Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din Buletinul de știri ETAF – 29 iunie 2020

Discuțiile pe marginea negocierilor din cadrul OCDE privind impozitarea digitală au fost reluate săptămâna aceasta prin intermediul unei scrisori trimise de miniștrii de Finanțe ai Italiei, Franței, Spaniei și Marii Britanii către secretarul Trezoreriei Statelor Unite, Steven Mnuchin.

Radio CECCAR FM

Franța, Italia, Spania și Marea Britanie susțin o abordare etapizată în legătură cu impozitul digital

Discuțiile pe marginea negocierilor din cadrul OCDE privind impozitarea digitală au fost reluate săptămâna aceasta prin intermediul unei scrisori trimise de miniștrii de Finanțe ai Italiei, Franței, Spaniei și Marii Britanii către secretarul Trezoreriei Statelor Unite, Steven Mnuchin. Miniștrii „sunt de părere că o abordare etapizată, concentrată inițial pe serviciile digitale automatizate, ar facilita considerabil sarcina de a obține o soluție bazată pe consens și ar face mai plauzibilă perspectiva încheierii unui acord politic în acest an”. Aceștia subliniază faptul că o asemenea abordare etapizată ar „deschide calea către posibile soluții de tranziție care pot fi discutate cu Statele Unite, în special în ceea ce privește impozitul național existent sau viitor privind serviciile digitale”. La 24 iunie, Pascal Saint-Amans (Directorul Centrului pentru Administrație și Politică Fiscală din cadrul OCDE) a sigurat că discuțiile nu au fost întrerupte și că, odată cu încheierea alegerilor prezidențiale din SUA, negocierile ar putea deveni mai facile.

Termenele-limită pentru DAC 6 și TVA pentru comerțul electronic au fost amânate

La 24 iunie, Consiliul UE a adoptat oficial amendamentul la Directiva privind cooperarea administrativă în domeniul fiscalității care amână anumite limite de timp pentru completarea și schimbul de informații ca urmare a pandemiei de COVID-19. Statele membre au opțiunea de a amâna până la 6 luni:

  • schimburile automate de informații privind conturile financiare ai căror beneficiari sunt rezidenți fiscali într-un alt stat membru;
  • angajamentele de planificare fiscală transfrontalieră raportabile.

În aceeași zi, Coreperul (Comitetul Reprezentanților Permanenți ai guvernelor statelor membre pe lângă Uniunea Europeană) a ajuns la un acord în ceea ce privește amânarea cu șase luni a implementării regimului TVA aplicabil companiilor online (1 iulie 2021 în loc de 1 ianuarie 2021). Amânarea ar trebui să fie adoptată de Consiliu odată ce textul deciziei va fi revizuit din punct de vedere legal și lingvistic.

Comisia se opune solicitării Italiei de a aplica taxarea inversă a TVA pentru furnizarea atipică de personal

În 22 iunie, Comisia Europeană a emis o comunicare către Consiliu prin care se opune unei solicitări din partea Italiei pentru o derogare de la Articolul 193 al Directivei Counsiliului 2006/112/CE („Directiva TVA”). Scopul derogării solicitate de Italia este de a plasa responsabilitatea plății TVA către autoritățile fiscale în sarcina persoanei impozabile care beneficiază de furnizarea de bunuri (așa-numitul mecanism de taxare inversă) în loc de persoana care le furnizează. Solicitarea se limita la contractele care implică furnizarea atipică de personal, însemnând furnizarea de servicii desfășurate prin intermediul contractelor de aprovizionare, subcontractare, contracte de încredințare a unor consorții sau a altor companii asociate, caracterizată de o utilizare predominantă a forței de muncă la spațiul comercial al clientului, utilizând bunurile de capital deținute de client sau, în orice caz, atribuite acestuia. Scopul derogării solicitate este acela de a lupta împotriva fraudei în materie de TVA. Cu toate acestea, Comisia a remarcat că Italiei i-au fost deja aprobate două măsuri speciale de natură generală pentru a combate frauda în materie de TVA: mecanismul de divizare a plății pentru furnizarea de bunuri și servicii către autoritățile publice, companiile controlate de autoritățile publice și companiile listate pe bursa de valori care sunt incluse în indicele FTSE MIB și facturarea electronică generală obligatorie. Comisia este de părere că o altă măsură specială precum cea solicitată ar presupune o dezarmonizare accentuată a sistemului TVA al Italiei față de sistemul TVA european comun stabilit de Directiva TVA.

