ECONOMIE
MAT: Înființarea de incubatoare tehnologice și de afaceri, în consultare
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) a publicat în transparență decizională Proiectul de procedură privind implementarea programului național multianual de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri. Programul național multianual pe perioada de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri are ca obiectiv general dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) de către studenți în ani terminali sau masteranzi din cadrul universităților acreditate din România, universități care dețin sau care autorizează până la data depunerii cererilor de finanțare, incubatoare de afaceri, în condițiile Legii nr. 102 /2016 privind incubatoarele de afaceri, cu completările și modificările ulterioare.
Programul constă în înființarea de noi incubatoare de afaceri sau dezvoltarea celor existente de către universități acreditate din România, crearea unei rețele de incubatoare de afaceri în România de către mediul universitar, care va permite în principal: ● crearea unui mediu de afaceri favorabil dezvoltării și creșterii IMM-urilor înființate de studenți în an terminal și/sau masteranzi/doctoranzi; ● promovarea culturii antreprenoriale și îmbunătățirea performanțelor manageriale ale studenților în an terminal și/sau masteranzi/doctoranzi; ● consolidarea unui sector privat dinamic, capabil să facă față forțelor concurențiale și competiției internaționale; ● creșterea numărului de activități economice competitive, întărirea climatului investițional, precum și reducerea ratei șomajului în rândul absolvenților de studii superioare; ● dezvoltarea mediului economic local, regional, național și internațional, prin utilizarea mai eficientă a potențialului economic și uman existent în zonă; ● înființarea și dezvoltarea de IMM-uri inovative, capabile să utilizeze în mod eficient resursele existente și care, la finalul perioadei de incubare, se vor afla într-o situație stabilă din punct de vedere financiar; ● crearea unei relații eficiente între mediul universitar și cel antreprenorial; ● dezvoltarea unei infrastructuri de afaceri capabile să facă față presiunilor concurențiale; ● favorizarea accesului IMM-urilor incubate la informații, servicii de consultanță profesională, surse de finanțare, precum și la cursuri de management și antreprenoriat; ● promovarea unei cooperări strânse între principalii parteneri la nivel național, regional și local pentru realizarea unei dezvoltări economice susținute.
Bugetul Programului pentru anul 2023, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2023 nr. 368/2022, este în valoare de 5,35 milioane lei.
Pentru anii 2023 și 2024, prin implementarea Programului se estimează acordarea de alocații financiare nerambursabile pentru decontarea, prin intermediul universităților selectate, de cursuri de antreprenoriat pentru un număr de 540 de studenți, masteranzi și/sau doctoranzi, din care finanțarea a 80 de IMM-uri înființate prin program de către beneficiarii țintă.
În cadrul Programului, universitățile selectate vor pune la dispoziția programului personalul și infrastructura incubatoarelor autorizate conform legii Legii nr. 102/2016, pentru organizarea de cursuri autorizate de antreprenoriat pentru numărul minim de studenți, masteranzi și/sau doctoranzi, numărul minim de ore de curs, tematică și perioadă stabilite în condițiile prezentei proceduri de implementare.
Contravaloarea decontabilă a cursului de antreprenoriat organizat de către universitățile selectate este de 2500 de lei/cursant, iar alocația financiară nerambursabilă (AFN) decontată firmelor înființate de către beneficiarii țintă, în condițiile prezentei proceduri de implementare, este de maximum 50.000 de lei/societate eligibilă selectată. Valoarea AFN acordată prin Program firmelor înființate de către beneficiarii țintă poate fi folosită pentru următoarele cheltuieli eligibile: a) sumă forfetară în valoare de maximum 10.000 lei ptr crearea unui nou loc de muncă și păstrarea acestuia cel puțin un an de la plata AFN; b) maximum 25.000 de lei pentru Pachet digital (voucher de digitalizare), care poate să conțină una sau mai multe din următoarele cheltuieli eligibile: site de prezentare a activității, magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu fără hosting, cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului online, soft/softuri necesar/necesare desfășurării activității, semnătură electronică, echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, telefoane smart, tablete; c) sumă forfetară de maximum 15.000 de lei pentru asigurarea cheltuielilor de incubare pe perioada a minimum 12 luni din momentul acordării AFN în incubatorul deținut de universitatea selectată.
Alocarea sumelor prevăzute anterior se poate face numai cu aprobarea MAT/AIMMAIPE în condițiile prevăzute de această procedură.
Proiectul de procedură poate fi consultat pe site-ul MAT, iar cei interesați pot transmite propunerile, sugestiile și opiniile privind acest document în termen de 15 zile de la data publicării, la adresa de e-mail: dezbateri_publice@mat.gov.ro.
