Rețele sociale

ECONOMIE

2016 a fost cel mai bun an pentru piaţa muncii din 2008 până în prezent

Radio CECCAR FM

Angajatorii au scos la concurs pe platformă de recrutare online eJobs.ro circa 420.000 de locuri de muncă în 2016, în creştere cu aproape 70% faţă de 2015, potrivit unui raport realizat de site-ul de recrutare eJobs.ro, în care se mai arată că anul 2016 a fost cel mai bun an pentru piaţa muncii din 2008 până în prezent.

Studiul mai arată că piaţa muncii a recuperat terenul pierdut după 2008, revenind din mai toate punctele de vedere la nivelul de dinainte de criză. Pentru candidaţi, 2016 a adus mai multe poziţii deschise şi salarii mai mari.

“Este încurajator trendul de creştere a încrederii angajatorilor şi angajaţilor în 2016, corelat direct cu evoluţia pozitivă a economiei, trend care s-a reflectat mai ales în numărul de joburi disponibile în piaţa. Avem toate motivele să credem că acest trend se va menţine şi în 2017, în condiţiile unui avans la nivelul PIB-ului estimat în jurul a 4%”, a declarat directorul general al eJobs Group, Andrei Frunză, citat de News.ro.

Creşteri importante au fost înregistrate în 2016 şi din punctul de vedere al veniturilor angajaţilor, pe fondul evoluţiei economiei României.

Salariul minim net lunar a atins 925 de lei anul trecut (la 1.250 lei brut) şi va fi majorat din nou, începând cu 1 februarie 2017, iar salariul mediu net lunar a depăşit 2.000 de lei.

Jucătorii care au avut cele mai multe anunţuri de angajare provin din domenii precum vânzări şi IT.

Joburile de pe eJobs.ro cu cele mai multe aplicări au fost cele din domeniul vânzărilor, pentru poziţii precum şef de magazin, consultant în vânzări, manager de dezvoltare şi coordonare de zonă, cele mai populare anunţuri din domeniu însumând, fiecare, între 5.000 şi 5.500 de aplicări.

În topul preferinţelor românilor urmează joburile de recepţioner, o astfel de poziţie deschisă de o clinică medicală privată numărând peste 5.000 de aplicări.

De asemenea, un post de operator care introduce date la o companie de asigurări a avut peste 2.700 de aplicări, iar un job de manager financiar în cadrul unui retailer de electronice şi electrocasnice a strâns aproape 2.400 de aplicări.

Numărul total de aplicări pentru joburile de pe eJobs.ro a depăşit 8 milioane în 2016.

În ceea ce priveşte regiunile în care s-a observat o căutare de joburi mai accentuată, cele mai multe aplicări, dar şi cele mai multe anunţuri de angajare au provenit din Capitală.

Astfel, în 2016, locuitorii Bucureştiului care şi-au căutat un job pe platforma eJobs au depus peste 4,2 milioane de aplicări la locurile de muncă disponibile.

În clasamentul regiunilor cu cea mai mare nevoie de locuri de muncă, Bucureştiul a fost urmat de Cluj-Napoca, unde au fost înregistrate peste 430.000 de aplicări pentru joburile active în 2016.

Braşovul a strâns peste 300.000 de aplicări, iar Timişoara şi Iaşi au avut, fiecare, peste 200.000 de aplicări.

Aşteptările salariale ale românilor pentru jobul dorit au arătat un salariu minim net de 2.311 lei pe lună în cazul femeilor, cu 500 de lei mai puţin decât bărbaţii care au menţionat că ar dori să câştige cel puţin 2.880 de lei.

Românii cu cele mai mari aşteptări salariale au menţionat că îşi doresc joburi în domenii precum import – export, management şi consultanţă sau arhitectură şi design.

În ceea ce priveşte estimările pentru 2017, reprezentanţii eJobs.ro se aşteaptă ca acest an sa fie unul mai bun decât 2016.

“Deja, guvernanţii au decis majorarea salariului minim brut pe economie la 1.450 de lei. Mizăm, în continuare, pe o cerere de personal ridicată şi pe o preocupare a companiilor pentru păstrarea motivaţiei angajaţilor. Suntem convinşi că piaţa muncii va reflecta cât se poate de fidel realitatea economică românească a anului 2017”, se mai arată în studiu.

Site-ul eJobs.ro a fost înfiinţat în 1999, iar acum deţine o cotă de 60% din piaţa de recrutare online din România. eJobs Group face parte din grupul media Ringier România,controlat de grupul elveţian Ringier.

Principalul competitor al eJobs este BestJobs.

ECONOMIE

Ziua Națională a Contabilului Român, ediția a XX-a. Era smart accounting: Contabilitatea, de la A la AI

Radio CECCAR FM

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) aniversează, în fiecare an, la 13 iulie, Ziua Națională a Contabilului Român. 2024 este al 20-lea an în care sărbătorim cel mai important eveniment din România dedicat profesiei contabile.

Manifestările organizate cu acest prilej,  desfășurate sub sloganul Tradiție pentru viitor. Evoluăm împreună!,vor avea loc luni, 15 iulie a.c., la Novotel Bucharest City Centre, Sala Paris, începând cu ora 10.00.

Mesajele partenerilor instituționali ai profesiei – instituții și autorități de reglementare, mediul de afaceri și mediul educațional – vor fi transmise în deschiderea evenimentului, iar împreună cu aceștia, profesioniștii contabili vor dezbate, în panel, tema evenimentului: Era smart accounting: Contabilitatea, de la A la AI. Într-o eră în care tehnologia redefinește toate aspectele vieții profesionale pentru a rămâne relevante noilor realități din lumea afacerilor, evenimentul își propune să exploreze modul în care inteligența artificială și soluțiile smart pot transforma contabilitatea, îmbunătățind eficiența, precizia și valoarea adăugată oferită de profesioniștii contabili partenerilor lor.

Ziua Națională a Contabilului Român reprezintă și un prilej de a evidenția în mod public rezultatele muncii experților contabili și contabililor autorizați, premiindu-i pe aceștia în cadrul Topului membrilor CECCAR. Sunt recunoscute, astfel, performanțele societăților de expertiză contabilă și de contabilitate, precum și ale experților contabili și contabililor autorizați, în semn de apreciere a contribuției acestora la dezvoltarea profesiei și a mediului de afaceri, în interes public.

Continuare

ECONOMIE

RO e-TVA: Modificări aduse prin OUG nr. 87, publicată în Monitorul Oficial nr. 608 din 28 iunie 2024

Radio CECCAR FM

În urma dialogului dintre reprezentanții CECCAR și Ministerul Finanţelor, s-a abrogat parțial OUG 70/2024, respectiv s-a abrogat obligația contribuabilului ca, sub sancțiunea unei amenzi disproporționate, să întocmească și să transmită, în termen de 5 zile, nota justificativă pentru diferențele semnificative dintre decontul de TVA, care reflectă starea de fapt fiscală, și decontul precompletat, care în prezent se bazează pe date a căror acuratețe nu poate fi garantată. De asemenea, au fost revizuite amenzile și au fost prorogate unele termene.

Insistăm, în continuare, să se adopte și să se implementeze măsurile necesare asigurării eficienței mecanismului de Notificare de conformare RO e-TVA. Acest mecanism să NU se bazeze pe o simplă operație aritmetică de scădere, ci să se bazeze pe modele complexe de analiză care să utilizeze și să coreleze toate datele raportate de contribuabil în sistemele ANAF. Subliniem încă o dată faptul că interoperabilitatea între sistemele RO e-Factura, RO e-TVA și SAF-T este esențială. Mecanismul de notificare de conformare RO e-TVA trebuie să fie capabil să vizeze contribuabilii care au un risc ridicat de comportament fiscal inadecvat și nu să devină o povară administrativă inutilă, generatoare de costuri, pentru contribuabilii care au un comportament fiscal corect.

De asemenea, ne exprimăm speranța că principiul enunțat în cadrul ședinței de guvern de vineri, 28 iunie, potrivit căruia digitalizarea înseamnă simplificare pentru firme și combaterea evaziunii fiscale pentru stat, se va regăsi în modul de elaborare a tuturor reglementărilor naționale care vizează reforma fiscală pentru adaptare la era digitală. Pentru propunerile care nu au fost adoptate, înaintate către Ministerul Finanțelor și prezentate în documentul de poziție, CECCAR va întreprinde acțiuni pentru ca acestea să fie transpuse în legislație, inclusiv în cadrul Comitetului e-TVA.

Continuare

ECONOMIE

ONPCSB: Noi sesiuni de instruire pentru entitățile raportoare, în al doilea semestru din 2024

Radio CECCAR FM

Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) organizează, în a doua jumătate a anului 2024, o serie de sesiuni online de instruire gratuite pentru entitățile raportoare din diverse domenii.

Potrivit planului de activități de instruire, întâlnirile ONPCSB vor aborda legislația națională și europeană relevantă în domeniu, precum și instrumentele disponibile acestor categorii de entități pentru îndeplinirea obligațiilor și evitarea implicării în tranzacții suspecte.

Sesiunile de instruire din următoarea perioadă sunt programate astfel:

  • marți, 16 iulie 2024, ora 10.00, pentru casele de amanet – instituții financiare nebancare înscrise în Registrul de evidență al Băncii Naționale a României;
  • joi, 5 septembrie 2024, ora 10.00, pentru instituțiile financiare nebancare înscrise exclusiv în Registrul general al BNR și care nu au statut de instituție emitentă de monedă electronică;
  • marți, 17 septembrie 2024, ora 10.00, pentru alte persoane care, în calitate de profesioniști, comercializează bunuri, inclusiv metale și pietre prețioase (numai în măsura în care efectuază tranzacții în numerar a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro);
  • marți, 1 octombrie 2024, ora 10.00, pentru furnizorii de portofele digitale și furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale și monede fiduciare autorizați/înregistrați de Ministerul Finanțelor;
  • miercuri, 2 octombrie 2024, ora 10.00, pentru furnizorii de servicii pentru societăți și fiducii, alții decât cei prevăzuți la art. 5 alin. (1) lit. e) și f) din Legea nr. 129/2019;
  • marți, 8 octombrie 2024, ora 10.00, pentru dezvoltatorii imobiliari;
  • miercuri, 9 octombrie 2024, ora 10.00, pentru furnizorii de servicii poștale autorizați de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, care prestează servicii de plată;
  • joi, 10 octombrie 2024, ora 10.00, pentru entitățile care desfășoară efectiv activitățile menționate la art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 129/2019, conform codului CAEN 7022 – consultanță pentru afaceri și management;
  • miercuri, 6 noiembrie 2024, ora 10.00, pentru casele de schimb valutar autorizate de Ministerul Finanțelor;
  • marți, 5 noiembrie 2024, ora 10.00, pentru casele de amanet – instituții financiare nebancare înscrise în Registrul de evidență al Băncii Naționale a României;
  • miercuri, 7 noiembrie 2024, ora 10.00, pentru agențiile imobiliare;
  • marți, 12 noiembrie 2024, ora 10.00, pentru persoanele care comercializează opere de artă sau care acționează ca intermediari în comerțul cu opere de artă, inclusiv în zonele libere.

Pentru a participa la sesiunile de instruire ale ONPCSB, este necesară înregistrarea prealabilă pe site-ul instituției, la secțiunea Sesiuni de instruire – înregistrare. Linkurile de înregistrare vor fi publicate de ONPCSB în timp util.

După încheierea sesiunii, participanții vor primi confirmarea participării la instruire, transmisă automat de către sistem la adresa de e-mail utilizată pentru înscriere, se menționează în informarea ONPCSB.

Continuare

Trending