Cadrul general temporar pentru măsuri de ajutor de stat: Comisia aprobă scheme fiscale în valoare de 7,6 miliarde de euro pentru Italia

În 26 iunie, Comisia Europeană a aprobat patru scheme fiscale pentru Italia în valoare de 7,6 miliarde de euro pentru a sprijini companiile și lucrătorii independenți afectați de pandemia de COVID-19. Măsurile au fost aprobate conform Cadrului general temporar pentru măsuri de ajutor de stat adoptat de Comisie pentru a diminua impactul economic al epidemiei de COVID-19. Cele patru măsuri adoptate în Italia includ:

  • O exonerare fiscală parțială a taxei regionale pe activitățile de producție (IRAP) pentru companiile și lucrătorii independenți cu venituri care nu depășesc 250 de milioane de euro în 2019 și care activează în toate sectoarele, cu unele excepții (cum ar fi băncile și instituțiile financiare).
  • O scutire de la plata impozitului municipal (IMU) aferent proprietăților turistice utilizate pentru operațiunile comerciale, inclusiv SPA-urile și stațiunile de pe litoral;
  • Credite fiscale pentru a sprijini adaptarea proceselor de producție și a locurilor de muncă la noile norme sanitare;
  • Credite fiscale pentru anumite companii și lucrători independenți în funcție de nivelul veniturilor pentru chirii și contracte de leasing aferente proprietăților nerezidențiale și contractelor de leasing comercial pentru perioada martie-iunie 2020.

Comisia Europeană a concluzionat că măsurile sunt necesare, adecvate și proporționale pentru a remedia o perturbare severă în economia unui stat membru, în concordanță cu Articolul 107(3)(b) din Tratatul de Funcționare a Uniunii Europene și condițiile stabilite în Cadrul general temporar.

Coreper este de acord să actualizeze accizele la alcool ale UE

În data de 24 iunie, ambasadorii statelor membre ale UE (Coreper) și-au confirmat acordul de a actualiza Directiva 92/83/EEC privind accizele la alcool și băuturile alcoolice în interiorul UE. Regulile actualizate privind structurile accizelor vor îmbunătăți mediul de afaceri și vor reduce costurile pentru micii producători de alcool. Potrivit soluției de compromis, statele membre vor putea transpune directiva în legislația națională până la 31 decembrie 2021.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Maramureș: Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș, 20 DE ANI – ARC PESTE TIMP

Radio CECCAR FM

La 15 noiembrie 2024, CECCAR Maramureș a participat, prin conducerea filialei, la evenimentul Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș 20 de ani – Arc peste timp, desfășurat la Baia Mare. Evenimentul a reunit invitați speciali, reprezentanți ai unor instituții și organisme profesionale cu care consilierii juridici colaborează direct, alături de membri ai comunității juridice și economice locale.

Conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, președintele Consiliului Filialei CECCAR Maramureș, a prezentat activitățile și acțiunile în care se intersectează profesiile de consilier juridic și expert contabil, contribuind astfel la susținerea mediului economic și juridic.

În cadrul evenimentului, CECCAR Maramureș a oferit o diplomă de excelență pentru decanul Colegiului Consilierilor Juridici Maramureș, Nicușor Marin Blaga, pentru contribuțiile organizației în cele două decenii de activitate.

Galerie foto

CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici

file with image and text inside it

Loading…

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Radio CECCAR FM

Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat  cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.

Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.

În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.

De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.

Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.

Galerie foto

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil

Radio CECCAR FM

CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.

Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.

Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.

Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.

Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.

Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va  contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.

Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.

Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.

Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.

Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.

Continuare

Trending