea funciară și este redusă perioada acestui proces. Totodată, sumele decontate de ANCPI pentru lucrările de înregistrare sistematică a imobilelor inițiate de unitățile administrativ-teritoriale (UAT) au fost majorate. Măsurile, care au drept scop accelerarea PNCCF, au intrat în vigoare la începutul acestei săptămâni și sunt prevăzute de Legea nr. 192 privind modificarea și completarea Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, care a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 767 din 21 august, precizează ANCPI, într-un comunicat.

Potrivit noilor reglementări, ANCPI va cofinanța „lucrările de întocmire a planurilor parcelare, ce vor fi coordonate de către comisiile locale de restituire a proprietăților funciare în vederea înscrierii din oficiu a titlurilor de proprietate emise în baza legilor de restituire a proprietăților funciare (…), inițiate ca urmare a contractării acestora de către unitățile administrativ-teritoriale”. ANCPI va face plățile după finalizarea lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare la nivel de tarla.

„Această ultimă modificare a Legii 7/1996 vine în completarea celor începute încă de anul trecut, menite să accelereze procesul de retrocedare a proprietăților funciare, gestionat de Comisiile locale de fond funciar. Reamintesc că, prin modificările aduse Legii 7 de Legea 115/2019, reprezentarea amplasamentelor imobilelor din planurile parcelare întocmite de comisiile locale de restituire a proprietăților funciare, pentru înscrierea din oficiu a titlurilor de proprietate emise în baza legilor de restituire a proprietăților funciare, reprezintă o modalitate de punere în concordanță a amplasamentelor imobilelor rezultate din măsurători cu identificatorii amplasamentelor imobilelor înscrise în titlurile de proprietate. În caz de discrepanță, prevalează situația identificată în urma măsurătorilor și nu se impune rectificarea identificatorilor, respectiv a numărului de tarla sau parcelă a amplasamentelor imobilelor înscrise eronat în titlurile de proprietate sau în documentele care au stat la baza eliberării acestora. De asemenea, o altă modificare a Legii 7 elimină etapa de rectificare a titlurilor de proprietate, iar procedura prevede afișarea planurilor parcelare cu posibilitatea ca proprietarii să poată contesta rezultatele”, a explicat Laurențiu Alexandru Blaga, președinte – director general al ANCPI.

Noul act normativ mai prevede că, pentru plata serviciilor de înregistrare sistematică la nivel de UAT, va fi stabilit un preț unitar pe hectar. În cazul imobilelor cu proprietari neidentificați, ANCPI va achita 10% din acest preț.

Totodată, a fost majorată și suma decontată de ANCPI pentru lucrările de înregistrare sistematică a imobilelor inițiate de unitățile administrativ-teritoriale (UAT). Astfel, prețul a crescut de la 60 la maximum 84 de lei + TVA/carte funciară, la care se adaugă coeficienții categoriilor de dificultate a terenurilor în funcție de relief și, după caz, coeficienții categoriilor de dificultate a terenurilor în funcție de gradul de acoperire. În plus, „imobilelor situate în zonele de aplicare a Decretului-lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispozițiilor privitoare la cărțile funciare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 95 din 27 aprilie 1938, li se aplică suplimentar și un coeficient de 1,4”.

ECONOMIE

Modelul formularelor F3000 DAC2/CRS și F3000 FATCA, publicat în Monitorul Oficial

CECCAR FM

Publicat

pe

În Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a fost publicat OPANAF nr. 1711/2022 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate de instituțiile financiare raportoare în vederea îndeplinirii obligațiilor prevăzute la art. 62 alin. (1) și art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

ANAF menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că, în conformitate cu prevederile Directivei 2014/107/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal, transpusă în Codul de Procedură Fiscală, la art. 291, alin. (4), cu Legea 70/2016 pentru ratificarea Acordului multilateral al autorităților competente pentru schimb automat de informații privind conturi financiare (Standardul Comun de Raportare – SCR), precum și cu Legea 233/2015 privind ratificarea Acordului dintre România și Statele Unite ale Americii pentru îmbunătățirea conformării fiscale internaționale și pentru implementarea FATCA, instituțiile financiare raportoare (IFR) din România au obligația de a raporta anual către ANAF informații privind conturile financiare ale contribuabililor nerezidenți conform art. 62 alin.(1), alin. (3) respectiv art.291 alin.(4) din Legea 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală cu modificările și completările ulterioare.

Prin OUG nr. 102/2022, au fost aduse modificări și completări Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Astfel, prin actul normativ menționat a fost instituită obligația ANAF de a aproba formularul care trebuie utilizat de instituțiile financiare pentru îndeplinirea obligațiilor de raportare în scopul realizării schimbului de informații în temeiul instrumentelor juridice de drept internațional la care România este parte (DAC 2, SCR, FATCA), astfel:

– art. 62 alin. (4): ”Prin ordin al președintelui A.N.A.F. se aprobă formularul utilizat de instituțiile financiare raportoare în vederea îndeplinirii obligației prevăzute la alin. (1), respectiv a obligației prevăzute la art. 291 alin. (4).”;

Totodată, art. II, alin. 3 din OUG nr. 102/2022 prevede: „Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală prevăzut la art. 62 alin. (4) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv și cu cele aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se aprobă în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

În acest context, ANAF a promovat acest nou act normativ prin care sunt aprobate modelul formularelor utilizate de instituțiile financiare raportoare, denumite formularele F3000 DAC2/CRS și F3000 FATCA, cuprinzând informațiile raportate în vederea îndeplinirii obligațiilor prevăzute la art. 62 alin. (1) și art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Continuare

ECONOMIE

Norme de aplicare a programelor guvernamentale de creditare StudentInvest și FamilyStart

CECCAR FM

Publicat

pe

În Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a fost publicat Ordinul comun nr. 2.534/20.809/2022 al ministrului Finanțelor și al ministrului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse privind aprobarea Normelor de aplicare a programelor guvernamentale de creditare „StudentInvest” și „FamilyStart”, a modelului Convenției privind implementarea programelor „StudentInvest” și „FamilyStart”, precum și a modelului Convenției de garantare.

Normele reglementează: a) modul de acordare a facilităților aferente creditelor destinate tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 ani împliniți și până la 31 de ani neîmpliniți și care sunt cuprinși în instituțiile de învățământ superior autorizate să funcționeze provizoriu ori acreditate, în cazul programului „StudentInvest” , respectiv modul de acordare a facilităților aferente creditelor destinate persoanelor fizice cu vârsta cuprinsă între 18 ani împliniți și până la 45 de ani neîmpliniți care își întemeiază o familie și/sau care formează o familie și care au împreună salarii nete lunare de până la maximum 7.500 de lei, în cazul programului „FamilyStart”; b) plafonul anual al garanțiilor de stat, modalitatea și condițiile de acordare și recuperare a garanțiilor de stat; c) condițiile de eligibilitate a băncilor și a persoanelor fizice beneficiare ale creditului; d) regulile de gestionare a garanțiilor de stat emise în numele și în contul statului de către Fondul Român de Contragarantare (FRC).

Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse (MFTES) va aloca, pentru anul 2022, prin ordin de ministru, un fond maximal pentru un număr de 8.333 beneficiari în cadrul programului „StudentInvest”, respectiv un fond maximal pentru un număr de 6.250 de beneficiari în cadrul programului „FamilyStart”; fondul maximal se acordă anual, în limita sumelor aprobate cu această destinație în bugetul MFTES.

Pentru anul 2022, plafonul total al garanțiilor de stat care pot fi emise potrivit art. 1 alin. (2), respectiv art. 3 alin. (2) din OUG nr. 95/ 2022 este de 250 milioane lei, în cazul programului „StudentInvest”, respectiv 250 milioane lei, în cazul programului „FamilyStart”.

