Connect with us

PROFESIA CONTABILĂ

Al doilea document din seria IFAC privind asigurarea raportării integrate

CECCAR FM

Publicat

pe

Consiliile de administrație trebuie să supravegheze numeroase activități de asigurare internă la nivelul organizațiilor în baza responsabilităților acestora referitoare la integritatea raportării integrate. Documentul Îndeplinirea responsabilității de guvernanță privind raportarea integrată a Consiliului este cea de-a doua publicație din seria IFAC privind asigurarea raportării integrate, elaborată alături de Institute of Internal Auditors, cu aportul Value Reporting Foundation.

Primul document din serie, Accelerarea evoluției asigurărilor pentru raportarea integrată, în interesul public, a subliniat importanța misiunilor de asigurare externă independentă a raportării integrate pentru investitori și companii și modul în care acestea pot fi furnizate cu scopul de a îmbunătăți credibilitatea rapoartelor integrate.

Al doilea document, tradus de CECCAR în limba română, analizează modul în care activitățile de asigurare internă pot fi organizate în sprijinul îndeplinirii de către consilii a responsabilității acestora pentru raportarea integrată și procesul de raportare aferent. Răspunderea consiliului de administrație cu privire la rapoartele integrate și implementarea unei abordări interne coezive și coordonate în ceea ce privește asigurarea raportării integrate furnizează baza pentru îmbunătățirea calității rapoartelor integrate corporative și o mai bună pregătire a organizațiilor pentru asigurarea externă.

Conceptele prezentate în acest document pot fi utilizate pentru a sprijini consiliile cu privire la orice formă de raportare corporativă care necesită o descriere de bază a afacerii, precum formele de prezentare a comentariilor conducerii reglementate în multe părți ale lumii, inclusiv discuții și analize de management, raport strategic, raport de gestiune, analiză operațională și financiară sau Grupul operativ pentru prezentarea informațiilor financiare aferente schimbărilor climatice.

Documentul în limba română poate fi consultat la secțiunea Publicații – Organisme internaționale – Raportare Integrată de pe site-ul CECCAR.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Dâmbovița: Digitalizarea, soluția pentru creșterea performanțelor IMM-urilor

CECCAR FM

Publicat

pe

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița a organizat miercuri, 28 septembrie, primul eveniment din seria IMM DIGITall, un program derulat de organizație, menit să susțină digitalizarea IMM-urilor prin cursuri gratuite de formare în acest domeniu pentru angajații acestor societăți.

La eveniment a participat și Gabriela Anghel (foto), președintele Consiliului Filialei CECCAR Dâmbovița. De asemenea, au fost prezenți reprezentanți ai instituțiilor locale din domeniul reglementării relațiilor de muncă și ocupării forței de muncă – Constanța Anghel, director executiv, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Dâmbovița; Marius Lixandru, inspector-șef în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Dâmbovița –, alături de Andrei Picioruș, coordonator al proiectului IMM DIGITall.

Dezbaterile au vizat soluții digitale pentru creșterea performanțelor IMM-urilor; reducerea deficitului forței de muncă; creșterea capacității firmelor de a adapta noile tehnologii la nevoile piețelor actuale; facilitarea adaptării activităților IMM-urilor la cerințele globale, prin digitalizare; marketingul digital – servicii de promovare și comunicare pentru afaceri.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Sibiu: Dialogul cu profesioniștii contabili membri CECCAR, baza pentru soluții legislative în sprijinul antreprenorilor

CECCAR FM

Publicat

pe

Filiala CECCAR Sibiu a găzduit, recent, o întâlnire profesională la care a participat, alături de conducerea și membri ai filialei, senatorul Claudiu Mureșan, economist de profesie. Impozitarea afacerilor, sistemul Revisal, soluții pentru companii în contextul deficitului de forță de muncă calificată, standardizarea programului de salarizare și aspecte legate de plata concediilor medicale au fost câteva dintre subiectele dezbătute de profesioniștii contabili pe parcursul reuniunii.

Claudiu Mureșan: Contabilitatea este „liniștea afacerilor reușite”

În urma întâlnirii, parlamentarul Claudiu Mureșan a precizat că dialogul profesionist cu toate părțile interesate, consultarea specialiștilor care cunosc în detaliu mecanismele de business – profesioniștii contabili membri CECCAR – reprezintă baza pentru identificarea soluțiilor legislative menite să susțină businessurile autohtone, implicit economia națională.

Într-o postare în social media, parlamentarul s-a declarat încântat de întâlnirea cu conducerea și cu membrii Filialei CECCAR Sibiu: „Aproape șase ore de discuții intense, subiecte multe și interesante dezbătute cu oameni bine pregătiți profesional, mereu în căutarea soluțiilor de eficientizare a businessului, dedicați afacerilor pe care le gestionează, zi de zi. Am discutat despre taxele pe care trebuie să le plătească companiile, despre sistemul Revisal, despre problemele pe care le întâmpină companiile în privința forței de muncă, despre coșul de ore de muncă al lucrătorilor și cine trebuie să susțină financiar concediile medicale.

Am discutat despre problema limitării numărului săptămânal de ore de muncă, despre standardizarea programului de salarizare, despre registrul de zilieri electronic folosit de către firmele din agricultură, despre utilitatea caselor de marcat, despre dividendele interimare, despre autorizarea anuala a punctelor de lucru, contractele de fiducie, și multe alte subiecte.

Așa se nasc inițiative legislative care vin în sprijinul antreprenorilor locali, în sprijinul angajaților, în sprijinul celor care produc plusvaloare. Pentru mine, CECCAR reprezintă echipa de profesioniști care stă în spatele afacerilor din România, cei care caută soluții pentru a crește performanța economică și financiara a businessurilor. Cineva spunea despre contabilitate că este «liniștea afacerilor reușite». Sunt cu totul de acord!”.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Lansarea proiectului DIGIX – Competențe digitale avansate pentru Industria 4.0

CECCAR FM

Publicat

pe

Am pus în mișcare rotițele proiectului „DIGIX – Competențe digitale avansate pentru Industria 4.0” (cod SMIS 142634), care este în implementare în perioada 19.09.2022-31.12.2023.

Confederația patronală UGIR – Uniunea Generală a Industriașilor din România este interesată să ofere sprijin întreprinderilor pentru a fi în pas, sau chiar a devansa era tehnologică în care trăim. Astăzi specialiștii în TIC – tehnologia informației și comunicațiilor sunt o necesitate pentru o companie care țintește dezvoltarea, viitorul.

UGIR alături de partenerii CECCAR și ASOCIAȚIA PENTRU DEZVOLTARE DURABILĂ SLATINA s-au concentrat pe tema susținerii întreprinderilor din sectoarele cu potențial competitiv în adaptarea la noile evoluții tehnologice și socio-economice, prin formarea capitalului lor uman din sfera TIC.

În lumina reflectoarelor proiectului sunt întreprinzătorii preocupați de inovare și dezvoltare, precum și angajații lor și specialiștii din sfera TIC. Vom aduce mai aproape de ei următoarele teme:

  • Dezvoltarea competitivă în sectoare cu potențial inovator, prin formare TIC relevantă
  • Certificarea formării non-formale în IT pentru angajați performanți, pregătiți pentru Industria 4.0
  • Consolidarea IMM-urilor prin pregătirea resursei umane, pentru a urmări progresul tehnologic prin inovare

Participanții la proiect vor beneficia de:

  • Acces gratuit la programele de formare în domeniul alfabetizării digitale, pentru a dobândi competențe avansate și dedicate specialiștilor TIC, care să încurajeze inovarea; 318 angajați ai firmelor din regiunile de implementare, vor beneficia de cursuri de formare profesională.
  • Acces gratuit la programul de evaluare și certificare a competențelor profesionale în domeniul alfabetizării digitale și TIC, obținute de către angajați pe alte căi decât cele formale – 24 de angajați certificați.
  • Sprijin personalizat pentru 40 de întreprinderi, din care 32 IMM, pentru o mai bună adaptare la schimbările structurale, anticiparea nevoilor viitoare de competențe ale salariaților ca urmare a progresului tehnologic;
  • Sprijin în elaborarea și introducerea de programe de învățare la locul de muncă în domeniul alfabetizării digitale și TIC – minim 40 de întreprinderi, din care cel puțin 32 IMM-uri.
  • Planificăm o Campanie de conștientizarea a 200 de angajatori.

Și pentru că cifrele contează, amintim că proiectul este finanțat prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020 și are o valoare totala de 4.769.716,31 lei, din care 4.054.258,86 lei este cofinantare UE. Activitățile proiectului vizează regiunile: Nord-Est, Sud-Est, Sud Muntenia, Sud-Vest Oltenia.

Echipa de proiect
performanta@ugir.ro

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

  • http://southcast01.ceccarfm.ro:8000/
  • CECCAR FM