PROFESIA CONTABILĂ
Un nou instrument pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite de profesioniștii contabili, în interes public, disponibil acum în limba română: „Ghidul de gestionare a activităților pentru practicile mici și mijlocii, ediția a IV-a”, elaborat de IFAC
Practicile mici și mijlocii (PMM-uri) reprezintă o parte esențială a profesiei – acestea constituie o majoritate covârșitoare a firmelor și a cabinetelor individuale de contabilitate la nivel mondial și, în multe zone din lume, sunt principalul angajator al profesioniștilor contabili care își exercită profesia în firme specializate. Mai mult, PMM-urile deservesc, în general, întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri), care sunt un motor de creștere și inovație.
Este un fapt bine cunoscut că profesioniștii contabili au adesea rolul de consilieri preferați ai IMM-urilor, clienți cu care formează de obicei relații de lungă durată, bazate pe încredere, și cărora le pot oferi o multitudine de servicii profesionale de calitate.
În acest context, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), în completarea inițiativelor Federației Internaționale a Contabililor (IFAC) care vizează creșterea profilului și dezvoltarea capacității PMM-urilor la nivel mondial, vine în sprijinul membrilor săi prin publicarea traducerii în limba română a celei mai noi ediții a Ghidului de gestionare a activităților pentru practicile mici și mijlocii, aceasta putând fi consultată gratuit de pe www.ceccar.ro.
Ghidul de gestionare a activităților pentru practicile mici și mijlocii, ediția a IV-a, publicat de IFAC în limba engleză în luna mai 2018, a fost tradus de CECCAR ca parte a strategiei sale prioritare de a pune la dispoziția membrilor informații relevante și de actualitate pentru a-i susține în exercitarea profesiei la standarde de înaltă calitate, în interesul public.
Publicația reprezintă un instrument util pentru îmbunătățirea serviciilor profesionale pe care profesioniștii contabili le oferă clienților lor– în special celor din categoria IMM-urilor – în calitate de parteneri de încredere ai mediului de afaceri din România dar și un mijloc bun de cunoaștere a modalității de funcționare a unei practici de contabilitate de către antreprenori. Având în vedere complexitatea textului, Ghidul poate fi folosit ca îndrumar și de IMM-urile din alte domenii.
Ghidul oferă îndrumări detaliate pentru a ajuta PMM-urile să funcționeze eficient, într-o manieră sigură și profitabilă, pe piața globală din ce în ce mai complexă și mai competitivă a serviciilor profesionale. Organizat în opt module de sine stătătoare, descrise pe scurt mai jos, Ghidul oferă PMM-urilor principii de gestionare a activității și îndrumări privind cele mai bune practici pe teme care includ: planificarea strategică, managementul resurselor umane, managementul relației cu clienții și planificarea succesiunii.
Modulul 1 Planificarea pentru firma dumneavoastră
Ingredientul esențial al succesului este ca fiecare firmă să își cunoască propria strategie – calea pe care partenerii și angajații doresc să o urmeze. Nu există neapărat o singură direcție bună sau rea pentru o firmă de contabilitate. Firmele de succes pot fi foarte specializate sau generale, axându-se pe servicii referitoare la tranzacții sau pe servicii tradiționale de contabilitate ori pe servicii de consultanță la nivel înalt.
Modulul 1 analizează întreprinderea, procesele de planificare strategică și politicile mai detaliate care guvernează elaborarea și implementarea planului strategic în cadrul firmei dumneavoastră.
Modulul 2 Modele de practică, asociații și rețele
Dacă o firmă de contabilitate este construită pe o temelie solidă formată dintr-un proces decizional bun, procese etice și eficiente și o echipă echilibrată de lideri dedicați, ea poate fi încrezătoare cu privire la viitorul său pe termen lung.
Modulul 2 prezintă considerentele structurale inerente în deținerea sau conducerea unei firme de contabilitate și diferitele modele disponibile. Acesta include analiza participării la profit și a procesului decizional din cadrul unei firme și utilizarea rețelelor pentru a adăuga valoare și pentru a crește profitabilitatea.
Modulul 3 Construirea și dezvoltarea firmei dumneavoastră
Modulul 3 dezvoltă temele acoperite în Modulele 1 și 2, analizând mai în detaliu problemele aferente elaborării unei strategii de creștere, construirii unei practici de consultanță de afaceri, modalităților de a face față reglementărilor și concurenței în continuă creștere, stabilirii prețurilor, marketingului și dezvoltării unei culturi a firmei.
Modulul 4 Puterea oamenilor: Dezvoltarea unei strategii care implică oamenii
Măsura în care firma dumneavoastră poate oferi servicii bune și poate avea succes este determinată de calibrul personalului și al conducerii dumneavoastră.
Modulul 4 analizează elementele-cheie care vor juca un rol esențial în îndeplinirea obiectivelor firmei dumneavoastră – oamenii. Acest modul explorează rolul dumneavoastră ca lider, precum și problemele de personal care trebuie tratate pe măsură ce firma dumneavoastră se dezvoltă, incluzând abilitatea firmei dumneavoastră de a atrage, păstra, motiva și instrui angajații.
