Rețele sociale

ECONOMIE

Companiile au închiriat anul trecut cu 53% mai multe spaţii de birouri în afara Capitalei

Radio CECCAR FM

Companiile au închiriat anul trecut 71.560 de metri pătraţi de spaţii de birouri în afara Capitalei, în creştere cu 53% faţă de 2015, potrivit unei analize a companiei de consultanţă Esop, care mai arată că jumătate din această suprafaţă s-a închiriat în oraşul Timişoara, cât în toate celelalte oraşe mari unde s-au încheiat tranzacţii de birouri la un loc: Iaşi, Cluj-Napoca, Braşov, Arad şi Piteşti.

Analiza mai arată că un fenomen nou care poate fii observat în piaţă este faptul că marile companii de IT&C se extind simultan în mai multe oraşe, câteva exemple ar fi companiile: Accenture (care a închiriat în 2016 birouri în Bucureşti, dar şi în Cluj–Napoca şi Iaşi), Deloitte (care s-a extins în Bucureşti şi Timişoara), Ericsson (Bucureşti şi Piteşti), HP (Cluj-Napoca şi Arad) şi Huawei (Bucureşti şi Timişoara).

În 2016, Timişoara ocupa primul loc în topul închirierii de birouri în afara Capitalei, cu un volum total de 35.795 mp, fiind oraşul în care s-au şi livrat suprafeţe mari de birouri de clasă superioară. Iaşi şi Cluj-Napoca sunt alte două oraşe care au atras atenţia corporaţiilor.

Companiile au mai închiriat birouri şi în alte oraşe, dar este vorba despre un volum de sub 4.000 mp – în Braşov, Arad şi Piteşti, potrivit News.ro.

„Marile centre universitare din România atrag ca un magnet companiile aflate în căutarea de tinere talente în special pentru domeniile IT&C, share services, call center, cercetare-dezvoltare, iar interesul companiilor pentru aceste oraşe este în creştere, ceea ce va conduce la o efervecenţă pe piaţa de birouri din aceste zone pentru următorii cinci ani”, a declarat managerul Esop, Alexandru Petrescu.

În Timişoara, cele mai mari suprafeţe de birouri s-au închiriat în proiectele: OpenVille, Bega Business Park şi City Business Center, unele având prevăzute livrări de spaţii noi în această perioadă.

Cea mai mare tranzacţie de pe piaţa locală timişoreană a fost tranzacţia Alcatel, care a închiriat o suprafaţă de 10.134 mp în proiectul Bega Business Park. Pe de altă parte, proiectul OpenVille a atras mai mulţi chiriaşi mari care au închiriat împreună 14.373 mp.

Printre companiile care au ales sedii noi de birouri în Timişoara se numără Atos, Autoliv, Alcatel, Continental, ACI, Huawei, Carpatair, Toluna, Sustainalytics, Deloitte.

La Iaşi, peste cinci chiriaşi au ales proiectul Palas, care a prevăzut livrări de spaţii noi în 2016-2017. În Iaşi, în 2016 au închiriat companiile Amazon, Accenture, Bittdefender, Softvision.

Cea mai mare tranzacţie de pe piaţa locală din Iaşi a fost închirierea unui spaţiu de birouri de 13.000 mp de către Amazon, în proiectul Palas, clădirea UBC 5.

Cea mai mare tranzacţie din Cluj-Napoca a fost închirierea unui spaţiu de birouri cu o suprafaţă de 4.500 mp, de către compania Accenture, în cadrul proiectului Sigma Business Center.

În Cluj- Napoca, au optat pentru extinderea de sedii companiile Accenture, HP, Arvato, SIG Combibloc şi Quest Global.

„În 2017, estimăm că focusul companiilor va fi să se dezvolte în principale oraşe unde pot fi găsiţi tineri studenţi sau absolvenţi cu abilităţi multilingvistice şi tehnice, cum ar fi Timişoara, Iaşi, Cluj, Braşov, Sibiu şi unde piaţa de birouri este mai dezvoltată, iar in anii următorii expansiunea va continua într-un ritm mai accelerat şi în alte oraşe universitare cum ar fi Craiova, Constanţa, Piteşti, Arad, Oradea sau Galaţi”, estimează Petrescu.

ECONOMIE

ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna septembrie

Radio CECCAR FM

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe site-ul instituției, calendarul obligațiilor fiscale pentru luna septembrie 2024, care include principalele formulare care trebuie depuse de contribuabili – persoane fizice și persoane juridice –, precum și obligațiile de plată aferente.

Calendarul poate fi accesat AICI.

Continuare

ECONOMIE

Termenul de depunere a proiectelor Programul Regional Vest a fost prelungit

Radio CECCAR FM

Ca urmare a interesului ridicat manifestat de reprezentanții mediului de afaceri pentru finanțările deschise prin Programul Regional Vest, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) a decis prelungirea termenului de depunere a proiectelor în cadrul apelului pentru sprijinirea IMM-urilor, până în data de 30 septembrie 2024, ora 12:00.

„Autoritatea de Management pentru Programul Regional Vest 2021-2027 a luat decizia de a prelungi cu o lună acest termen pentru a veni în sprijinul solicitanților, astfel încât toți cei interesați să poată depune proiecte calitative”, se menționează într-un comunicat al ADR Vest.