Valoarea și durata creditului se stabilesc de finanțator în conformitate cu normele și procedurile sale interne de creditare, în baza solicitării beneficiarului, cu încadrarea în condițiile programelor prevăzute de art. 1- 4 din OUG nr. 95/2022 și de prezentele norme; valoarea maximă a creditului este de 50.000 lei, în cazul programului „StudentInvest” și de 75.000 lei, în cazul programului „FamilyStart”. Pe parcursul derulării programului, creditul poate fi acordat o singură dată unui beneficiar eligibil.

În cazul programului „StudentInvest”, dacă beneficiarul nu are calitatea de angajat, pentru acordarea creditului este necesară prezentarea cel puțin a unui codebitor; în cazul programului „FamilyStart” este obligatoriu ca cel puțin unul dintre cei doi beneficiari să fie angajat.

Împrumutul se va acorda sub forma unui credit cu una sau mai multe tranșe, în funcție de documentele justificative prezentate la decontare sau plata directă a furnizorului pe baza documentelor justificative, pentru o perioadă maximă de 10 ani, inclusiv perioada de grație. Utilizarea creditului se poate efectua integral sau în mod fracționat în perioada de tragere, în funcție de necesitățile de finanțare ale beneficiarului programului/programelor, la solicitarea scrisă a acestuia și cu prezentarea documentelor justificative în valoare cumulată de minimum 500 lei, inclusiv TVA (cu excepția ultimei tranșe), transmisă finanțatorului. Creditul acordat în cadrul programului/programelor nu poate fi utilizat pentru refinanțarea altor credite în derulare ale beneficiarului și nu poate fi refinanțat în cadrul programului/programelor.

Beneficiarul împreună cu finanțatorul stabilesc de comun acord o perioadă de grație între 0 și 60 de luni, începând de la data acordării creditului.

Continuare

ECONOMIE

Sprijin financiar de peste 56,4 milioane lei pentru producătorii agricoli din sectorul vegetal

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), prin Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), efectuează plata ajutorului excepțional acordat producătorilor agricoli din sectorul vegetal, a anunțat APIA, într-un comunicat.

Suma autorizată la plată este în valoare de peste 56,4 milioane lei și se acordă solicitanților care au accesat această formă de ajutor de stat, în conformitate cu prevederile HG nr. 1032/18.08.2022, din finanțare externă nerambursabilă conform Anexei la Regulamentul delegat (UE) 2022/467.

„Valoarea grantul financiar unitar este de 875 lei/ha, echivalentul sumei de 176,80 euro/ha, stabilit la rata de schimb de 4,9489 lei pentru 1 euro în conformitate cu prevederile alin. (6) al art.1 din Regulamentul delegat (UE) 2022/467. Suma care se acordă beneficiarilor este obținută prin înmulțirea grantului financiar unitar, exprimat în lei/hectar, cu suprafața declarată cu plantații pomicole pe rod și/sau cu arbuști fructiferi și/sau cu plantații viticole pe rod cu struguri pentru vin, din cererea unică de plată 2022, exprimată în hectare și nu poate depăși valoarea maximă de 175.000 lei/ beneficiar”, precizează APIA.

APIA reamintește că obiectivul acestei scheme de susținere financiară l-a reprezentat asigurarea unui grant financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal pentru susținerea unor cheltuieli angajate în perioada 24 februarie – 12 august 2022, cu achiziția de resurse materiale, respectiv de produse fertilizante și/sau produse de protecție a plantelor și/sau motorină, necesare în anul 2022 pe suprafețele cu plantații pomicole pe rod și/sau cu arbuști fructiferi și/sau cu plantații viticole pe rod cu struguri pentru vin, care utilizează eficient resursele, gestionează nutrienții și aplică metode de producție favorabile mediului și climei prin activitatea agricolă de întreținere a plantațiilor pe care o desfășoară.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

  • http://southcast01.ceccarfm.ro:8000/
  • CECCAR FM