ECONOMIE
Angajatorii care încadrează persoane de peste 30 ani, pentru a le califica, primesc o subvenție lunară de 2.250 lei/ucenic
Angajatorii care încadrează persoane cu vârsta de peste 30 ani, înregistrate la Serviciul Public de Ocupare (SPO), pentru a le califica la locul de muncă, vor fi sprijiniți printr-o subvenție lunară de 2.250 lei/ucenic, pe toată perioada desfășurării programului de ucenicie, prevede proiectul „Formactiv – Formare și muncă activă”, informează Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă (AMOFM) București.
Potrivit unui comunicat de presă al instituției, citat de Agerpres, obiectivul general al proiectului, implementat în perioada 24 decembrie 2024 – 23 decembrie 2029, este de creștere a oportunităților de încadrare a șomerilor înregistrați la SPO.
„Obiectivul specific al proiectului este stimularea ocupării șomerilor înregistrați la Serviciul Public de Ocupare (SPO), prin acordarea sprijinului financiar angajatorilor, aferent încadrării prin ucenicie la locul de muncă. Angajatorii care încadrează persoane cu vârsta de peste 30 ani, înregistrate la Serviciul Public de Ocupare (SPO), pentru a le califica la locul de muncă, vor fi sprijiniți printr-o subvenție lunară de 2.250 lei/ucenic, pe toată perioada desfășurării programului de ucenicie. Contractul de ucenicie este un contract individual de muncă, încheiat pe durată determinată, în temeiul căruia un ucenic se obligă să se pregătească profesional în timpul activității profesionale. Angajatorul se obligă să îi asigure plata salariului și toate condițiile necesare formării profesionale. Durata contractului de ucenicie se stabilește în funcție de nivelul de calificare pentru care urmează să se pregătească ucenicul”, precizează Agenția.
Pentru accesarea acestor programe, angajatorii trebuie să încheie o convenție cu AMOFM București, ar recrutarea grupului-țintă se va realiza continuu, pe tot parcursul derulării proiectului.
Conform procedurii, pașii pentru angajatori și șomeri în accesarea programului de ucenicie vizează: comunicarea locurilor de muncă vacante către AMOFM București, organizarea programului, înregistrarea șomerului, consiliere și mediere, cerere pentru ucenicie, repartizare, selectare și contract, începerea activității, încheierea convenției pentru acordarea sprijinului financiar angajatorului, plata subvenției – se acordă lunar, proporțional cu timpul lucrat, pe baza documentelor depuse până pe 25 ale lunii următoare.
Reprezentanții AMOFM București subliniază că șomerii care participă la activitățile proiectului sunt cei înregistrați în baza de date a SPO și care au beneficiat de activitățile de informare și de consiliere profesională, prin care li s-au comunicat oportunitățile pe care le au în ceea ce privește educația, formarea și ocuparea pe piața muncii.
ECONOMIE
ANAF urmează să modifice o serie de acte normative privind înregistrarea/anularea înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată și privind declararea taxei pe valoarea adăugată
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) propune, printr-un proiect de Ordin publicat astăzi în transparență decizională, modificarea și completarea unor acte normative privind înregistrarea/anularea înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată și privind declararea taxei pe valoarea adăugată. ANAF menționează, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ, că, prin OG nr.22/2025 pentru modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial nr.806 din 29 august 2025, au fost modificate unele prevederi referitoare la înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată. Prin art.316 din Codul fiscal a fost reglementată data de la care se consideră valabilă înregistrarea în scopuri de TVA. Anterior, această dată era reglementată de normele metodologice. „Trebuie precizat că, în cele mai multe situații a fost modificată data de la care devine valabilă înregistrarea în scopuri de TVA”, afirmă reprezentanții ANAF, în Referatul de aprobare.
Întrucât precizări privind data de la care devine valabilă înregistrarea în scopuri de TVA se regăsesc în cuprinsul mai multor proceduri aprobate prin ordine ale președintelui ANAF – se precizează în documentul citat –, a devenit necesară modificarea acestor proceduri pentru a reflecta noile prevederi legale, astfel:
♦ OPANAF nr.239/2021 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, potrivit prevederilor art.316 alin.(1) lit.a), b) sau c) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare
În situația în care persoana impozabilă solicită înregistrarea în scopuri de TVA înainte de realizarea de operațiuni taxabile, scutite de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere, cu locul în România, potrivit art.316 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal, înregistrarea în scopuri de TVA se consideră valabilă începând cu data înregistrării fiscale, potrivit art.316 alin.(11) lit.a) din Codul fiscal. Prin excepție, în cazul persoanelor impozabile care solicită odată cu înregistrarea în registrul comerțului și înregistrarea în scopuri de TVA conform art.316 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal, înregistrarea în scopuri de TVA se consideră valabilă începând cu data înregistrării persoanei impozabile în registrul comerțului.