Firmele din județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș pot obține finanțări nerambursabile de până la 4 milioane de euro pentru dezvoltarea activităților de producție și până la 1 milion de euro pentru investiții în domeniul serviciilor. Peste 40 de milioane de euro au la dispoziție IMM-urile din Regiunea Vest în cadrul acestui apel.

Fondurile sunt destinate IMM-urilor (microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii) care activează în mediul urban sau în stațiunile turistice din Regiunea Vest.

Aceste finanțări le vor permite firmelor să realizeze investiții durabile și sustenabile pentru modernizarea sau extinderea spațiilor de lucru și achiziționarea de echipamente performante, eficiente energetic și care încorporează tehnologii avansate și procese inovative, prin care să își automatizeze procesele, devenind astfel mai competitive pe piață.

Ghidul de finanțare – Sprijin pentru IMM-uri, cu toate informațiile necesare pentru accesarea finanțărilor, este disponibil pe site-ul Programului Regional Vest, www.vest.ro. Pentru informații suplimentare, cei interesați pot contacta Biroul de HelpDesk al ADR Vest: telefon 0256-491.923, e-mail helpdesk@adrvest.ro.

Regiunea Vest beneficiază de 1,18 miliarde euro, fonduri europene, prin Programul Regional Vest 2021-2027, pentru investiții care sprijină creșterea economică, dezvoltarea durabilă și îmbunătățirea calității vieții locuitorilor săi.

Continuare

ECONOMIE

O nouă sesiune a programului Casa Verde Fotovoltaice începe pe 6 septembrie

Radio CECCAR FM

Programul „Casa Verde Fotovoltaice” 2024 începe pe 6 septembrie cu sesiunea de înscriere a instalatorilor, iar din 27 septembrie vor putea aplica și persoanele fizice pentru a primi finanțare, a anunțat, într-o conferință de presă, președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), Laurențiu-Adrian Neculaescu, citat de Agerpres.

„Ne pregătim de o nouă sesiune pentru Programul Casa Verde Fotovoltaice (…) Un calendar pentru sesiunea de anul acesta va începe cu data de 6 septembrie. În acea dată vom începe înscrierea instalatorilor, vom deschide o nouă sesiune de acreditare pentru noi firme care doresc să participe la Programul Casa Verde. Fac mențiunea pe această cale că firmele care au fost anul trecut acreditate de AFM rămân în continuare acreditate dacă doresc să participe și în sesiunea de anul acesta. Doar firmele noi care doresc să se înscrie în cadrul programului, pe data de 6 septembrie, își pot depune dosarele pentru acreditare. Avem câteva etape pentru validarea instalatorilor. Lista instalatorilor se va publica undeva pe 1 noiembrie. În paralel, vom demara și înscrierea persoanelor fizice. Așa cum avem astăzi un calendar estimativ, vom începe pe 27 septembrie înscrierea persoanelor fizice în aplicația aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice. Până pe data de 9 octombrie, după ce se vor finaliza înscrierile, persoanele fizice pot să-și aleagă instalatorii din lista publicată de Administrația Fondului pentru Mediu”, a menționat Neculaescu.

Acesta a adăugat că, pentru sesiunea din acest an, se estimează apariția a 67.000 de noi beneficiari ai programului „Casa Verde Fotovoltaice”.

„Vreau să mai precizez doar faptul că anul acesta estimăm undeva în jur de 67.000 de noi beneficiari ai programului Casa Verde Fotovoltaice, ceea ce înseamnă că vom ajunge la un număr total de aproximativ 200.000 de familii care au beneficiat în decursul a câțiva ani de acest program”, a spus șeful AFM.

În ceea ce privește regulile de participare în program, acestea nu s-au schimbat față de sesiunea anterioară,

„Vor fi aceleași documente minimale pentru înscrierea în cadrul programului, și anume: actul de identitate, certificatele fiscale atât de la impozite și taxe locale, cât și de la bugetul consolidat, din care să rezulte că persoana fizică nu are datorii, și extrasul de carte funciară. Aplicația prin intermediul căreia se vor face înscrierile a rămas aceeași de anul trecut. Am avut un feedback foarte bun. Aplicația a fost simplu de folosit și a funcționat foarte bine. Diferența este că anul acesta nu vom mai lăsa trei zile de înscriere pentru fiecare regiune. Înscrierile se vor face într-o singură zi pentru fiecare regiune, pentru că am observat de anul trecut că banii s-au consumat în câteva minute”, a afirmat Laurențiu-Adrian Neculaescu.

La rândul său, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, a subliniat că sistemul fotovoltaic pentru care se poate acorda finanțare trebuie să aibă capacitate de minimum 3 kW.

„Vom finanța pe fiecare regiune în parte, la fel cum vom finanța, la fel ca în anul trecut, și unitățile de cult. Vom avea o sesiune separată pentru clădirile cu destinație spațiu de locuit pentru personalul clerical sau clădirea care are ca destinație spațiu în care se celebrează slujbele religioase. Cam acestea sunt noutățile programului”, a spus oficialul.

Bugetul alocat în acest an pentru Programul „Casa Verde Fotovoltaice„ se ridică la valoarea de 2 miliarde de lei.

Continuare

Trending