Rețele sociale

ECONOMIE

Amazon este cea mai valoroasă marcă globală, depășind Apple

Amazon a devenit cea mai valoroasă marcă din lume, potrivit topului BrandZ din 2019 al celor mai valoroase mărci globale, publicat marți de WPP și Kantar la New York Stock Exchange, transmite Mediafax.

Cu o creștere a valorii mărcii de 52% față de anul anterior și ajungând la 315,5 miliarde de dolari, Amazon depășește Apple (locul doi, 309,5 miliarde dolari) și Google (locul 3, 309 miliarde dolari), ambele crescând și ele, însă doar cu 3%, respectiv 2%. Amazon pune capăt astfel unei perioade de 12 ani în care giganții din tehnologie au dominat topul.

În topul primelor 10 mărci că valoare, Facebook rămâne pe locul 6, în timp ce Alibaba urcă două locuri până pe locul 7 grație unei creșteri de 16% față de anul trecut, ajungând la 131,2 miliarde de dolari. Astfel, pentru prima data, Alibaba depășește Tencent și devine marca chinezească cu valoarea cea mai mare. Tencent coboară trei locuri până pe poziția a 8-a, pierzând 27% față de anul trecut până la 130,9 miliarde de dolari, din cauza unui climat global mai instabil.

Profitând de problemele pe care le au alte platforme de social media din punct de vedere al încrederii și dezirabilității, Instagram (locul 44, valorând 28,2 miliarde dolari) are anul acesta cea mai rapidă evoluție, urcând 47 de locuri și crescând cu 95% în valoare față de anul trecut. Instagram se bazează acum pe mai mult de un milliard de utilizatori la nivel mondial.

Lululemon, compania de echipamente sportive inspirate din yoga, este a două marca din punct de vedere al creșterii, ajungând la un plus de 77% față de anul anterior și la o valoare de 6,92 miliarde de dolari.

Alte mărci ce au înregistrat creșteri semnificative, precum Netflix (+65%, locul 34, 34,3 miliarde dolari), Amazon (+52%, locul 1, 315,5 miliarde dolari) și Uber (+51%, locul 53, 24,2 miliarde dolari) ilustrează o lume în care schimbările au loc rapid fiind generate de tehnologie; o lume în care consumatorii acordă o valoare din ce în ce mai mare experiențelor bogate oferite de mărci.

În ciudă incertitudinilor economice, că urmare a modificării tarifelor comerciale între SUA și China, 328 miliarde de dolari a fost adăugate anul trecut la topul BrandZ al celor mai valoroase 100 mărci din lume. Astfel, valoarea cumulată a mărcilor a ajuns la 4.700 de miliarde de dolari – echivalentul aproximativ al Produsului Intern Brut combinat al Spaniei, Coreei de Sud și al Rusiei.

Mare parte din această valoare este generată de mărcile ce oferă tehnologie pentru consumatori, care împreună adună mai mult de 1000 de miliarde de dolari. Exemplele includ nou-venită Xiaomi (locul 74, 19,8 miliarde dolari), o marcă chinezească de telefoane și dispozitive mobile și care folosește de asemenea Iot – Internet of Things pentru a conecta dispozitive inteligente. Această marcă înregistrează o creștere a cererii în piețe precum Rusia, India sau Malaezia.

O altă marca chinezească, Meituan (locul 78, 18,8 miliarde dolari) este văzută drept o platformă de tehnologie de consum disruptivă, oferind totul de la livrare de mâncare, rezervări, închirierea unui șofer sau de biciclete. Între timp, Uber folosește modelul eco-sistemului și se extinde în alte categorii precum cea de livrare (de mâncare și altele), în timp ce Haier (locul 89, 16,3 miliarde de dolari), cea mai mare platformă de electrocasnice și Iot din lume, este hotărâtă să creeze un eco-sistem deschis mărcilor împreună cu clienții și parternerii acesteia, în această era a Iot.

Categoria produselor de lux este cea care are cea mai mare creștere (+29%), urmată de retail (+25%), creșteri alimentate de pentru canalele digitale ale consumatorilor din generațiile Y și Z.

Mărcile din Asia își îmbunătățesc prezența în top, cu 15 mărci chinezești, trei indiene și una indoneziană ducând totalul la 23 de mărci din Asia în top, incluzând LIC și Tata Consultancy Services.

Se distinge o nouă generație de mărci – mărcile generației Z (apărute după 1996), care au un ritm de creștere la mare distanță de celelalte, pentru că acestea adaugă mai multă valoare clasamentului în fiecare an – de aproape patru ori mai mare decât cea creată de mărcile apărute în era milenialilor, între 1977 și 1995. Un total de 23 de mărci ale generației Z apăr în topul 100 cu o vârstă medie de 16 ani comparativ cu 18 mărci ale generației mileniale care au în medie 33 de ani.

Războaiele tarifelor comerciale dintre China și SUA au afectat creșterea mărcilor din top 100, care s-a redus la doar +7% față de 2018. Încrederea consumatorilor a fost afectată de faptul că tarifele comerciale au avut impact asupra mai multor categorii, cele Auto, Logistică sau Bancar suferind cel mai mult.

Ajuns la cel de-al 14-lea an și contractat de către WPP, clasamentul valorii mărcilor a fost realizat de către Kantar.