Modulul 5 Valorificarea tehnologiei
În contextul modificărilor permanente, perturbărilor digitale, sporirii reglementărilor și apariției diferitelor sisteme de raportare globală, este și mai important ca firmele să adopte cele mai bune practici în ceea ce privește tehnologiile emergente cum ar fi rețelele sociale, telefoanele inteligente și Cloud Computing.
Modulul 5 analizează rolul din ce în ce mai important pe care îl joacă tehnologia în succesul unei firme de contabilitate. Selectarea, implementarea și gestionarea eficientă a tehnologiilor, precum și instruirea angajaților în utilizarea acestor instrumente sunt esențiale pentru succesul oricărei firme.
Modulul 6 Managementul relației cu clienții
Existența unor relații solide și eficiente cu clienții este coloana vertebrală a unei firme de contabilitate de succes. Relațiile pe care contabilii le au cu clienții lor sunt esențiale pentru valoarea firmei de contabilitate. Concurența sporită impune firmelor să își mențină și să își îmbunătățească relațiile cu clienții. Reglementările sporite fac mai importantă decât oricând cunoașterea clienților dvs.
Modulul 6 analizează dezvoltarea și întreținerea permanentă a relațiilor cu clienții, precum și strategiile de îmbunătățire și consolidare a relațiilor cu clienții, inclusiv rețelele, referințele și alte alianțe.
Modulul 7 Gestionarea riscurilor
Conceptul de risc este bine cunoscut practicienilor. Cu toate acestea, importanța problemelor legate de riscuri și de gestionarea lor a crescut ca urmare a creșterii, în ultimii ani, a numărului și dimensiunilor despăgubirilor revendicate în instanță.
Modulul 7 analizează gestionarea riscurilor și efectele specifice asupra activității practicilor. Acesta oferă un cadru de lucru pentru identificarea, evaluarea și luarea de măsuri împotriva riscurilor în cadrul unei firme. Modulul discută aspectele etice și măsurile de protecție care pot fi folosite pentru a trata amenințările de ordin etic, rolul sistemelor de control al calității și măsurile suplimentare de atenuare a riscurilor, precum asigurările.
Modulul 8 Planificarea succesiunii
Pe măsură ce profesioniștii contabili înaintează în vârstă, gândurile lor se întorc inevitabil la valoarea activelor lor din cadrul unei firme și la strategiile lor de retragere din firmă și, în cele din urmă, din profesia contabilă.
Modulul 8 analizează importanța unui plan de succesiune care să permită retragerea ordonată a practicienilor, precum și strategiile care pot fi implementate pentru pregătirea succesiunii. Modulul include discuții cu privire la evaluare și stabilirea prețurilor, precum și la opțiuni de consolidare, fuziuni și preluări interne și externe.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Maramureș: Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș, 20 DE ANI – ARC PESTE TIMP
La 15 noiembrie 2024, CECCAR Maramureș a participat, prin conducerea filialei, la evenimentul Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș 20 de ani – Arc peste timp, desfășurat la Baia Mare. Evenimentul a reunit invitați speciali, reprezentanți ai unor instituții și organisme profesionale cu care consilierii juridici colaborează direct, alături de membri ai comunității juridice și economice locale.
Conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, președintele Consiliului Filialei CECCAR Maramureș, a prezentat activitățile și acțiunile în care se intersectează profesiile de consilier juridic și expert contabil, contribuind astfel la susținerea mediului economic și juridic.
În cadrul evenimentului, CECCAR Maramureș a oferit o diplomă de excelență pentru decanul Colegiului Consilierilor Juridici Maramureș, Nicușor Marin Blaga, pentru contribuțiile organizației în cele două decenii de activitate.
Loading…
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil
Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.
Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.
În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.
De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.
Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil
CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.
Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.
Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.
Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.
Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.
„Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru”, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.
Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.
Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.
„Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.
Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.
-
ÎNREGISTRĂRIacum 3 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 19.11.2024
-
ECONOMIEacum 2 zile
Lege promulgată: Noi modificări la Codul fiscal
-
ECONOMIEacum 2 zile
Un nou proiect major, de importanță strategică, pentru producția de baterii în România
-
ECONOMIEacum 3 zile
Pensionarii care au primit mai mulți bani, din culpa Casei de Pensii, nu mai restituie sumele respective
-
ECONOMIEacum 3 zile
Exporturile de cereale ale UE au scăzut cu o treime în acest sezon; România a fost cel mai mare exportator
-
ECONOMIEacum 3 zile
ANAF a actualizat Anexa la OPANAF nr. 3631/2015 pentru aprobarea competenței teritoriale de administrare
-
ECONOMIEacum 2 zile
BNR: Noile evaluări relevă o perspectivă înrăutățită a inflației comparativ cu previziunile precedente
-
PROFESIA CONTABILĂacum 4 zile
CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil