Connect with us

ECONOMIE

Cererile pentru eșalonarea la plată simplificată pot fi depuse electronic

Contribuabilii pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, începând de joi, cererile pentru accesarea eșalonarii la plată simplificate, după ce procedura a fost publicată în Monitorul Oficial.

CECCAR FM

Publicat

pe

Potrivit unui comunicat al ANAF, în Monitorul Oficial al României de joi a fost publicat Ordinul președintelui ANAF prin care a fost aprobată procedura de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, în formă simplificată.

Astfel, contribuabilii pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, începând de joi, cererile pentru accesarea eșalonării la plată simplificate. Modelul cererii este disponibil pe site-ul ANAF.

Contribuabilii persoane fizice și juridice pot accesa eșalonarea la plată simplificată pe o perioadă de cel mult 12 luni pentru obligațiile fiscale principale și accesorii datorate după data declarării stării de urgență.

„Pentru a accesa eșalonarea la plată simplificată nu este necesar să se constituie garanții, ci trebuie doar îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții:
a) să se depună o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. La cerere, se poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare;
b) să nu se înregistreze obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală. În cazul în care, la data stării de urgenţă se înregistrează astfel de obligaţii fiscale restante, acestea trebuie stinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
c) să nu fie în procedura falimentului;
d) să nu fie în dizolvare;
e) să fie depuse toate declarațiile fiscale până la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
f) să nu se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Codul de procedură fiscală. Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiția se consideră îndeplinită”, se arată în comunicatul ANAF.

Pe perioada eșalonării la plată se pot depune două cereri de modificare a eșalonării la plată – în situația în care se dorește includerea în eșalonare a obligațiilor care constituie condiție de plată, precum și două cereri de menținere a valabilității eșalonării la plată – în cazul în care a fost pierdută valabilitatea eșalonării la plată, ca urmare a neîndeplinirii condițiilor, au transmis reprezentanții ANAF, citați de Mediafax.

Conform acestora, cererea de eșalonare la plată se soluționează în termen de cel mult 5 zile de la data depunerii acesteia. La cerere nu se anexează alte documente, în afara propunerii de grafic de eșalonare și nici nu este necesară constituirea de garanții.

ECONOMIE

Notarii au acces la sistemul informatic integrat de cadastru

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) extinde accesul în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară eTerra pentru notarii publici.

CECCAR FM

Publicat

pe

Potrivit unui comunicat transmis luni de ANCPI, notarii au acces gratuit permanent la conținutul tuturor cărților funciare existente în eTerra, scopul fiind realizarea lucrărilor de specialitate.

Până în prezent a fost extins accesul în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară eTerra pentru experții judiciari, persoanele autorizate să execute lucrări în domeniul cadastrului, geodeziei, cartografiei şi fotogrammetriei și pentru notarii publici.

Accesarea conținutului cărților funciare va fi monitorizată de ANCPI pentru a preveni eventualele tentative de abuz.

În anul 2020, activitatea de cadastru și publicitate imobiliară a fost digitalizată integral, iar specialiștii instituției lucrează continuu atât la îmbunătățirea sistemelor informatice deținute de ANCPI, cât și la simplificarea legislației și a procedurilor de lucru, transmite Mediafax.

Continuare

ECONOMIE

Subvenții pentru companiile aeriene cu zboruri la Sibiu

Comisia Europeană a aprobat o schemă care prevede acordarea unor subvenții pentru companiile aeriene care reiau sau încep să efectueze zboruri înspre și dinspre Aeroportul din Sibiu.

CECCAR FM

Publicat

pe

Potrivit unui comunicat al CE, schema a fost aprobată în temeiul cadrului temporar privind ajutoarele de stat. Aceasta va fi oferi ajutor sub formă de subvenții directe și va fi accesibilă în mod transparent tuturor companiilor aeriene interesate care își încep sau își reiau operațiunile pe aeroportul din Sibiu.

„Obiectivul măsurii este acela de a sprijini activitatea operatorilor aerieni, precum și redresarea economică și viabilitatea structurală a regiunii în contextul pandemiei de coronavirus. Comisia a constatat că schema românească este în conformitate cu condițiile prevăzute în cadrul temporar”, se arată în comunicatul în care se precizează că Aeroportul Sibiu joacă un rol important în conectivitatea regională și internațională a țării.

Ajutorul nu va depăși 800.000 de euro pe companie și se va acorda înainte de 30 iunie 2021.

„Comisia a concluzionat că măsura este necesară, adecvată și proporțională pentru a remedia o perturbare gravă a economiei unui stat membru, în conformitate cu articolul 107 alineatul (3) litera (b) din TFUE și cu condițiile prevăzute în cadrul temporar. Pe această bază, Comisia a aprobat măsura în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat”, se mai arată în comunicatul citat de Mediafax.

Continuare

ECONOMIE

Paradisurile fiscale costă guvernele 427 de miliarde de dolari anual

Paradisurile fiscale costă guvernele mai mult de 427 miliarde dolari pe an, inclusiv peste 89 miliarde dolari în SUA, potrivit unui studiu citat de Business Insider.

CECCAR FM

Publicat

pe

„La nivel global, echivalentul a peste 34 de milioane de salarii anuale de asistentă medicală se pierde în paradisuri fiscale în fiecare an”, arată studiul realizat de grupul britanic de advocacy Tax Justice Network.

Aproximativ 245 miliarde dolari din total sunt profituri mutate de companii în țări cu impozite mai favorabile. Persoane bogate sunt responsabile pentru 182 de miliarde de dolari, prin „ascunderea activelor și veniturilor nedeclarate offshore, dincolo de limitele legii”, se arată în studiul citat de Mediafax.

Publicarea studiului a fost programată să coincidă cu sosirea liderilor mondiali în Arabia Saudită pentru summitul G20. Autorii i-au îndemnat pe lideri, ale căror țări pierd 290 miliarde de dolari în fiecare an, să ia măsuri pentru a opri ingineriile financiare.

Insulele Cayman au fost etichetate ca fiind principalul paradis fiscal, fiind responsabile pentru aproximativ 70 de miliarde de dolari pe an.

Statele care pierd cele mai mari valori sunt SUA, Marea Britanie, Germania, Franța și Brazilia, se arată în raport. SUA pierd taxe în valoare de 89,4 miliarde de dolari pe an, iar Marea Britanie 39,6 miliarde de dolari.

Raportul acuză oficiali guvernamentali. Companiile care abuzează de sistemele fiscale nu evită impozitele pentru că sunt inovatoare, ci pentru că „știu că politicienii îi vor lăsa să scape”, a spus Rosa Pavanelli, secretar general al sindicatului Public Services International.

Autorii au sugerat trei soluții pentru guverne: impozitarea profiturilor la nivel global pentru companiile multinaționale, introducerea unui impozit pe avere cu „rate punitive” pentru cetățenii care își ascund averile și crearea unui grup fiscal global al Națiunilor Unite.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending