PROFESIA CONTABILĂ
Cele mai mari provocări ale profesiei contabile și viitorul acesteia, dezbătute la cea de-a XXII-a ediție a Congresului profesiei contabile din România. Noua identitate vizuală a CECCAR
Gândirea integrată, globalizarea și tehnologia, cele trei mari provocări cu care se confruntă profesia contabilă, și viitorul pe care acestea îl conturează profesiei au fost discutate de specialiști la cea de-a XXII-a ediție a Congresului profesiei contabile din România, eveniment organizat de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România la Palatul Parlamentului, în perioada 28-29 septembrie.
Mesaje de salut și de apreciere la adresa profesiei contabile și a experților contabili și contabililor autorizați au fost transmise de președintele României, Klaus Iohannis, Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei române, Eugen Orlando Teodorovici – ministrul Finanțelor Publice, Ștefan Mihu – vicepreședinte al Comisiei pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital din Senatul României, Vasile Cocoș – membru în Comisia pentru buget, finanțe și bănci din Camera Deputaților, Dantes Nicolae Bratu – inspector general de stat la Inspecția Muncii, Cristiana Doina Tudor – președintele Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS), George Constantin Păunescu – președintele Uniunii Generale a Industriașilor din România (UGIR), Florin Jianu – președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Rachel Grimes – președintele International Federation of Accountants (IFAC); Gheorghe Florea – președintele Uniunii Naționale a Barourilor din România (UNBR), Eugen Dragoș Doroș – prim-vicepreședinte al Camerei Consultanților Fiscali (CCF).
Toate mesajele au conținut urări de succes adresate Congresului, aprecieri față de activitatea CECCAR, relevându-se dorința comună de a dezvolta și aprofunda colaborarea reciprocă în vederea sporirii contribuțiilor la accelerarea progresului economico-social al României.
Congresul s-a desfășurat pe parcursul a două zile, având loc următoarele dezbateri:
- Panelul I – Gândirea integrată, globalizarea și tehnologia – viitorul profesiei, al cărui moderator a fost prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, președintele Consiliului Superior (CS) al CECCAR; Speakeri: Alexandra Lazăr – director, Direcția de legislație și reglementări contabile, Ministerul Finanțelor Publice; Philippe Arraou – membru în Consiliul IFAC, președinte de onoare Conseil Supérieur de l’Ordre des Experts-Comptables (CSOEC) Franța, prim-vicepreședinte Comité de Integración Latino Europa-América (CILEA) și președinte European Tax Adviser Federation (ETAF); Robert Stenhouse – vicepreședinte Association of Chartered Certified Accountants (ACCA); Laura Ștefan – Manager, Specialist sales, Commercial Business, Development, Mastercard;
- Panel internațional în cooperare cu ETAF: Fiscalitatea în economia digital, moderat de prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, președintele CS al CECCAR; Speakeri: Philippe Arraou – membru în Consiliul IFAC, președinte de onoare Conseil Supérieur de l’Ordre des Experts-Comptables (CSOEC) Franța, prim-vicepreședinte Comité de Integración Latino Europa-América (CILEA) și președinte European Tax Adviser Federation (ETAF); Maria-Iulia Sobolevschi-David – vicepreședinte, Camera Consultanților Fiscali; Adrian Groșanu, președintele Filialei CECCAR Cluj;
- Panelul II: Creșterea relevanței cadrului de raportare în contextul actual, moderat de conf. univ. dr. Marcel Vulpoi – Academia de Studii Economice (ASE) București; Speakeri: Ioana Bădescu – membru în Consiliul Superior al CECCAR; Laurențiu Dodocioiu – director Direcția metodologie, contabilitate, instituții publice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; Aurel Andrei – președintele Filialei CECCAR București; Prof. univ. dr. Ovidiu Constantin Bunget – președintele Filialei CECCAR Timiș.
Concluziile discuțiilor celei de-a XXII-a ediții a Congresului profesiei contabile din România, prezentate de președintele Consiliului Superior al CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, expert contabil, s-au referit la necesitatea adaptării activității profesioniștilor contabili la era digitală, la cerințele businessului, pentru a-i furniza acestuia servicii integrate, care să îi poziționeze „la dreapta antreprenorului”, pentru a-i ghida direcțiile de acțiune ale acestuia, astfel încât rezultatul să fie dezvoltarea afacerii. Și tocmai acesta este motivul pentru care CECCAR vine în sprijinul membrilor cu programe de pregătire profesională adaptate actualității economice și sociale, urmând ca, potrivit declarațiilor președintelui CS al CECCAR, paleta acestora să fie extinsă în scurt timp.
Totodată, concluziile Congresului au evidențiat faptul că schimbările pe care le trăim fac ca paradigma de gândire anterioară să nu se mai regăsească în noul context, însă aceste modificări nu afectează și fundamentele raționamentului profesioniștilor contabili, iar sistemele ce trebuie să fie implementate trebuie să fie adaptate la cultura fiecărui popor, pentru ca rezultatele să se reflecte în progresul economiei.
De asemenea, discuțiile din paneluri au arătat importanța implicării profesiei contabile în domeniul fiscal. „Ca membri ai ETAF, suntem în mijlocul problemelor care frământă astăzi Europa. Este foarte important că avem mijloacele care să ne permită ca în urma consultărilor interne ale membrilor ETAF să propunem Comisiei Europene politici, moduri de abordare, modificări”, a declarat președintele CS al CECCAR.
Temele abordate pe parcursul celor două zile preocupă nu doar profesioniștii contabili din România, ci întreaga comunitate, la nivel global. „Toate aceste provocări – tehnologia, globalizarea, gândirea integrată – nu trebuie să ne sperie, ci trebuie să ne mobilizeze pentru a găsi soluții”, a subliniat Robert Aurelian Șova, în încheierea lucrărilor.
Cu prilejul evenimentului a fost lansată și noua identitate vizuală a organismului profesional.
„Această nouă eră în profesia contabilă, faptul că CECCAR este conștient de necesitatea adaptării profesiei la era digitală, la globalizare și faptul că deja am început să întreprindem măsuri concrete în a ne adapta ca profesie au condus la adaptarea imaginii și logoului, pornind de la tradiție la realitatea de azi și la viitor. S-au introdus în logo elemente care să sugereze digitalizarea și globalizarea, fiind de fapt vorba despre o restilizare a logoului anterior în care caduceul tradițional, care reprezenta comerțul, a fost stilizat, adăugându-i-se elemente care să specifice cartea digitală și globul”, a anunțat președintele Consiliului Superior al CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, referitor la noua imagine a organismului profesional.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Maramureș: Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș, 20 DE ANI – ARC PESTE TIMP
La 15 noiembrie 2024, CECCAR Maramureș a participat, prin conducerea filialei, la evenimentul Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș 20 de ani – Arc peste timp, desfășurat la Baia Mare. Evenimentul a reunit invitați speciali, reprezentanți ai unor instituții și organisme profesionale cu care consilierii juridici colaborează direct, alături de membri ai comunității juridice și economice locale.
Conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, președintele Consiliului Filialei CECCAR Maramureș, a prezentat activitățile și acțiunile în care se intersectează profesiile de consilier juridic și expert contabil, contribuind astfel la susținerea mediului economic și juridic.
În cadrul evenimentului, CECCAR Maramureș a oferit o diplomă de excelență pentru decanul Colegiului Consilierilor Juridici Maramureș, Nicușor Marin Blaga, pentru contribuțiile organizației în cele două decenii de activitate.
Loading…
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil
Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.
Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.
În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.
De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.
Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil
CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.
Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.
Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.
Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.
Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.
„Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru”, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.
Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.
Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.
„Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.
Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.
-
ÎNREGISTRĂRIacum 3 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 19.11.2024
-
ECONOMIEacum 2 zile
Lege promulgată: Noi modificări la Codul fiscal
-
ECONOMIEacum 3 zile
Pensionarii care au primit mai mulți bani, din culpa Casei de Pensii, nu mai restituie sumele respective
-
ECONOMIEacum 3 zile
Exporturile de cereale ale UE au scăzut cu o treime în acest sezon; România a fost cel mai mare exportator
-
ECONOMIEacum 2 zile
Un nou proiect major, de importanță strategică, pentru producția de baterii în România
-
ECONOMIEacum 3 zile
ANAF a actualizat Anexa la OPANAF nr. 3631/2015 pentru aprobarea competenței teritoriale de administrare
-
ECONOMIEacum 2 zile
BNR: Noile evaluări relevă o perspectivă înrăutățită a inflației comparativ cu previziunile precedente
-
PROFESIA CONTABILĂacum 4 zile
CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil