PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Sălaj: Dezbateri pe tema noii forme a Codului muncii
Codul muncii actualizat a fost tema seminarului organizat de CECCAR Sălaj la sediul filialei, la sfârșitul lunii august, la care au participat atât experți contabili și contabili autorizați, cât și specialiști din alte domenii.
Reprezentanți ai Inspectoratului Teritorial de Muncă Sălaj – Mariana Pop, consilier, și Luminița Nemeș, inspector-șef, au abordat subiecte de interes cu privire la forma actuală a Codului muncii și la modalitățile corecte de aplicare a reglementărilor în vigoare.
OG nr. 53/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii a reprezentat unul dintre subiectele principale ale dezbaterilor. S-a discutat, pe parcursul întâlnirii, cu privire la situația muncii nedeclarate în România și la consecințele acestei situații asupra angajatului, angajatorului, precum și la nivelul bugetului de stat.
Actul normativ mai sus amintit vizează adaptarea legislației naționale la noile provocări cu care se confruntă autoritățile, în special cele legate de fenomenul muncii nedeclarate, și reglementează situațiile care constituie muncă nedeclarată, precum și contravențiile și sancțiunile aplicate.
De asemenea, s-au discutat aspecte legate de contractele individuale de muncă atât cu timp parțial, cât și cele cu durată nedeterminată în alternanță cu unele spețe apărute la entități economice. Dezbateri au avut loc și pe seama evidențierii și ținerii la locul de muncă a orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orei de începere și a celei de sfârșit a programului de lucru.
Seminarul s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri pe tema legislației muncii în vigoare.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Maramureș: Întâlniri cu elevii care vor participa la faza județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a II-a
În perioada 1-5 aprilie, președintele Filialei CECCAR Maramureș, conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, a participat la întâlniri cu elevii de la cinci licee din județul Maramureș, ocazie cu care s-au discutat aspecte privind regulamentul de organizare a celei de-a II-a ediții a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă. Concursul este organizat de Ministerul Educației, în parteneriat cu Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Întâlnirile au avut loc la Liceul Tehnologic „Marmația” din Sighetu Marmației, Liceul din Borșa, Liceul Teologic Penticostal din Baia Mare, Colegiul Economic „Nicolae Titulescu” din Baia Mare și Liceul Tehnologic Agricol „Alexiu Berinde” din Seini.
Faza județeană a competiției, desfășurată cu sprijinul inspectoratelor școlare județene, este programată să se desfășoare la data de 19 aprilie a.c. Concursul susține educația tinerilor în domeniul financiar-contabil și își propune să contribuie la formarea noilor generații de profesioniști în domeniu. Competiția se adresează elevilor de liceu, din clasele a XI-a, filieră tehnologică, profil Servicii, calificarea profesională Tehnician în activități economice, oferindu-le oportunitatea de a-și demonstra și dezvolta cunoștințele teoretice și aplicative într-un cadru competitiv stimulativ.
Cu această ocazie au fost prezentate rolul și importanța CECCAR în formarea viitorilor profesioniști contabili și etapele necesare accesului la profesie.
(Copyright foto: ltmarmatia.ro)
Galerie foto
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR a publicat traducerea în limba română a seriei privind managementul calității dedicată întreprinderilor mici, elaborată de IAASB
În decembrie 2020, Consiliul pentru Standarde Internaționale de Audit și Asigurare (IAASB) a emis trei standarde privind managementul calității noi și revizuite care consolidează și modernizează abordarea firmei cu privire la managementul calității:
• Standardul Internațional privind Managementul Calității (ISQM) 1,
• ISQM 2, Revizuirea calității misiunilor, și
• ISA 220 (revizuit), Managementul calității pentru un audit al situațiilor financiare.
În acest context a fost emisă seria privind managementul calității: implementarea de către întreprinderile mici, concepută pentru a oferi sprijin practic firmelor mici în ceea ce privește implementarea ISQM 1 și ISQM 2, precum și standardele și amendamentele conexe.
Partea I-a este dedicată pregătirii pentru noile standarde de management al calității, iar Partea a II-a elaborării unui plan de implementare dedicat.
Seria include discuții și exemple ilustrative referitoare la firmele mici. Nu uitați că termenul „firmă” este definit pentru a include și un practician individual. Firmele mici se prezintă sub diferite dimensiuni și activează în baza a numeroase structuri diferite. Tratarea tuturor posibilităților diferite nu ar fi posibilă, dar seria are în vedere următoarele scenarii posibile:
• Practician individual fără personal
• Practician individual cu personal și
• Firmă cu 2-5 parteneri cu personal.
Documentele sunt elaborate pentru a oferi sfaturi și îndrumări pentru o implementare practică și tratează:
● identificarea obiectivelor dumneavoastră referitoare la calitate;
● realizarea procesului dumneavoastră de evaluare a riscurilor la adresa calității;
● identificarea răspunsurilor existente la acele riscuri la adresa calității (cunoscute și ca politici și/sau proceduri ori „controale”); și
● implementarea, documentarea și comunicarea sistemului dumneavoastră de management al calității (SOQM-ului).
Documentele sunt disponibile în limba română pe site-ul CECCAR, secțiunea Publicații–Organisme internaționale–Norme Profesionale și ghiduri.
PROFESIA CONTABILĂ
Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al CECCAR, reales membru al Consiliului ETAF
Adunarea Generală a membrilor European Tax Adviser Federation (ETAF) s-a reunit la Bruxelles pentru a-și alege noua conducere și a discuta strategia organismului pentru 2024, aceea de a urmări și de a evalua toate inițiativele UE în domeniul fiscal și pe probleme profesionale. Cu acest prilej, prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, expert contabil și vicepreședinte al CECCAR, a fost reales ca membru în Consiliul ETAF pentru un nou mandat.
Înființată în decembrie 2015, ETAF este o organizație europeană care reunește 215.000 de profesioniști în domeniul fiscal din Franța, Germania, Belgia, România, Ungaria, Austria și Croația. Principalele obiective urmărite de ETAF sunt: furnizarea de opinii specializate în domeniul fiscal factorilor decizionali ai UE, promovarea bunei legiferări în domeniul fiscal, îmbunătățirea standardelor de calitate și a cunoștințelor profesioniștilor din domeniu, contribuirea la combaterea abuzurilor fiscale și a activităților ilegale, urmărirea elaborării unor reglementări profesionale sustenabile, creșterea transparenței, protejarea confidențialității și independenței profesiei și sprijinirea întreprinderilor într-un mediu globalizat.
În vederea îndeplinirii acestor obiective, ETAF colaborează strâns cu factorii decizionali de la nivelul UE, participând la consultările și ședințele relevante, promovează dialogul între structurile UE și părțile interesate, elaborează propuneri și pune în legătură actorii principali din domeniul fiscal, profesional și mediul de afaceri.
-
ÎNREGISTRĂRIacum 4 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 11.04.2024
-
ECONOMIEacum 2 zile
Legea care reformează sistemul de asistență socială, promulgată
-
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 16.04.2024
-
ECONOMIEacum o zi
MF propune noi reglementări privind înregistrarea în contabilitate a unor impozite
-
ECONOMIEacum 4 zile
BEI va majora finanțarea pentru tehnologiile cu dublă utilizare
-
ECONOMIEacum 2 zile
CE solicită opinii cu privire la modul de punere în comun a cererii de materii prime strategice
-
PROFESIA CONTABILĂacum o zi
Ghid de inițiere în 5 pași pentru o tranziție sustenabilă a IMM-urilor
-
ECONOMIEacum 4 zile
CFR Călători suplimentează numărul trenurilor în minivacanța de 1 Mai și Paște