ECONOMIE

ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna octombrie

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe site-ul instituției, calendarul obligațiilor fiscale pentru luna octombrie 2025, care include principalele formulare care trebuie depuse de contribuabili – persoane fizice și persoane juridice –, precum și obligațiile de plată aferente.

Calendarul poate fi accesat aici.

Continuare

ECONOMIE

APIA primește deconturi/documente justificative aferente trimestrului III 2025 pentru Intervenția DR 06 – „Bunăstarea animalelor” pachetul a) și pachetul b)

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reamintește beneficiarilor care și-au asumat angajamente pentru Intervenția DR 06 – „Bunăstarea animalelor” – pachetul a) – Plăți în favoarea bunăstării porcinelor și pachetul b) – Plăți în favoarea bunăstării păsărilor, că, până la data de 31 octombrie, se pot completa și depune online deconturile/documentele justificative aferente trimestrului III al anului în curs. Completarea și depunerea documentelor se realizează exclusiv online, prin accesarea site-ului oficial al APIA: www.apia.org.ro, utilizând browserul Google Chrome.

Potrivit unui comunicat al APIA, pentru îndrumare, beneficiarii pot consulta secțiunea „Instrucțiuni completare/ depunere” din cadrul paginii dedicate Intervenției DR-06 – Bunăstarea animalelor. Aceasta conține pașii necesari pentru completarea și depunerea online a deconturilor aferente pachetului a) și pachetului b).

Deconturile trebuie să fie însoțite de documentele justificative specifice fiecărui pachet, conform ghidurilor disponibile pe site-ul APIA, respectiv:  Ghidul informativ – Pachet a) Plăți în favoarea bunăstării porcinelor, ediția I; ▪ Ghidul informativ – Pachet b) Plăți în favoarea bunăstării păsărilor, ediția I.

Documentele transmise vor sta la baza verificării datelor în aplicațiile electronice de gestionare a Intervenției DR 06 și a efectuării verificărilor administrative ulterioare.

Continuare

ECONOMIE

ANAF a publicat lista seminarelor web din luna octombrie 2025

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe portalul instituției, lista seminarelor web care se vor desfășura în luna octombrie 2025.

Temele principale abordează subiecte diverse și de interes pentru contribuabili:

 Stabilirea rezidenței fiscale pentru persoanele fizice (15 octombrie, ora 10.00);

 Contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de către persoanele fizice care optează pentru plata contribuției (16 octombrie, ora 12.00);

 Înregistrarea contractelor de locațiune, conform prevederilor Ordinului nr. 2031/2022 privind modificarea și completarea OPANAF nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de locațiune, precum și a modelului și conținutului formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune” (17 octombrie, ora 12.00);

 Impozitarea veniturilor obținute din România de nerezidenți, potrivit Cap. I, Titlul VI din Legea nr. 227/215 privind Codul fiscal (21octombrie, ora 10.00);

 Modificări aduse Codului fiscal cu privire la TVA prevăzute în Legea nr. 141/2025 precum și în OG nr. 22/2025 (22 octombrie, ora 11.00);

 Impozitarea veniturilor obținute din meditații acordate în particular de persoanele fizice (23 octombrie, ora 10.00);

▪ Tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute din prestarea activităților în domeniul asistenței medicale/stomatologice (24 octombrie, ora 09.30);

▪ Modificări privind TVA prevăzute de OG nr. 22/2025 pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (28 octombrie, ora 12.00).

Durata seminarelor este de două ore. Înscrierile se pot efectua până la data și ora începerii seminarelor, în limita locurilor disponibile. La un seminar pot participa simultan maximum 500 de persoane.

Continuare
ECONOMIEacum 18 ore

ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna octombrie

ECONOMIEacum 19 ore

APIA primește deconturi/documente justificative aferente trimestrului III 2025 pentru Intervenția DR 06 – „Bunăstarea animalelor” pachetul a) și pachetul b)

ECONOMIEacum 19 ore

ANAF a publicat lista seminarelor web din luna octombrie 2025

ECONOMIEacum 20 de ore

APIA primește Cereri de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantitățile de motorină aferente trimestrului III al anului 2025

ECONOMIEacum o săptămână

DNSC avertizează: CECCAR, ținta unor atacuri cibernetice complexe

ECONOMIEacum 2 săptămâni

ANAF a stabilit Procedura privind transmiterea declarațiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță

ECONOMIEacum 2 săptămâni

ANAF a actualizat Procedura privind accesul la Registrul central al fiduciilor și al construcțiilor juridice similare

ECONOMIEacum 2 săptămâni

A fost actualizat formularul 394 – „Declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA”

ECONOMIEacum 2 săptămâni

Ajutor de minimis pentru dezvoltare/inovare/scalare/extindere de întreprinderi sociale și întreprinderi sociale de inserție

ECONOMIEacum 2 săptămâni

ANPIS: 27 septembrie, termenul-limită pentru depunerea cererilor pentru a solicita tichetul de energie

ECONOMIEacum 2 săptămâni

MF: În proiect, măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenționale

ECONOMIEacum 3 săptămâni

⚠️ Alertă: Atac cibernetic hibrid care vizează identitatea CECCAR și Congresul 2025 ⚠️

Trending

🎵 CECCAR FM
Click pentru a porni
🔊 50%