Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Ialomița: Cum transformi o idee de afacere în succes? Simpozionul Antreprenor pentru viitor, la a VI-a ediție

Radio CECCAR FM

CECCAR Ialomița a găzduit joi, 17 noiembrie, simpozionul Antreprenor pentru viitor, eveniment aflat la a VI-a ediție. Acțiunea, organizată în colaborare cu Liceul Tehnologic „Al. I. Cuza” din Slobozia, a reunit oameni de afaceri locali, autorități publice locale, profesioniști contabili din județ, alături de elevi ai claselor cu profil economic din cadrul instituției de învățământ.

Evenimentul a urmărit creșterea gradului de conștientizare în rândul noilor generații asupra importanței culturii antreprenoriale în societate. Elevii au aflat direct de la sursă – reprezentanți ai mediului de business, profesioniști contabili membri ai filialei, oficiali ai administrației publice județene și locale – despre riscurile, dar și avantajele pe care le presupune activitatea de antreprenoriat, sfaturi de a-și dezvolta propriul business, rolul administrației publice în sprijinirea unui antreprenoriat eficient, contribuția mediului antreprenorial la dezvoltarea comunității.

Cu prilejul dezbaterii privind rolul și importanța profesioniștilor contabili în activitatea firmei, experți contabili din județ și-au prezentat poveștile de succes, subliniind că dezvoltarea propriei afaceri reprezintă o oportunitate de dezvoltare atât pe plan profesional, cât și personal. Perseverența, proactivitatea, adaptabilitatea și expertiza pe care o implică obținerea unei calificări profesionale în domeniu, de expert contabil sau contabil autorizat, sunt trăsăturile definitorii ale unui antreprenor de succes în domeniul financiar- contabil, au subliniat membrii filialei prezenți la eveniment.

Prezent la eveniment, prefectul județului Ialomița, Constantin Marin, i-a încurajat pe elevi să se implice în dezvoltarea comunității, să-și descopere talentul, pasiunea și să învețe de la profesioniști cum să devină profesioniști pentru a obține performanța.

„Sunt onorat să fiu aici, într-un mediu al profesioniștilor și al antreprenoriatului, printre oamenii care au fondat unele dintre cele mai de succes afaceri din acest județ. Eu am o viziune despre acest fenomen al antreprenorilor de viitor. Sfătuiesc orice tânăr cu care ajung să interacționez să se implice, să nu stea pe margine. (…) Din punctul meu de vedere, al profesorului, căci meseria mea de bază aceasta este, copiii de astăzi trebuie să înțeleagă din această întâlnire că se poate. Aveți în față oameni de bază ai afacerilor locale, interacționați cu ei, sfătuiți-vă, căutați-i atunci când aveți nevoie de un sfat, de o orientare. (…) De multe ori, antreprenoriatul poate fi o meserie de vocație, nu oricine poate fi antreprenor, așa cum nu oricine poate fi preot sau medic, de aceea tinerii trebuie să fie îndrumați spre descoperirea propriilor talente. Nu există om fără talent, unul este pictor, altul muzician, unul tâmplar, altul tractorist, important este să vă descoperiți fiecare propriile abilități. Fiți cei mai buni în ceea ce faceți (…). Faceți performanță fiecare în domeniul lui și astfel societatea va progresa. Putem să fim orice în lumea asta dacă ne descoperim propriile abilități. Vă doresc succes în tot ceea ce faceți și în ce hotărâți să faceți pe viitor! Învățați de la profesioniști și apropiați-vă de oameni cinstiți și muncitori în această viață”, a precizat prefectul județului Ialomița.

Un reportaj al evenimentului, publicat de Antena Ialomițeană, poate fi urmărit mai jos.

PROFESIA CONTABILĂ

Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al CECCAR, reales membru al Consiliului ETAF

Radio CECCAR FM

Adunarea Generală a membrilor European Tax Adviser Federation (ETAF) s-a reunit la Bruxelles pentru a-și alege noua conducere și a discuta strategia organismului pentru 2024, aceea de a urmări și de a evalua toate inițiativele UE în domeniul fiscal și pe probleme profesionale. Cu acest prilej, prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, expert contabil și vicepreședinte al CECCAR, a fost reales ca membru în Consiliul ETAF pentru un nou mandat.

Înființată în decembrie 2015, ETAF este o organizație europeană care reunește 215.000 de profesioniști în domeniul fiscal din Franța, Germania, Belgia, România, Ungaria, Austria și Croația. Principalele obiective urmărite de ETAF sunt: furnizarea de opinii specializate în domeniul fiscal factorilor decizionali ai UE, promovarea bunei legiferări în domeniul fiscal, îmbunătățirea standardelor de calitate și a cunoștințelor profesioniștilor din domeniu, contribuirea la combaterea abuzurilor fiscale și a activităților ilegale, urmărirea elaborării unor reglementări profesionale sustenabile, creșterea transparenței, protejarea confidențialității și independenței profesiei și sprijinirea întreprinderilor într-un mediu globalizat.

În vederea îndeplinirii acestor obiective, ETAF colaborează strâns cu factorii decizionali de la nivelul UE, participând la consultările și ședințele relevante, promovează dialogul între structurile UE și părțile interesate, elaborează propuneri și pune în legătură actorii principali din domeniul fiscal, profesional și mediul de afaceri.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Ghid de inițiere în 5 pași pentru o tranziție sustenabilă a IMM-urilor

Radio CECCAR FM

Tranziția sustenabilă este un efort colectiv și un aspect ce privește întreaga societate. În calitate de elemente esențiale ale economiei europene, întreprinderile mici și mijlocii (IMM) au de jucat un rol esențial. Tranziția prezintă provocări, dar oferă și oportunități. Totuși, poate fi descurajator să începi să îți imaginezi, înainte de a fi complet informat, modul în care tranziția sustenabilă afectează o afacere.

Documentul elaborat și publicat de Accountancy Europe, Ghid de inițiere în 5 pași pentru o tranziție sustenabilă a IMM-urilorprezintă primii 5 pași pe care un IMM îi poate face pentru a-și începe călătoria sustenabilă. Este vital să inițiați procesul, chiar și cu pași mici, și să începeți treptat să pregătiți afacerea pentru ceea ce va urma.

IMM-urile se confruntă cu presiuni și așteptări din ce în ce mai mari pentru a-și face afacerile mai sustenabile și pentru a începe să raporteze cu privire la performanța lor în materie de sustenabilitate. Simultan, le sunt prezentate noi perspective, cum ar fi finanțarea verde și satisfacerea cerințelor consumatorilor, care pot aduce oportunități de afaceri favorabile.

Unele IMM-uri iau deja măsuri proactive pentru a-și adapta afacerile. Totuși, în același timp, multe IMM-uri și consilierii acestora sunt nesiguri cu privire la așteptările pe care trebuie să le îndeplinească și la standardele sau criteriile pe care să le urmeze. Mai mult, unele aspecte legate de sustenabilitate pot fi mai relevante pentru anumite IMM-uri decât pentru altele.

Documentul a fost întocmit de Accountancy Europe în colaborare cu Ecopreneur.eu – Federația Întreprinderilor Europene Sustenabile și European Association of Cooperative Banks (EACB). De asemenea, acesta include informații obținute din interviuri cu profesioniștii contabili din practicile mici și mijlocii (SMP-uri) din întreaga Europă care oferă servicii de sustenabilitate pentru clienții IMM-uri.

Documentul informativ este disponibil în limba română pe site-ul CECCAR, secțiunea Publicații­–Organisme internaționale–Alte documente de interes.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Schimbarea paradigmei în business: Raportarea de sustenabilitate și rolul activ al profesioniștilor contabili în asigurarea competitivității afacerilor în lanțul de valoare global

Radio CECCAR FM

La începutul acestei luni, CECCAR a participat, prin prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, expert contabil, vicepreședinte în Consiliul superior al CECCAR, la business breakfastul organizat de Camera de Comerț și Industrie București pe tema raportării de sustenabilitate, eveniment ce a reunit, la Palatul CCIB, profesioniști din domeniul financiar-contabil, autorități de reglementare și reprezentanți ai mediului de afaceri.

Evenimentul a fost organizat în contextul noilor reglementări privind raportarea de durabilitate, conform OMF nr. 85/2024, publicat în Monitorul Oficial nr. 75 din 26 ianuarie 2024. Aceste reglementări sunt parte integrantă a transpunerii Directivei (UE) 2022/2.464 a Parlamentului European și a Consiliului, cunoscută sub numele de Directiva CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive.

Robert-Aurelian Șova a punctat faptul că profesioniștii contabili și organizațiile profesionale de contabilitate au un rol direct și activ în realizarea unei raportări extinse, care oferă o imagine exhaustivă a valorii sustenabile a afacerii în timp. „S-a schimbat paradigma în domeniul financiar-contabil, în business, iar aspectele ce țin de mediu sunt foarte importante. Se face trecerea de la oferirea de servicii contabile tradiționale la raportarea integrată. Companiile, indiferent de mărimea acestora, trebuie să se adapteze la aceste transformări pentru a rămâne competitive în lanțul de valoare al businessurilor globale”, a declarat vicepreședintele CECCAR.

Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova a mai spus că, în contextul tendințelor și preocupărilor din ce în ce mai intense privind raportarea ESG (mediu, social, de guvernanță), CECCAR a întreprins acțiuni la diferite niveluri: integrarea ca membru în organizațiile internaționale reprezentative pentru cadrul de raportare ESG, crearea unui portal de informații în materie de ESG pentru părțile interesate, actualizarea programelor de educație contabilă profesională pentru dezvoltarea inițială și continuă a membrilor. În plus, CECCAR a luat măsura extinderii competențelor profesioniștilor contabili prin organizarea de cursuri dedicate. Participarea la evenimente pe această temă, consolidarea parteneriatului cu autoritățile de reglementare și promovarea raportării ESG prin crearea de rețele de afaceri sunt alte direcții de acțiune pe care CECCAR se concentrează pentru a veni în sprijinul membrilor care să ofere servicii integrate potrivite nevoilor mediului de afaceri.

„Suntem primul organism profesional din Europa care s-a alăturat SASB – Sustainability Accounting Standards Board, devenind membru în 2020. În iunie 2021, fuziunea dintre Consiliul Internațional de Raportare Integrată și SASB într-o organizație unificată – Value Reporting Foundation – a fost formalizată. În noiembrie 2021, Fundația IFRS a anunțat consolidarea nou-creatului International Sustainability Standards Board cu Climate Disclosure Standards Board și Value Reporting Foundation”, a conchis oficialul CECCAR.

Mai multe detalii puteți afla accesând pagina evenimentului.

Continuare

Trending