Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR București: Noii membri ai filialei au depus jurământul

Radio CECCAR FM

Într-o atmosferă specifică unui eveniment de o asemenea importanță, absolvenții din Capitală ai examenului de aptitudini organizat de CECCAR în noiembrie 2016 au depus jurământul profesional marți, 14 martie a.c., în cadrul ceremoniei organizate de Filiala CECCAR București, întrând astfel oficial în rândul membrilor Corpului.

Ceremonia a fost deschisă, așa cum se cuvine, prin intonarea cu emoție a celebrului De Brevitate Vitae, cunoscut ca Gaudeamus igitur.

În deschidere, președintele Filialei CECCAR București, lect. univ. dr. Florentin Caloian, a felicitat noii membri ai filialei, le-a urat bun venit în rândul profesioniștilor contabili, prezentând, în continuare, invitații ceremoniei. La eveniment a participat, de asemenea, directorul executiv al filialei, ec. Elena Boban.

Invitați de seamă i-au felicitat pe noii membri ai Corpului pentru succesul obținut prin absolvirea Examenului de aptitudini, unul „deloc ușor”, așa cum a subliniat directorul general executiv al CECCAR, lect. univ. dr. Florin Dobre, adăugând: „(…) o probă de foc de șase ore, plus examenul oral. A fost un examen greu, care a încununat succesul anilor de facultate, de masterat pentru unii colegi, de stagiu, rezultând o împlinire profesională pentru fiecare dintre dumneavoastră și o bucurie pentru noi să fim colegi”.

Președintele Consiliului Superior al Corpului, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, s-a adresat noilor membri ai Filialei CECCAR București, subliniind:

„Profesia pe care ați ales-o oferă multe oportunități, dar și multe provocări. Totul depinde de dumneavoastră – să înțelegeți ce înseamnă practicarea acestei profesii într-o lume globalizată și digitalizată și să conștientizați faptul că imaginea tradițională a expertului contabil, care era văzut de mulți ca un ronțăitor de cifre, a fost transformată de avantajele pe care le oferă tehnologia. Trebuie să oferiți servicii de calitate, astfel încât să deveniți principalul consilier al antreprenorului – noi, profesioniștii contabili, suntem cei care știm cu exactitate cum procesele unui business se transformă în cifre. Datoria noastră este să explicăm acele cifrele antreprenorului, astfel încât acestea să-i deschidă orizontul asupra evoluției businessului. (…) Sunteți familiarizați cu standardele internaționale de contabilitate. Activitatea se îndreaptă din ce în ce mai mult către raționament, către partea intelectuală a profesiei, lăsând în urmă partea de introducere a datelor. Vă asigurăm că organismul profesional va încerca să vă sprijine permanent, dar trebuie să conștientizați ce responsabilitate în practicarea profesiei implică apartenența la CECCAR”. Președintele Corpului a încheiat felicitându-i pe noii membri ai filialei: „Felicitări! Vă așteptăm cu inițiative pentru ca împreună să îmbunătățim imaginea profesiei și să aducem în zona noastră de piață o cotă cât mai mare. Mult succes în carieră!”.

În mesajul transmis absolvenților examenului de aptitudini, directorul general al CECCAR a apreciat:

„Este o onoare să fiu alături de dumneavoastră! Văd în sală foști studenți, colegi, prieteni, cu care m-am întâlnit de multe ori și vă felicit pe toți pentru obținerea calificării de expert contabil sau de contabil autorizat! Aș vrea să vă reamintesc faptul că noi, ca membri CECCAR, suntem o comunitate și as vrea să ne comportăm ca atare. Suntem prestatori de servicii în domeniul contabil și de buna practică ne definește. Trebuie să înțelegem că avem interese comune în profesie, chiar dacă de multe ori suntem competitori pe piață. Cel mai important este să înțelegem că împreună suntem mai puternici, iar rolul organismului profesional este să reprezinte interesele membrilor. Facem tot ce este posibil pentru a promova serviciile oferite de membrii CECCAR atât în rândul mediului de afaceri, cât și în fața organismelor de reglementare, și mă refer aici la ministere și la alte entități cu care noi colaborăm. Am participat la numeroase dezbateri care au avut ca obiectiv promovarea profesiei contabile. Este o profesie care ne obligă să fim mereu la curent cu reglementările contabile și fiscale în vigoare, o profesie grea, dar frumoasă, pentru că satisfacțiile personale când un client este mulțumit sunt mari. Felicitări încă o dată pentru calificarea pe care ați dobândit-o!”.

Felicitări le-au transmis noilor membri și președintele Comisiei de disciplină a filialei București, Ilie Ivorschi, care i-a îndemnat pe aceștia să studieze cu atenție Regulamentul de organizare și funcționare a CECCAR, regulamentul comisiilor de disciplină și Codul etic național al profesioniștilor contabili, pentru a evita o activitate defectuoasă care să îi ducă în fața comisiilor de disciplină și care ar avea ca rezultat eventuale sancționări disciplinare.

Vicepreședintele filialei București, Andrei Aurel, i-a felicitat, de asemenea, pe cei care au dobândit calificarea de expert contabil/contabil autorizat, îndemnându-i să facă toate demersurile pentru a deveni și experți contabili judiciari, expunându-le totodată avantajele care reies din apartenența la Grupul Experților Judiciari.

La eveniment a participat și Roxana Epure, director general al CIEL, care a oferit  premii absolvenților care s-au remarcat prin cele mai bune rezultate obținute la examenul de aptitudini, împreună cu felicitările cuvenite.