În situația în care persoana impozabilă solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art.316 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal, întrucât cifra de afaceri realizată în cursul unui an calendaristic a depășit plafonul de scutire prevăzut la art.310 alin.(1) din Codul fiscal, înregistrarea în scopuri de TVA se consideră valabilă începând cu data depășirii plafonului de scutire, potrivit art.316 alin.(11) lit.b) din Codul fiscal.
În situația în care persoana impozabilă optează pentru înregistrarea în scopuri de TVA conform art.316 alin.(1) lit.c) din Codul fiscal, deși cifra de afaceri realizată în cursul unui an calendaristic este inferioară plafonului de scutire, înregistrarea în scopuri de TVA se consideră valabilă începând cu data solicitării, potrivit art.316 alin.(11) lit.c) din Codul fiscal.
Având în vedere cele de mai sus – se spune în Referatul de aprobare –, se impune adaptarea prevederilor Procedurii de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, potrivit prevederilor art.316 alin.(1) lit.a), b) sau c) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, aprobată prin OPANAF nr.239/2021, la modificările legislative. De asemenea, prin această modificare se propune ca, pentru persoanele impozabile înregistrate în Spațiul Privat Virtual, certificatul de înregistrare în scopuri de TVA să poată fi comunicat și prin mijloace electronice de transmitere la distanță, potrivit legii, prin intermediul Spațiului Privat Virtual.
♦ OPANAF nr.2012/2016 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum și a modelului și conținutului unor formulare
În procedura de modificare din oficiu a vectorului fiscal, respectiv înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA sau anularea înregistrării în scopuri de TVA, există precizări privind data de la care devine valabilă înregistrarea în scopuri de TVA. În plus, prin modificările aduse Codului fiscal prin OG nr.22/2025, la art.316 alin.(11) din Codul fiscal, la care sunt prevăzute toate situațiile pentru care organul fiscal anulează înregistrarea în scopuri de TVA, a fost introdusă, la lit.i), situația de la art.3102 alin.(7), privind persoanele impozabile cu sediul activității economice în alt stat membru și care sunt înregistrate în scopuri de TVA în România conform art.316 din Codul fiscal, care optează pentru aplicarea, în România a regimul special de scutire pentru mici întreprinderi în România pentru livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în România. În această situație, organul fiscal din România trebuie să anuleze înregistrarea în scopuri de TVA.
Pentru această situație, este necesară stabilirea procedurii de anulare, din oficiu, de către organul fiscal, prin introducerea unei noi secțiuni în Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA.
De asemenea, este necesară corelarea acestui act normativ cu modificările organizatorice care au avut loc la nivelul organelor fiscale subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală (înlocuirea birourilor municipale/orășenești/ comunale cu unități fiscale și desființarea administrațiilor fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice) și cu modificările legislative aduse titlului VIII „Soluționarea contestațiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale” din Codul de procedură fiscală (abrogarea alineatului (6) al articolului 272).
Întrucât informații privind data de la care devine valabilă înregistrarea în scopuri de TVA există și în formularul „Decizie privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA”, prevăzut în anexa nr. 3 la ordin, este necesară modificarea acestui formular. De asemenea, este necesară modificarea formularului „Decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA”, prevăzut în anexa nr. 4 la ordin, pentru completarea cu situația prevăzută la art.316 alin.(11) lit.i) din Codul fiscal.
♦ OPANAF nr.2011/2016 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare, la cerere, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, potrivit prevederilor art.316 alin.(12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare, cu modificările și completările ulterioare
Persoanele impozabile nu mai solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin.(12) din Codul fiscal prin completarea formularului de declarație (099), întrucât, în contextul reducerii numărului de formulare de declarații fiscale, rândurile din acest formular au fost preluate în toate declarațiile de mențiuni (010, 013, 015, 016, 020, 040, 070, 093 și 700), care se depun, în funcție de categoria din care face parte persoana impozabilă. Prin urmare – se precizează în Referatul de aprobare –, este necesară înlocuirea, în tot cuprinsul OPANAF nr.2011/2016, a trimiterii la fomularul (099).
În plus, menționăm că, potrivit art.316 alin.(12) lit.c) din Codul fiscal, organul fiscal înregistrează în scopuri de TVA persoana impozabilă, la cererea acesteia, după anularea înregistrării în scopuri de TVA întrucât persoana impozabilă nu a depus niciun decont de TVA pentru 6 luni/2 trimestre consecutive, cu condiția depunerii tuturor deconturilor de TVA nedepuse.
În activitatea organelor fiscale de soluționare a unor astfel de cereri au apărut situații în care, pentru perioadele fiscale pentru care persoana impozabilă nu a depus niciun decont de TVA, organul fiscal a emis decizie de impunere fie ca urmare a unei acțiuni de inspecție fiscală, fie ca urmare a aplicării procedurii de impunere din oficiu, potrivit legii, decizii care au rămas definitive. În astfel de situații, persoana impozabilă nu mai are dreptul depunerii de deconturi de TVA pentru aceleași perioade fiscale.
În aceste condiții, inițiatorii proiectului propun completarea Procedurii de înregistrare, la cerere, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu un paragraf potrivit căruia condiția privind depunerea tuturor deconturilor de TVA (formular 300) nedepuse la termen, se consideră îndeplinită dacă, pentru perioada aferentă deconturilor nedepuse, persoanei impozabile i s-a comunicat o decizie de impunere de către organul de inspecție fiscală sau o decizie de impunere, din oficiu, de către organul fiscal competent, rămasă definitivă conform art.107 alin.(5) din Codul de procedură fiscală.
De asemenea, este necesară corelarea acestui act normativ cu modificările organizatorice care au avut loc la nivelul organelor fiscale subordonate ANAF (înlocuirea birourilor municipale/orășenești/ comunale cu unități fiscale și desființarea administrațiilor fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice) și cu modificările legislative aduse titlului VIII „Soluționarea contestațiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale” din Codul de procedură fiscală (abrogarea alineatului (6) al articolului 272).
În acest context – afirmă reprezentanții ANAF –, este necesară modificarea și completarea OPANAF nr.2011/2016, cu modificările si completările ulterioare.
♦ OPANAF nr.2131/2025 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată”
În instrucțiunile de completare a rândurilor de regularizări din decontul de TVA (rândul 16 Regularizări taxă colectată și rândul 34 Regularizări taxă dedusă), este necesar să se declare ajustările bazei de impozitare prevăzute la art. 287 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 282 alin. (9) și (10), după caz, din Codul fiscal, dar care au fost generate de operațiuni pentru care s-a aplicat una dintre cotele de TVA în vigoare până la data de 1 august 2025.
Prin urmare – precizează ANAF – este necesară eliminarea, din aceste instrucțiuni a trimiterilor la noile cote de TVA, respectiv 21% și 11%, pentru a evita dubla declarare a sumelor pe rânduri diferite.
ANAF subliniază că ajustările bazei de impozitare prevăzute la art. 287 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 282 alin. (9) și (10), după caz, din Codul fiscal, dacă au fost generate de operațiuni pentru care cota de taxă pe valoarea adăugată aplicată este de 21% se declară, potrivit instrucțiunilor de completare, la rândul 9 din decont (în ceea ce privește taxa colectată), respectiv la rândul 24 din decont (în ceea ce privește taxa deductibilă).
De asemenea, ajustările bazei de impozitare prevăzute la art. 287 din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 282 alin. (9) și (10), după caz, din Codul fiscal, dacă au fost generate de operațiuni pentru care cota de taxă pe valoarea adăugată aplicată este de 11% se declară, potrivit instrucțiunilor de completare, la rândul 10 din decont (în ceea ce privește taxa colectată), respectiv rândul 25 din decont (în ceea ce privește taxa deductibilă).
ECONOMIE
Au fost stabilite Normele tehnice privind aprobarea sau desemnarea unui loc pentru prezentarea mărfurilor în vamă și depozitarea temporară
Prin Ordinul nr. 2913/2025 al președintelui Autorității Vamale Române, publicat astăzi în Monitorul Oficial nr. 967/20.10.2025, au fost stabilite Normele tehnice privind aprobarea sau desemnarea unui loc pentru prezentarea mărfurilor în vamă și depozitarea temporară.
Potrivit actului normativ, operatorii economici stabiliți pe teritoriul vamal al Uniunii pot solicita autorității vamale, în situații justificate, aprobarea unui loc în scopul prezentării mărfurilor în vamă și al depozitării temporare de mărfuri neunionale, altul decât un spațiu de depozitare temporară. Cererea pentru obținerea locului aprobat se completează potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la aceste norme tehnice și se depune la autoritatea vamală competentă. Cererea poate fi depusă și prin intermediul poștei electronice și este supusă prevederilor art. 15 din Codul vamal al Uniunii.
