Rețele sociale

ECONOMIE

Retailerii au înregistrat creşteri ale vânzărilor cu până la 80% în decembrie 2016

Radio CECCAR FM

Luna cadourilor a adus vânzări record pentru comercianţii din România, care au înregistrat încasări mai mari cu până la 80% pe fondul creşterii salariului mediu şi a scăderii TVA în 2016, iar românii au alocat mai mulţi bani pentru cumpărături decât în luna decembrie a anului 2015, arată datele centralizate de News.ro.

Scăderea TVA de anul trecut, de la 24% la 20%, a fost unul dintre principalii factori ai menţinerii inflaţiei în teritoriu negativ şi ai avansului consumului în 2016.

Rata anuală a inflaţiei, care măsoară evoluţia preţurilor de consum în ultimul an, a încheiat anul 2016 la nivelul de -0,5%, uşor sub estimări.

În plus, câştigul salarial mediu net la nivel naţional avea în noiembrie un ritm de creştere anual de 13,2%, potrivit datelor publicate recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Vânzările comercianţilor din industria alimentară au crescut în ultima lună a anului trecut cu 10-15% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, potrivit Federaţiei Sindicatelor din Industria Alimentară (FSIA).

Însă în ultimele două luni preţurile legumelor şi fructelor au fost crescute nejustificat de către transportatori care au speculat aprecierea dolarului.

“Singura problemă a fost creşterea dolarului care a avut o influenţă asupra preţului transportului de produse. Este o perioadă în care fructele şi legumele din România sunt aduse din ţări care nu sunt membre ale UE şi care lucrează în dolari. (…) Avem câţiva importatori de legume şi fructe în România, au profitat de creşterea dolarului şi au mărit preţurile mai mult decât trebuia. Este un mare dezavantaj pentru consumator”, a declarat preşedintele FSIA, Dragoş Frumosu, pentru News.ro.

Potrivit reprezentanţiilor Carrefour, cele mai mari vânzări au fost înregistrate în ziele de 21, 22, 23 şi 30 decembrie şi au reprezentat 22% din vânzările companiei în luna decembrie.

“Luna decembrie este luna de vârf în retail şi a fost la fel şi în acest an. Vânzările au fost mai mari decât cele din aceeaşi perioada a anului trecut”, au subliniat reprezentanţii Carrefour.

În decembrie şi magazinele din marile centre comerciale au înregistrat vânzări în creştere, având în vedere că unele dintre ele au funcţionat chiar şi de sărbători.

AFI Cotroceni, Bucureşti Mall sau Plaza Mall au fost singurele centre comerciale care au fost deschise în zilele de Crăciun şi Anul Nou.

“În luna decembrie, românii sunt mai predispuşi cumpărăturilor şi alocă un buget mai mare, drept pentru care, valoarea coşului mediu de cumpărături a fost considerabil mai mare faţă de o lună obişnuită. (…) În medie, valoarea coşului de cumpărături în AFI Cotroceni în 2016 a crescut cu 20%, în comparaţie cu 2015”, a declarat, pentru News.ro, managerul general al AFI Cotroceni, Sorin Scîntei.

Majorarea valorii coşului mediu achiziţionat se datorează şi măsurilor legislative, respectiv scăderea TVA şi creşterea salariului mediu, potrivit jucătorilor din piaţă.

Potrivit unui studiu publicat în luna decembrie de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center, persoanele din marile oraşe din România, cu peste 100.000 de locuitori, erau dispuse să aloce, în medie, un buget de 1.698 de lei (377 de euro) pentru cheltuielile de sărbătorile de iarnă, în creştere cu 4,4% faţă de bugetul alocat în aceeşi perioadă din 2015, de 1.626 de lei.

Unele dintre cele mai mari creşteri au fost înregistrate de retailerii de electronice şi electrocasnice.

Spre exemplu, retailerul Altex România, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie, a înregistrat o creştere de 40% în decembrie 2016, faţă de aceeaşi perioadă din 2015, ritm de creştere similar pe întreg anul 2016.

“Printre cele mai căutate categorii de produse din ultima lună a anului se numără gadgeturile şi electrocasnicele mici, fiind produse potrivite pentru cadouri, dar şi electrocasnicele mari”, susţin reprezentanţii Altex.

