Connect with us

ECONOMIE

Ministrul Mediului: Unele programe derulate de AFM vor fi descentralizate

CECCAR FM

Publicat

pe

Unele programe derulate de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) vor fi descentralizate, iar primul program de acest fel va fi „Rabla” local, pentru casarea mașinilor mai vechi de 15 ani, a declarat ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tanczos, citat de Agerpres.

„Am aprobat o Ordonanță de Urgență acum două săptămâni prin care am făcut posibilă inclusiv descentralizarea unor programe finanțate de AFM, tocmai pentru a crește poate și de mii de ori capacitatea de implementare. Prin includerea autorităților publice locale în procesul de implementare putem să creștem foarte mult capacitatea de implementare a acestor programe. Discutăm zilele acestea cu AFM aceste aspecte. Primul program descentralizat va fi Rabla local, pentru mașini mai vechi de 15 ani, acolo unde banii vor fi, conform Ordonanței de Urgență, dați în prealabil autorității locale cu un scop anume”, a spus Barna Tanczos.

În același timp, ministerul de resort pregătește pentru acest an o nouă sesiune a programului „Casa Verde Fotovoltaice”.

„În mod similar, căutăm soluția și pentru fotovoltaice. Ne așteptăm la o nouă sesiune a Programului «Casa Verde Fotovoltaice», în acest an. Din calculele noastre, cererea este una imensă, de sute mii de gospodării, probabil, care doresc să instaleze asemenea panouri fotovoltaice. Noi trebuie să eliminăm barierele instituționale, birocratice, să creștem capacitatea de implementare. Am identificat sursele pentru finanțare și putem asigura un buget multianual de ordinul miliardelor de lei pentru acest program național foarte mult așteptat. Singura barieră rămâne partea de cantități de panouri fotovoltaice produse și capacitatea de instalare a companiilor care lucrează în acest domeniu. Dacă reușim să facem această descentralizare, cu siguranță rezolvăm partea administrativă și birocratică”, a precizat ministrul Mediului.

Potrivit datelor comunicate de oficial, până la acest moment, în Programul „Casa Verde Fotovoltaice” au primit decizia de finanțare 13.000 de dosare, iar până la finele anului în curs toate cele 45.000 de solicitări depuse vor fi rezolvate.

„Sunt peste 13.000 de dosare care au primit, deja, decizia de finanțare și alte 10.000 care probabil într-o lună vor primi deciziile de acceptare sau de refuz din partea instituției și până la sfârșitul anului toate cele 45.000 de dosare vor fi închise, în sensul evaluării și comunicării. S-a început foarte târziu și niciodată nicio instituție nu a avut atâtea dosare. A crescut foarte mult cererea pentru acest program și capacitatea AFM nu a fost prevăzută niciodată pentru evaluarea a zeci mii de dosare. Această instituție a fost construită pentru programe, pentru autorități publice locale, care sunt în total 3.000 în țară. Numărul de zeci de mii de dosare a pus în dificultate instituția, am crescut capacitatea de implementare și acolo. Angajăm 100 de oameni, creștem personalul AFM, dar soluția pe termen mediu și lung este descentralizarea”, a apreciat Barna Tanczos.

ECONOMIE

CECCAR Ialomița: Cum transformi o idee de afacere în succes? Simpozionul Antreprenor pentru viitor, la a VI-a ediție

CECCAR FM

Publicat

pe

CECCAR Ialomița a găzduit joi, 17 noiembrie, simpozionul Antreprenor pentru viitor, eveniment aflat la a VI-a ediție. Acțiunea, organizată în colaborare cu Liceul Tehnologic „Al. I. Cuza” din Slobozia, a reunit oameni de afaceri locali, autorități publice locale, profesioniști contabili din județ, alături de elevi ai claselor cu profil economic din cadrul instituției de învățământ.

Evenimentul a urmărit creșterea gradului de conștientizare în rândul noilor generații asupra importanței culturii antreprenoriale în societate. Elevii au aflat direct de la sursă – reprezentanți ai mediului de business, profesioniști contabili membri ai filialei, oficiali ai administrației publice județene și locale – despre riscurile, dar și avantajele pe care le presupune activitatea de antreprenoriat, sfaturi de a-și dezvolta propriul business, rolul administrației publice în sprijinirea unui antreprenoriat eficient, contribuția mediului antreprenorial la dezvoltarea comunității.

Cu prilejul dezbaterii privind rolul și importanța profesioniștilor contabili în activitatea firmei, experți contabili din județ și-au prezentat poveștile de succes, subliniind că dezvoltarea propriei afaceri reprezintă o oportunitate de dezvoltare atât pe plan profesional, cât și personal. Perseverența, proactivitatea, adaptabilitatea și expertiza pe care o implică obținerea unei calificări profesionale în domeniu, de expert contabil sau contabil autorizat, sunt trăsăturile definitorii ale unui antreprenor de succes în domeniul financiar- contabil, au subliniat membrii filialei prezenți la eveniment.

Prezent la eveniment, prefectul județului Ialomița, Constantin Marin, i-a încurajat pe elevi să se implice în dezvoltarea comunității, să-și descopere talentul, pasiunea și să învețe de la profesioniști cum să devină profesioniști pentru a obține performanța.