Cererea poate avea ca obiect o singură operațiune de depozitare temporară sau se poate referi la mai multe operațiuni, desfășurate într-o perioadă determinată de timp, menționată de solicitant. Locul solicitat trebuie să fie clar determinat în cerere, cu indicarea adresei exacte și descrierea acestuia, pentru a se aduce la cunoștința biroului vamal existența în locul respectiv a clădirilor, depozitelor sau a altor facilități necesare manipulării, depozitării sau păstrării mărfurilor în condiții corespunzătoare. Solicitantul trebuie să menționeze în cerere care este interesul său justificat în obținerea aprobării, precum și programul de lucru în locul respectiv. Cererea conține motivele pentru care se solicită aprobarea unui loc în care să fie prezentate și depozitate temporar mărfuri neunionale, altul decât un spațiu de depozitare temporară, urmând ca autoritatea vamală competentă să aprecieze dacă cererea este justificată ținând cont de circumstanțele operațiunilor vamale efectuate, cantitatea și felul mărfurilor, tipul de transport și frecvența operațiunilor vamale.
La cerere se anexează următoarele documente: a) schița spațiului pentru care se solicită aprobarea; b) actul de deținere a spațiului pentru care se solicită autorizarea; c) modelul/tipul de evidențe, dacă este cazul; d) documentul/documentele care atestă constituirea garanției.
Dacă este necesar, autoritatea vamală competentă solicită informații suplimentare pentru soluționarea cererii.
Un spațiu ce urmează a fi utilizat pentru depozitarea temporară trebuie să fie adecvat din punctul de vedere al securității, sănătății și siguranței, al accesului în acest spațiu și al facilităților de depozitare. Dacă cererea include mărfuri care pot prezenta un pericol sau sunt susceptibile de a deteriora alte mărfuri sau necesită instalații speciale de depozitare, spațiul trebuie să fie echipat corespunzător pentru depozitarea acestora.
Aprobarea se emite de autoritatea vamală competentă după verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute de legislația vamală cu privire la operațiunea sau operațiunile vamale vizate și se comunică solicitantului în termen de 30 de zile de la depunerea cererii. Autoritatea vamală competentă care a emis aprobarea urmărește aplicarea legislației vamale în domeniul prezentării mărfurilor în vamă și al depozitării temporare.
Dacă solicitarea are ca obiect o singură operațiune vamală de depozitare, în aprobare se menționează operațiunea vamală la care se referă. În situația în care cererea se referă la mai multe operațiuni vamale, desfășurate într-o perioadă determinată de timp, aprobarea cuprinde, pe lângă mențiunile privind operațiunile vamale, data de început a valabilității aprobării și termenul pentru care se acordă, care nu poate fi mai mare de un an de la data de început.
Mărfurile depozitate temporar nu pot fi ridicate fără permisiunea biroului vamal din spațiul aprobat de depozitare temporară. În cazul în care biroul vamal decide să controleze mărfurile declarate, verificarea acestora și a mijloacelor de transport se efectuează în locul aprobat.
-
PROFESIA CONTABILĂacum 4 zileMesajele liderilor instituționali și ai partenerilor internaționali ai profesiei contabile din România, în deschiderea Congresului
-
ECONOMIEacum 4 zileAu fost stabilite Normele tehnice privind aprobarea sau desemnarea unui loc pentru prezentarea mărfurilor în vamă și depozitarea temporară
-
PROFESIA CONTABILĂacum 4 zileCECCAR Dâmbovița: Conferința „Cybercrime în secolul XXI – Provocări și soluții”
-
PROFESIA CONTABILĂacum 4 zileSmart Accounting powered by AI: profesia contabilă, în era simbiozei om–tehnologie
-
PROFESIA CONTABILĂacum 4 zileCECCAR Vaslui: Profesioniștii contabili, parteneri ai administrației locale și ai mediului de afaceri în identificarea soluțiilor sustenabile
-
ECONOMIEacum 4 zileFES: Valoarea coșului minim de consum pentru un trai decent, pentru o familie de 2 adulți și 2 copii, a crescut la 11.370 lei/lună
-
PROFESIA CONTABILĂacum 4 zileCECCAR Maramureș: Alături de Camera de Comerț și Industrie, la aniversarea a 35 de ani de activitate
-
ECONOMIEacum 4 zileANCOM: Republica Moldova și Ucraina vor fi integrate în zona de roaming a SEE, de la 1 ianuarie 2026