Altex estimează un avans de 40% al vânzărilor şi în luna ianuarie a acestui an, faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

Şi datele transmise de platforma online de anunţuri Olx.ro arată că cele mai vândute produse în luna cadourilor au fost electronicele şi electrocasnicele, fiind realizate peste 160.000 de tranzacţii la această categorie pe platforma online.

Cea mai mare creştere din rândul comercianţilor consultanţi de News.ro a fost înregistrată de Fashion Days, unul dintre cei mai mari retaileri online de modă din România.

“În decembrie 2016, Fashion Days a înregistrat o creştere de 80% a vânzarilor, comparativ cu decembrie 2015. Aceasta creştere se datorează ofertei foarte bune de produse pentru sezonul toamna-iarna 2016, asociată cu servicii precum livrare şi retur gratuite pentru orice comandă, indiferent de valoarea acesteia”, a declarat, pentru News.ro, directorul departamentului de marketing al Fashion Days, Andrei Chirilă.

Retailerul de bricolaj Praktiker a înregistrat, în ultima lună a anului 2016, o creştere de 2,9% comparativ cu luna decembrie a anului 2015 şi estimează un avans de 10% al vânzărilor în luna ianuarie a acestui an, faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

ECONOMIE

Noi reglementări privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mari și mijlocii

Radio CECCAR FM

În Monitorul Oficial nr. 344 din 12 aprilie 2024 a fost publicat OPANAF nr. 665/2024 pentru modificarea unor ordine ale președintelui ANAF privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mari și mijlocii.

ANAF menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că, în vederea creșterii eficienței activității de administrare a contribuabililor, a  îmbunătățirii colectării veniturilor bugetare, precum și pentru întărirea relației de parteneriat cu contribuabilii a fost necesară reorganizarea activității de administrare a contribuabililor. Una dintre acțiunile de aducere la îndeplinire a măsurii de îmbunătățire a colectării o constituie administrarea și monitorizarea distinctă a unor categorii de contribuabili, definite pe baza unor criterii de selecție, respectiv contribuabilii mari și contribuabilii mijlocii. În acest sens, au fost aprobate două ordine:  OPANAF nr. 1721/2021 privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili; ▪ OPANAF nr. 3610/2016 privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii.

În cadrul agenției s-a realizat o analiză privind activitatea fiscală a contribuabililor mari, din perspectiva identificării cât mai corecte a eșantionului  agenților economici cu cea mai mare importanță fiscală. Astfel, în urma acestei analize s-a constatat necesitatea diminuării numărului de mari contribuabili, în funcție de criteriul de bază agregat, raportat la ponderea acestora în veniturile bugetare declarate.

În acest context, prin noul act normativ se reglementează predarea de la Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili către administrațiile județene ale finanțelor publice, respectiv către Administrația Fiscală pentru Contribuabili Mijlocii București, a unui număr de 1000 de contribuabili, având în vedere criteriul de bază agregat. Aferent acestor contribuabili, există 64 de contribuabili selectați în baza criteriului de grup fiscal unic. 

Drept urmare, numărul de contribuabili ce nu se vor mai afla în administrarea Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, începând cu data de 1 iulie 2024, este de 1064, din care Administrațiile județene ale finanțelor publice vor primi în administrare un număr de 676 contribuabili mijlocii, iar Administrația Fiscală pentru Contribuabili Mijlocii București va primi 388 contribuabili mijlocii.

Sumele declarate în anul 2022 de către contribuabilii ce se află în administrarea DGAMC începând cu 1 ianuarie 2024, reprezintă 51,22% din sumele declarate la nivel național. „Totuși, cei mai mari 1424 de mari contribuabili dețin o pondere de 46,42% din sumele declarate la nivel național, iar cei 1064 care nu vor mai avea calitatea de mare contribuabil reprezintă doar 4,8% din aceste sume. În acest context, cei 1064 contribuabili ce nu vor mai avea calitatea de mare contribuabil au o pondere redusă a sumelor declarate bugetului general consolidat. Eliminarea acestor contribuabili din categoria marilor contribuabili permite DGAMC să își orienteze eforturile pentru  susținerea categoriei de contribuabili cu cel mai mare aport fiscal, oferind acestora servicii publice de o înată calitate. Nu trebuie neglijată nici reducerea sarcinilor ce revin contribuabililor, în sensul în care pentru cei 676 de contribuabili ce vor fi adminstrați drept contribuabili mijlocii, deplasarea la sediul organului fiscal (Administrațiile județene ale finanțelor publice) este mai facilă decât deplasarea acestora la sediul DGAMC din București”, menționează ANAF în Referatul de aprobare.

