Rețele sociale

ECONOMIE

Ghid privind actele necesare pentru obținerea diverselor autorizații eliberate de ANAF

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe site-ul instituției, un ghid în care prezintă actele necesare contribuabililor pentru a obține diverse categorii de documente, autorizații și alte înscrisuri eliberate de organul fiscal. Astfel, ghidul cuprinde documentația ce trebuie completată, depusă sau prezentată în vederea soluționării celor mai frecvente solicitări ale următoarelor categorii de contribuabili:

– persoane fizice;

– persoane fizice autorizate care desfășoară activități economice în mod independent sau persoane fizice care exercită profesii liberale, precum și asocierile și alte entități fără personalitate juridică.

În ghid sunt redate, printre altele, explicații referitoare la formularele ANAF și instrucțiunile de completare, organul fiscal competent, domiciliul fiscal în cazul creanțelor fiscale administrate de organul fiscal central. Sunt trecute în revistă, totodată, diverse tipuri de solicitări ale contribuabililor, cum ar fi obținerea dreptului de utilizare a serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV), renunțarea la SPV, obținerea Certificatului de atestare fiscală, și pașii care trebuie parcurși pentru soluționarea acestora.  

Referitor la actele de identitate ale contribuabililor necesare în relația cu ANAF, Ghidul menționează că  „în cazul reprezentării contribuabilului/plătitorului în relația cu organul fiscal prin avocat, consultant fiscal sau expert contabil, forma și conținutul împuternicirii sunt cele prevăzute de dispozițiile legale privind organizarea și exercitarea profesiei de avocat, consultant fiscal sau expert contabil, după caz”.

Potrivit ANAF, ghidul a fost actualizat având în vedere modificările legislative intervenite în anul 2021 și se adresează atât contribuabililor, cât și unităților fiscale.

Ghidul privind actele justificative necesare eliberării diverselor categorii de documente solicitate de contribuabili persoane fizice poate fi consultat pe site-ul ANAF, secțiunea Asistență contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative.

ECONOMIE

ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna noiembrie 2025

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe site-ul instituției, calendarul obligațiilor fiscale pentru luna noiembrie 2025, care include principalele formulare care trebuie depuse de contribuabili – persoane fizice și persoane juridice –, precum și obligațiile de plată aferente.

Calendarul poate fi accesat aici.

Continuare

ECONOMIE

ANCOM: Furnizorii de servicii de telecomunicații au obligația să informeze utilizatorii despre condițiile de încheiere a contractelor online

Utilizatorii au dreptul de a fi informați de către furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la condițiile de încheiere a contractelor online, cu sau fără vânzarea de echipamente, informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), într-un comunicat de presă citat de Agerpres. „Înainte de lansarea ofertelor promoționale de Black Friday, ANCOM reamintește utilizatorilor că au dreptul de a fi informați de către furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la condițiile de încheiere a contractelor online, cu sau fără vânzarea de echipamente. De Black Friday, mulți utilizatori aleg să încheie noi contracte pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune, să achiziționeze pachete ce includ și terminale sau să-și reînnoiască abonamentele existente. De regulă, ofertele promoționale sunt disponibile pe paginile de internet ale furnizorilor de servicii, în secțiunea magazinului online. În cazul comenzilor online, înainte de plasarea comenzii, pagina de comandă trebuie să conțină o serie de informații minime. Butonul sau funcția de plasare a comenzii trebuie să afișeze și o atenționare clară privind existența unei obligații de plată după finalizarea comenzii. Dacă nu există o astfel de atenționare, utilizatorul nu are nicio obligație în baza comenzii respective. Pagina de comandă trebuie, de asemenea, să permită revizuirea și corectarea eventualelor erori înainte de trimiterea comenzii. Contractul se consideră încheiat în momentul în care furnizorul confirmă, pe un suport durabil, acceptarea comenzii transmise de utilizator”, subliniază instituția.

Potrivit sursei citate, dacă furnizorul nu confirmă acceptarea comenzii, contractul nu este considerat încheiat, iar dacă stocul de terminale la prețuri promoționale se epuizează înainte de transmiterea acestei confirmări de către furnizor, acesta nu este obligat să livreze produsul pentru care a primit comanda online.

De asemenea, furnizorul de servicii are obligația de a pune la dispoziția utilizatorului și fișa de sinteză a contractului, cel târziu înaintea începerii furnizării serviciilor sau la momentul livrării produselor, după caz.

„După încheierea unui contract la distanță, utilizatorul are dreptul să se răzgândească și să se retragă din contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile de la data încheierii acestuia. Pentru contractul ce include achiziția unui terminal (telefon, tabletă, PC etc.), termenul de 14 zile se calculează de la data primirii produsului. Furnizorul are obligația de a informa utilizatorii cu privire la dreptul de retragere atât la prezentarea ofertei, cât și la încheierea contractului, prin punerea la dispoziție a formularului de retragere. Utilizatorul își poate exercita dreptul de retragere prin transmiterea formularului sau a unei declarații neechivoce de retragere către furnizor înainte de expirarea termenului de 14 zile”, noteză autoritatea de reglementare.