„Sunt onorat să fiu aici, într-un mediu al profesioniștilor și al antreprenoriatului, printre oamenii care au fondat unele dintre cele mai de succes afaceri din acest județ. Eu am o viziune despre acest fenomen al antreprenorilor de viitor. Sfătuiesc orice tânăr cu care ajung să interacționez să se implice, să nu stea pe margine. (…) Din punctul meu de vedere, al profesorului, căci meseria mea de bază aceasta este, copiii de astăzi trebuie să înțeleagă din această întâlnire că se poate. Aveți în față oameni de bază ai afacerilor locale, interacționați cu ei, sfătuiți-vă, căutați-i atunci când aveți nevoie de un sfat, de o orientare. (…) De multe ori, antreprenoriatul poate fi o meserie de vocație, nu oricine poate fi antreprenor, așa cum nu oricine poate fi preot sau medic, de aceea tinerii trebuie să fie îndrumați spre descoperirea propriilor talente. Nu există om fără talent, unul este pictor, altul muzician, unul tâmplar, altul tractorist, important este să vă descoperiți fiecare propriile abilități. Fiți cei mai buni în ceea ce faceți (…). Faceți performanță fiecare în domeniul lui și astfel societatea va progresa. Putem să fim orice în lumea asta dacă ne descoperim propriile abilități. Vă doresc succes în tot ceea ce faceți și în ce hotărâți să faceți pe viitor! Învățați de la profesioniști și apropiați-vă de oameni cinstiți și muncitori în această viață”, a precizat prefectul județului Ialomița.

Un reportaj al evenimentului, publicat de Antena Ialomițeană, poate fi urmărit mai jos.

Continuare

ECONOMIE

MIPE a publicat calendarul apelului pentru digitalizarea IMM-urilor, finanțat prin PNRR

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de coordonator de reforme și investiții, a anunțat calendarul aferent apelului de proiecte pentru granturile de până la 100.000 de euro pentru digitalizarea IMM-urilor, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Astfel, potrivit calendarului, lansarea Ghidului va avea loc la 15 decembrie 2022, depunerea proiectelor se va face în intervalul 1 februarie 2023 – 30 martie 2023, iar evaluarea proiectelor în perioada 1 aprilie 2023 – 31 mai 2023. Prima etapă de semnare a contractelor este programată pentru 30 iunie 2023, iar etapa a II-a de semnare a contractelor la 31 august 2023.

Potrivit unui comunicat al MIPE, apelul beneficiază de o alocare de 347,5 milioane euro și este destinat întreprinderilor, societăți reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care se încadrează în categoria de IMM și au sediul social în România.

Apelul este unul competitiv și va sprijini următoarele tipuri de acțiuni:  achiziții de hardware TIC; ▪ achiziții de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale; ▪ dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation; ▪ achiziții de tehnologii blockchain; ▪ achiziții de sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality, virtual reality; ▪ achiziționare website de prezentare; ▪ achiziția de servicii de tip cloud și IoT; ▪ instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC; ▪ consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile etc.

Continuare

ECONOMIE

MF a actualizat proiectul de propuneri privind noile măsuri fiscal-bugetare

CECCAR FM

Publicat

pe

Minsterul Finanțelor (MF) a publicat pe site-ul instituției varianta actualizată a proiectului de OUG privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (proiect a cărui formă inițială a fost prezentată pe larg în CECCAR Business Magazine aici). Potrivit Notei de fundamentare a actului normativ, proiectul a fost promovat în contextul necesității adoptării Strategiei fiscal-bugetare pe perioada 2023 – 2025, a legii bugetului de stat și a legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2023.

Între altele, noul proiect prevede, în plus față de varianta inițială publicată în urmă cu câteva zile, majorarea valorii indemnizației sociale pentru pensionari de la 1.000 la 1.125 lei.

De asemenea, se reglementează că pensiile militare de stat se indexează diferențiat, în funcție de data stabilirii dreptului la pensie, pentru acoperirea ratei medii anuale a inflației.

În ceea ce privește implementarea măsurii 200 de lei din salariul minim, sumă netaxabilă, se propune ca suma de 200 lei să fie diminuată proporțional cu numărul de zile din lună în care angajații realizează venituri din salarii și asimilate salariilor al căror nivel îndeplinesc condițiile cumulative propuse, respectiv nivelul salariului de bază lunar brut sau al soldei lunare, după caz, stabilit/ă potrivit contractului individual de muncă/raportul de serviciu, fără a include sporuri și alte adaosuri, este la nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată și nivelul maxim al venitului brut din salarii și asimilate salariilor realizat de angajații vizați să nu depășească suma de 4.000 lei/lună, inclusiv.

Totodată, potrivit Notei de fundamentare, avându-se în vedere faptul că acordarea facilității fiscale privind neimpozitarea și neincluderea în baza lunară de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii a sumei de 200 lei poate avea consecințe negative asupra drepturilor viitoare din sistemul asigurărilor sociale și pensii, în sensul în care, reglementarea în forma actuală, conduce la excluderea, din calculul drepturilor de pensie, a sumei de 200 lei, în condițiile în care, acordarea facilităților fiscale are drept scop îmbunătățirea standardelor de viață ale persoanelor cu venituri la nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, atât în calitatea lor de asigurați, cât mai ales în calitatea de viitori pensionari, se propune ca, prin derogare de la prevederile art. 96 alin. (2) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul public de pensii, cu modificările și completările ulterioare, la calculul punctajului lunar să se utilizeze și suma de 200 lei/lună, pentru care se acordă facilitatea fiscală. „În lipsa acestei reglementări facilitatea fiscală nu își atinge scopul pentru care a fost instituită, conducând la diminuarea drepturilor de pensie pentru această categorie de persoane”, menționează reprezentanții MF.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

  • http://southcast01.ceccarfm.ro:8000/
  • CECCAR FM