Diminuarea pachetului de mari contribuabil de la data de 1 iulie 2024 cu 1064 de societăți presupune majorarea corespunzătoare a numărului de contribuabili mijlocii ce vor fi administrați cu aceeași dată, de la maximum 20.000 contribuabili mijlocii la maximum 25.000 contribuabili mijlocii, astfel că se impune și modificarea OPANAF nr. 3610/2016 privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificările și completările ulterioare.

Continuare

ECONOMIE

APIA: Sprijin financiar în valoare de peste 51 milioane lei pentru crescătorii de bovine

Radio CECCAR FM

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), prin Centrele Județene, efectuează plata aferentă ajutorului de stat în sectorul bovinelor de carne și al bubalinelor, aprobat de Guvern sub formă de grant în valoare de 100 euro/cap de animal.

Potrivit unui comunicat al instituției, suma plătită este în valoare de 51.027.656 lei și se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), pentru un număr de 3.945 beneficiari care au accesat această formă de ajutor de stat și un efectiv de 103.433 capete bovine de carne și bubaline.

Grantul se acordă beneficiarilor cererilor de plată depuse și aprobate în baza OG nr.13/2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susținerea activității crescătorilor din sectorul bovinelor de carne și al bubalinelor, în contextul crizei provocate de războiul din Ucraina.

Continuare

ECONOMIE

InvestEU și FEI sprijină investițiile agroalimentare durabile

Radio CECCAR FM

Fondul European de Investiții (FEI), susținut de Programul InvestEU, se angajează să acorde 40 milioane euro unui fond de investiții gestionat de Inoks Capital pentru sisteme alimentare durabile, inclusiv în România, a anunțat Comisia Europeană, citată de Agerpres. Obiectivul fondului este de a ajunge la o dimensiune țintă între 150 milioane euro și 300 milioane euro.

Acesta vizează consumul și producția alimentară durabilă, în special în statele membre ale UE din est și sud, inclusiv România, Bulgaria, Croația, Cehia, Grecia, Ungaria, Italia, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia, Slovenia și Spania. Fondul sprijină IMM-urile și micile întreprinderi din sectoarele agricol și alimentar. Companiile beneficiare vor viza aceste obiective de-a lungul întregului lanț valoric agroalimentar (agri-food), de la aprovizionare, producție și logistică la procesare, distribuție și reutilizarea deșeurilor.

„Programul InvestEU sprijină investițiile în întreaga Europă care vor stimula tranziția către o economie cu emisii scăzute de carbon și mai durabilă. Mă bucur că acordul de astăzi va canaliza finanțarea către IMM-uri și micile întreprinderi, în sprijinul acestor obiective ale UE. Acesta este un exemplu foarte bun al modului în care InvestEU ajută afacerile mici și mijlocii să facă Europa mai verde și mai echitabilă, contribuind în același timp la creșterea durabilă și la securitatea alimentară”, a afirmat comisarul pentru economie, Paolo Gentiloni.

Programul InvestEU oferă Uniunii Europene finanțare crucială pe termen lung, valorificând fonduri private și publice substanțiale pentru a sprijini o redresare durabilă. De asemenea, ajută la mobilizarea de investiții private pentru prioritățile de politică ale UE, precum Pactul verde european și tranziția digitală.

Programul are trei componente: Fondul InvestEU, Platforma de consiliere InvestEU și Portalul InvestEU.

Fondul InvestEU este implementat prin intermediul unor parteneri financiari care vor investi în proiecte folosind garanția UE de 26,2 miliarde euro. Întreaga garanție bugetară va susține proiectele de investiții ale partenerilor de implementare, le va crește capacitatea de suportare a riscurilor și, astfel, va mobiliza investiții suplimentare de cel puțin 372 miliarde euro.

Continuare

Trending