În cazul terminalelor livrate prin servicii de curierat, ANCOM recomandă utilizatorilor ca, înainte de plata rambursului, să se asigure că ei sau alți membri ai familiei au făcut o astfel de comandă online.

Totodată, ANCOM atrage atenția utilizatorilor să nu răspundă mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii poștale prin care se solicită accesarea unui link și completarea de informații personale (de exemplu, numărul cardului bancar) presupuse a fi necesare livrării unui colet.

„Dacă utilizatorul a dat curs unui astfel de mesaj și a fost victima unei înșelăciuni, este necesar să se adreseze organelor de poliție pentru începerea investigațiilor. ANCOM poate lua măsuri în cazul în care furnizorii nu respectă drepturile utilizatorilor cu privire la încheierea contractelor la distanță prin care sunt achiziționate servicii de comunicații electronice (telefonie, internet sau televiziune)”, precizează Autoritatea.

InfoCentru ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune), serviciile poștale și serviciile digitale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi pe platformă ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Continuare

ECONOMIE

ANAF a publicat lista seminarelor web din luna noiembrie 2025

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe portalul instituției, lista seminarelor web care se vor desfășura în luna noiembrie 2025.

Temele principale abordează subiecte diverse și de interes pentru contribuabili:

 Tratamentul fiscal și obligațiile de declarare a veniturilor realizate de persoanele fizice din meditații acordate în particular (5 noiembrie, ora 10.00);

 Modificări aduse Codului fiscal privind impozitul pe venit și contribuția de asigurări sociale de sănătate, prevăzute în Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare (18 noiembrie, ora 10.00);

 Tratamentul fiscal al veniturilor din premii și din jocuri de noroc (20 noiembrie, ora 9.30);

 Eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale acordată persoanelor fizice și juridice (21 noiembrie, ora 10.00);

 Obligații fiscale aferente veniturilor din pensii și veniturilor din cedarea folosinței bunurilor (altele decât cele din închirierea în scop turistic) (25 noiembrie, ora 12.00);

 Aplicarea impozitului pe veniturile microîntreprinderilor în anul 2025 (26 noiembrie, ora 10.00);

▪ Modul de declarare a veniturilor realizate de persoanele fizice din prestarea activităților de asistență medicală/stomatologică (27 noiembrie, ora 11.00);

▪ Procedura de îndreptare a erorilor din documentele de plată întocmite de debitori privind obligațiile fiscale conform prevederilor Ordinului nr. 164/2017 (28 noiembrie, ora 11.00).

Durata seminarelor este de două ore. Înscrierile se pot efectua până la data și ora începerii seminarelor, în limita locurilor disponibile. La un seminar pot participa simultan maximum 500 de persoane.

Continuare
ECONOMIEacum 8 ore

ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna noiembrie 2025

ECONOMIEacum 8 ore

ANCOM: Furnizorii de servicii de telecomunicații au obligația să informeze utilizatorii despre condițiile de încheiere a contractelor online

ECONOMIEacum 9 ore

ANAF a publicat lista seminarelor web din luna noiembrie 2025

ECONOMIEacum o zi

DNSC avertizează asupra unei tentative de fraudă, prin apeluri false în numele unor instituții sau autorități

ECONOMIEacum o zi

MMAP: 18 ferme mixte din zece județe, selectate pentru a deveni „ferme-model” în urma investițiilor de mediu

ECONOMIEacum o zi

AFM: Bugetul pentru autovehiculele cu motoare termice și hibride din Programul Rabla Auto 2025 – persoane fizice va fi suplimentat cu 45 de milioane de lei

ECONOMIEacum 2 zile

Modificări la Schema de ajutor de minimis „Digitalizarea sectorului organizațiilor neguvernamentale” din cadrul PNRR

ECONOMIEacum 2 zile

MF: Proiectul de act normativ privind punerea la dispoziție a informațiilor în punctul unic de acces european, în consultare publică

ECONOMIEacum 2 zile

PR Nord-Est: Ghidul Solicitantului pentru „Sprijinirea investițiilor care vizează reconstrucția ca răspuns la un dezastru natural care se produce în perioada 1 ianuarie 2024–31 decembrie 2025”, în consultare publică

ECONOMIEacum 2 zile

Finanțări nerambursabile pentru adaptarea la schimbare a lucrătorilor, întreprinderilor și antreprenorilor

ECONOMIEacum 6 zile

Angajatorii care încadrează persoane de peste 30 ani, pentru a le califica, primesc o subvenție lunară de 2.250 lei/ucenic

ECONOMIEacum 6 zile

ANAF urmează să modifice o serie de acte normative privind înregistrarea/anularea înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată și privind declararea taxei pe valoarea adăugată

Trending

🎵 CECCAR FM
Click pentru a porni
🔊 50%