Iar pentru că sub egida CECCAR există o platformă creată tocmai pentru tineri – Clubul Tinerilor Experți Contabili din România (CTECR) –, la ceremonie au participat și Larisa Vlăsceanu și Andrei Badiu, manageri de proiect ai Clubului. În intervenția sa Andrei Badiu a explicat ce este CTECR, cui se adresează, care este strategia Clubului pentru anul în curs și de ce tinerii experți contabili ar trebui să se implice în acțiunile organizate de Club. „CTECR este o platformă de comunicare și de formare profesională a tinerilor experți contabili, înființată sub egida CECCAR chiar de tineri experți contabili, iar menirea sa este de a contura alături de voi, membrii CTECR, și alături de organismul profesional, direcția profesiei contabile în România. Viitorul profesiei contabile va arăta în modul în care noi alegem să ne dezvoltăm – profesional și personal. Vă îndemn să vă implicați în acțiunile Clubului, destinate tinerilor experți contabili, stagiarilor, precum și studenților din facultățile de profil economic, pentru ca, împreună cu CECCAR, să conturăm direcția profesiei contabile în România. Felicitări și mult succes!”.

După rostirea jurământului profesional, președintele CECCAR, împreună cu directorul general al Corpului, a înmânat diplome tuturor membrilor, felicitându-i încă o dată pentru succesul obținut.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Radio CECCAR FM

Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat  cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.

Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.

În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.

De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.

Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.

Galerie foto

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil

Radio CECCAR FM

CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.

Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.

Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.

Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.

Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.

Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va  contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.

Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.

Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.

Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.

Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR lansează traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources în domeniul evaluării afacerilor

Radio CECCAR FM

Evaluarea afacerilor este un proces esențial pentru determinarea valorii reale a unei afaceri, contribuind la o înțelegere profundă a activelor, datoriilor, performanței financiare și a poziției sale competitive pe piață. Aceasta este vitală în diverse contexte, de la atragerea de investiții, vânzarea afacerii, partajarea echitabilă a acțiunilor, până la evaluarea eficienței managementului și a potențialului de creștere.

Un rol central în acest proces îl au profesioniștii contabili, care aduc expertiza tehnică și rigurozitatea necesară pentru o evaluare corectă și obiectivă. Aceștia contribuie prin analizarea situațiilor financiare, identificarea fluxurilor de trezorerie și evaluarea activelor și datoriilor. În plus, profesioniștii contabili utilizează standarde și metode recunoscute de evaluare, asigurând astfel că procesul respectă normele în vigoare și este realizat în mod transparent.

În acest context, CECCAR vine în sprijinul membrilor și pune la dispoziție în exclusivitate în România traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources, Înțelegerea evaluării afacerilor: un ghid practic de evaluare a întreprinderilor mici și mijlocii, ediția a VI-a, prima ediție a acestei cărți fiind publicată în anul 1998 de American Institute of Certified Public Accountants.

A șasea ediție a cărții, semnată de autorul Gary R. Trugman, este o resursă valoroasă despre fundamentele evaluării afacerilor, în special adaptată pentru afacerile mici și mijlocii. Această ediție actualizată include evoluțiile recente din industrie, standarde și aplicații practice, fiind potrivită atât pentru începători, cât și pentru profesioniști experimentați în evaluare, contabilitate și domenii conexe. Este accesibilă pentru profesioniștii în evaluare, profesioniștii contabili, avocați și proprietarii de afaceri mici care caută un ghid practic de evaluare.

Acest ghid se dorește a fi atât un manual tehnic, cât și un instrument de referință, îmbinând teoria cu sfaturi practice pentru a oferi un cadru solid pentru evaluarea corectă și etică a afacerilor mici și mijlocii.

Concentrându-se pe aspectele practice ale lumii reale, publicația utilizează exemple de actualitate și antrenante pentru a facilita înțelegerea, apelând totodată la discuții profunde prin care își propune să clarifice anumite concepte tehnice într-o manieră facilă și care să permită cititorului să se raporteze la situațiile și soluțiile prezentate.

Fundamentată pe decenii de experiență a autorului, publicația Înțelegerea evaluării afacerilor: un ghid practic de evaluare a întreprinderilor mici și mijlocii, ediția a VI-a, constituie o resursă deosebit de valoroasă pentru practicieni, oferindu-le cunoștințele și abilitățile de care au nevoie pentru a aborda cu succes acest domeniu.

Publicația în format electronic este disponibilă pe site-ul librăriei CECCAR și poate fi achiziționată la prețul de 210 de lei (cu TVA).

Continuare
ECONOMIEacum o zi

Un nou proiect major, de importanță strategică, pentru producția de baterii în România

ECONOMIEacum o zi

Studiu: Românii preferă depozitele bancare, însă nivelul de participare la piața de capital este redus

ECONOMIEacum o zi

BNR: Noile evaluări relevă o perspectivă înrăutățită a inflației comparativ cu previziunile precedente

ECONOMIEacum o zi

Eurostat: România, cel mai semnificativ avans din UE al lucrărilor de construcții, în septembrie

ECONOMIEacum o zi

Lege promulgată: Noi modificări la Codul fiscal

Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile

Economia la bani mărunți – Ediția din 19.11.2024

ECONOMIEacum 2 zile

ANAF a actualizat Anexa la OPANAF nr. 3631/2015 pentru aprobarea competenței teritoriale de administrare

ECONOMIEacum 2 zile

Exporturile de cereale ale UE au scăzut cu o treime în acest sezon; România a fost cel mai mare exportator

ECONOMIEacum 2 zile

Pensionarii care au primit mai mulți bani, din culpa Casei de Pensii, nu mai restituie sumele respective

PROFESIA CONTABILĂacum 2 zile

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

PROFESIA CONTABILĂacum 3 zile

CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil

PROFESIA CONTABILĂacum 3 zile

CECCAR lansează traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources în domeniul evaluării afacerilor

Trending